جمعه 28 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سیامک دهقان‌پور از برنامه افق در صدای آمریکا کنار گذاشته شد

1323er.jpg
خبرگزاری ایرانشهر - خبرهای رسیده از ساختمان کوهن محل استقرار بخش فارسی صدای آمریکا در واشتنگن دی‌سی تایید می‌کند، سیامک دهقان‌پور مجری موفق برنامه افق از تیم تولید و اجرای این برنامه کنار گذاشته شده‌است.

بر اساس اطلاعات رسیده به خبرگزاری ایرانشهر برخی اختلاف نظرها بین سردبیر ارشد صدای آمریکا (محمد منظرپور) و تیم تهیه افق موجب جدایی آقای دهقانپور از مجموعه برنامه افق در صدای آمریکا شده‌است. این اختلافات در زمینه مهمانان، موضوعات و نحوه پوشش خبری به مسائل مبتلابه جامعه ایران عنوان شده است.

آخرین برنامه افق با اجرای سیامک دهقان‌پور در مورخ دوازدهم فروردین 1394(اول آپریل 2015) از این شبکه تلویزیونی پخش شد و پس از آن آقای دهقانپور در مجموعه فعالیت‌های صدای آمریکا چه در پشت دوربین و چه در مقابل آن حضور نداشته است. اجرای برنامه افق پس از این تاریخ به عهده دو تن دیگر از مجریان صدای آمریکا آقایان جوانمردی و یزدیان بوده‌است. اما از تغییرات احتمالی در تیم تهیه برنامه افق هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای دهقانپور از سال 2003 میلادی به صدای آمریکا پیوست و برنامه افق بیش از 6 سال پیش، با پیشنهاد وی و همکاری مدیران وقت این رسانه آغاز به کار کرد. هدف این برنامه تحول در ساختار برنامه‌های مصاحبه محور در این رسانه بود که تا پیش از آن با عناوینی چون تفسیر خبر، میزگردی با شما، دو روز اول هفته و... پخش می شد.

برنامه افق در این مدت میزبان معتبرترین چهره‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایرانی‌تبار بوده‌است و از مهمترین برنامه‌‌های روزانه صدای آمریکا محسوب می‌شود و همواره در تیر رس نگاه منتقدان سیاست‌های مدیریت صدای آمریکا قرار داشته است.

پس از انتصاب ستاره درخشش به مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا و انتخاب محمد منظرپور به سردبیری ارشد این رسانه فارسی زبان انتظار تغییرات جدی در ساختار این رسانه دور از ذهن نبود و همین امر برخی اخراج‌ها و انفصال چهره‌های شناخته شده صدای آمریکا را توجیه کرده است. اگرچه از تاثیر مثبت این تغییرات در میزان جلب مخاطب گزارش جامعی منتشر نشده است.

سیامک دهقان‌پور روزنامه‌نگار و برنامه‌سازی موفق است که اجرای مسلط و بی تعارف او به عنوان یک مجری مطلع و صاحب سبک، توانست برنامه افق را در رسیدن به مقبولیت بین مخاطبان صدای آمریکا یاری دهد. اما مشخص نیست همکاری او با صدای آمریکا از این پس ادامه خواهد داشت یا نه؟

آقای دهقان‌پور فارغ التحصیل رشته سینما و تئاتر از دانشگاه هنر است و در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق به عنوان سرباز از مرزهای ایران دفاع کرده، او در افق نیز کوشیده بود مرزبندی‌های سیاسی را به نفع منافع ملی ایرانیان در نوردد و برنامه‌ای تاثیرگذار به مخاطبان خود ارائه دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016