جمعه 18 مهر 1382

برای آنها که زنده اند، سيد ابراهيم نبوي

شنيدن خبر دريافت جايزه صلح نوبل توسط شيرين عبادی بانوی هموطن مان رنج مدتها طولانی را در من از بين برد. اکنون شادم و می دانم که موجی از شادی در زنان بزرگ و انديشمند وطن من برخاسته است. موجی که حاصل مقاومت نيمی از مردمان اين سرزمين در مقابل تحقيری است که سالها وجود داشت و در اين سالهای نزديک بيشتر. بيش از هر چيز دريافت اين جايزه تصوير زنده و هميشه شاد مهرانگيز کار دوست و همراه شيرين عبادی را جلو چشمانم آورد. اين دو و در کنارشان بانوانی چون شهلا لاهيجی، نوشين احمدی خراسانی و بسياری ديگر در اين سالها تلاش کردند چراغ دفاع از حقوق انسانی را در سرزمينی که مزد گورکن از ارزش آدمی بيشتر است روشن نگاه دارند. شايسته و ارزنده است اين خبر و افتخاری برای زنان يک نسل. که اين جايزه فقط متعلق به اونيست، که حاصل تمام سالهايی است که زنانی چون شيرين عبادی تحقير زيستنی ناشايسته را در سرزمينی بزرگ و زنده تحمل کردند و می کنند و باز هم در آن سرزمين ستاره باران روشنی است، وگرنه چگونه می شد اين همه سياهی و تاريکی را تحمل کرد ...
[ادامه اين مطلب را از سايت نبوي آن لاين دنبال نماييد]

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مقالات | بازديد 285 | نظر 40 | دنبالک 0 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 
دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/108

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برای آنها که زنده اند، سيد ابراهيم نبوي' لينک داده اند.
نظرات
[سا زمان دانشجویان نواندیش ایران - October 11, 2003 03:09 PM]

salam be melat iran
khabar daryaft jayezeyeh solhe nobel mojebe khoshnodi shod omidvarimin jayezeh ebtedaei no barayeh shoroei tazeh dar gahate azadi va hoghogh shahrvandi bashad
shorayeh markazi
sazmane daneshgoyan noandish iran
ROZBEH RAZMJO-FATEH KAMYAB)
(-KHOSRO MAJDI-ALI SEPEGRI-

[ارش - October 11, 2003 01:28 PM]

درود بر تو زن ایرانی
درود بر تو که دیگر بار خنده واشک را بر صورت ما نشاندی.ایرانی لایق به زندگی کردن است
دست دردست هم بفشاریم.ان روز میاید
دروذ بر تو

[علی فراهانی - October 11, 2003 12:52 PM]

وقتی این خبر را از تلویزیون شنیدم گرچه لحن گوینده بسیار سرد بود، ولی دلم از شادی آتش گرفت. البته تا حدی هم شوکه شدم، چون انتظار داشتم هاشم آغاجری برنده جایزه نوبل بشه، با اینحال من به عنوان یک دانشجو این موفقیت را به خانم عبادی و همه زنان ایران تبریک می گویم.

[علیرضا - October 11, 2003 12:47 PM]

با سلام به مردم بزگوار ایران
بدست آوردن چنین جایزه ای توسط بانوی مقاومت و مادراسوه کوکان ایران را به ملت صبور ایران تبریک میگویم.

[مسعود لطيفی - October 11, 2003 12:24 PM]

اين نتيجه مقاومت وازخودگذشتگی يک انسان شجاع,دانا,انسان دوست,آزاديخواه وعاشق انسانهاودموکراسی است.

