Friday, Jun 16, 2017

صفحه نخست » پلیس آمریکا حکم بازداشت محافظان رجب طیب اردوغان را صادر کرد

r173265555x5j7_small.jpgصدای آمریکا - در حالیکه پلیس پایتخت آمریکا حکم بازداشت ۱۲ نیروی امنیتی و محافظان رئیس جمهوری ترکیه را صادر کرد، وزارت خارجه این کشور نیز به تلافی، سفیر ایالات متحده در آنکارا را احضار کرد.

«پیتر نیوزام» رئیس پلیس واشنگتن دی سی غروب پنجشنبه ۲۵ خرداد اعلام کرد حکم بازداشت ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی و محافظان رجب طیب اردوغان به اتهام حمله به تظاهر کنندگان در این شهر صادر شد.

اواخر اردیبهشت در حاشیه سفر اردوغان به واشنگتن،‌گروهی از معترضان در مقابل سفارت ترکیه در پایتخت آمریکا تجمع کردند که در زمان حضور رئیس جمهوری ترکیه بین محافظان او و این معترضان درگیری روی داد که دست کم یازده نفر زخمی شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه آمریکا درباره این احکام بازداشت گفته، ایالات متحده رفتار افراد برای سرکوب آزادی‌های سیاسی و آزادی بیان را تحمل نخواهد کرد.

در واکنش به این احکام، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای رویدادهای مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن را ناشی از «ناتوانی» پلیس آمریکا دانست.

رسانه های ترکیه همچنین گزارش دادند که ترکیه سفیر آمریکا را در اعتراض به صدور این احکام احضار کرد.

پیش از این، سناتور جان مک کین ‌رییس کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا در واکنش به وقایع مقابل سفارت ترکیه، گفته بود دولت باید سفیر ترکیه را به دلیل این حادثه از آمریکا اخراج کند.​

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy