Friday, Apr 27, 2018

صفحه نخست » زهرا رهنورد: گشت ارشاد؛ ۴۰ سال هزینه بسیار برای هیچ

FDA232C3-A4DC-42D3-9DB4-B96D4B98A747.jpegزهرا رهنورد بانوی محصور جنبش سبز و فعال اجتماعی جنبش زنان در یکی از دیدارهای اخیرش ضمن ابراز تاسف از برخوردهای گشت ارشاد با مردم و نیز ضرب شتم دختری جوان توسط این نیرو گفته است:‌

هرگز و حالا به گشت ارشاد احتیاجی نبوده است. کشورمان هزینه بسیار برای نتایج منفی آن داده است. چهل سال ناموفق، گویای آن است که با زور و اجبار نمی‌­توان کسی را پای­بند قوانین توجیه ناپذیر نمود. و نمی­‌توان زنان را وادار کرد که به منویات قوانین قدرت حاکم تمکین کنند.

من با اینکه خودم به حجاب انتخابی اعتقاد دارم، رفتار اجباری و تحکم آمیز را مردود می‌­دانم.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

کتک زدن بی رحمانه دخترک بی پناهی درپارک، جلوی چشم مردم، و ضجه های دلخراش او مرا به یاد کتک زدن دخترانم در روز غدیر ۱۳۹۲، دور از چشم عالم و آدم در اطاق تنگ و مخوف خانه امن می اندازد. و ضجه های آنان که به گوش پدر و مادرشان در پشت میله های حصر شنیده می­ شد. با این تفاوت که با زور به این دختر میگویند حجابت را درست کن و به دخترانم با زور برعکس آن را می گفتند....

حالا من در هشتمین سال این حصر ظالمانه، با تکرار همان توصیه هایی که طی ۴۰ سال گذشته به حکومت داشته ام می گویم اجبار را کنار بگذارید و عزم جدی کنید که زور و اجبار و سرکوب زنان را پایان بخشید و این ترجیع بند نخ نما که "کار نیروی خود سر" است را به دور اندازید.

با تصویب قوانین محکم حامی حقوق هم زنان و هم مردان بطور کلی، و بطور خاص حامی حقوق زنان و نوید بخش آزادی اندیشه برای زنان ملت باشید و این نکته را به یاد بیاوریم که رفتارهای خشن بیزاری می آفریند هرچند که در عین حال مردم فداکاری­های نیروی انتظامی برای کشور را نیز پاس می­دارند.

به گزارش کلمه، زهرا رهنورد بانوی قرآن پژوه در سال ۵۹ و پس از اجباری شدن حجاب در مصاحبه ای گفته بود: من نمی‌دانم نتیجه این روش(حجاب اجباری) چه می‌شود، ولی می‌دانم کاری که با اجبار انجام شود عمر زیادی نخواهد داشت و هیچ وقت پیروز نخواهد شد.

گفتنی است در عید غدیر سال ۹۲ دیدار عیدانه فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، با هتک حرمت بی سابقه دختران ایشان و حتی زدن سیلی به صورت آنها، به تنش و وضعیتی بسیار تلخ در منظر پدر و مادر ایشان تبدیل شده بود که اشاره خانم رهنورد به آن روز است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy