Friday, Jan 26, 2018

صفحه نخست » مجله فرانت پیج: جان کری در سیاست خارجی آمریکا خرابکاری می‌کند

kerryPalestine_012618.jpgایران اینترنشنال، مجله آمریکایی فرانت پیج در گزارشی روز جمعه ۶ بهمن‌ماه می‌نویسد جان کِری، وزیرخارجه پیشین آمریکا در دولت پرزیدنت اوباما با توصیه به فلسطینی‌ها برای «مقاومت در برابر ترامپ» در اجرای سیاست خارجی کشور «خرابکاری می‌کند.»


فرانت پیج می‌نویسد (+لینک): «به گزارش روزنامه اسرائیلی معاریو، جان کری اخیراً با «حسین آقا» یکی از رهبران فلسطینی در لندن ملاقاتی داشته است و طی آن به وی گفته است یک پیام خصوصی و محرمانه را برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ببرد. پیام این بوده است که «عباس باید در حال حاضر با وقت بازی کند و تسلیم خواسته‌های پرزیدنت دونالد ترامپ نشود.» به گفته‌ی فرانت پیج، ظاهراً جان کری به عباس پیام داده بوده که «ترامپ برای مدت زیادی رئیس‌جمهور باقی نخواهد ماند و شاید این امر به بیش از یک سال هم نکشد».

این گزارش می‌افزاید: «جان کری همچنین از عباس خواسته بوده تمام انتقاد خود را به‌جای دولت آمریکا، متوجه شخص دونالد ترامپ بکند و به‌جای تمرکز برای صلح میان فلسطین و اسرائیل مورد نظر ایالات متحده، طرح صلح اروپایی‌ها و کشورهای عرب را به‌پیش ببرد. از آن گذشته، جان کری به حسین آقا گفته است که وی به‌طور جدی قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ خود را کاندیدا کند.»


به گزارش فرانت پیج، جان کری هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.


هم‌زمان روزنامه نیویورک سان با انتشار این خبر کِری را متهم کرده است که «نقشی خرابکارانه در سیاست خارجی آمریکا ایفا می‌کند که نمونه کاملا روشن آن توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران است».

در همین زمینه...

انتقاد تند سفیر آمریکا از رهبر فلسطینی‌ها: محمود عباس عرضه و اراده ندارد

صدای آمریکا گزارش داد نیکی هیلی سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنج شنبه در یک سخنرانی شدید اللحن، از محمود عباس رهبر فلسطینی‌ها انتقاد کرد و گفت که او فاقد «جرات و اراده » برای کوشش در راه رسیدن به صلحی پایدار با اسرائیلی‌ها است.

«هیلی »که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل سخن می گفت، محمود عباس رهبر فلسطینی‌ها را به علت رها کردن و زیر پا گذاشتن قرارداد مهم اسلو ، مذاکرات صلح و پشت کردن به چشم انداز صلحی که با میانجی گری آمریکا میان اسرائیل و فلسطینی‌ها انجام شده بود، مورد انتقاد قرار داد.

نماینده آمریکا گفت محمود عباس به پرزیدنت ترامپ توهین کرده و در یک سخنرانی در شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین در اوایل همین ماه، به تئوری های توطئه دامن زده است.

خانم هیلی گفت که عباس در سخنرانی خود پیمان اسلو را مرده خوانده و گفته که دیگر برای آمریکا در مذاکرات صاح خاورمیانه نقشی قائل نیست.

پس از اینکه پرزیدنت ترامپ اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، فلسطینی ها اعتراض کردند. همزمان دولت ترامپ نیز اعلام کرد که در برابر رفتار فلسطینی‌ها، از پرداخت نیمی از بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری آژانس رفاه و کار سازمان ملل متحد را به فلسطینی‌ها خودداری خواهد کرد و تا وقتی که آنان به پای میز مذاکره صلح باز نگردند، جلوی پرداخت این رقم ۶۵ میلیون دلاری را خواهد گرفت.

این اقدام آمریکا با واکنش محمود عباس روبرو شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy