شنبه 4 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

جنجال‌های برگزاری کنسرت بنیامین بهادری در قزوین

concert-230416.jpg

عکس‌های مخدوش از کنسرت برگزارشده در قزوین

رادیو فردا: برگزاری یک کنسرت در قزوین با واکنش تند دادستانی این شهر٬ نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در قزوین و نیروهای حزب‌الله مواجه شده است.

سایت محلی «شاخص» روز پنج‌شنبه، اول اردیبهشت‌ماه، با انتشار گزارشی این کنسرت بنیامین بهادری (خواننده پاپ ایرانی) را که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزارشده، «تلخ» توصیف کرد.

این سایت با انتشار تصاویر مخدوش شده‌ای از این کنسرت نوشته در این برنامه دختران و پسران به‌صورت مختلط به «رقص و پایکوبی» پرداخته و در مواردی نیز «کشف حجاب» رخ‌ داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسماعیل صادقی نیارکی٬ دادستان قزوین نیز در واکنش به برگزاری این کنسرت گفت: «کنسرت‌ها و پارتی‌های شبانه خلاف شرع و عرف جامعه اسلامی است و باید از آنها دوری کرد.»

آقای صادقی نیارکی افزود: «مسئولان فرهنگی با برگزاری کنسرت‌ها، درواقع فرهنگ غرب و آنچه که بیرون از مرزهای اسلامی است را در جامعه رواج می‌دهند که خلاف ارزش‌های انقلابی و دینی است.»

عبدالکریم عابدینی٬ نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در قزوین هم در ارتباط با برگزاری این کنسرت گفت: «نباید اجازه دهیم هنجارشکنان چهره شهر را تغییر داده و حیثیت مردم استان را زیر سؤال ببرند.»

عابدینی افزود: «جای تعجب دارد که برخی‌ها برای گرفتن چند بلیت به برگزاری کنسرت رضایت داده‌اند؛ آن‌ها با اقدامات هنجارشکنانه دل رهبری را آزرده‌خاطر می‌کنند.»

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین هم در رابطه با حواشی این کنسرت گفته «مروجان هنر مبتذل و منحرف رسوا خواهند شد و بی‌هنری است اگر مخالفانِ ابتذال در هنر، مخالفان هنر معرفی شوند.»

متن اظهارنظرهای امام‌جمعه قزوین در رابطه با کنسرت روز پنجشنبه قزوین٬ در سایت رسمی این روحانی محافظه‌کار منتشرشده است.

اما واکنش‌ها و انتقادها به برگزاری کنسرت بنیامین بهادری در قزوین به این اظهارات و انتقادها محدود نشده است، خبرگزاری فارس نیز روز جمعه سوم اردیبهشت بیانیه گروهی از «معتکفین» استان قزوین در «محکومیت» برگزاری کنسرت‌های «مختلط» در این استان را منتشر کرده است.

در این بیانیه خطاب به برگزارکنندگان کنسرت در قزوین آمده است: «مردم غیرتمند و امت حزب‌الله و خانواده شهدا در قزوین هرگز اجازه تکرار این رویه را به هیچ‌کس نخواهد داد.»

«معتکفین» معترض اضافه کرده‌اند: «امت حزب‌الله که فلسفه وجودی خود را به سرانجام رساندن احکام اسلامی» می‌داند٬ «نگرانی، ناراحتی و مراتب اعتراض» خود را نسبت برگزاری این کنسرت به مسئولان اعلام می‌کند.

حزب‌الله قزوین و دادستانی این شهر از تندروترین و فعال‌ترین جریان‌ها و مقام‌های قضایی در ایران هستند که مواضع بسیار تندی علیه مسائل اجتماعی٬ فرهنگی و مدنی در این استان اتخاذ می‌کنند.

در پی فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های حزب‌الله قزوین که از حمایت‌های دادستانی این استان و نماینده ولی‌فقیه در استان بهره می‌برد٬ تاکنون چندین کنسرت در این شهر لغو شده است.

سال گذشته نیز گزارش‌هایی از لغو دست‌کم ۱۶ کنسرت در شهرهای مختلف ایران در پی مخالفت و تجمع نیروهای حزب‌الله منتشرشده بود.


حضور مجری شبکه من و تو در جشنواره جهانی فیلم فجر


سری جدید فشن های خیابانی در تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016