Thursday, Jun 21, 2018

صفحه نخست » سیزده هزار زن سعودی برای آموزش رانند‌گی ثبت نام کردند

8E3718D4-2892-42E9-8D16-4ED0BAB827FF.jpegدبی-العربیه.نت فارسی
به دنبال صدور فرمان پادشاهی سعودی برای مجاز بودن رانندگی زنان در این کشور، شمار زیادی از بانوان این کشور برای گرفتن گواهینامه ثبت نام کردند.
طبق آخرین اخبار منابع رسانه‌ای سعودی از مجموع زنانی که برای گرفتن گواهینامه اقدام کردند تاکنون 67 زن توانستند گواهینامه رانندگی خود را از آموزشگاه رانندگی «امام عبدالرحمان بن فیصل» در دمام دریافت کنند.
این تعداد قرار است روز یکشنبه 24 ژوئن با خودروهای خود در خیابان‌های شهرهای مختلف سعودی به ویژه در مکه و مدینه رانندگی کنند.
این در حالی است که تعداد زنان ثبت نام کرده برای آموزش رانندگی در آموزشگاه رانندگی الدمام به 13 هزار رسیده است.
پروسه اخذ گواهینامه زنان در سعودی دارای شش مرحله است. ثبت نام برای گرفتن گواهینامه، ثبت نام در آموزشگاه رانندگی، یادگیری قوانین تئوری رانندگی، امتحان تئوری و سپس آموزش عملی و در نهایت امتحان دادن متقاضی در اداره ترافیک است.

این آموزش‌ها در یک دوره معین در محوطه آموزشگاه و سپس در خارج از آن انجام می‌گیرد، اما بیشتر اوقات در محوطه آموزشگاهی واقع در ناحیه «الرکه» صورت می‌گیرد.

متقاضی برای آخذ گواهینامه باید 18 سال یا بیشتر سن داشته باشد که داوطلبان پس از پرداخت هزینه ثبت نام در آموزشگاه رانندگی ثبت نام می‌شوند.

برنامه آموزش رانندگی شامل پنج ساعت آموزش تئوری و یادگیری قوانین ترافیک، حمل و نقل و رعایت مقررات امنیتی است و علاوه بر این 20 ساعت آموزش عملی نیز خواهد داشت.

زنان متقاضی که دارای گواهینامه خارجی هستند و مایلند گواهینامه رانندگی سعودی را جایگزین گواهینامه خود کنند با انتهای تاریخ صلاحیت گواهینامه خود می توانند تنها با طی کردن یک دوره 6 ساعته و سپس پاس کردن امتحان رانندگی عملی و سپس مراجعه به مراکز صدور گواهینامه در سعودی گواهینامه سعودی جدید دریافت کنند. متقاضیانی که در امتحان مردود شوند باید 4 ساعت دیگر آموزش بینند تا بتوانند گواهینامه سعودی بگیرند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy