Tuesday, Sep 19, 2017

صفحه نخست » پست بازرسی تخلیه‌شده آمریکا در سوریه به‌دست شبه‌نظامیان حامی ایران افتاد

ojx25kio5225_small.jpgایران اینترنشنال - روزنامه واشنگتن پست روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه در گزارشی اختصاصی می‌نویسد یک پست بازرسی نظامی نیروهای آمریکا در جنوب غربی سوریه که اکنون تخلیه شده است به دست نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت حکومت ایران افتاده است.

واشنگتن پست می‌نویسد: «ارتش آمریکا اعلام کرده است که یک پست بازرسی نظامی که به نام زکاف شناخته می‌شود را در جنوب سوریه تخلیه کرده است. پیش از این نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان سوری مورد حمایت آنها در این مکان مهم مستقر بوده‌اند.»

به گفته واشنگتن پست، تصمیم به خروج و تخلیه این پست بازرسی بیانگر قبول نیروهای مورد حمایت آمریکا در عدم توانایی در باز پس‌گیری مناطق استراتژیک در نوار مرزی میان سوریه و عراق است. در این منطقه بسیاری از رهبران ارشد داعش در ماه‌های اخیر دیده شده‌اند.

واشنگتن پست می‌افزاید: «بستن و تخلیه این پست بازرسی نظامی به این معناست که اکنون شبه‌نظامیان هوادار ایران سرزمین‌های بیشتری را در زیر کنترل خود درآورده‌اند. در طول تابستان نیروهای ارتش سوریه همراه با شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران بارها به طرف این پایگاه نظامی حرکت کرده بودند اما نیروی هوایی آمریکا با بمباران کاروان نظامیان سوری و ایرانی آنها را به عقب رانده بود.»

کلنل رایان دیلون سخنگوی ارتش آمریکا مستقر در منطقه به واشنگتن پست گفته است: «تصمیم به بستن و تخلیه این پست نظامی موقتی است و بر مبنای مصالح نظامی انجام شده است. ما در طول عملیات نظامی خود بارها یک پست بازرسی را بسته و مجدداً آن را باز پس گرفته‌ایم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy