Friday, Feb 2, 2018

صفحه نخست » گزارش خبرگزاری فرانسه از افزایش جهانگردی در میان جوانان ایرانی

afp_travel_020218.jpgایران اینترنشنال، خبرگزاری فرانسه، روز جمعه سیزدهم بهمن‌ماه، در گزارشی می‌نویسد در میان ایرانی‌ها، با موج جدیدی از جهانگردان جوان روبروییم که کشورشان را برای دیدن دنیا و کسب تجربه از زندگی و فرهنگ‌های گوناگون ترک می‌کنند.

در این گزارش آمده است:

جوانان ایرانی، در شبکه‌های اجتماعی یکدیگر را به غلبه بر محدودیت‌های سنتی و گسترش افق دید خود، تشویق می‌کنند و در میان آن‌ها، نوعی شوق و هیجان جدید برای جهانگردی ایجاد شده است. به‌نظر می‌رسد که آن‌ها قصد دارند با جهانگردی بر سنّت‌های دست‌وپاگیر اجتماعی در کشور خودشان غلبه کنند. آن‌ها به هر وسیله‌ی ممکن، از سوار شدن در ماشین غریبه‌ها در جاده‌های دوردست گرفته تا راه افتادن تنها با یک کوله‌پشتی، خود را به نقاط مختلف و دیدنی جهان می‌رسانند. آن‌ها این تجربه‌های خود را ازطریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام، که درمیان ایرانی‌ها بسیار محبوب‌اند، با دیگران درمیان می‌گذارند.

ایرانی‌ها سابقه‌ای طولانی در جهانگردی و گردشگری دارند. اما این علاقه‌ی آن‌ها، پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷، افزایش هم یافته است. از آن زمان تاکنون، میلیون‌ها نفر از ایرانی‌ها، کشور خود را به قصد زندگی در آمریکا و اروپا ترک کرده‌اند.

سارا لویی، دختر ۳۱ ساله‌ی ایرانی، یکی از این جهانگردان ایرانی است که در صفحه‌ی اینستاگرامش خود را چنین معرفی می‌کند: «دختری ایرانی که متفاوت سفر می‌کند». او که تصاویری از سفرهای خود را در صفحه‌ی اینستاگرامش به اشتراک گذاشته، به خبرگزاری فرانسه گفته است که در دوران کودکی او، معنای سفر رفتن در تعطیلات، همیشه رفتن به کنار دریا در شمال ایران، به‌همراه خانواده بود؛ اما او دو سال پیش، با یک گروه از خارجی‌ها که از ایران دیدن می‌کردند، آشنا شد و همراه آن‌ها با سفر مجانی، از راه ایستادن در جاده‌ها و سواری گرفتن، به شهر تاریخی یزد رفت.

او می‌گوید: «من چمدان یا وسیله‌ی چندانی همراهم نداشتم. فقط یک کوله‌پشتی قرضی از دوستم و یک جفت کفش کتانی. اما همین سفر باعث شد تا چشمانم به دنیاهای فرهنگی جدیدی گشوده شود. بعد از آن، به یک سفر ۴۰روزه در اطراف اروپا رفتم. پدر و مادرم اول موافق نبودند و ما بحث‌های زیادی داشتیم. اما بالاخره آن‌ها را راضی کردم. این‌روزها اگر من در تعطیلات آخر هفته منزل بمانم، پدرم فکر می‌کند مشکلی پیش آمده که در منزل مانده‌ام!»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy