شنبه 17 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
18 بهمن» رد صلاحیت دوبارهٴ ۷۵ درصد رد صلاحیت‌شدگان
18 بهمن» روحانی: سکوت نکردم، هزینه می دهم
پرخواننده ترین ها

نقدی: مجلس این دوره را باید محکم ببندیم/ این دوره از انتخابات «خطرناک» است

Mohamadreza-naghdi-saham-news1.jpg
رییس سازمان بسیج مستضعفین که همواره اظهاراتش «محل تفریح» فعالان سیاسی داخل و خارج کشور است، گفت: اگر رقابت‌ انتخاباتی بین بچه‌های انقلابی به وجود بیاید و فردی که اهل سازش با آمریکاست وارد مجلس شود، آن‌گاه به گردن همه ماست، لذا این دوره «خطر» است!

محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شهری در سوریه که از پیروان اهل بیت (ع) هستند و چهار سال در محاصره بودند و مردم آن مشکلات فراوانی داشتند، امروز با ایستادگی از حصر آزاد شده و این مقاومت به پیروزی رسیده است.

وی با بیان این‌که این روزها شاهد مقاومت و پیروزی رزمندگان اسلام در سوریه و عراق هستیم، بیان کرد: مقاومت رزمندگان مدافع حرم در محاصره شدید سوریه بیانگر این است که در جامعه اسلامی ایران، مشکلات اقتصادی نباید سبب این شود که کسی حرف از سازش با دشمن بزند. «مذاکره با آمریکا یعنی زمینه سازی نفوذ غرب در ایران.»

نقدی مدعی شد: آمریکایی‌ها در طول سال‌های گذشته از تمامی ابزارهای سیاسی و اقتصادی خود نظیر تحریم، شورش، جنگ روانی و سیاسی و غیره علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند اما نتیجه نگرفتند.

رییس سازمان مستضعفین با بیان این ادعا که هدف نهایی آمریکا براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران است افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز خطر اصلی، خطر «نفوذ» است که به دو صورت «نفوذ فردی» و «نفوذ جریانی» جامعه اسلامی ایران را تهدید می‌کند.

وی ادعا کرد: آمریکایی‌ها از طریق ورود «افراد دست‌نشانده» خود به دستگاه‌های حکومتی و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران، قصد اعمال «نفوذ» بر سیاست‌گذاری‌های ما را دارند.

رییس بسیج مستضعفین افزود: آزادسازی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و لغو تحریم بین المللی بانک سپه در قبال تحویل جیسون رضاییان انجام شده است که نشان از اهمیت این فرد برای آمریکایی‌ها دارد.

وی با بیان این‌که بنیاد نظام آمریکا بر استکبار و زورگویی است، گفت: هدف سیاست نفوذ جریانی آمریکا، القای این فکر است که موفقیت و پیشرفت‌ ایران در عرصه بین الملل در گرو برقراری رابطه با غرب است.

نقدی ادعا کرد: جامعه غرب از پیشرفت اسلام وحشت زده است و ایران را به عنوان کانون فروزان شعله اسلامیت در جهان می‌شناسد لذا سعی دارد از طریق مذاکره و دیپلماسی بر جمهوری اسلامی ایران اعمال نفوذ کند.

وی افزود: واقعیت این است از کودتای ۲۸ مرداد در ایران، آمریکا به جای شاه حکومت می‌کرد لذا در تمام سازمان‌ها مستشاران آمریکایی حضور داشتند و آنها بودند که برای کشور تصمیم می‌گرفتند. حرکت مردم برای پیروزی انقلاب، جوششی علیه کودتای آمریکایی‌ها در کشور بود.

نقدی تصریح کرد: آمریکا که تا قبل از پیروزی انقلاب از شاه حمایت می‌کرد با سرنگونی نظام شاهنشاهی تمام شگردهای خود را به کار گرفت و چندین کودتا کردند که در همه آنها شکست خوردند، همچنین شورش‌هایی در مناطق مرزی کشور به راه انداختند و ترور شخصیت‌های انقلابی را در دستور کار خود قرار دادند و در پایان چون نتیجه‌ای از دسیسه‌های قبلی خود به دست نیاورده بودند هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند.

وی بیان کرد: امام راحل دو پیام در روز سی‌ویکم شهریور دادند که در هر دوی آنها فرمودند صدام به دستور آمریکا به کشور حمله کرده که سند این گفته‌ها چند ماه بعد فاش شد و این عمق بصیرت امام راحل را نشان می‌دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین که پیش‌تر حمله به سفارت عربستان در تهران را کار «سلطنت طلب‌ها» دانسته بود، در ادامه ادعاهای عجیب خود با اشاره به حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸، اظهار کرد: آن‌ها بعد از جنگ در این فتنه شکست خوردند، همان‌هایی که پیراهن خون آلود دروغین را به دست خود گرفتند و عکس‌های‌شان در اینترنت موجود است که در داخل کاخ سفید حاضر شدند و رییس جمهور آمریکا هم آنها را دلداری داد.

نقدی که خود به عنوان یکی از متهمین حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ از مقام خود عزل شد ادعا کرد: دشمن در فتنه ۸۸ می‌خواست فتنه ۷۸ را که شکست خورده بود، پیروز کند که با حماسه ۹ دی مردم مجددا آن فتنه را نیز در نطفه خفه کردند!

نقدی گفت: رییس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که تحریم‌ها به نتیجه نمی‌رسد و ما باید مذاکره کنیم و بارها این حرف توسط وزیر خارجه آمریکا گفته شد که مجبور بودیم مذاکره کنیم و این موضوع نشان از شکست آن‌ها در تمام حوزه‌ها و موارد دارد و باید گفت امروز آمریکا در همه عرصه‌ها با هر توطئه‌ای که بوده شکست خورده است.

وی بدون اشاره به فرمان «نرمش قهرمانانه» رهبری و با اشاره به این که رهبر ایران مذاکره با آمریکا را به معنای نفوذ دانسته، گفت: آمریکا امروز خلع سلاح شده و دستش خالی است و می‌خواهد نفوذ کند لذا همانند سخنان رهبر انقلاب آن‌ها می‌خواهند با نفوذ فردی وارد سیستم‌های ما شوند که نمونه‌اش هم جیسون رضاییان است که بعد مشخص شد جاسوس بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رییس سازمان بسیج مستضعفین که مشخص نکرده «اگر جیسون رضاییان جاسوس آمریکا در ایران بوده، چرا آزاد شده است»، ادامه داد: وی ظاهرا خبرنگار بود اما مشخص شد نه تنها از مسؤولان اطلاع داشت بلکه از آنها عکس هم داشته و برای همین برای آزادی این فرد آمریکا تحریم بانک سپه را برداشت و یک‌ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده کشور را آزاد کرد!

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: هنگامی که لانه جاسوسی را دانشجویان گرفتند، آمریکا پول‌های کشور را بلوکه کرد و برای پس گرفتن گروگان‌ها تعهد داد که اموال بلوکه شده ایران را باز می‌گرداند و در امور داخل کشور دخالت نمی‌کند اما دیدیم که ۳۷ سال است پول‌های ما بلوکه ماند.

نقدی ادامه داد: آنچه مسلم است این که آمریکا بارها خلاف تعهدش عمل کرده در نتیجه باید گفت آنها می‌خواهند ایران را براندازی کنند و به همین منظور بودجه‌ای امسال تصویب کرده که در ایران و برخی کشورها دموکراسی ایجاد کند.

وی با ادعای این‌که مسؤولان ما که قسم خوردند مدافع قانون اساسی و حقوق مردم ایران باشند هیچ کاری در برابر این موضوع نکردند، اظهار کرد: «نفوذ‌ فردی» در کشور اتفاق افتاده و می‌بینیم که افراد نفوذی ساعاتی بعد از فرمایشات رهبری علیه سخنان ایشان حرف می‌زنند.

نقدی با اشاره به بازداشت سربازان آمریکایی و شوی استکبار ستیزی ایران پس از مذاکرات طولانی با آمریکا گفت: اگر آمریکا عوض شده ناوهای و بهپادهایی که در منطقه می‌بینیم مال چی کسی است؟ برخی در این بین رابطه با آمریکا را برای برداشتن تحریم‌ها می‌خواهند اما در مهرماه سال ۱۳۹۴ در مجلس نمایندگان قانون تصویب شد که دولت آمریکا حق لغو تحریم‌های ایران را ندارد مگر آن‌که غرامت ۴۶ میلیون دلاری کشته‌های ما در لبنان را از آنها بگیریم لذا باید گفت اکثر تحریم‌ها همچنان برقرار است.

وی با بیان این‌که یکی از القاهای برخی افراد داخلی این است که می‌گویند پیشرفت ما در عرصه‌های گوناگون در گروی سازش با آمریکا است، اظهار داشت: ۵۰ سال وضعیت ما با آمریکا این چنین بود، به نحوی که در شهر‌های‌مان پزشک‌های بنگلادشی و هندی مردم ما را معالجه می‌کردند و این ثمره دوستی با آمریکا بود. همچنین در بعد مسایل عمرانی بسیاری از جاده‌های ترانزیتی ما خاکی بود لذا وضع ایرانی که روزی شش میلیون نفت می‌فروخت این چنین بود.

وی افزود: اگر بناست با دوستی آمریکا وضع‌مان پیشرفت کند، باید گفت با ۳۷ سال مبارزه با آمریکا در عرصه‌های مختلفی پیشرفت کردیم، اتم را هم شکافتیم و ماهواره پرتاب کردیم و این در صورتی بوده که بدون دخالت برای کشور تصمیم‌گیری کرده و امنیت کامل را نیز تامین کردیم.

وی در بیان افت رتبه‌های ایران عنوان کرد: افزایش بیکاری، افزایش تعطیلی کارخانه‌ها، کاهش رتبه علمی و کاهش رتبه ورزشی از جمله رخ داد‌هایی است که اخیرا داشته‌ایم.

نقدی اظهار کرد: نفوذ جریانی القا می‌کند که زندگی خوب در گرو سبک زندگی غربی است و اقتصاد و رفاه در گرو ارتباط با آمریکا است، اگر ما با آمریکایی‌ها سازش کنیم منطق انقلاب زیر سؤال می‌رود، یکی از کار‌های نفوذی‌ها این است که پیروزی‌ها انقلاب را به نفع خود مصادره کنند؛ انقلاب اسلامی به دلیل آنکه با سرعت پیش می‌رود موجب نگرانی دشمن و غرب می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: غرب از اربعین و شهید زکزاکی و راهپیمایی‌ها در نیجریه می‌ترسد و وحشت زده‌ است، از این که ما در خط پیروزی هستیم می‌ترسد و می‌خواهند ما را از داخل بپوسانند. وضع دوستان آمریکا به گونه‌ای است که کشوری مانند عربستان روزی ۱۰ میلیون بشکه نفت از آن خارج می‌شود اما مردمش وضعیت فقیرانه‌ای در مناطق مختلف دارند.

نقدی ادامه داد: اگر مشکلات اقتصادی داریم ناشی از ضعف ایمان است، لذا نیروهایی باید تربیت کرد که کارآمد باشند به طوری که در روز تاسوعا به مانند برخی نروند «اسکی روی آب» انجام دهند چون استمرار پیروزی انقلاب مقاومت است نه سازش.

وی با بیان این که آمریکا از جریان پر قدرت و پر شتاب اسلام وحشت زده است، اما چون زورشان نمی‌رسد می‌خواهند ما را استحاله کنند، اظهار کرد: یکی از نفوذگاه‌های آن‌ها مجلس است! اگر آدم‌هایی که خوشبین به آمریکا هستند راه پیدا کنند، کارمان تمام است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر رقابت‌ انتخاباتی بین بچه‌های انقلابی به وجود بیاید و فردی که اهل سازش با آمریکاست وارد مجلس شود، آن‌گاه به گردن همه ماست، لذا این «دوره خطر» است چرا که رهبر معظم انقلاب دو هفته پیش فرمودند دوره حساسی است و آمریکا به این انتخابات چشم دوخته بنابراین مجلس این دوره را باید محکم ببندیم و اجازه نفوذ ندهیم.

وی با اشاره به ضرورت احراز خصوصیت ضد استکباری کاندیداهای نمایندگی مجلس گفت: دنیای امروز باید متوجه بشود که پیشرفت‌های علمی و نظامی ایران اسلامی نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان خدا و اسلام است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشـت: نفوذ ناپذیری یکی از شاخصه‌های مهم انتخاب نماینده اصلح است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016