[شبهه - October 11, 2003 12:13 PM]

درود بر اولين قاضي زن ايراني
درود بر اولين برنده ايراني جايزه نوبل
درود بر اولين برنده ايراني جايزه صلح نوبل
درود بر اولين برنده زن ايراني جايزه نوبل
درود بر اولين برنده زن ايراني جايزه صلح نوبل
درود بر اولين برنده قاضي جايزه صلح نوبل
درود بر اولين ...
درود بر تو شيرين عزيز و شيريني كه بر كام ما نهادي
درود بر تو كه لبخند و اشك شوقي شيرين به ما ايرانيان و بي ابرويي عظيم به اعراب وحشي ايراني نما عصا كردي.

[قاسم اكبري - October 11, 2003 12:06 PM]

متبرك باد نام تو
خوشحالم براي همه ي ايران
انتخاب شيرين كميته نوبل را به همه ايرانيان تبريك
ميكويم

[ mandeghar - October 11, 2003 10:59 AM]

دخت ايران زمين
لبت خندان،دلت شاد،كه در اين سرماي يخبندان،دل ما را به اميد بهاران،چراغي نو عطا كردي.

[رضا باغبانی - October 11, 2003 10:54 AM]

با سلام و درود

و با عرض تبریک به تمامی قربانیان خشونت ، کودکان کار، زندانیان آزادی وجدان وبویژه زنان جهان و از همه بالاتر زنان و دختران روستایی و شهری و فرو دستان و بی سخنگویان ایران زمین که زنی از همین خاک پر درد ورنج توانست ندای فرو خفته در گلوی تمامی آنان را از طریق پرداختن بخشی از سهم خود بپردازد. وی بعنوان یک انسان ویک شیر زن و یک ایرانی ویک وکیل مدافع محصور در قوانین
ورهبران ومجریان خشونت زده یا خشونت گرا و جامعه ای مرد سالار این سهم را پرداخته است ، وکیل مدافعی که با وجود همه ی این موانع و خطرات، تکلیف خود را بعنوان یک وکیل با پرنسیپ ، با خود روشن نموده و تلاش نمود تا وظایف خود را بعنوان وکیل مردم در مقابل قدرت وآنهم قدرت لجام گسیخته –که جسارت بیشتری می طلبد – ایفا نماید. امیدوارم که هیچ گاه ازین موفقیت خود مغرور نگرددو معلم همیشگی ما بماند که : انسان تجسد وظیفه است.
درود بر او و بر ناصر زرافشان ها ومهرانگیز کار ها و عبد الفتاح سلطانی ( این زحمتکش سابق بازار که 3 سال قبل در مقابل تهدید مرتضوی حلقه بگوش ولایت قدرت، می گوید مرا تهدید نکن. من از حمالی و درس خواندن به وکالت رسیده ام . روزی که این شغل را از من بگیری ، همه ی وسایل برای ادامه بکارم در بازار بعنوان حمال آماده است . مرا از چه می ترسانی؟) و امثال آنان درمیان جامعه ی وکلا و در میان ایرانیان .

درود بر او و بنیان گذاران جامعه ی دفاع از حقوق بشر در ایران که از میان همین وکلای بحق مردم اند.وکلایی که از وکالت فقط رفاه و همنشینی در کنار صاحبان نفوذ و قدرت وثروت را نیندوخته اند بل، قدری هم در کنار تلاش برای خود، به انسان و حقوقش پرداخته اند که این تلاش ها هنوز برای خودشان باید اندک باشد و برای ما بس عظیم . پس باز هم درود بر او و آنان.

درود بر او و تمامی شیر زنان جوان وپیری که در صحنه های مختلف و بویژه در مواقع هجوم خشونت برهنه، تن خود را سپر بلای پسران وبرادران وجدانی خود ساختندد و به ندای وجدان خود قدری پاسخ دادند و همه ی کار را سهم شیرین خانم ها و اکبر گنجی ها و .... ندانستند و گوشه ای از کار وجدانی را بعهده گرفتند و از فلسفه ی "لنگش کن ، لنگش کن" سر باز زدند و عرق شرم - در خلوت تامل - بر چهره ی آنان که دیدند و همه را تا آخر تحمل کردند، نشاندند.
جای آن است که مردم ، زنان ، دختران، روشنفکران درون وبرون حکومتی وجوانان فرهیخته ای که راهی به برون رفت ازین رنج وحرمان ملی–منطقه ای می جویند ، وبویژه وکلای مدافعی که سوگند امانت داری حقوق مردم را خورده اند وی و امثال وی را الگو قرار داده و با این کار، قدری از بار سنگین کاهش رنج بشر ایرانی را بین خود تقسیم نموده وشانه های این بزرگان را آماده برداشتن بار هایی جدید تر اما سبک تر بخواهند . چرا که توقع برداشتن باری بزرگتر و یا حتی مشابه همین بار ها نیز، نشانه ی فرصت طلبی ضد اخلاقی و ضد توسعه ی ملی است و عامل سخت تر شدن عرصه و بالا تر رفتن هزینه ی عمل اجتماعی برای کنشگران با وجدان می باشد.


باری، یک سخن: شیرین عبادی وسیله و ابزار سیاست نیست . او متعلق به یک آرمان است . پس احترام به این آرمان(حقوق فرودستان ) و تایید آن از سوی توی خواننده وناظر آگاه و متعهد مایه ی دلخوشی وی و این احساس خواهد بود که راهش راه درستی بوده و اثر خود را بر مردمان و مخاطبان همزبانش گذاشته است.
پس چرا این دست و آن دست کنیم . بهتر است تا دیر نشده و همان بی سر وسامانی بزرگداشت شاملوی بزرگ گریبانگیر بزرگان این ملت نشده ، در بیرون و درون کشور دست بدست هم دهیم و قبل از هر کار به خانم عبادی برسانیم که در بازگشت به ایران عجله نداشته باشد – که قاضی مرتضوی ها هنوز برمصدر قضاوت بلخ اند و اوین هم هنوز در حال بچه کردن- . بگذارند همین بزرگان و دلسوزان برنامه ای سازمان یافته برای استقبال ترتیب دهند که البته می تواند به بزرگترین نمایش ابراز نظر مسالمت جویانه ی حقوق بشری و پیام قدرت عشق و محبت به همگان از جمله اصحاب ثروت و قدرت و نانخوران آنان می تواند تبدیل گردد.
چه کسی فکر می کرد که در میانه ی این اوضاع واحوال که همه چیز آقایان جور شده بود تا اگر لازم شد باهمه ی قدرت های جهانی بسازند، اما دهان دلسوزان وتقی رحمانی ها و گنجی ها و زرافشان هارا دوخته باشند.و خیال خود را تا سالیانی دیگر راحت کرده باشند ، پارامتر جدیدی همچون شیرین عبادی (و نه آقا جری، که آرزوی سلامت و آزادی وی را دارم ) وارد صحنه شود. پارامتری که شاید همه ی معادلات را بهم ریزد و تمامی کنشگران نجات ایران زمین از زندان های عقیده ، فقر ، فحشا ، ستم وجهل را مجبور سازد که نقشه وضعیتی دوباره ترسیم کنند و بر روی آن تامل همگانی ورزند. خوشبختانه شیرین عبادی از طرف دولت و حاکمیت نمی تواند مصادره شود و چنانچه این کار انجام گیرد باید پذیرفت که دولت و حکومت باید به انشقاق مطلق رسیده باشند تا این چنین کنند . پس اختیار عمل فعلا در دستان مردم و فرهیختگان است . بگذار آن رفراندومی که دوم خردادیان حکومتی بار ها سبک و سنگینش کردند و نتوانستند بردارند یا نخواستند بردارند یا نگذاشتند که بردارند ، بار ها وبار ها به نعمت وجودی گرانقدر چون شیرین خانم عبادی و یارانش در جمعیت دفاع از حقوق بشر در ایران و در مقابل دیدگان جهانی و نا باوران دقیانوسی داخلی و البته با مسالمت تمام آنرا تکرار کنند.(ناباورانی که هنوز باور ندارند دنیا دارد مرز هایش فرو میریزد و نمی شود از انرژی اتمی اش برای اسلام عزیز" قوه و رباط الخیل" ساخت اما از امواج آگاهی ها و همدلی ها ی مردم دنیا در امان ماند. ).


به امید به سخن در آمدن همه ی بی سخنگویان و فرو دستان ایران زمین.

رضا باغبانی
19/7/82


[شهاب - October 11, 2003 09:53 AM]

با فقه معیوب شیعه گستاخانه در آویختن و نظر جهانیان
را اینچنین جذب نمودن جدااز اخذ جایزه پیروزی بزرگیست.
هشداری باشد به فقها که به وظیفه شان عمل نمایند
با اندیشه و تدبیر احکام ثانویه را در جهت اعتلای
حقوق انسانی و به روز سازی احکام محجور بکار برند
که در غیر این صورت فنای خود و اسلام را طلب کرده اند .
تبریک به شیرین و صد تهنیت به ایران.

[مجتبي - October 11, 2003 09:19 AM]

برگزيدن ايشان به تنهايي ارزشي ندارد ،چون قبلا كساني مانند رابين نيز اين جايزه را گرفته اند.مهم آن است كه تصميم گيرندگان جايزه نوبل ،اكثرا تحت تاثير صهيونيست ها مي باشند.

[محمد حسین - October 11, 2003 09:08 AM]

شیرینی این پیروزی به حلاوت اسم شیرینت برکام ستم دیده گان تاریخمان تبربک
این سخن حکیمانه اینجا مصداق پیدا میکند که فرموده
نگوئید تعریف انسان چیست بگوئید که او کیست تابگویم که چیست.

[ zarin - October 11, 2003 08:17 AM]


tabrik be ensani vala ba ghalbi
por atefeh va merban .....
tabrik be khanom shirin ebadi ..
va hameh mardom IRAN

[بهیار یاسان - October 11, 2003 02:30 AM]

برای آنان که زنده نیستند

نخستین چیزی که با این خبر نشاط انگیز بر ذهنم نشست جای خالی زهرا کاظمی بود که مرا در دوراهه نشاط و غم سرگردان کرد.
افتخار بر تمامی زنان فرهیخته و آزادمنش و مبارز ایران و نماینده امروزشان "شیرین عبادی"
تمامی روزم را باشادی تکرارشنوداین خبر از تمامی کانال های خبری ( بجز یکی!!)و با شعری از احمدشاملو گریستم؛ گریه شادی گریه غم، .
و اینک پاره ی پایانی آن شعر:

عریان بر میز عمل چهاربندم
اما باید نعره ای برکشم،شرپ کیهانم آخر
هابیلم من
و در کدو خانه چمجمه ام حیات سرپزشک را نواله ای هست
به غریوی تلخ، نواله را به کامش
زهر افعی خواهم کرد.
بامدادم آخر طلیعه آفتابم.

[ع _ب - October 11, 2003 02:14 AM]

بنام خدا
من یک بسیجی هستم با هفتاد ماه حضور در جبهه. کاری به شعارهای داده شده در اینجا و فحاشیها ندارم .من بعنوان یک انسان از صمیم قلب از انتخاب خانم عبادی خوشحال شدم من بعنوان کسی که سالهاست فعالیتهاو اقدامات انسانی خانم عبادی را از طریق رسانه های مختلف دنبال کرده ام نه مثل دیگران فقط بخاطر ایرانی بودن بلکه بخاطر این خوشحالم که جایزه به کسی تعلق گرفت که با زحماتی که کشیده بود انصافا لیاقت دریافت این جایزه را داشت شیرینی که شیرینی زندگی آرام و بی دغدغه را در راه حمایت از کودکان بی سرپناه و زنان ستم دیده . زنان طلاق و کودکان جدائی . فرزندان فقر و مادران نداری . دختران تبعیض و پدران بیکاری . رفع تبعیض های قانونی و غیر قانونی از زنان . رفع تبعیض های عرفی و فرهنگی از جامعه . ستم زدائی از جامعه ای ستم گرا . و تلاش برای ایجاد اجتماعی عدالت گرا برای زنان و مردان کشورش و کشورم . گذاشت.
بحق او شایسته این جایزه بود حتی اگر این انتخاب را از طرف اهداء کنندگان آن کاملا سیاسی بدانیک که به احتمال زیاد چنین نیز هست . این انگیزه سیاسی و احتمالا غرض آلود نمیتواند ذره ای از لیاقت و شایستگی خانم عبادی را تحت الشعاع قرار دهد و او انصافا شایسته جایزه ای بیش از آن چیزی است که گرفته است . شایسته دیدن شادی ملت ایران .
و برای من بعنوان یک ایرانی مسلمان که از رنج ملت رنج میکشم و با غصه های آنان غصه میخورم موفقیت انسانی که برای راحتتر زیستن انسانها زحمت میکشد بسیار شیرین است.

[بهنام هادي - October 11, 2003 02:00 AM]

با سلام
اينجانب به عنوان عضو كوچكي از مجموعه حزب همبستگي ايران ، اين موفقيت بزرگ و تاريخي را به همه ايرانيان عزيز تبريك ميگويم
اميدوارم تا دريافت جايزه صلح نوبل توسط سركار خانم شيرين عبادي راه رسيدن مردم ايران به دموكراسي واقعي را هموار سازد.
اين جايزه به نوعي دستمزد تمامي فعالين سياسي اصلاح طلب و روشنفكر است.
فعاليني كه با شجاعتي بي نظير حق و حقوق مردم را از انحصارطلبان و مستبدين زمانه مطالبه كردند و با تحمل زندان و شكنجه به جهانيان ثابت كردند كه ايران و ايراني همواره براي كسب آزادي مبارزه ميكند.
در پايان اميدوارم تا شاهد ايراني آباد و آزاد باشيم
با تشكر

[farhad - October 11, 2003 01:11 AM]

اي آشنا با دلتنگي ها, بر تو و بر ايران زمين اين روز فرخنده مباركباد

[mehraban - October 11, 2003 12:24 AM]

dele hame Iraniha dar sartasare doniya ra shad va kaame hame ra SHIRIN va ma ra dar anzare mardom sarboland kard .dorud bar to shirine aziz va gerami va tamame shirinhaa va solh, azadi va edaalat talabane IRAN va jahan

[Mehraban - October 11, 2003 12:15 AM]

binehayat zowgh zadeh hastam ke tu in hame akhbare bad va narahat konnadeh bareye IRANe
aziz va ranj dideheman in khabare besyar khub

[هما محمدی - October 10, 2003 11:18 PM]

به نام ایزد یکتا

سرکارخانم دکتر شیرین عبادی
سلام
من با شما آشنا نیستم و فقط چند باری نامتان را در سایتهای اینترنتی دیده بودم ولی بعنوان یک ایرانی از اینکه هموطنم برنده جایزه صلح نوبل شده است بخود ﻣﯽبالم و افتخار میکنم که بار دگر نام ایران با واژه زیبای صلح عجین شده و بر تارک اخبار دنیا میدرخشد.
شاید اگر برنده جایزه علمی نوبل شده بودید تا این اندازه مهم نبود، شما خود بهتر میدانید که مدتی است نام کشور ما با کلمات منحوس ترور، خشونت، سیاهی و تباهی در اخبار دنیا همراه شده و از نام نیک ابران زمین خبری دریافت نمیشود.
اما امروز دیگر اینطور نیست و یکبار دیگر نور آفتاب رحمت بر ایران تابیده و نام ما چون نام نیاکانمان با زیباترین واژهﻫﺎى عالم بشری همانند صلح و دوستی و رهایی بشر از ظلم و ستم همنشین شده است. مرحبا بر شما، درود ایرانیان بر شما
اولین ایرانی و اولین قاضی زن که توانست جایزه صلح نوبل را دریافت کند شمایید، شما ایرانید!
هموطن شما

[احسان - October 10, 2003 10:55 PM]

این پیروزی بزرگ را به تمام آزادی خواهان و زنان ایرانی تبریک گفته و امیوارم که روزی واقعا حقوق زنان ایرانی از این عرب زدگان پست باز پس گرفته شود

[مهدی - October 10, 2003 10:52 PM]

امروز بی شک عید است . جایزه نوبل می تواند مرحمی باشد بر زخم های میلیونها ایرانی آزاده که در اسارت جمهوری اسلامی قرار دارند.

[زرين رحيم بخش - October 10, 2003 09:52 PM]

خوشحالم! فوق العاده خوشحالم كه يك بانوي متفكر هموطن توانست بخاطر بيان شجاعانه ي عقايدش جايزه ي بر حق صلح نوبل را از آن خود كند. من فكر مي كنم اين جايره از آن بانوان ديگري كه سالها رنج و مرارت در راه دفاع از حقوق بشر بويژه زنان و كودكان كشيده اند نيز مي باشد كه از جمله ي آنها مي توان به مهرانگيزكار، شهلا لاهيجي، تهمينه ميلاني و...اشاره كرد.

[doogh - October 10, 2003 09:46 PM]

ma ham ehdaye in jayeze ra tabrik migooeim be omide azady v solh dar tamame donya

[علیرضا ترابی - October 10, 2003 09:33 PM]

درود بر شیرین عبادی

خبری شیرین تر از این نمیتوان تصور کرد که شیرینی ایرانی, پیشگام در صلح,برابری و بر قراری دموکراسی شده است. این خبر دل تمام ایرانیان آزادی خواه را روشن و امیدوار به روزهای روشن تر ساخت.

[سيامك م - October 10, 2003 09:32 PM]

تبريك به همه ايرانيان ازاده اي كه در وطن مانده اند. اشك هايم قطع نمي شوند به حاطر اين حس غرور ملي بزرگ سركار حانم عبادي تو كام ايرانيان را شيرين كردي
هميشه سبز باشي

[سامان - October 10, 2003 08:57 PM]

سلام
بر
تو
که گاندی وار مقاومت کردی و زیستی و ماندی وفریاد خاموشت را به جهانیان رساندی وآرش گون تیر نفرت ملتی درد کشیده را به پیکر پلید خدایان زر و زور و تزویر جهانیدی !
ا فرین من از سوی ملتی است که بیش از دو هزاره آزادی را فقط شنیده اند ونچشیده اند و جرمشان اینست که گاه گاهی از گوشه ای ندا میدهند ما هستیم!

[بهزاد پناهی - October 10, 2003 08:35 PM]

این افتخار بزرگ بر ملت رنجکشیده ای که در حصار سانسور و جور ناحقی ها به بند کشییه شده اند مبارک باد!

پونا-هندوستان

[mahvashnagafi - October 10, 2003 07:56 PM]

khanom ebadi
bedast avardan jajze solh nobel ghadrdani az zahamat shoma va tamami zanan bi nam o neshani ke baray edalattalabi ast. be shoma va hame hamvatanan tabrik migoyam
movafagh bashid

[Sanaz Fatery - October 10, 2003 07:52 PM]

It is great, more than that.. it is something like a miracle.Not that Shirin is the only one who can make it but the fact that if she can so do us makes me to remember this song

i can fly, i can touch the sky....

[بابک - October 10, 2003 07:49 PM]

درود بر آزادی خواهان جهان:

انتخاب سلاله کوروش کبیربزرگ مرد تاریخ بشر به عنوان مدافع صلح در جهان را به تمامی ایرانبان تبریک میگویم.

[رضا - October 10, 2003 07:34 PM]

اعطاي اين جايزه را به آقايان خامنه اي و رفسنجاني تسليت ميگويم

[Massoud Rad - October 10, 2003 07:34 PM]

Ba Samimaneh Tarinn Tabrikha Be Zan Vala va Farhichteh Shirin Ebadi ye Asis

Jayeseh Nobel be Shirin, yaani Jayeseh be Man, be To va be Hameh ye Ensanhaii ke
Bar Alaihe Setam va Tajavoz be Hormat, Sherafat va Hoghoogh Ensan e Irani va
Baraye Zendegiye Sharafatmandaneh, Azad va Motakamel Mobarezeh Mikonand

Ba Shenidan in Khaber as Khoshhali Ashk Rikhtam

!Baraye Hoghoogh Bashar, Demokrasi va Pishraft dar Iran Mobarese Konim!

Massoud Rad

[حسین ناجی - سوئد - October 10, 2003 06:42 PM]

انسانی که درخواست اعدام یک نوجوان هفده ساله رابنماید و گزارش مشترک کاوه گلستان و ناهید زارع
از مرکز نگهداری کودکان معلول معروف به حضرت علی را تقلبی بنامد شایسته دریافت جایزه صلح نمیباشد.

[بچه محل - October 10, 2003 06:16 PM]

ارزش هاي انساني مان ،ربطي به جنسيت مان پيدا نميكند... به خود ميبالم كه بانويي از وطن من به چنين جايزه اي دست يافت ، وچراغي شد تا كور دلان از آن روشني گيرندو ره را بيابندو رهرو راه حقيقت گردند.

[ترانه - October 10, 2003 06:01 PM]

این جایزه تیر خلاصی ست بر مغز پوسیده و عفن جمهوری
اسلامی جنایت.

[siavash - October 10, 2003 05:38 PM]

اعطاء جايزه صلح نوبل تنها به دليل تلاش هاي خانم شيرين عبادي نيست بلكه بايد همزمان از تلاشهاي شبانه روزي قوه محترمه قضاييه نيز تشكر كرد زيرا اگر اين زحمات نبود كه تلاش هاي شيرين خانم معنا پيدا نمي كرد .!

[ali - October 10, 2003 05:21 PM]

اعطاي جايزه نوبل صلح به يک زن مسلمان براي تمامي مسلمين ، از هر مسلک و مرام يک افتخار است . افتخاري بس بزرگ و سندي محکم بر اين مطلب که با تفسيري زمان آگاه و مکان سنج ميتوان به ارتباط هميشگي و صحيحه ميان آنچه به نام اعلاميه حقوق بشر ميشناسيم با قوانين دين مبين اسلام تلازمي منطقي يافت و آنچه در اعلاميه آمده است را به عنوان سندي بر حقانيت دين عزيزمان دانست .
در ضمن پاسخي دندان شکن است به استبداد انديشان بد سرشت .
و من الله توفيق

[F. yazdani - October 10, 2003 05:17 PM]

موفقيت بزرگ خانم عبادی را در دریافت جایزه صلح نوبل به ایشان و همه ایرانیان و مدافعان حقوق زنان و کودکان و کسانی که برای برآورده شدن آرمانهای قوم ایرانی مجاهدت می کنند تبریک می گویم.
خانم عبادی، زحمات شما را ارج می نهیم، پیروز باشید.

[Karim Javan - October 10, 2003 04:37 PM]

موفقيت بزرگ خانم عبادی را در دریافت جایزه صلح نوبل به ایشان و همه ایرانیان و مدافعان حقوق زنان و کودکان و کسانی که برای برآورده شدن آرمانهای قوم ایرانی مجاهدت می کنند تبریک می گویم.
خانم عبادی، زحمات شما را ارج می نهیم، پیروز باشید.

ک. جوان
کمبریج.

Copyright: gooya.com 2016