جمعه 24 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

خبرنامه گويا، سوال ها و جواب ها!

» ارسال مطلب: علاقمندان براي ارسال خبر، مقاله يا مطالب خود در زمينه هاي گونانگون مي توانند آنها را با نگارش فارسي بصورت فايل Word، به آدرس news at gooya dot com ارسال نمايند. امکان انتشار مطالب بصورت پي دي اف، واژه نگار، پارس نگار يا تصوير متن وجود ندارد.
هيچ تضميني براي انتشار مطالب نيست، خبرنامه گويا برحسب اولويت هاي موضوعي که خود تشخيص مي دهد اقدام به انتشار مطالب مي نمايد. هرگونه تهمت، افترا، فحاشي يا مطالبي که بر اساس اخبار و اطلاعات مسئولين خبرنامه غير واقعي تشخيص داده شوند منتشر نخواهند شد. خبرنامه گويا همچنين از انتشار مطالبي با مضمون تشويق به مبارزه مسلحانه، ترور و خشونت خودداري خواهد کرد.
خبرنامه گويا خود را ملزم به انتشار اطلاعيه ها و بيانيه هاي گروه هايي که خصوصا داراي پايگاه اينترنتي شناخته شده هستند نمي داند، مگر اهميت موضوع و جنبه هاي خبري آن را مهم تلقي کند.

» پاسخ به شما: به دليل دريافت روزانه صدها نامه الکترونيکي حاوي ويروس، متاسفانه امکان پاسخگويي به ارسال کنندگان مطالب وجود ندارد. همچنين امکان ارسال نامه دريافت مطلب شما، وجود ندارد. نامه هاي بسياري نيز به هنگام پاکسازي از ويروس ها، بعضا به اشتباه حذف مي شوند. ارسال کنندگان مطالب مطمئن باشند که هدف ما انتشار حداکثر مطالب است، به همين دليل از پيگيري و ارسال مجدد مطالب در صورت عدم انتشار مايوس نشويد. مطمئن باشيد، همکاران محدود خبرنامه از اينکه نمي توانند به موقع مطالب شما را منتشر سازند متاسفند. لطفا نامه هاي خود را فقط به آدرس:news at gooya dot com ارسال نماييد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




» لينک به مطالب: کساني که مايلند ارتباط با مطلب در سايت خودشان را در خبرنامه قرار دهيم، فقط لينک (تارنما) آن را ارسال نمايند و از ارسال کل مطلب خودداري کنند. درصورت عدم ذکر نحوه انتشار، احتمال دارد مطالبي که بصورت کامل ارسال شده اند، در خبرنامه منتشر شوند.

» منابع: گاهي برخي از علاقمندان مطالب منتشره در ديگر نشريات را بدون ذکر منبع براي ما ارسال مي کنند. مسئولين خبرنامه به دقت پيگير منابع هستند و خواهند بود، اما بعضا به اشتباه چنين مطالبي بدون ذکر منبع منتشر شده است. ضمن خواهش از ارسال کنندگان مطالب براي قيد منبع، از رسانه هاي منبع نيز پوزش خواسته و اعلام مي کنيم که رويه خبرنامه گويا در همه سال هاي فعاليتش احترام به توليدکنندگان خبر و صاحبان اصلي مطالب بوده است و هرگونه بي توجهي از سوي ما، قطعا از روي عمد نبوده و به سرعت اصلاح شده است.

» جهت گيري سياسي: حجم زياد مطالب ارسالي شما، اغلب، بيش از هفتاد درصد مطالب منتشره در يک روز را تامين مي کند. از اين رو جهت گيري هاي سياسي اين مطالب در ارايه چهره اي سياسي از خبرنامه نقش اصلي را ايفا مي کند. خبرنامه گويا هيچ جريان سياسي را بر ديگري ترجيح نمي دهد و قصد تبليغ آن را ندارد. هدف خبرنامه گويا انتشار آزاد اطلاعات جهت آگاهي بازديدکنندگان است. اگر موافقان يک جريان خاص مطالب زيادي را براي ما ارسال کنند طبيعي است که احساس تبليغ آنها را به ذهن متبادر مي سازد. برعکس اين موضوع نيز صادق است. از باب روزنامه نگاري خبرنامه گويا به رغم شکل و شمايل و انچه به ذهن متبادر مي سازد، با رسانه هاي رايج خبري متفاوت است. هرچند در ابتدا جنبه هاي خبري مطالب باعث شد نام خبرنامه را بر اين رسانه بنهيم، اما اينک بسيار کم به انتشار خبر مي پردازيم. از اين رو نبايد انتظار داشت که تمام خبرهاي روز را در اين محل بيابيد. تعدد خبرگزاري ها و منابع خبري، از سوي ديگر براي خوانندگان عادي يافتن خبر مورد نظر را مشکل ساخته است. خبرنامه گويا سعي مي کند بر حسب روش و سليقه شناخته شده خود به جمع آوري مهمترين خبرها اقدام نمايد و در کنار مطالب دريافتي، روزانه وجوهي از فضاي حاکم بر جامعه را بازتاب دهد. در انتشار مطالب، رويه خبرنامه دروازه باني خبر، آنگونه که در رسانه هاي مکتوب و غير مکتوب رايج است نبوده است. خبرنامه گويا بيشتر شبيه فوروم ها عمل مي کند. همانطور که در فوروم ها شما از همه مطالب انتظار کيفيت بالا نداريد، اينجا نيز انتشار مطالب به معني ارزش يک مطلب براساس تشخيص ما نيست. همه قضاوت در مورد محتواي مطالب به عهده خوانندگان است. در اين مورد متاسفانه کمتر نقد و نظري منتشر شده است. همين جا علاقمندان به مباحث روزنامه نگاري را دعوت مي کنيم که در صورت تمايل تحليل ها و نقطه نظراتشان را در مورد خبرنامه گويا يا ديگر رسانه ها جهت انتشار در اختيارمان بگذراند.

» نقد: خبرنامه گويا عاري از اشتباه نيست و آماده شنيدن نقدهاي سازنده شماست. مانند هر حرکت انساني ديگر، نکات زيادي مي توانند بر مسئولين خبرنامه تاثير گذارند. اشتباهات و خطاهاي ما را گوشزد نماييد تا از تکرار آنها پرهيز کنيم. مطمئن باشيد گوش شنوايي براي اين منظور وجود دارد.

» تبليغات: علاقمندان به درج آگهي تبليغاتي در خبرنامه گويا درخواست خود را به آدرس:
advertisement at gooya dot com
ارسال نمايند. از ارسال ضميمه به نامه خود پرهيز نماييد. هرگونه نامه همراه به ضميمه به اين اي ميل بصورت خودکار حذف مي شود.

» آمار بازديدکنندگان: خبرنامه گويا اطلاع دقيقي از ميزان آمار بازديدکنندگان خود ندارد و قصد ندارد خود را از پر بيننده ترين سايت ها اعلام نمايد. چنين امکان مقايسه اي نيز عملا وجود ندارد. انتشار چنين آماري جنبه علمي نداشته و هرگز از سوي مسئولين خبرنامه تاييد نمي شود.

» نرم افزار خبرنامه گويا: خبرنامه گويا با استفاده از برنامه موبل تايپ طراحي و اجرا شده است. در وبلاگ گويا نکات فني و نرم افزاري خبرنامه همراه با نمونه کليشه ها (تمپليت) در اختيار علاقمندان قرار دارد.

» دست اندرکاران خبرنامه: خبرنامه گويا هيچ روزنامه نگار يا خبرنگاري در دنيا ندارد. هيچ کدام از دست اندرکاران گويا در ايران حضور ندارند و خود را به اين نام معرفي نمي کنند. در خارج از ايران نيز امکان ارتباط مستقيم و حضوري، اغلب وجود ندارد و اگر کسي خود را با چنين ارتباطي معرفي نمايد، براي اطمينان از صحت آن مي توانيد با ارسال اي ميل آن را پيگيري نماييد. همه نويسندگان و ارسال کنندگان مطالب براي خبرنامه بدون دريافت حق الزحمه اقدام به اين کار مي کنند. ضمن سپاس از همه آنها مجددا اعلام مي کنيم که باور ما بر اين است، رسانه ها بايد بتوانند به نويسندگانشان دستمزد پرداخت کنند و تا زماينکه اين اتفاق نيافتد مسير حرفه اي خود را نخواهند يافت.

خبرنامه گويا توسط شوراي سردبيري اداره مي شود. علاقمندان مي توانند از طريق آدرس webmaster at gooya dot com با سردبير خبرنامه تماس بگيرند. لطفا از ارسال مطلب به اين آدرس خودداري نماييد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016