Wednesday, Nov 29, 2017

صفحه نخست » مذاکرات سپاه و اسد برای استقراردائمی بخشی از«مدافعان‌حرم» در سوریه

Modafean_Haram.jpgاختصاصی کیهان لندن ـ بنا به گزارش‌های رسیده، به گروهی از نیروهای مدافع حرم عضو لشکر «فاطمیون» (یگان متشکل‎ از افغان‎های مورد حمایت رژیم ایران) و گروهی از اعضای «زینبیون» (یگان پاکستانی‎ها) اعلام شده که احتمالاً پس از پایان درگیری‎ها در سوریه در خاک این کشور می‎مانند و اگر مایل باشند می‌توانند اجازه اقامت و پاسپورت سوری دریافت کنند که شامل اعضای خانواده آنها نیز خواهد شد.

گفته می‌شود که دولت بشار اسد به رژیم ایران پیشنهاد داده اعضای منتخب و کارآزموده مدافعان حرم از بین نیروهای فاطمیون و زینبیون شناسایی شوند و مقدمات اقامت آنها در سوریه فراهم شود.

همچنین حزب‎الله نیز از سپاه تقاضا کرده برای تقویت گردان‌های خود در سوریه به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد. فرماندهان حزب‎الله مستقر در لبنان به قاسم سلیمانی گزارش داده‌اند آن دسته نیروهایی که زیر نظر ایران آموزش دیده‎اند در جریان درگیری‎ها موفقیت بیشتری داشته‎اند و برای یگانی که قرار است در سوریه مستقر شود استفاده از آنها ثمربخش‎تر خواهد بود.

آنچه هنوز ایران و دولت بشار اسد بر سر آن توافق نکرده‌اند، این است که آیا یگان یادشده به عنوان زیرمجموعه ارتش دولتی سوریه فعالیت کند یا مستقل باشد و به صورت هماهنگ به انجام ماموریت بپردازند. نظر دولت سوریه آن است که این یگان‎ها بخشی از ارتش باشند، اما سپاه با آن مخالف است و بر استقلال آنها تأکید می‌کند.

afghan_haram.jpgاستراحت افغان‎های مورد حمایت حکومت ایران در جنگ سوریه

ترکیب نیروهای تحت حمایت حکومت اسلامی ایران در سوریه شیعیان هستند، اما در ارتش اسد صدها اهل تسنن هم فعالیت دارند و ایران از ابتدای جنگ سوریه در مورد ترکیب یگان‎های شیعه و سنی بایکدیگر سخت‎گیری می‌کرده است. قاسم سلیمانی اعتماد بیشتری به یگان‎های شیعه دارد و در عملیات‎های ویژه بیشتر از آنها کمک می‎گیرد.

نیروهای اهل تسنن دولت سوریه، در بعضی جبهه‎ها از رویارویی با جبهه‌النصره و بعداً احرارالشام سرپیچی می‎کنند به ویژه در مواردی که نیاز به یورش همه‌جانبه و سنگین به شهرهایی است که مسکونی و غیرنظامیان اهل تسنن در آنها ساکن هستند و این سرپیچی کار را برای سپاه سخت می‎کرد.

بین ۱۸ تا ۲۰ هزار نیروی شیعه افغان و پاکستانی با حمایت حکومت ایران در سوریه می‎جنگند که تلفات زیادی هم داده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy