Tuesday, Jun 19, 2018

صفحه نخست » روی این ایران می‌توان شرط بست

Team_Melli_Maroco.jpgروزنامه هفت صبح - پیروزی تیم ملی مقابل مراکش - هر چند که از دید منتقدان کی روش و تیمش این برد کاملا شانسی بوده - باعث شد تا ایران صدرنشین گروه B جام جهانی تا روز چهارشنبه باشد. برد ایران در بازی اولش باعث شده که کی روش و شاگردانش امیدوار باشند که برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان بتوانند به مرحله بعدی صعود کنند. رویایی که اینبار دست یافتنی تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. اگر فکر می‌کنید ما خیلی خوشبین هستیم باید خدمتتان عرض کنیم که بعضی از رسانه‌های خارجی هم چنین عقیده‌ای دارند. نمونه‌اش بای چونگ بوتیا کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال هند که در یادداشتی برای رسانه هندوستان تایمز نوشته:

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

۸ سال از آخرین باری که یک تیم آسیایی موفق شد از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند می‌گذرد. حالا که بازیهای سه تیم آسیایی (عربستان، ایران و استرالیا) را دیده‌ام دوست دارم روی یک تیم شرط بندی کنم: ایران. آنها از حضور کارلوس کی روش روی نیمکتشان برای دومین جام جهانی متوالی سود خوبی می‌برند و فوتبال کاملا منظم و سازماندهی شده‌ای بازی می‌کنند و به نظرم اگر شانس یارشان باشد می‌توانند به مرحله بعدی صعود کنند. مصاحبه‌های بازیکنان ایران را که خواندم متوجه شدم خواسته اکثر آنها ماندن کی روش در تیم ملی است چرا که کی روش باعث پیشرفت آنها شده. به نظرم کی روش در تیم ایران همان نقشی را دارد که باب هافتون در تیم ملی هند ایفا کرد و مثل او فردی مقتدر و با نفوذ است.

کاپیتان سابق هند مطلبش را اینگونه داده که ایران کار فوق العاده سختی برای رویارویی با اسپانیای قدرتمند دارد اما او منتظر بازی این تیم جلوی پرتغال است: " کی روش به خوبی پرتغال را می‌شناسد. از طرف دیگر پرتغال بیش از حد به رونالدو وابسته است و قطعا کی روش این مساله را بهتر از هر شخص دیگری می‌داند. به نظرم اگر ایران مقابل پرتغال شکست نخورد، می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند. نکته دیگری که شانس ایران را به نسبت سایر تیمهای آسیایی بیشتر می‌کند، ادامه همکاری کی روش با تیم ملی است چرا که سایر نمایندگان آسیا با یک مربی جدید به روسیه آمده‌اند و طبیعتا جام جهانی تورنمنت ایده الی برای هماهنگ شدن با تفکرات مربی جدید نیست. "

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy