Thursday, Feb 16, 2017

صفحه نخست » پرسپولیس با شکست سپاهان ۵۰ امتیازی شد

Rezaian_Perspolis.jpgتیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست در دربی و از دست دادن سه امتیاز این بازی برابر سپاهان ایستاد و برابر این تیم به پیروزی رسید تا فاصله اش با تعقیب کنندگان را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار از روز دوم هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر عصر امروز پنجشنبه بین تیم های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک سرخپوشان به پایان رسید. مهدی طارمی(۵۷) و رامین رضاییان(۸۷ - پنالتی) برای پرسپولیس و طالب ریکانی(۸۱- پنالتی) برای سپاهان گل زدند.

درحالی که تماشاگران و علاقمندان به فوتبال انتظار داشتند نمایش جذاب و زیبایی را از دو تیم شاهد باشند اما نیمه اول این بازی کم موقعیت و کسل کننده بود و نه پرسپولیس و نه سپاهان نشانی از یک تیم پرقدرت نداشتند.

نیمه دوم اما شرایط کمی متفاوت شد و پرسپولیس نمایش بهتری داشت اما بازهم در خلق موقعیت گل تیم همیشگی نبود تا اینکه در دقیقه ۵۵ دروازه بان سپاهان روی مهدی طارمی مرتکب خطای پنالتی شد و دو دقیقه بعد رامین رضاییان پشت توپ ایستاد و درحالی که همه انتظار داشتند یک ضرب بزند به شیوه بازیکنان بارسلونا توپ را برای طارمی پاس داد و او هم با بغل پا دروازه حریف را باز کرد.

در دقیقه ۸۱ این دیدار این بار محمد انصاری مدافع پرسپولیس روی محمدی مرتکب خطای پنالتی شد که طالب ریکانی با ضربه ای محکم این ضربه را به گل تبدیل کرد.

درحالی که هنوز سپاهانی ها مزه این گل را زیر زبان داشتند بازهم داور به سود پرسپولیس اعلام ضربه پنالتی کرد. این خطا هم روی مهدی طارمی صورت گرفت. بعد از این صحنه داور به احسان حاجی صفی کارت زرد دوم را داد و او از بازی اخراج شد.

پرسپولیس با این پیروزی ۵۰ امتیازی شد و اختلافش را با تیم دوم جدول بیشتر کرد.

برانکو: بعد از باخت داربی برد مهمی بود
محرومیت دوباره کامیابی‌نیا عجیب است

سرمربی پرسپولیس گفت: بعد از شکست در داربی این برد بسیار مهم بود.

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزی برابر سپاهان گفت: همه هیجان زده به خاطر این بازی حساس هستیم. برد بسیار مهمی بود. مخصوصا بعد از شکست در داربی این بازی مهم بود. از این برد خوشحالم. اینکه هواداران به ما اعتماد دارند برایم جالب و زیبا است. آنها ما را تشویق کردند و خوشحالم که آنها خوشحال شدند. انتظار این بازی سخت را داشتیم. سپاهان تیمی بهتر از مکانش در جدول است.

او افزود: همه تیم‌هایی که مقابل ما قرار می‌گیرند چیزی برای از دست دادن ندارند و فقط برای برد بازی می‌کنند. در مقابل پرسپولیس دنبال راه حل برای خودشان هستند. به بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما کنترل بازی را به دست گرفتیم. ما فقط یک برهه و وقتی که جلو افتادیم کمی بد بودیم. طبیعی بود، ما امروز سید جلال و کمال را نداشتیم. کسانی که با تجربه خودشان به تیم آرامش می‌دهند. مهم‌ترین هدف ما برد بود.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا طارمی فرصت سوزی می‌کند و اینکه مشکل تیمش در دفاع راست چیست، عنوان کرد: ما در این بازی فرصت‌های خوبی داشتیم. ۴ فرصت صد درصد در نیمه اول از دست دادیم. می‌شد با آرامش بیشتر بازی را ادامه دهیم ولی خوشبختانه پنالتی‌ها را گل کردیم. اما در سمت راست ضعیف نیستیم. موقع پنالتی صادق محرمی نباید جلو می رفت. سپاهان برای همه یا هیچ آمده بود. ما موفق شدیم تا با پاسکاری پیش برویم. البته محمدی هم بازیکن بسیار خوبی است. حسن زاده را هم به سختی می‌شد مهار کرد. تا زمان یک بر صفر بودن بازی، سپاهان هیچ شانسی روی دروازه ما ایجاد نکرد و بعد از آن بازی باز شد. اگر گل دوم را می‌زدیم همه چیز تمام بود.

وی در پاسخ به تعویض همیشگی رضاییان در تیمش گفت: همیشه نیست. قبلا سروش و محسن هم تعویض می شدند. معمولا بازیکنان وسط زمین به دلیل دوندگی و خستگی بیشترشان تعویض می‌شوند.

برانکو درباره تنها هافبک دفاعی تیمش کامیابی‌نیا و اینکه چرا خلا او پر نمی‌شود، گفت: بازیکنی که ما می‌خواهیم الان وجود ندارد. بازیکنانی که می‌خواستیم را نشد جذب کنیم و خودمان مشکل را خوب می‌دانیم با این تفاوت که ربیع‌خواه امروز خیلی خوب بود. اطمینان دارم که ربیع‌خواه برای بازی‌های بعدی آماده می‌شود چون مصدومیتش جدی نیست و کمی خسته بود.

وی درباره احتمال حضور بنگر و خلیل‌زاده به عنوان یارکمکی در آسیا، بیان کرد: برای آسیا که نمی‌توانیم کس دیگری را معرفی کنیم. از طرفی از وضعیت بنگر و دیگران هم خبری ندارم و این صحبت‌ها در رسانه‌ها است. تا زمانی که اوکراینی‌ها نرفته بودند، جای خالی نداشتیم.

سرمربی پرسپولیس درباره درخواست بخشش برای کامیابی‌نیا، گفت: درباره کامیابی‌نیا خبر ندارم ولی عجیب است که در دو مرحله بازیکن را محروم می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به قهر طارمی بر سر زدن پنالتی دوم، گفت: گل اول را چه کسی زد؟ طارمی. چه کسی پاس داد؟ رضاییان. بعد پنالتی دعوایشان شد؟ آیا ممنوع است که طارمی برود و وسط زمین بنشیند؟ مگر طارمی بازیکن سپاهان است که ناراحت شود؟ شما از کجا می‌دانید که او می‌خواسته پنالتی را بزند ولی رضاییان زده است؟ من ربیع‌خواه را هم دیدم که به آن سمت رفت. من ناراحتی او را متوجه نشدم و حس کردم که خوشحال است. وقتی هم که گل زدیم همه پریدن بغل هم و خوشحالی کردند. من نمی‌دانم چرا وقتی مشکلی نیست، می‌خواهید مشکلی بسازید. هر دو پنالتی را باید رضاییان می‌زد و من این دستور را داده بودم. من فقط شادی را در چهره طارمی دیدم. من مشکل ندارم که قانع شوید یا نشوید. من نظرم را می‌دهم و از سوال شما ناراحت نشدم.

برانکو ایوانکوویچ در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان پرسپولیس عقب نشینی کرده بودند و در دقایقی زیر توپ می‌زدند، عنوان کرد: تغییرات زیادی در تیم نداشتیم. بعضی بازیکنان با تجربه ما جایشان خالی بود و طبیعی است که واکنش‌هایشان متفاوت است. ربیع‌خواه بعد از یک ماه به ما اضافه شد. پستی هم بازی کرد که در آنجا بازی نکرده بود. باخت داربی هم اثرات خودش را دارد و به همین دلیل این بازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. بعد از برد در رختکن نبودید تا ببینید بازیکنان چقدر خوشحال بودند. ما مقابل رقیب سنتی یعنی سپاهان پیروز شدیم و اختلاف ۱۰ امتیازی با استقلال را هم حفظ کردیم. ما باید کار کنیم تا مشکلات برطرف شود. ما ضعف‌هایی در برخی مقاطع بازی داشتیم ولی خوشبختانه کار را کنترل کردیم. بعد از برتری دو بر یک، محمدی یک موقعیت صد درصد را از دست داد و این همان هیجاناتی است که به سختی کنترل می‌شود و اینجا ارزش بازیکنان با تجربه مشخص می‌شود.

وی درباره مصاف تیمش با الهلال و نگرانی بابت از دست دادن امتیاز در این بازی، گفت: می‌دانیم که ما وارد ریتم سریع بازی‌ها شده‌ایم ولی چاره‌ای نداریم و بازی به بازی جلو می‌رویم.

***

ویسی: روی پنالتی دوم بحث داریم
پرسپولیس یک موقعیت بیشتر نداشت

سرمربی تیم سپاهان می گوید پرسپولیس به جز موقعیت در دقیقه یک دیگر هیچ فرصتی در طول بازی نداشت.

به گزارش ایسنا، عبدالله ویسی بعد از شکست تیمش برابر پرسپولیس در نشست خبری گفت: یک بازی خوب را از هر دو تیم دیدیم. می‌شد که بازنده نباشیم و حتی برنده از زمین بیرون بیاوریم. پرسپولیس به جز دقیقه یک هیچ موقعیتی نداشت. نمی‌دانم چه بگویم. نیمه اول بازی را بسته بودیم. روی پنالتی دوم بحث داریم. از شش بازی نیم فصل دوم آسیب داوری دیده‌ایم. به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم.

وی درباره جپارف گفت: او بازیکن با تکنیک خوبی است و می‌تواند به ما کمک کند. او کمی مصدوم شده بود ولی رویش نشده بود در رختکن و بین دو نیمه به ما بگوید.

سرمربی سپاهان درباره مسائل فنی بازی گفت: ما موقعیت‌های گل بسیار خوبی در نیمه دوم داشتیم. تمرکز ما در یک سوم حریف خوب نیست و نشد از فرصتمان استفاده کنیم.

او درباره روند داوری‌ها علیه تیمش گفت: چه بگویم؟ به جز نفت تهران که بحث داوری نداشتیم سایر بازی‌ها را ببینید. ما در شش بازی دیگر آسیب دیدیم. پرسپولیس تیم قدرتمندی است و ما امروز تمام فضاها را بستیم. بهتر است این بحث را ادامه ندهیم.

ویسی درباره دلایل افت سپاهان، اظهار کرد: من فکر می‌کردم که اتفاقاتی رخ داده و بدون اجازه من جپارف را گرفتند ولی او در ادامه لیست ما بود و استعفای من سر اصول مربی‌گری بود. امروز هم حاشیه‌ای نبود و تماشاگران تشویق کردند. نمی‌دانم چرا این نتایج رخ داده است. آخرین روز نقل و انتقالات بود و خبرنگاران به من گفتند جپارف را گرفتید ولی من اصلا خبر نداشتم. او اولویت سوم ما بود. اولویت‌های ما علی کریمی و تیموریان بودند و به من گفتند چون بازی داشتیم نشد به من بگویند این بازیکن را بگیریم. چشمی را هم به ما گفتند مصدوم است و ۵ بازی می‌تواند بازی کند.

وی درپاسخ به پرسشی درباره اظهارات کامرانی‌فر درباره اعتراض کتبی نسبت به داوری‌ها گفت: ما نوشتیم و کتبی هم اعلام کردیم. چهار داور بازی‌های ما قضاوت نکردند و یکی را هم اصلا نمی‌دانم کجا است.

او درباره چشمی گفت: خود مدیربرنامه‌هایش به من گفت که او دو سه هفته دیگر می تواند بازی کند.

سرمربی سپاهان اضافه کرد: باشگاه از من برای سال بعد برنامه خواسته ولی من تمرکزی برای آن ندارم و باید حال سپاهان خوب شود تا بتوانیم صحبت کنیم.

وی درباره جپارف، گفت: به من گفته بودند جذب علی کریمی تمام شده است و می‌توانیم او را بگیریم. او که نیامد، جپارف گزینه سوممان بود و او را جذب کردیم.

ویسی درباره مشکلات دفاعی تیمش گفت: تیمی که دگرگون می‌شود نیاز دارد تا زمان برایش بگذرد. یک تیم سه بازیکن جا به جا می‌شود، یک سال زمان می‌خواهد. یا باید مثل ذوب‌آهن، فولاد و پرسپولیس فعلی باشید که تغییرات در آنها خیلی کم است.

او در پاسخ به این سوال که چرا روی شکنندگی دفاع پرسپولیس کار نکرد، گفت: ما به لحاظ روحی روانی می‌خواستیم در نیمه اول گل نخوریم تا شرایطمان به لحاظ روحی خوب شود. خودمان هم می‌دانیم سیدجلال یک تیم است. در نیمه دوم هم تلاشمان جواب نداد.

سرمربی سپاهان در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیسی‌ها اضافه وزن داشتند، گفت: پرسپولیسی‌ها اضافه وزن ندارند. آدم در عصبانیت چیزهایی می‌گوید بعد خودش را کنترل می‌کند. کی‌روش را دوست داریم و باید بزرگتر از این‌ها صحبت کند. اگر او با سایر مربیان تعامل باشد، تیم ملی پیشرفت می‌کند و باشگاه‌های بهتری خواهیم داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy