Thursday, Feb 22, 2018

صفحه نخست » «استعفای ۳۰ خلبان از شرکت هواپیمایی آسمان»

asemanPilots_022218.jpgاستان‌وایر- یک نماینده مجلس جزئیات تازه‌ای از علت سقوط هواپیمای شرکت «آسمان»٬ استعفای ۳۰ خلبان و قرارداد‌های کاری این شرکت با خلبان‌ها فاش کرد.

محمد دامادی٬ عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده شرکت «آسمان» با وجود برخی احتمال‌ها در مورد سقوط پرواز تهران‌-‌یاسوج٬ دستور لغو این پرواز را صادر نکرده بود.

آقای دامادی افزوده سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه «دنا» اطلاع رسانی کرده بود و «احتمال سانحه {برای هواپیمای ATR} وجود داشت.»

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به «سوء‌مدیریت حاکم» در شرکت «آسمان» اشاره و دریافت شکایت‌ بسیاری از خلبان‌ها از این شرکت خبر داده است.

وی گفته «بیش از ۳۰ نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماه‌های قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا داده‌اند.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

نماینده مردم ساری در مجلس همچنین اعلام کرده «متاسفانه تعدادی از خلبانان اعلام گفته‌اند که این شرکت با دریافت چک از خلبانان، آنها را مجبور به پرواز می‌کند.»

وی با «عجیب» خواندن این رویه شرکت «آسمان» گفته این چک‌ها با هدف جلوگیری از خروج خلبان‌ها از این شرکت٬ از آنها گرفته می‌شود.

دامادی اضافه کرده «یکی از خلبانان که می‌خواست از شرکت خارج شود آن‌قدر اذیت شد که در نهایت با دادن جریمه توانست چکش را پس بگیرد از این شرکت بیرون برود.»

به گفته این نماینده مجلس «حقوق خلبانان شرکت آسمان از بقیه ایرلاین‌ها کمتر است و علاوه بر این، رفتارهایی مانند گرفتن چک و مجبورسازی آنها به پرواز٬ امنیت روانی آنها را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.»

وی در پایان افزوده «مسئولان آسمان باید توضیح دهند که علت تأخیر در پرواز تهران‌-‌یاسوج چه بوده است و بعد از آن تأخیر، کدام مرجع اجازه پرواز داده است.»

هواپیمای مسافربری «ای‌تی‌آر ۷۲» شرکت هواپیمایی آسمان روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه با کوه «دنا» برخورد کرد و تمام سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

تاکنون علت اصلی این حادثه از سوی مقام‌های مسئول اعلام نشده است.

حسین علایی٬ مدیرعامل شرکت «آسمان» هم با رد اظهارات این نماینده مجلس گفته بحث پرواز از تهران به یاسوج با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی «کاملا دروغ است.»

علایی افزوده «در این پرواز٬ خلبان برگه مربوطه را امضا کرده و وضعیت جوی را برای پرواز مناسب تشخیص داده است.»

وی در پاسخ به این پرسش که ایا شرکت «آسمان» برای امضا از خلبانان چک ضمانت می‌گیرد هم گفته «کاملا تکذیب می‌کنم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy