Thursday, May 18, 2017

صفحه نخست » ایرانیان خارج از کشور چگونه رأی مي‌دهند

election_kharej.jpgشرق: ایرانیان خارج از کشور در ١٠٢ کشور مي‌توانند رأي دهند و اماکن دیپلماتیک ایران با استقرار صندوق‌های رأی، امکان اخذ رأي ایرانیان ساکن این کشورها را فراهم می‌کنند. به گفته معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم‌زمان با ایران در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود. تعداد شعب اخذ رأي در خارج از کشور به ۳۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده ‌است.

حسن قشقاوی به ایسنا گفته بیشترین شعب اخذ رأي که بالغ بر ۵۵ شعبه است، برای ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شد تا ایرانیان مقیم این کشور بتوانند در انتخابات پیش‌ِرو شرکت کنند. همچنین در امارات نیز ۲۱ شعبه برای این موضوع در نظر گرفته شده است، در عراق نیز ۲۲ شعبه تعیین شده است در بغداد شش شعبه، نجف چهار شعبه، اربیل چهار شعبه، کربلا پنج شعبه،‌ بصره دو شعبه و سلیمانیه یک شعبه در نظر گرفته شده است. تعداد شعب اخذ رأي در انگلیس نیز ۱۲ عدد خواهد بود.

این در حالی است که با توجه به اینکه با کشورهای عربستان و سودان و کانادا رابطه دیپلماتیکی نداریم، انتخابات ریاست‌جمهوری در آنجا برگزار نمی‌شود. رأي‌گیری در این کشورها هم‌زمان با ایران و عمدتا از ساعت هشت یا ٩ صبح تا ١٨ یا ١٩ خواهد بود. ایرانیان مقیم خارج از کشور با در‌دست‌داشتن شناسنامه یا گذرنامه معتبر یا کارت ملی می‌توانند رأي دهند. حداقل سن قانونی شرکت در رأی‌گیری ١٨ سال تمام تا روز رأی‌گیری است، بنابراین تمامی متولدین تا ٢٩ اردیبهشت ٧٨ می‌توانند رأي خود را به صندوق بیندازند. همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی p.election١٣٩٦@mfa.gov.ir سؤال‌های خود را مطرح كنند.

حوزه‌های انتخاباتی در آمریکا

در آمریکا ٥٠ حوزه رأی گیری برپا می‌شود. به گزارش ایسنا، دفتر حافظ منافع ایران در سایت خود اسامی ایالت‌ها و شهرهایی را که ایرانیان مقیم آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند به آنجا مراجعه کنند اعلام کرد.

ایالت‌ها و شهرهایی که محل حوزه‌های انتخاباتی هستند

آریزونا، توسان، فینیکس/ اکلاهاما، اکلاهاماسیتی، تالسا/ اورگان، پورتلند/ اوهایو، کلیولند، کلمبوس/ ایلی‌نویز، شمپین، شیکاگو/ پنسیلوانیا، پیتسبرگ، کالج‌استیت/ تگزاس، استین، دالاس، فورت‌ورت، هوستون، سن‌انتونیو/ جورجیا، آتلانتا/ دلاور، نیوارک/ دیستریک اوکلمبیا، واشنگتن‌دی‌سی/ فلوریدا، بوکاراتون، تمپی، گینزویل، میامی/ کارولینای جنوبی، کلمبیا/ کالیفرنیا، اورنج‌کانتی، سانفرانسیسکو، سن‌دیاگو، سن‌خوزه، لس‌آنجلس- شرق، لس‌آنجلس- غرب/ کلرادو، دنور/ لوییزیانا، بتن‌روژ/ ماساچوست، کمبریج/ مریلند، راکویل/ میسوری، سنت‌لوئیس/ میشیگان، ان اربر، دیترویت/ مینسوتا، میناپلیس/ نبراسکا، لینکلن/ نیوجرسی، فورت‌لی/ نیویورک، بوفالو، کويینز، منهتن/ نورت کارولینا، تراید اریا/ واشنگتن، سیاتل/ ویرجینیا، بلکسبرگ، تايسنس كرنر، مناساس/ ویرجینيای غربی، مورگان‌تاون/ یوتا، سالت‌لیک‌سیتی

رأی‌گیری در شهر مرزی آمریکا برای ایرانیان مقیم کانادا

با توجه به رد درخواست ایران از سوی کانادا برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور، در شهر مرزی بوفالو واقع در ایالت نیویورک، صندوق اخذ رأي برای ایرانیان مقیم کانادا در نظر گرفته شده است. اگرچه در کانادا ۴۰۰ هزار ایرانی زندگی می‌کنند، اما با تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشور، کشور کانادا برای برگزاری انتخابات همکاری نکرد. توضیح آنها این بود که انتخابات باید در یکی از اماکن دیپلماتیک ایران برگزار شود، ولی با توجه به قطع رابطه ایران و کانادا از دولت دهم تاکنون، امکان برگزاری انتخابات در کانادا وجود ندارد.

شش حوزه انتخاباتی در بغداد

بر اساس اعلام سفارت ایران در بغداد، ایرانیان مقیم این کشور و زائران می‌توانند در مراکز زیر رأي دهند. ١- سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ٢- حرمین شریفین کاظمین٣-مرز زمینی مهران (زرباطیه) ٤- حرم مطهر سامرا ٥- فرودگاه بین‌المللی بغداد ٦- صندوق سیار
همچنین در استان کربلا، به دلیل حضور زیاد زائران و شهروندان ایرانی چهار حوزه انتخاباتی در مناطق مختلف این استان مستقر شده است. - اولین حوزه در مقر کنسولگری واقع در منطقه حی الحسین در خیابان اسکان / - دومین حوزه در هتل جواهر واقع در پشت منطقه مخیم الحسینی در خیابان قزوینیه /- حوزه سوم در هتل شمس کربلا واقع در خیابان علقمی پشت حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) / - حوزه چهارم در حسینیه ابوطحین روبعی واقع در انتهای خیابان سدره جنب هتل موالی الحسین. علاوه بر صندوق‌های سیار در برخی مناطق بغداد حوزه‌هایی در برخی بیمارستان‌ها نیز قرار داده شده است.

امارات

انتخابات ریاست‌جمهوری ٢٩اردیبهشت هم‌زمان با سراسر کشور در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان «الوصل» منطقه «جمیرای دوبی» برگزار خواهد شد.

پاکستان

در پاکستان حدود ١٥٠ نفر از ایرانیان مقیم اسلام‌آباد، واجد شرایط رأي‌دادن دراین دوره از انتخابات هستند. پنج صندوق رأي در شهرهای اسلام‌آباد، کراچی، لاهور، کویته و پیشاور به‌عنوان مراکز ایالات چهارگانه پاکستان در سرکنسولگری‌های کشورمان در این شهرها مستقر می‌شود. صندوق اخذ رأي در اسلام‌آباد، در سفارت جمهوری اسلامی ایران مستقر خواهد شد. به گزارش ایرنا در مجموع، حدود ٨٠٠ تا ‌هزار نفر در پاکستان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، پای صندوق‌های رأي خواهند رفت.

افغانستان

طبق اعلام سفارت ایران در افغانستان شعبه اخذ رأي در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٦ دایر خواهد بود.

ترکیه

در سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ترابوزان و ارزروم، شعب اخذ رأي برپا خواهد بود. در شهر استانبول و ازمیر، سه شعبه اخذ رأي پیش‌بینی شده است. یک شعبه در ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بخش اروپایی، یک شعبه در بخش آسیایی شهر استانبول و یک شعبه نیز در محل ساختمان بانک ملت در شهر ازمیر پیش‌بینی شده است. در شهر استانبول به علت حضور ایرانیان پرشمار، دو شعبه اخذ رأي یکی در محل ساختمان سرکنسولگری کشورمان در استانبول پیش‌بینی شده و یک شعبه نیز در بخش آسیایی شهر استانبول برای اخذ آرای هم‌وطنان دایر خواهد بود.

٤ شعبه در فدراسیون روسیه

به گزارش ایسنا، سفارت کشورمان در مسکو شعب اخذ رأي در فدراسیون روسیه را به شرح زیر ارائه کرد:
١- مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر مسکو به آدرس: خیابان نوواتروف - شماره ٤/١١ - مدرسه پیام امام (ره ) ورود از طرف خیابان وارانسوسکیه پرودی
٢- سن‌پترزبورگ - انجمن دوستی ایران و روسیه به آدرس: خیابان لی‌تی‌نی‌پروسپکت شماره ٦٠ - طبقه دوم
٣-سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر آستاراخان به آدرس: خیابان آدمیرا لتیسکایا - پلاک ٣
٤- سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاتارستان - در شهر قازان به آدرس: خیابان اسپارتاکووس کایا ٦- ساختمان سووار پلازا- طبقه سوم

هند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند اعلام کرد صندوق اخذ رأي انتخابات ریاست‌جمهوری ٢٩ اردیبهشت در شهرهای دهلی نو، چندیگر و علیگر مستقر می‌شود. صندوق رأي در پایتخت هند در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران مستقر می‌شود.
٤ حوزه در حیدرآباد
ایرانیان مقیم جنوب هند نیز می‌توانند در چهار حوزه، رأي بدهند. بر اساس بیانیه سرکنسولگری کشورمان در حیدرآباد انتخابات در شعب و مراکز زیر برگزار می‌شود.
١ - سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد واقع در: بنجارا هیلز، خیابان شماره ٧ (خیابان امام خمینی ره).
٢ - دربار حسینی ایرانیان دکن - واقع در حیدرآباد، شهر قدیم، پورانی حویلی.
٣ - شهر بنگلور (خانه انجمن اسلامی دانشجویان) به آدرس: No ١٤, Charu Jasmine Building, Leonard Lane, Reach mond Town, Johnson Market, Bangalore
٤ - شهر میسور (خانه انجمن اسلامی دانشجویان) به آدرس : Door ٧١٣, ١١th main, ٢٢/A cross, C block, ٣rd stage, Vijaynagar, Mysore

سانتیاگو

ایرانیان مقیم سانتیاگو می‌توانند در سفارت ایران در شیلی رأي دهند.

اردن

انتخابات ریاست‌جمهوری در سفارت ایران در امان هم برگزار می‌شود.

٣ حوزه انتخابیه در قطر

ایرانیان مقیم قطر در سه حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. ١- سفارت جمهوری اسلامی ایران: حی‌السفارات. دفنه ٢- مجتمع آموزشی پسرانه در بوهامور ٣- مجتمع آموزشی دخترانه در هلال

٣حوزه انتخابیه در لبنان

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سه حوزه انتخابیه در لبنان برگزار می‌شود. بنابر اعلام سفارت ایران در بیروت، حسینیه امام حسین(ع) در استان نبطیه و حوزه امام مهدی(عج) در شهر بعلبک در روز جمعه از ساعت هشت تا ١٨ برگزار می‌شود.

مسقط

بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان، با توجه به اینکه قریب به اتفاق ایرانیان ساکن در عمان مقیم مسقط هستند، تنها یک شعبه اخذ رأي در این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در نظر گرفته شده است.

٤ شعبه در نیوزیلند

چهار شعبه رأي برای ایرانیان مقیم نیوزیلند در نظر گرفته شده است. سفارت جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون اقدام به استقرار سه صندوق رأی (به‌صورت سیار) در شهرهای ولینگتون (یک صندوق)، آکلند (یک صندوق)، دانیدن و کرایست‌چرچ (مشترکا یک صندوق) خواهد کرد.
١- ولینگتون:
الف- از ساعت ٩:٣٠ تا ١١ صبح: در دانشگاه ویکتوریای ولینگتون به آدرس:Room ٣٤٥, Cotton Building, Kelburn Campus, Victoria University of Wellington, Kelburn, Wellington
ب- از ساعت دو تا هفت بعدازظهر: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون به آدرس: ١٥١ Te Anau Road, Hataitai- Wellington
٢- آکلند:
الف- از ساعت ٩:٣٠ تا ١١صبح: در دانشگاه مسی در منطقه شمالی آکلند به آدرس:Main Entrance, Building No ,٤, Student Association. Level ٢, Albany Campus, Massey University, Auckland
ب- از ساعت ١١:٣٠ صبح تا يك بعدازظهر: در دانشگاه آکلند به آدرس:Room ٣١٥-Level ٣, Kate Edger Information Commons, ١١ Symonds Street, University of Auckland, Auckland
پ- از ساعت ٢:٣٠ تا ٦:٣٠ بعدازظهر: در منطقه مرکزی آکلند به آدرس: Mt. Albert- Ferndale House, Auckland
٣- دانیدن:
از ساعت ١٠:٣٠ صبح تا ١٢ ظهر: در دانیدن به آدرس:Landcare Research Dunedin -٧٦٤ Cumberland Street- Dunedin
٤- کرایست چرچ:
از ساعت سه تا شش بعدازظهر: در کرایست چرچ به آدرس:Te Hapua: Halswell Center- ٣٤١ Halswell Rd- Christchurch

نیجریه

سفارت ایران در نیجریه انتخابات در محل سفارت در ابوجا به آدرس NO: ١ UDI STREET- ASO DRIVE MAITMA-ABUJA -NIGERIA برگزار می‌شود.

مکزیک

در اطلاعیه‌ای سفارت ایران در مکزیک اعلام کرده انتخابات در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مکزیکوسیتی به آدرسEMBAJADA DE LA REPUBLICA ISLAMICA DE IRAN PASEO DE LA REFORMA# ۲۳۵۰ COL.LOMAS ALTAS, DEL MIGUEL HIDALGO MEXICO D.F برگزار می‌شود.

کوبا

صندوق اخذ رأي دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در هاوانا به آدرس، هاوانا ـ خیابان پنجم ـ نبش خیابان ٣٠ ـ شماره ٣٠٠٢ دایر خواهد بود.

آفریقای جنوبی

در کشور آفریقای جنوبی در سه حوزه پرتوریا، ژوهانسبورگ و کیپ‌تاون شعبه اخذ رأي برپا می‌شود.

کشورهای اروپایی
۱۱ شعبه اخذ رأی در انگلیس

ایرانیان مقیم انگلیس می‌توانند در ١١ شعبه رأي بدهند. آدرس شعب رأي انگلستان به شرح زیر است:
شعبه شماره ١: ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ٥٠ Kensington Court, London, W٨ ٥DB
شعبه شماره ٢: مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شهر لندن ١٠٠ Carlton Vale, NW٦ ٥HE
شعبه شماره ٣: مرکز اسلامی انگلیس در شهر لندن ١٤٠ Maida Vale, London, W٩ ١QB
شعبه شماره ٤: مجمع جهانی اسلامی در شهر لندن ٢٠ Penzance Place, Holland Park, London, W١١ ٤PG
شعبه شماره ٥ در منطقه ایلینگ لندن: London Borough of Ealing, Ealing Town Hall, New Broadway, London W٥ ٢BY
شعبه شماره ٦: مرکز اسلامی شهر منچستر ٥ Sidney St, Manchester, M١ ٧HB
شعبه شماره ٧: مرکز اسلامی شهر بیرمنگام Imam Reza Cultural Centre, ٢٠ Hospital Street, Birmingham, B١٩ ٣py
شعبه شماره ٨: مرکز اسلامی شهر نیوکاسل Cliftonville, Bentinck Road, Newcastle upon Tyne, NE٤ ٦UX
شعبه شماره ٩: مرکز اسلامی الهدی در شهر گلاسکو ١٩ Ashley St, Glasgow, G٣ ٦DR
شعبه شماره ١٠: مرکز اسلامی شهر لیدز Dar ahlulbait, ٣٥ Hanover Square, Leeds LS٣ ١BQ
شعبه شماره ١١ در شهر کاردیف: Mercure Cardiff Holland House Hotel, ٢٤-٢٦ Newport Rd, Cardiff, CF٢٤ ٠DD

پاریس و کن

سفارت کشورمان در پاریس اعلام کرد که یک صندوق رأي به طور ثابت در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس و صندوقی سیار در شهر کن در نظر گرفته شده است. ایرانیان مقیم پاریس می‌توانند به صندوق رأي ثابتی که در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس به آدرس ١٦Rue Fresnel ٧٥١١٦ Paris (از ساعت ٩ الی ١٩) قرار گرفته یا صندوق سیار در شهر کن به آدرس Salon Sirocco Hotel Continental Inter Carlton ٥٨ Boulevard de la Crossett ٠٦٤١٤ cans (از ساعت ١١ تا ١٦) مراجعه کنند.

٥ صندوق در برلین سفارت کشورمان در آلمان با صدور بیانیه‌ای حوزه‌های اخذ رأي دوازدهین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را اعلام کرد.


به گزارش ایسنا، طبق این اطلاعیه حوزه‌های محل اخذ رأي در آلمان به شرح زیر است:
١- سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین آدرس: Podbielskiallee ٦٧,١٤١٩٥
٢- سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت آدرس: Raimundstr ٩٠,٦٠٣٢٠ Frankfur
٣- سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مونیخ آدرس: Mauerkircherstr٥٩,٨١٦٧٩ Munchen
٤- سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ آدرس: Bebeallee ١٨,٢٢٢٩٩ Hamburg
٥- ساختمان سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر بن آدرس: Godesberger Allee ١١٣٣-١٣٧

دانمارک

سفارت ایران در دانمارک نیز اعلام کرده که صندوق اخذ رأي از ساعت هشت الی ١٨ صبح روز ٢٩ اردیبهشت برابر با ١٩ ماه می ‌در ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ در آدرس Engskiftevej ٦, ٢١٠٠ KBH ø مستقر است. به جز کپنهاگ در هیچ شهر دیگر دانمارک، صندوق رأي دایر نخواهد بود.

سوئیس

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سوئیس در سه حوزه برگزار می‌شود. مراکز انتخاباتی سوئیس در سه حوزه برن، زوریخ و ژنو خواهد بود.

چک

سفارت ایران در پراگ نیز از ساعت هشت صبح تا شش بعداز‌ظهر روز جمعه ٢٩ اردیبهشت میزبان هم‌وطنان ایرانی برای اخذ آرای آنهاست.

اسلوونی

انتخابات در کشور اسلوونی در شعبه اخذ رأي مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا به نشانی Tolstojeva Ulica ٨, ١٠٠٠ Ljubljanaبرگزار می‌شود.

هلند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند روز جمعه انتخابات را در ساختمان مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران به آدرس:Duinweg JX.Den Haag٢٤,٢٥٨٥ برگزار می‌کند.

اسپانیا

انتخابات در اسپانیا در محل سفارت کشورمان در مادرید برگزار می‌شود.

ایرلند

سفارت کشورمان در دوبلین نیز هم‌زمان با داخل کشور، انتخابات را برگزار می‌کند. آدرس سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین , MOUNT MERRION AVE. BLACKROCK, CO. DUBLIN. IRELAND٧٢

پرتغال

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در شهر کوئیمبرا در کشور پرتغال در نشانی زیر برگزار خواهد شد. Sala cedide ،Arquivo da Universidade de Coimbra،Rua de São Pedro, n.º ٢،٣٠٠٠-٣٧٠ Coimbra
همچنین هم‌وطنان مقیم پورتو نیز می‌توانند همان روز از ساعت ١٤ الی ١٨ در نشانی زیر رأي خود را به صندوق بیندازند:Sala ٣٠٢,Reitoria Universidade PortoPraça Gomes Teixeira٤٠٩٩-٠٠٢

جمهوری آذربایجان

انتخابات در کشور اذربایجان در سفارت ایران در باکو برگزار می‌شود. آدرس شعبه اخذ رأي در آذربایجان: باکو- بخش یاسامال - خیابان شریف‌زاده - پلاک ٢٦٩ - ساختمان شماره ٢ سفارت جمهوری اسلامی ایران ( بخش کنسولی)

