سه شنبه 21 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: اقليت‌های دينی در سرنوشت خودشان تعيين کننده‌اند

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی، رئيس جمهوری اسلامی ايران با تاکيد به اينکه منشور شهروندی در حال تدوين است، گفت: اقليت‌های دينی ايران در سرنوشت خود و کشورشان نقش تعيين کننده‌ای ايفا می‌کنند. به گزارش پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، دکتر روحانی در ديدار با اعضای مجمع نمايندگان اقليت‌های دينی مجلس شورای اسلامی افزود: از آغاز انقلاب اسلامی ايران، چه در قانون اساسی و چه درنگاه نظام، جايگاه و هويت اديان آسمانی به رسميت شناخته شده و بر اين اساس همه اقليت‌های رسمی دينی می‌توانند به برگزاری مراسم، عبادات و اعمال دينی خود بپردازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور با بيان اينکه براساس قانون اساسی، اقليت‌های دينی در مجلس شورای اسلامی نماينده دارند، تصريح کرد: دولت تدبير و اميد همانطور که در شعارهای خود اعلام کرده، به حقوق شهروندی معتقد و پايبند بوده و به دنبال تدوين منشور حقوق شهروندی است. دکتر روحانی با بيان اينکه دولت خود را موظف به اجرای منشور حقوق شهروندی در کشور می‌داند، خاطرنشان کرد: بايد به‌گونه‌ای عمل کنيم تا بتوانيم ايران را به عنوان الگويی که در آن پيروان اديان مختلف در کنار يکديگر با هم همزيستی مسالمت آميز دارند، به جهان معرفی کنيم.

منشور حقوق شهروندی در حال تدوين است
رئيس جمهورگفت: در زمينه تدوين منشور حقوق شهروندی در حال حاضر در حال رايزنی با حقوقدانان توانمند کشور هستيم که به محض آماده شدن، اين منشور در اختيار رسانه‌ها، مجامع دانشگاهی و نخبگان قرار می‌گيرد تا بتوانيم نظرات آنان را در اين زمينه لحاظ کرده و پس از اعمال نظرات به عنوان منشور حقوق شهروندی منتشر کنيم. دکتر روحانی با بيان اينکه ما بايد تنوع فرهنگ‌ها را در عمل و رفتار بپذيريم، اظهار کرد: اقليت‌های دينی در کشور ما در صحنه‌های گوناگون از جمله در پيروزی انقلاب و دفاع مقدس همراه با ملت ايران بوده‌اند و همه ما در سرزمينی واحد، ملتی متحد بوده‌ايم؛ لذا اگر سختی بوده برای همه بوده و اگر رفاهی هم باشد، برای همگان است.

دولت تدبير و اميد بر تعامل با جهان استوار است
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه يکی از شعارهای دولت تدبير و اميد تعامل سازنده با جهان بوده که تا پايان بر آن استوار خواهد بود، گفت: دولت در اين راستا تلاش فراوانی داشته و در همين مدت محدود گذشته از آغاز کار دولت توانسته بسياری از کارهای سخت را در زمينه‌های گوناگون از جمله سياست خارجی انجام دهد. دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مشکلات با همت آحاد ملت ايران پشت سر گذاشته خواهد شد و در اين مسير هيچ فرقی بين مسلمانان و اقليت‌های دينی وجود ندارد کما اينکه لابی آنان مثل لابی ارامنه می‌تواند در روابط خارجی موثر باشد. رئيس جمهور با بيان اينکه ايران کشورهمه ماست و توسعه و رفاه آن به همه ملت تعلق دارد، اظهار داشت: دولت خواستار آن است که جايگاه همه اديانی که قانون اساسی آن‌ها را به رسميت شناخته حفظ کند تا پيروان اين اديان بتوانند به حقوق مشروع خود برسند و در اين راستا اگر مشکلی هم وجود دارد بايد رفع شود.

دکتر روحانی با اشاره به ايام عزای سرور و سالار شهيدان از ارامنه ايران که در اين مراسم حضور دارند، تجليل کرد و گفت: امام حسين (ع) شخصيتی است که ورای همه اديان و مذاهب مورد احترام همه آزادگان قرار دارد و از نظر ما احترام اقليت‌ها به اين فرهنگ بسيار ارزشمند و مغتنم است. رئيس جمهورتصريح کرد: اميدوارم همه باهم دست به دست يکديگر داده تا بتوانيم ايرانی با چهره بهتر و آباد‌تر در جهان داشته باشيم. رئيس جمهور تاکيد کرد: دولت وظيفه خود می‌داند براساس وظايف و مقررات و بالا‌تر از آن طبق آموزه‌های اسلام در راستای برطرف کردن مشکلات اقليت‌های دينی در کشور تلاش کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016