Friday, Feb 3, 2017

صفحه نخست » هفت سال گذشت؛ با امضای این نامه به کمپین ملی درخواست رفع حصر بپیوندید

mousaviKaroubiRahnavard.JPGچکیده: جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی در آستانه سالگرد شروع حصر رهبران جنبش سبز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سران سه قوه و نمایندگان مجلس و دیگر مسوولان کشور، خواهان پایان این زندان خانگی شدند....

جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی در آستانه سالگرد شروع حصر رهبران جنبش سبز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سران سه قوه و نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان کشور، خواهان پایان این زندان خانگی شدند.

به گزارش کلمه، در بخشی از این نامه با اشاره به گفته‌ها و اظهار‌نظرها و شعارها در حاشیه مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تصریح شده که مطالبات و اعتراضات فروخورده‌ای وجود دارد که نادیده گرفتن آنها بر خلاف تدبیر و آینده‌نگری و مصالح کشور است و عواقب حل نشدن این مساله و امتداد تقابل و بی‌توجهی به مطالبات مردم در این زمینه‌ها، منجر به عمیق‌تر شدن شکاف‌ها و رفتن به سمت دو قطبی شدن کشور و آسیب‌پذیری در مقابل هجمه‌ها خواهد بود و سرخوردگی جوانان و از دست رفتن سرمایه انسانی و امید و نشاط را به همراه خواهد داشت.

تهیه‌کنندگان این نامه در قالب این درخواست یا دادخواهی (پتیشن) از همه مردم ایران دعوت کرده‌اند تا در این حرکت ملی در جهت حل مدبرانه این وضعیت و ایجاد همدلی و اتحاد در کشور و رفع کدورت‌ها و پاک کردن سینه‌ها از کینه شرکت کرده و صدای اتحاد خود را از این طریق به گوش مسئولان کشور برسانند.

برای خواندن و امضای نامه و همچنین قرار گرفتن در جریان اخبار و یادداشت‌های مرتبط با خواسته رفع حصر به این آدرس اینترنتی و این آدرس تلگرام مراجعه کنید.

در متن این نامه آمده است:

بنام خدا

ریاست محترم جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی

ریاست محترم قوه قضاییه

ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

بدرقه با شکوه پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی نشان از این داشت که مردم ایران به مرحله‌ای از شناخت و رشد و تجربه رسیده‌اند که راه سعادت و موفقیت را نه در کینه‌ورزی و دشمنی، که در همدلی، قدر‌شناسی و پذیرش نظرات و دیدگاه‌های متفاوت می‌دانند.

حضور بدون حاشیه سلایق و دیدگاه‌های متفاوت با شعارهای مختلف و حتی متناقض در کنار یکدیگر تاکیدی بر شناخت و رشد سیاسی و اجتماعی مردم ایران دارد و به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که این روحیه و منش در بین مسئولان نیز دمیده شود. مهمتر آنکه بلوغی حاصل شده که بدانیم نباید اجازه داد تا فرصت‌ها و سرمایه‌ها از دست بروند و دوباره شاهد روزهایی باشیم که انگشت‌ حسرت به دهان گرفته، از کرده‌ها و ناکرده‌های خود احساس ندامت کنیم.

آنچه مسلم است، گفته‌ها و اظهار‌نظرها و شعارها در حاشیه مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که مطالبات و اعتراضات فروخورده‌ای وجود دارد که نادیده گرفتن آنها بر خلاف تدبیر و آینده‌نگری و مصالح کشور است و عواقب حل نشدن این مساله و امتداد تقابل و بی‌توجهی به مطالبات مردم در این زمینه‌ها، منجر به عمیق‌تر شدن شکاف‌ها و رفتن به سمت دو قطبی شدن کشور و آسیب‌پذیری در مقابل هجمه‌ها خواهد بود و سرخوردگی جوانان و از دست رفتن سرمایه انسانی و امید و نشاط را به همراه خواهد داشت.

مسوولان محترم نظام جمهوری اسلامی؛

بیش از شش سال از حصر و یا به عبارتی زندان خانگی خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی می‌گذرد و همچنان شاهدیم که به ‌رغم آگاهی و تاکید بسیاری از مسئولان و فعالان سیاسی و دلسوزان کشور با دیدگاه‌های مختلف، درباره لزوم حل این مساله ملی، عملا هیچ تغییری در وضعیت نگران‌کننده این فرزندان انقلاب و یاران نظام، رخ نداده است.

ما امضاکنندگان این نامه برای جلوگیری از ادامه آنچه در سال ۸۸ و بعد از آن پیش آمده و همچون استخوانی در گلوی نظام سیاسی و جامعه باقی مانده است و برای رسیدن به آرامش در کشور بر این باوریم که حل مدبرانه این وضعیت به طور قطع تاثیر به‌سزایی در همدلی و رفع کدورت‌ها و پاک کردن سینه‌ها از کینه و نفاق خواهد داشت و بیش از پیش راه را برای سعادت و تعالی مردم و پیشبرد اهداف دلسوزان نظام و کشور هموار خواهد کرد؛ مباد روزی که در حسرت از دست رفتن این فرصت‌ها بنشینیم و افسوس بخوریم که می‌شد با همت و اراده‌ مسولان نظام، گامی در جهت سربلندی کشور و بهسازی نظام برداشته می شد و با فرصت سوزی های بی مورد و بر خلاف مصالح اسلام و ایران عمل شده باشد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy