شنبه 31 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمدعلی طاهری در زندان اعتصاب غذای تر کرده‌است

0,,18450395_303,00.jpg
محمد‌علی طاهری، بنیادگذار "عرفان حلقه"، در اقدامی اعتراضی به اعتصاب غذای تر دست زده است. به گفته خانواده‌‌اش او اعلام کرده تا زمان رسیدگی به وضعیت‌اش در دادگاهی بی‌طرف، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

به گزارش دویچه وله٬ عزت طاهری، مادر محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار "عرفان حلقه"، در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک اعلام کرده که فرزندش از روز ۲۲ مردادماه سال جاری دست به اعتصاب غذای تر زده است. خانم طاهری توضیح داده که این اعتصاب در اعتراض به "عدم ابلاغ و ارائه رأی دادگاه، عدم رسیدگی عادلانه و صدور حکم بر اساس اتهامات دروغین سپاه نه بر اساس عدالت و استدلال حقوقی و قانونی" از سوی محمدعلی طاهری صورت گرفته است.

محمد‌علی طاهری از روز ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد. او اکنون به عنوان زندانی عقیدتی در بند ۲−الف اوین حبس شده است.

به نوشته مادر محمدعلی طاهری، این زندانی عقیدتی اعلام کرده تا زمانی که به وضعیت‌اش در دادگاهی بی‌طرف رسیدگی نشود، اعتصاب غذای خود را نخواهد شکست. در این نوشته همچنین آمده است که وکلای مدافع آقای طاهری روز سه‌شنبه (۲۸ مرداد/ ۱۸ اوت) لایحه فرجام‌خواهی را به منظور بررسی در دیوان عدالت به دادگاه انقلاب ارائه کرده‌اند.

محمدعلی طاهری از جمله به اتهام "فساد في الارض" در دادگاه محاکمه و روز ۷ مردادماه برای وی حکم اعدام صادر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک منبع آگاه در آن زمان گفته بود که این حکم به وکیل آقای طاهری اعلام شده و مدت قانونی نیز جهت اعتراض یا تجدیدنظرخواهی در نظر گرفته شده است.

تحصن هواداران محمدعلی طاهری در تهران و قم

به گزارش "سحام نیوز" گروهی از شاگران محمدعلی طاهری از روز یکشنبه (۲۵ مرداد) در تهران و قم دست به تحصن زده‌اند. این تحصن در اعتراض به صدور حکم ارتداد و اعدام نامبرده انجام شده است.

به نوشته این سایت خبری پیش‌تر اعلام شده بود که صدور حکم ارتداد برای محمدعلی طاهری از سوی دادگاه با استناد به استفتائاتی بوده است که از آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله علوی گرگانی سه تن از مراجع دینی شیعه به عمل آمده‌اند.

از همین رو شماری از شاگردان محمدعلی با تحصن در دفاتر وی در تهران و قم خواستار تصحیح کتبی حکم ارتداد توسط ناصر مکارم شیرازی شده‌اند. طبق این گزارش این مرجع دینی پیش‌تر در پی تماس شماری از شاگردان محمدعلی طاهری گفته بوده "در صورتی که موارد اتهامی علیه محمدعلی طاهری صحیح باشد، وی مرتد است."

افراد متحصن عقیده دارند که این موارد صحیح نبوده است. آنها سپاه پاسداران را به پرونده‌سازی علیه محمدعلی طاهری متهم می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی پیش‌تر در فتوایی در مورد فعالیت‌های "عرفان حلقه" گفته بود: «این گونه فرقه‌ها هیچگونه اعتبار شرعی ندارند و اعتقادات مذکور انحراف آشکار است و هدف آنها سودجویی است.»

سحام نیوز روز پنج‌شنبه (۲۹ مرداد) نوشته است که تحصن پیروان طاهری همچنان ادامه دارد.

وبسایت "کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی" نیز گزارش داده است که روز پنج‌شنبه گروهی از شاگردان محمدعلی طاهری در پارک شهر تهران تجمع مسالمت‌آمیزی برگزار کردند که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شد و عده‌ای دستگیر شدند.

از زمان بازداشت محمدعلی طاهری هواداران "عرفان حلقه" چندین بار در اعتراض به وضعیت بنیانگذار این مکتب دست به اعتراض زده‌اند.

آقای طاهری سال گذشته در نامه‌ای خطاب به احمد شهید، نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، نوشته بود که بازجویان سپاه پاسداران "با اعمال فشار و شکنجه روانی" او را وادار به "اعتراف ساختگی" کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016