Thursday, Aug 24, 2017

صفحه نخست » کریمی‌قدوسی: سه جاسوس متصل به تیم مذاکرات، فراری‌اند

ey49977334tf_small.jpgایران اینترنشنال - جواد کریمی‌قدوسی، نماینده‌ی مشهد و کلات و عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری-تحلیلی «افکارنیوز» هویت چهار نفری را که «جاسوسان حاضر در تیم مذاکرات» می‌خواند، آشکار کرد و گفت سه‌نفر از آنها فراری‌اند.

او گفته است که از میان این چهار نفر که او «جاسوسان متصل به تیم مذاکره» می‌خواند،، «عبدالرسول دری اصفهانی»، به جرم جاسوسی در حین مذاکرات، محاکمه و محکوم شده است و ۳ جاسوس دیگر متصل‌به تیم مذاکره، «سیروس ناصری»، «محمدعلی شعبانی» و «مشکور»، فراری‌اند.

نام محمد نهاوندیان، مسعود سلطانی‌فر، جمشید انصاری و معصومه ابتکار، در میان دارندگان گرین‌کارت

کریمی‌قدوسی که رئیس «هیأت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه‌ی مسؤولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی» در مجلس شورای اسلامی است، علاوه‌بر اینکه بارها از وجود چند جاسوس در تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای خبر داده است، در سه مصاحبه با وب‌سایت «افکار نیوز»، گفته بود که در آن هیأت به اسامی ۹۳ نفر از مسؤولان و مدیران از جناح‌های مختلف رسیده‌اند که به‌صورت قطعی و یا مظنون به تابعیت بیگانه و یا داری گرین‌کارت هستند. «گرین‌کارت» یا «کارت سبز» نشان‌دهنده‌ی اقامت دائم در ایالات متحده‌ی آمریکاست.

این عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» در این گفت‌وگوها که در آستانه‌ی برگزاری جلسه‌ی‌ رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی روحانی در مجلس انجام شد،گفته بود که رئیس‌جمهوری تصمیم داشته است تا برخی از این افراد را به‌عنوان وزیر به مجلس معرفی کند. او محمد نهاوندیان، رئیس‌دفتر پیشین رئیس‌جمهوری، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و معصومه ابتکار، معاونت زنان و امور خانواده‌ی رئیس‌جمهوری را از افرادی دانست که گرین‌کارت آمریکا دارند. او افزود که انصاری تاکنون چندبار ازطریق کشور امارات، به آمریکا تردد داشته و فرزندش هم دارای گرین‌کارت آمریکاست و در این کشور اقامت دارد و ابتکار، علاوه‌بر خودش، همسر و فرزندش نیز مظنون به داشتن گرین‌کارت هستند و برخی دیگر هم همسر یا فرزندان و حتی عروس آنها هم دارای گرین‌کارت آمریکا یا تابعیت بیگانه هستند. کریمی‌قدوسی، همچنین گفته بود که همسر یکی از وزرا خارجی است و حتی گفته می‌شود که فرزندان و همسر یک وزیر دولت یازدهم، در خارج از کشور اقامت دارند.

کریمی قدوسی همچنین از شخصی به نام محمدعلی شعبانی، مشاور وزیر امور خارجه، نام‌ برده و گفته بود که او مسؤولیت‌هایی هم داشته و درشمن، تابعیت بیگانه داشته که در حال حاضر از کشور خارج شده است.

رئیس «هیأت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه‌ی مسؤولان و مدیران ارشد»،اعلام کرده است که تمام اظهاراتش بر اساس اسناد و مدارکی است که نهادها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی سطح کشور در اختیار هیأت قرار دادند.

حسن روحانی، سخنان کریمی قدوسی را مصداق اقدام علیه مصالح و امنیت ملی دانست

پس از این انتشار این صحبت‌های رئیس «هیأت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه‌ی مسؤولان و مدیران ارشد» دفتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، ۲۶ مردادماه، با انتشار، اظهارات کریمی قدوسی را «خلاف واقع» خواند و آن را مصداق بارز جرم «نشر اکاذیب» و «انتساب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی» و «جرم مشهود»‌ی دانست که «اقدام به‌موقع مدعی‌العموم و قوه‌ی قضائیه» را می‌طلبد.

دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به حساسیت موضوعاتی که کریمی‌قدوسی مطرح کرده است و نیز با توجه به جنبه‌ی بین‌المللی موضوع، آورده است که این صحبت‌ها، «می‌تواند مصداق اقدام علیه مصالح و امنیت ملی قلمداد شود».

این اطلاعیه، تکرار «وارد کردن تهمت جاسوسی به برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای» و همچنین «دروغ در مورد دوتابعیتی بودن عده‌ای از مسؤولان دولت» را بی‌پایه، و از جهات مختلف، مایه‌ی «شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس» دانست و تأکید کرد که «موارد مطرح‌شده ازسوی ایشان، در هیچ‌یک از مراجع رسمی و یا در هیچ دادگاه صالحه‌ای تأیید نشده و مشخص نیست ایشان به استناد کدام بینه، حجت شرعی و عقلی به خود اجازه و جرأت می‌دهد که برخلاف اصل ۲۲ قانون اساسی، نسبت‌به افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، این‌چنین بی‌مهابا اتهام‌افکنی کند».

در پایان اطلاعیه آمده بود که معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، به طور جدی این موضوع را از طریق مراجع حقوقی و قضایی پیگیری خواهد کرد.

  • کریمی‌قدوسی، اطلاعیه‌ی روحانی را حمایت از جاسوسانی دانست که علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند

جواد کریمی قدوسی نیز روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه، در پاسخ به این اطلاعیه، در نامه‌ای سرگشاده خطاب‌به حسن روحانی نوشت: «حمایت از محکومین دادگاه‌ها که علیه امنیت ملی، اقدام‌به جاسوسی کرده‌اند، وهن ریاست‌جمهوری و مایه‌ی شرمساری است».

کریمی قدوسی در اسفندماه ۹۵، در گفت‌وگویی دیگر با وب‌سایت «افکارنیوز»، با اشاره به بازداشت «عبدالرسول دری اصفهانی» که در مردادماه همان سال اتفاق افتاده بود، گفته بود که او مسؤول کمیته‌ی مالی برجام، عضو هیأت‌مدیره‌ی بانک سامان، مشاور سیف در بانک مرکزی و حقوق‌بگیر آمریکا بوده و چهار عدد پاسپورت در جیب داشته است: کانادایی، آمریکایی، انگلیسی و ایرانی.

حالا این عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» در نامه‌ی خود گفته است که او اتهام جاسوسی به «یکی از اعضای مؤثر تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای» نزده است، بلکه مدعی‌العموم، عبدالرسول دری را «به جرم جاسوسی در حین مذاکرات، احضار، تفهیم اتهام و با صدور کیفرخواست محاکمه و محکوم نموده است». او افزوده است که ۳ جاسوس دیگر متصل‌به تیم مذاکره، «سیروس ناصری»، «محمدعلی شعبانی» و «مشکور»، فراری‌اند.

کریمی‌قدوسی، در پاسخ به آن اطلاعیه که سخنان او را «اقدام علیه مصالح و امنیت ملی» دانسته است، با اشاره به بعضی از مواضع رئیس‌جمهوری، آن‌ها را «اقدام علیه مصالح و امنیت ملی» دانست؛ از این جمله است: «زیر سؤال بردن شهرهای موشکی و دفاعی»، «مخالفت با شعار «اسرائیل باید ازبین برود» روی موشک‌ها»، «زدن اتهام دولت با تفنگ به سپاه»، «تهمت زدن به جهاد، سپاه و بسیج، با این صحبت که "اگر تفنگ بدهید، روزنامه بدهید، اطلاعات بدهید، پول بدهید، سلمان و ابوذر هم که باشند فاسد میشوند"»، « زیر سؤال بردن حکم امام در مورد منافقین و معرفی کسانی که حکم امام را اجرا کردند، به‌عنوان قاتل و جلاد»، «زیر سؤال بردن مکرر نیروهای انقلابی را با زدن اتهامات ظالمانه‌ی "تندرو، بی‌سواد و برو به جهنم"»، «تلاش مکرر برای دوقطبی‌کردن مردم در مذاکرات، مناظرات و ...»

نماینده‌ی مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در پایان نامه‌ی سرگشاده‌ی خود، از روحانی خواسته است که «اجازه بدهد دستگاه عدالت و قضاوت با جاسوس‌ها، حسین فریدون‌ها و ... برخورد عادلانه داشته باشند».

حسین فریدون، برادر حسن روحانی است که ۲۵تیرماه، بازداشت و روانه‌ی زندان شد. او یک روز پس از آن، با تودیع وثیقه‌ی ۵۰ میلیارد تومانی، آزاد شد.

  • کریمی قدوسی: هویت چهار جاسوس بر ما محرز شده که سه نفر آنها فراری‌اند

جواد کریمی قدوسی، چهارشنبه اول شهریورماه، یک روز پس از انتشار نامه‌ی سرگشاده‌اش به حسن روحانی، بار دیگر در گفت‌وگو با وب‌سایت «افکارنیوز» می‌گوید: «در حالی دفتر رئیس‌جمهور وجود جاسوس در تیم مذاکرات را انکار می‌کند که تاکنون هویت چهار جاسوس حاضر در تیم مذاکرات برای ما محرز شد که سه جاسوس فراری و از ایران خارج شدند».

او با اشاره به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، علی‌اکبر صالحی و مجید تخت‌روانچی، به‌عنوان اعضای تیم و محور مذاکرات، آنها را «روی قضیه» دانست و افزود: «اما پشت پرده، چهار جاسوس قرار داشتند که مذاکرات را مدیریت می‌کردند».

کریمی‌قدوسی، «سیروس ناصری» را فردی دانست که در رأس چهار جاسوس قرار داشت و هفته‌ای یک‌بار از لندن به تهران می آمد و «آقایان چهارمیلیون تومان، پول بلیط هواپیمای وی را پرداخت می‌کردند»؛ حق ایاب‌وذهاب و حق مشاوره هم می‌گرفت و برمی‌گشت به لندن. او تأکید کرد که دستگاه قضایی، حکم بازداشت سیروس ناصری را صادر کرده است و او دیگر به ایران نمی‌آید.

عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی»، نفر دوم لایه‌ی پنهان مذاکرات را فردی به‌نام «مشکور» عنوان کرد و گفت که تابه‌حال، کسی اسم او را نشنیده است. کریمی‌قدوسی مشکور را فردی ۲تابعیتی و ایرانی-فرانسوی عنوان کرد که مشاور حقوق بین‌الملل تیم مذاکره بود و قرار بود چارچوب توافق را براساس حقوق بین‌المللی تنظیم کند.

او فرد سوم را ۳۵ساله، به‌نام «شعبانی» معرفی کرد و گفت که او مسؤول رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی تیم مذاکرات بود که جریان رسانه‌ای داخل و دیگر کشورها را هماهنگ می‌کرد که «اکنون فراری است». کریمی‌قدوسی، او را تحصیل‌کرده‌ی یک دانشگاه به‌گفته‌ی او، «جاسوس‌پرور» انگلیس بوده است که هرکسی آنجا درس می‌خواند، بدون استثناء عضو «ام‌آی‌سیکس» (سازمان اطلاعات و جاسوسی انگلیس) است.

کریمی‌قدوسی نفر چهارم را همان «عبدالرسول دری اصفهانی» معرفی کرد و ضمن تکرار توضیحاتی که پیش‌تر در مورد او عنوان کرده بود، گفت که او «کارشناس خبره و برجسته و مسؤول میز انگلیس در وزارت‌خانه‌ی خزانه‌داری آمریکا» بوده و مسائل مربوط‌به مالی، پولی، بانکی و اقتصادی تیم مذاکرات را برعهده داشته است.

نماینده‌ی مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، که پیش‌تر گفته بود، دری اصفهانی به جرم جاسوسی، محاکمه و محکوم شده است، حالا با بیان اینکه این فرد در حال محاکمه است، افزود: «باید از دستگاه قضایی بخواهیم تا اعترافات این جاسوس پخش شود و آن وقت، مشخص خواهد شد که مذاکراتی در کار نبود».

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس می‌گوید «از این چهار جاسوس، سه جاسوس اولی از کشور فرار کردند و فقط دری اصفهانی در زندان است». او مدعی شده است که وقتی با ظریف در مجلس، در این خصوص صحبت شده است، او خود، «این موارد را قبول کرده است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy