چهارشنبه 29 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه ايران قطعنامه نقض حقوق بشر در ايران را محکوم کرد

ايسنا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: متاسفانه و بر اساس روال چند سال گذشته، تعدادی از کشورهای غربی به پيشگامی کانادا با اهداف سياسی و به ادعای نقض حقوق بشر، قطعنامه‌ای را عليه کشورمان درکميته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح و به تصويب رساندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مرضيه افخم افزود: اگر چه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخير در جمهوری اسلامی ايران از جمله يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری و اقدامات دولت تدبير و اميد اشارات مختصری شده است ولی در کليت قطعنامه به طور متعدد نکات خلاف واقع ذکر شده است که منبع و ماخذی جز سايت‌های رسانه‌يی مرتبط با بانيان غربی اين قطعنامه و گروه‌های ترويستی بدنام و وابسته ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ايران هرگونه استفاده ابزاری و سياسی از حقوق بشر عليه کشورهای مستقل را محکوم می‌کند و از اين که مکانيزم و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل متحد دستاويز سياست بازی‌های کشورهای غربی قرار گرفته متاسف است و تعريف اين قطعنامه و هم‌چنين محتوای آن را قويا مردود می‌داند.

افخم افزود: بانيان قطعنامه در حالی به اغراق‌گويی و سياه‌انگاری در قبال وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران پرداخته‌اند که نه تنها چشم خود را بر روی وضعيت وخيم حقوق بشر در کشورهای متحد خود بسته‌اند، بلکه از پاسخگويی به موارد متعدد نقض حقوق بشر شهروندان خويش ناتوان هستند و در سابقه تاريخی و حتی امروزه خود موارد سيستماتيک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده دارند.

سخنگوی وزارت خارجه تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران بدون توجه به اقدامات مداخله‌جويانه سياسی، بر اساس شرع مقدس اسلام و هم‌چنين اصول مندرج در قانون اساسی کشور، در جهت حمايت و گسترش از حقوق آحاد شهروندان خود ثابت قدم بوده و معتقد است که موضوع حقوق بشر نبايد صحنه تقابل کشورها و فرهنگ‌های مختلف شود، بلکه اين مساله می‌تواند با گفت‌وگو و احترام متقابل که اساس حقوق بشر است، زمينه‌ساز همکاری ملت‌ها و انتقال تجارب برای ارتقای کرامت انسانی شود.

افخم اظهار اميدواری کرد مفهوم حقوق بشر فارغ از نگرش سياسی، مبنای ترقی و کمال انسان‌ها و منبع همزيستی مسالمت‌آميز ميان کشورها شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016