بلاروس، گرجستان و اوکراین

دو صندوق اخذ رأي در مینسک، پایتخت بلاروس، برای رأي‌گیری از ایرانیان شرکت‌کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده است که از ساعت هشت صبح تا ١٨ به وقت محلی پذیرای هم‌وطنان حائز شرایط است. صندوق اول در سفارت جمهوری اسلامی ایران به نشانی مینسک، خیابان استاروولینسکی تراکت - شماره A٤١ مستقر است همچنین در خوابگاه شماره شش دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس در مینسک رأي دانشجویان ایرانی به صندوق ریخته خواهد شد. به گزارش ایرنا، ‌ایرانیان مقیم گرجستان نیز می‌توانند برای رأي‌دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم از ساعت هشت تا ١٨ شنبه ٢٩ اردیبهشت (وقت محلی) به جایگاه استقرار دو صندوق تدارک دیده‌شده در این کشور مراجعه کنند. صندوق شماره یک در تفلیس، پایتخت گرجستان، خیابان تاشکندی، شماره ٣٧ مجتمع آموزش فردوسی سفارت ایران و در شهر بندری باتومی هم سرکنسولگری جمهوری اسلامی خیابان پرنواز مپه پلاک ٨٣ برای محل استقرار دو صندوق اخذ رأي از هم‌وطنان پیش‌بینی شده است. همچنین در اوکراین صندوق رأي‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در کی‌یف، پایتخت این کشور قرار دارد و ایرانیان می‌توانند از ساعت ٩ تا ١٧ در سفارت جمهوری اسلامی ایران به نشانی خیابان کروگلو اونیورسیتتسکا - شماره ١٢ رأي دهند.

پکن

سفارت ایران در پکن مانند دیگر نمایندگی‌های کشورمان در خارج از کشور اقدام به برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در محل نمایندگی خواهد کرد. رأي‌گیری در محل نمایندگی به آدرس زیر انجام می‌شود: Embassy of the I.R. of Iran, No. ١٣, Dong Liu Jie, San Li Tun, Beijing ١٠٠٦٠٠ P.R. CHINA
رأي‌گیری به صورت هم‌زمان در سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران واقع در شهرهای شانگهای، گوانگجو و هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد.

ژاپن

برای شرکت ایرانیان مقیم ژاپن در انتخابات ریاست‌جمهوری سه شعبه رأي در این کشور اعلام شد. به گزارش ایسنا، سفارت کشورمان در ژاپن اعلام کرد هم‌وطنان مقیم این کشور برای شرکت در انتخابات می‌توانند به شعب اخذ رأي در شهرهای توکیو، اوساکا و ناگویا مراجعه کنند. نشانی شعب و ساعت اخذ رأي در این مراکز به شرح زیر است:حوزه شماره ١ شهر توکیو - بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران از ساعت ٨ الی ١٩، حوزه شماره ٢ شهر اوساکا از ساعت ١٠ الی ١٣ و حوزه شماره ٣ شهر ناگویا از ساعت ١٥ الی ١٨.

استرالیا

سفارت کشورمان در کانبرا مکان‌های استقرار شعب اخذ رأي انتخابات ریاست‌جمهوری را در شهرهای آدلاید، بریزبن، پرث، سیدنی، کانبرا و ملبورن به شرح زیر اعلام کرده است: علاوه بر استقرار صندوق اخذ رأي در محل سفارت در شهر کانبرا، استقرار پنج صندوق اخذ رأي دیگر در مراکز ایالات استرالیا (آدلاید، بریزبن، پرث، سیدنی و ملبورن) پیش‌بینی شده است.
آدلاید: The Salvation Army, ٧٠ Marion St, Unley SA ٥٠٦١/ بریزبن: BEMAC, Level ١, Queensland Multicultural Centre, ١٠٢ Main St, Kangaroo Point, QLD ٤١٦٩ /پرث: Victoria Park RSL, Fred Bell Parade, Hill view Terrace, St James, WA ٦١٠٢ /سیدنی: Parra Villa Function Lounge, ٤٢ Campbell Street, Parramatta, NSW ٢١٥٠/ کانبرا: Embassy of Iran, ٢٥ Culgoa Circuit, O'Malley, ACT ٢٦٠٦ / ملبورن: Doncaster Rd, ٦٨٧ Doncaster, Victoria ٣١٠٨

مالزی

مرضیه افخم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، اعلام کرد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با استقرار شش صندوق رأي در سه شهر مالزی برگزار می‌شود. صندوق‌های اخذ رأي در شهرهای کوالالامپور، جوهور و پیننگ مستقر و اقدام به اخذ رأي انتخابات ریاست‌جمهوری از ایرانیان مقیم می‌کنند. چهار صندوق اخذ رأي برای ایرانیان مقیم شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی، در نظر گرفته شده است و در شهرهای جوهور و پیننگ نیز هر کدام یک صندوق اخذ رأي اقدام به جمع‌آوری آرای ایرانیان مقیم خواهد کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy