دوشنبه 21 مهر 1382

متن نامه هاشم آقاجري به ملت ايران و مدافعان حقوق بشر

" اينجانب تاکنون صبر و سکوت و نجابت پيشه کرده و به انتظار نشسته بودم تا عقلاي قوم اقتدارگرايان را بر سر عقل آورم اما اينک که به اثبات رسيده است اميد به سر عقل آمدن آنان عبث بوده و تجربه 6 ساله اصلاح طلبي درون حکومتي ، انسداد و بن بست چنين شيوه اي را مبرهن و مشخص ساخته ، تصميم گرفته ام سکوت را بشکنم و ناگفته ها را بگويم"

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت بزرگ ايران !
دانشجويان و روشنفکران مبارز ! علماي مستقل و رها از بند قدرت و ثروت !
انسان دوستان و آزاديخواهان جهان اسلام !
مدافعان حقوق بشر ، دموکراسي و صلح در سراسر جهان ؛

اينجانب دکتر سيد هاشم آقاجري ، استاد دانشگاه و روشنفکر مذهبي اکنون در حدود يک سال و سه ماه است که تنها به جرم عقيده و طرح انديشه و به جرم نقد قرائت بنيادگرايانه و اقتدار طلبانه از اسلام و به جرم نقد خود کامگي و ديکتاتوري پنهان شده در پوستين دين در ايران به بند کشيده شده و در زندان هاي جمهوري اسلامي در اسارت به سر مي برم. و يا حکم اعدام ، زندان ، تبعيد ، شلاق و محروميت ده ساله از تدريس در دانشگاه که عليه من صادر شد و حتي رئيس مجلس نظام جمهوري اسلامي آن را حکم ننگين خواند ، هشدارهايي را که اينجانب درباره وجود اراده اي ضد بشري و ضد ديني براي بازتوليد قرون وسطاي ظلماني در ايران قرن بيست و يکم داده بودم به اثبات رسيد.

عليرغم همه قانون شکني ها و اعمال خود سرانه اي که در طول بيش از يک سال گذشته در دادگاه هاي دربسته و مخفي و زندان هاي جمهوري اسلامي عليه خود لمس و تجربه کردم به دادگاه رفتم و با وجود آن که مي دانستم اميد بستن به وجود استقلال ، بيطرفي ، عدل و انصاف در چنين دادگاههايي بيهوده است کوشيدم تا ملتزم به قانون باشم و بدينوسيله بر دوست و دشمن اتمام حجت کنم. مرا با صدور فرمان از کانون قدرت متهم به کفر و ارتداد و زندقه کردند ، با استفاده از سازمانهاي خاص و وابستگان جسماني و روحاني خود و با به کار انداختن رسانه هاي نوشتاري ، تصويري و شفاهي کوشيدند تا به نام دين به بسيج اجتماعي عليه من بپردازند که با وجود آگاهي فزاينده مردم ايران در سالهاي اخير در اين طرح ناکام ماندند و جز همان سازمان ها و عوامل وابسته در تظاهرات اندک فرمايشي و سازمان يافته از بالا هيچ کس شرکت نکرد. برغم آن که حقوق اساسي من از جمله حق آزادي عقيده و انديشه و بيان ، مانند همه شهروندان ، هم در قانون اساسي فعلي جمهوري اسلامي تضمين شده و هم در اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاق هاي بين المللي حقوق مدني و سياسي که ايران نيز آنها را امضا کرده و به رسميت شناخته و طبق آنها نه تنها بازداشت من براي يک روز هم قانون شکني و جرم بوده است بلکه دادگاه حق توجه اتهام و احضار اينجانب را نيز نداشته و نمي توانست و نخواهد تواند که با بهانه هاي واهي من و ساير زندانيان سياسي و عقيدتي ،روشنفکران ، روزنامه نگاران ، منتقدان و ناراضيان جمهوري اسلامي را در چنان دادگاههايي محاکمه و محکوم کند ، اما با پاي خود به دادگاه رفتم ولي به اعتراضات مکرر من و وکيل ام مبني بر تشکيل دادگاه علني و با حضور صاحب نظران و متخصصان بيطرف و مستقل دانشگاهي و حوزوي کمترين اثري ندادند.ماموران امنيتي و مجهول الهويه را از کانون قدرت در تهران براي هدايت پرونده در جهت سناريوي نوشته شده راهي همدان ساختند و اراده سياسي قاهر همه عوامل را از باصطلاح قاضي همداني و دادگستري گرفته تا تريبون ها و منبر هاي وابسته به خدمت گرفته و با صرف بودجه ها و عوامل خود در قم و تهران کيفر خواستي بي سابقه و در همان حال سست و بي منطق که به همه چيز شباهت داشت جز يک کيفر خواست حقوقي و منطقي عليه من تنظيم کردند و حکم ديکته شده را به عنوان راي قاضي صادر نمودند. صدور اين حکم کشور را با بحراني ملي مواجه ساخت و دانشجويان آزاديخواه ، روشنفکران و مراجع ديني مستقل و مردمي و همه گروهها و سازمانهاي مدافع آزادي و دموکراسي چه در درون نظام و چه در برون آن و افکار عمومي ملت ايران و همه ملل مسلمان و غير مسلمان در سطح جهان به آن حکم ننگين اعتراض کردند و طي سه هفته مداوم فريادهاي محکوم کننده اين حکم ، فضاي ايران و جهان را پر کرد اما متاسفانه کانون هاي اصلي قدرت در کشور گوش هاي خود را بر آن همه اعتراض و آزاديخواهي و حق طلبي بستند و اينجانب را به مدت 10 ماه در زنداني انفرادي نگاه داشتند ( البته براي اينکه خود را از مسئوليت حبس تعزيري اينجانب مبرا سازند و براي چنين روزي توجيهي داشته باشند ، شبها يک زنداني محکوم به اعدام ديگر را به جرم مواد مخدر براي خوابيدن به نزد من مي فرستادند ! ).

شاکي اينجانب ( قائم مقام مدعي العموم و شاکي ) را در مقام رئيس شعبه تجديد نظر نشاندند و او که از آغاز همدست مخالفان و معيان من بود و حتي پيش از رسيدگي صوري در تجديد نظر ، نظر خود را مبني بر ارتداد و جواز اعدام من داده و صريحا اظهار کرده بود که آماده است تا خود با دستان خويش طناب دار را بر گردنم بيندازد ، مرا به چهار سال زندان محکوم کرد و البته حکم اعدام را نيز همچون شمشير داموکلس ، بر فراز سر من داشته اند !. در تمام آن مدت اينجانب در چهارچوب نظام جمهوري اسلامي و قوه قضائيه موجود کوشيدم تا از طريق نامه ها و اعتراضات قانوني و با استناد و استدلال و قوانين جاري ، کميسيون حقوق بشر اسلامي ، کميسيون اصل نود مجلس و ... و حتي رئيس ديوانعالي کشور و ساير مراجع داخلي نظام را مخاطب قرار داده و از آنها براي نقض حکم ننگين ، رفع ستم و آزادي از بند استمداد کنم. البته اين همه نيز به توصيه خير خواهان و ناصحان اصلاح طلب حکومتي و درون نظام بود وگر نه اينجانب حتي با اعتراض به حکم ننگين اعدام و حبس مخالف بودم و خود را آماده شهادت در راه عقيده کرده بودم.

با وجود آن که کميسيون اصل نود مجلس در متن رسمي برسي و اظهار نظر خود ، اينجانب را از تمام اتهامات وارده مبرا دانسته و عليرغم تلاش هاي همه کساني که براي خروج نظام از چنين بن بستي مي کوشيدند اما همگي سرانجام در پشت يک درب بسته متوقف شده و حل مساله را در اختيار اراده اي خاص مي دانستند ، اراده اي که بيش و پيش از هر چيز عزم انتقامجويي کرده و به ياري خداوند در آينده نيمه پنهان اين پرونده و کليد خوردن آن را از سال 1378 و تمام ناگفته هاي مربوطه را بطور شفاف و صريح با افکار عمومي ايران و جهان در ميان خواهم گذاشت . من تاکنون همه فشارها و تضيقات روحي و جسمي را متحمل کرده ام و در آينده نيز خواهم کرد. اما پرونده موجود و رفتاري که با اينجانب شده ماهيت قدرت پرستان نيز نقاب ديني را بر افکار عمومي ايران و جهان روشن مي سازد. اين نه اولين يا آخرين مورد اما موردي ويژه است. مردم ايران بخصوص خانواده معظم شهيدان ، جانبازان ، آزادگان ، ايثارگران و رزمندگان اکنون مي توانند دريابند که کساني که با يک روشنفکر ديني ، استاد دانشگاه ، رزمنده و جانباز جنگ و داراي برادر شهيد 18 ساله و بي سر ، خواهري جانباز ، برادري رزمنده و خانواده اي که در رنج و آوارگي و جنگ زدگي را چشيده ، فردي که سي سال از عمر چهل و پنج ساله خود را بر سر دفاع از اسلام ، پيشبرد نهضت و پيروزي انقلاب اسلامي گذاشته و در طول بيست و پنج سال پس از انقلاب نيز در همه عرصه ها ، مدافع انقلاب و جمهوري اسلامي بوده و تنها جرمش تفاوت انديشه با قدرت پرستان و مدافعان وي نسبت به سوء استفاده گران از دين و ارزشهاي ديني و خون هاي پاک شهيداني است که خون آنان ، نه براي اين و آن فرد ، بلکه براي تحقق عدالت ، آزادي و کرامت انسان و دستيابي به جامعه اسلامي عاري از زور و تزوير بر زمين ريخته شده است. آري وقتي با چنين فردي چنان رفتاري کرده و مي کنند حال و روز ديگران معلوم است و بهتر کساني را مي شناسند که رو در رو به مادر شهيد ، مادر من ، با تمام قساوت و بيرحمي ، ابن زياد وار و شمر صفتانه مي گويند ؛ پسرت مرتد است ، او را اعدام خواهيم کرد ، و مادر شهيد ، نااميدانه و دردمندانه تنها خدا را مي يابد و او را در بيابان ميان همدان و تهران ، در راه بازگشت با اشک و سوز مي خواند و به او که تنها پناه بي پناهان است شکايت مي برد و درد و دل مي کند.

ملت بزرک ايران ! مراجع و علماي مستقل اسلام ! آزاديخواهان جهان !
اينک که فقدان استقلال ، بيطرفي و عدالت و انصاف در قوه قضائيه موجود بر همگان آشکار شده و در حالي که دادگاه هاي فرمايشي ، احکام اعدام و زندان را از پيش و با اشاره اراده اي سياسي و قاهر از بيرون از دستگاه قضايي صادر مي کند و حتي به قوانين خود نيز ملتزم نيست چگونه مي توان از متهمي زنداني که گناهي جز استفاده از حق طبيعي و الهي آزادي بيان و ابراز انديشه نداشته انتظار تمکين به چنين قوانين و چنان دادگاه هايي را داشت !؟

اينجانب بدينوسيله اعلام مي دارد که از اين پس به هيچوجه در دادگاههاي در بسته و فرمايشي و عاري از استقلال و بيطرفي حاضر نخواهم شد و از همه آزاديخواهان و اصلاح طلبان و عاري از استقلال و بيطرفي حاضر نخواهم شد و از همه آزاديخواهان و اصلاح طلبان راستين و دموکراسي خواه نيز مي خواهم که با اتخاذ روش مبارزه منفي و به رسميت نشناختن چنين مراجع قضايي فاقد مشروعيتي اجازه ندهند که بيش از اين فرزندان ملت ايران با تيغي که به نام قوه قضائيه در دست اراده سياسي است به مسلخ زندان و اعدام و ... بروند. من و همه زندانيان عقيدتي و سياسي اميدي به عدالت دستگاه قضايي موجود نداريم و تنها پس از خداوند دست ياري به سوي همه انسان دوستان ، آزاديخواهان و مدافعان حقوق بشر و دموکراسي در ايران و جهان دراز مي کنيم و از آنان مي خواهيم که با ترفيع ، تداوم و گسترش اعتراضات مدني و سياسي خود در سطح ملي و جهاني ، صداي مظلومانه و حق طلبانه دربند شدگان عقيدتي و سياسي را با هر عقيده و مرامي به گوش جهانيان برسانند. مي دانم که با انتشار اين نامه فشار ها بر من افزايش خواهد يافت و ممکن است مرا بار ديگر به زندان انفرادي روانه سازند اما در همين جا اعلام مي کنم که در چنين صورتي از تنها سلاح يک زنداني يعني اعتصاب غذا استفاده کرده و همه عواقب آن را نيز به جان خريدارم. اينجانب تاکنون صبر و سکوت و نجابت پيشه کرده و به انتظار نشسته بودم تا عقلاي قوم اقتدارگرايان را بر سر عقل آورم اما اينک که به اثبات رسيده است اميد به سر عقل آمدن آنان عبث بوده و تجربه 6 ساله اصلاح طلبي درون حکومتي ، انسداد و بن بست چنين شيوه اي را مبرهن و مشخص ساخته ، تصميم گرفته ام سکوت را بشکنم و ناگفته ها را بگويم.

من براي آزادي بيان و عقيده و به منظور زدودن سيماي انسان دوست ، دموکراسي خواه ، صلح طلب و عدالت جوي اسلام نوگرا در برابر بنيادگرايان و اقتدار طلبان ضد حقوق بشر ، دموکراسي و همزيستي مسالمت آميز انسان ها و ملت ها و خشونت گرايان و طالبان جنگ و تروريسم نه تنها حاضر به تحمل زندان بوده و هستم بلکه از آغاز خود را آماده شهادت نيز کرده ام. باشد نسل امروز و فردا ، بنيادگرايي و اقتدار گرايي را با گوهر بشر دوست و مدافع دموکراسي ، عدالت و صلح اسلام رهايي بخش يکسان نپندارند.

و ان لم يستقم دين محمد الا بقتلي فيا سيوف خذيني ( امام حسين )
زنده باد ملت ايران
زنده باد اسلام رهايي بخش
مستحکم باد جبهه دفاع از حقوق بشر ، آزادي ، برابري ، صلح و دموکراسي

سيد هاشم آقاجري
زندان اوين ، بند 350

15 مهر ماه 1382
10 شعبان 1324
7 اکتبر 2003-10-12

حقوق‌بشر | بازديد 12951 | نظر 138 | دنبالک 2 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 
دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/215

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متن نامه هاشم آقاجري به ملت ايران و مدافعان حقوق بشر' لينک داده اند.

دکتر آقاجری عزيز! زبان مردم آزاد است
دکتر عزيز! هر گونه تقسيم شهروندان نطفه فاشيسم را در خود مي پروراند. و تا وقتي که آيين و ايمان مردم بازيچه بازی های سياسي قرار مي گيرد، بازيگر...
Rouzaneh
October 13, 2003 07:31 AM

دکتر آقاجری عزيز! زبان مردم آزاد است
دکتر عزيز! هر گونه تقسيم شهروندان نطفه فاشيسم را در خود مي پروراند. و تا وقتي که آيين و ايمان مردم بازيچه بازی های سياسي قرار مي گيرد، بازيگر...
Rouzaneh
October 13, 2003 07:40 AM

نظرات
[منزلت - October 15, 2003 09:40 AM]

استادفرزانه آقای دکتر آقاجری:
ازاینکه کلاس 30 نفره اندیشه های والای شما در دانشگاه تربیت مدرس به یک کلاس چند میلیارد نفره در جهان مبدل شده به خود ببالید چون مخاطبین شما امروزه از میلیارد گذشته ، به کینه توزان وتاریک زیان که تنها درمحیط کورفکری توان زیستن دارند هشدار باد که عمر کور فکری در ایران در آستانه به تاریخ سپردن است وبرجرم های خود نیفزایند که بخشش ملت درپیشگاه رفیع عدالت مرزی است وحدی . آفرین بر مادری که تو را چنین بی باک ودلیر پروراند.
منزلت

[منزلت - October 15, 2003 09:37 AM]

استادفرزانه آقای دکتر آقاجری:
ازاینکه کلاس 30 نفره اندیشه های والای شما در دانشگاه تربیت مدرس به یک کلاس چند میلیارد نفره در جهان مبدل شده به خود ببالید چون مخاطبین شما امروزه از میلیارد گذشته ، به کینه توزان وتاریک زیان که تنها درمحیط کورفکری توان زیستن دارند هشدار باد که عمر کور فکری در ایران در آستانه به تاریخ سپردن است وبرجرم های خود نیفزایند که بخشش ملت درپیشگاه رفیع عدالت مرزی است وحدی . آفرین بر مادری که تو را چنین بی باک ودلیر پروراند.
منزلت

[سپهر - October 14, 2003 07:06 PM]

جناب آقاي دكتر آقاجري خداراشكركه شماتوانستيد دردلي باهموطنان داشته باشيد بيچاره زندانيان سياسي و گمنام ودست از همه جاكوتاه درود بر همه آنها

[ تجدد - October 14, 2003 06:53 PM]

درتمام قرون ما مردم بودیم که شکنجه شدیم بیگاری کشیدیم عذاب دیدیم وبرای رسیدین اربابانمان به اهدافشان زیر پنجه هایشان جان دادیم تا دیوارچین واهرام مصر وهزاران یاد بود دیگر درطول ادوار تاریخ برجا بماند اری برادران وخواهران هموطن مصیبت دیده بیاییدعقده های خود را برسر دین خراب نکنیم من نه مذهبی ام نه لا مذهب ام این را هر کودکی میداند که این ذحاکان فاشیست به اسلام که معتقد نیستند هیچ به والله به خدا هم ایمان ندارندو خودرا نماینده خدا بر زمین میدانند دیگر لعنت ونفرین هم اثری ندارد گریه وذجه که دیگر هیچ برادران وخواهران عزیز تر از جانم من میدانم اگر چه این دین را من انتخاب نکرده ام اما این را خوب میدانم اسلام واقعی زیباتر وکاملتر از این است من نمیخواهم موعضه کنم وشما را به اسلام دعوت کنم اما امثال اقاجری وشریعتی و... به این مملکت فلک زده خدمت کرده اند بیائیم ازهرگروه و هرنژاد دست در دست هم دهیم و برای اولین بار طعم ازادی و رهایی را باتمام وجود احساس کنیم به امید ازادی اقاجری .گنجی .عبدی .وهزاران زندانی اندیشه

[مرتضی - October 14, 2003 04:35 PM]

جرمش این بود که اصرار همیدا می کرد.
مادرم فدای تو باد.
برای رهئیت می کوشیم

[مجتبي نادري - October 14, 2003 04:10 PM]

من نمينالم قرنها ناليدن بس است ميخواهم فرياد بزنم و اكر نتوانستم سكوت ميكنم سكوت بهتر از ناليدن است ناليدن فرزندان ماكياولي را خشنود ميسازد

[agah bashid - October 14, 2003 03:22 PM]

in aghayy ke dar in sotun ba text farsi , moratab ba asamiye mokhtalef, Agha jerye khaen ro setayesh mikone,, faghat yek nafar hast.
dustan eshtebah nakonid va agah bashid ke Agha jery yek naghshe jadid , vase tavalode yek khatami digar ast
nang bar Agha jery va hamdastash

[majid - October 14, 2003 02:47 PM]

shojaat wa,
mardanegie shoma ra setayesh mikonam ma daneshjoyan esfahan ham nazar wa akgideye shoma ta hade tawanaman dar in rah mobareze mikonim.
be omide fardaie behtar we irani azad.

[صدرا - October 14, 2003 01:33 PM]

مسلمان گر بدانستی که بت چیست
یقین می داشت دین در بت ÷رستی است

اشکها در در چشم حلقه می زند و دستان در مشت گره می خورد.

[Sekular - October 14, 2003 01:07 PM]

Zendeh bad Ganji!!!

[حسن - October 14, 2003 01:06 PM]

سلام دکتر عزیز درانتظار آزادی وعدالت چون برادر شهیدت سرخواهیم داد.

[يک دانشجوي دانشگاه تهران - October 14, 2003 12:01 PM]

اگرچه مانده خيله نئش شهيد بر خاک

کاوه هنوز با ماست بگوبگوبه ضحاک
درود بر تو اي استاد ارجمند
اسوه آزاد انديشان
راهت را با تمام وجود ادامه خواهيم داد
ما را هميشه حتي در تنهايي زندان با خود بدان

[t - October 14, 2003 11:54 AM]

من براي مبارزه امده ام

[FARAZ - October 14, 2003 11:53 AM]

ضمن احترام به نظرات اقاي أغاجري و مخالفان ايشان. بايد عرض كنم زماني كه كسي از داخل, اينگونه اساس حكومت را زير سوال مي برد و ماهيت واقعي رژيم را به تصوير مي كشد, توجه داشته باشيم كه چه در داخل و چه در خارج از كشور بسيار تاثير عميق تري خواهد داشت. گذشته هيچ كس را فراموش نخواهيم كرد, اما امروز هم بخشي از كارنامه اوست. امروز نيازمند همبستگي هستيم, ديگران را از خود نرانيم.

[sssss_ddddd - October 14, 2003 11:34 AM]

jenabe roshanfekredini(!)
shoma ke be estenade harfhaye emamanat amal mikoni avalan ensane haghiri hasti ke braye mashhoor shodan be eteghadatat takhti va hal jehat az makhmaseh gorikhtan nameh minevisi va talashe 25 saleh baraye ravaje tahajor ra be rokh mi keshi.va dar payane nameat be kalami az hoseyn motavasel mishavi
dovom anke morde to bishtar az zende at baraye mardomoma arzesh darad chon bahaneyekhoobi baraye eeteraz be doostan sabeghat hast vahamchnin ba marge to yek ensane rya kar va oghdeye shohratdar az zamin kam mishavad ke khatare amsale to be marateb bishtar az doostane sabeghat ast.

[م.ک - October 14, 2003 11:01 AM]

دوستانی که با بیرحمی تمام دکتر را در زندانم مورد نقد قرار می دهید!
گویا فراموش کرده اید آن جنمله معروف را که من با عقیده تو مخالفم اما حاضرم جانم را بدهم تا تو حرفت را بزنی.
اگر این دوستان یک لحظه خود را جای دکتر می گذاشتند و بعد اینها را می نوشتند؛ شاید کمی هم انصاف چاشنی نوشته هایشان می شد.
اینکه طرفدار چه اسلامی هستیم و اینکه آیا اصولا طرفدار ایلام هستیم یا نه بحثی است که پس از ازادی ایشان از زندان به خوبی قابل طرح است؛ اما اینکه حمایتمان از ایشان را مشروط کرنیم به صدور بیانیه ای از طرفشان برای برائت از اسلام؛ با روحیه آزادی خواهی که ار ایرانیان انتظار می رود در تناقض کامل است.

[Naashenaas - October 14, 2003 10:04 AM]

Zaaheran in aaghaa az ghaafeleh-e beh estelaah eslaah-talabaan jaa maandeh va hanooz nafahmieh keh ghaziieh mohkalefat-baazi taa in had jeddi naboodeh.ehtemaalan khatami ham natavaanesteh motghaaedash konad keh baba digeh ziaadi shlooghesh kardi, bazi tamam shod-o mardom ham sareshan kolah naraft.shaaiad ham khoesh ro aareh baraai-e SOLH-e NOBEL-e ba-adi aamaadeh mikoneh!!

[حمید - October 14, 2003 10:03 AM]

سلام بر انسانهای آزاده
هموطنان عزیز بزرگترین تنیجه تمدن بشر بر روی کره زمین دموکراسی است.
مردم ما در هیچ زمانی از مصدق و تمدن سفید تا انقلاب اسلامی هیچ گاه معنای دموکراسی را به خوبی الان نمی دانست ولی در آرزوی آن بود و همواره بهای آن را داده.
عزیزان بیایید با همدلی و زدودن کینه ها اینبار دموکراسی واقعی که آزادی را تظمین میکند بدست آوریم بعد در آن محیط با هم بر سر افکار و ایده هایمان حتی دین و ... گفتگوی دوستانه کنیم و اوبوزیسیون هم باشیم نه دشمن.

[Ostean - October 14, 2003 09:56 AM]

The lady is long gone! But the memmory is still here and it also will go with the wind...ensha-lalala

[Agha Jery - October 14, 2003 09:43 AM]

yani mishe man ham mesle khatami reiys jomhoor besham ? :)
chan mah, be zaher zendan va dadgah , ( dar asl HOTEL va VILA )
badesh ham, Ya Ali ,,, 8 sal naghshe reys jomhuri .
mage khatami ke reyys jomhur shod chikar karde bud ? han? !!
felan beshinam tuye zendane makhoof !! va kami chat bazi konam :) ta bad bye bye

[saeedkoshyaree - October 14, 2003 09:17 AM]

man nemidanam sabr, sokoot wa nejabat dar hokomati ke joz wirani wa tabahi bebar niaworde maaniyash chist?aghajari,behzad nabavi,saeed hajarian,akbar ganjiwa......hame salha wa dar badtarine salha moderiat ejraee mafiaye eslami ra bar ohdeh dasheh and wa hala ke tasht az bam foro oftadeh be mazloom nemaee pardakhteh and.inha hame bayad dar pishgahe tarikh pasokh goo bashand ba maze injast ke pas az een hame siahi wa tabahkari hala entezare jayezeye noble ham darand.eenha hame az "dajaleyat" nasle tabahkari ast ke iran ra be tabahi keshandand.
agar mardom hoshyar nabashand ke motaasefaneh barha naboode and,wa farib een bazihay ra yekbar digar bokhorand digar kareshan bayare hamisheh tamam ast.bayad be hafezeye tarikhi rojoa kard wa ghezawat ra be aghlaneyat sepord.woroode jahalate arab tahte name eslam be iran ra bayad barrasi kard,angah tasmim gerftan asanast wa kar tamam..

[Agha Jery - October 14, 2003 09:14 AM]

mamnun az dustani ke vase man nazar dadan.
inbar ham dasteman roo shod, va in mardom fahmidan ke nemishe khodemun ro enghlabi ja bezanim va beshim ( khatami_2)
pas behtare ke bezanam garaj .
BYE BYE

[ايران - October 14, 2003 08:33 AM]

دكتر عزيز

با سلام خدمت شما و تعظيم در مقابل تمام رنج و تحمل جنابعالي - بنده نه با ديد باز و اختيار بل از آنجاييكه از پدر و مادري مسلمان و معتقد زاده شدم مسلمان ناميده ميشوم - شما و تمامي خوانندگان ديگر مطمن باشيد با وجود تمامي اين آقاياني كه به اسم اسلام و مسلماني كه داعيه رهبريت جهان اسلام را دارند - در حالي كه در كشور ايران هم مقبوليت ندارند - و با استفاده از پول نفت اين مردم روز به روز فربه تر ميشوند بنده از هر كافر و ملحدي كاغرتر م. اسلام و مسلمانيت مبارك عسكراولادي بادامجيان جنتي مشكبني و بقيه بنده فقط خداپرست و يكتاپرستم و لا غير - به اميد رهايي شما و تمامي آزادگاني كه به خاطر ابراز عقيده در بند اين بي وطن ها ميباشند.
پاينده ايران - زنده باد ازادي

[khoramdin - October 14, 2003 08:23 AM]

dostat darim va dar kenarat ta akhar khat estadehem

[حسني - October 14, 2003 08:19 AM]

آقاي دكتر آغاجري
آقاي نلسون ماندلا هم مدت 37 سال در زندان سياسي مخوف رژيم نژاد پرست آفريقاي جنوبي وقت به سركردگي انگليس بود. مردي كه براي آزادي وطن واستقلال كشورش از جان و مال خود گذشت. ما بايد از آقاي نلسون ماندلا و آقاي مهاتما گاندي و امثال آنها درس زندگي و آزاذيخواهي ياد بگيريم تا تاريخ ساز شويم. انحصار طلبي و خود پرستي محو و نابود خواهد شد. تاريخ درس زندگي است و گذشته تاريخ چراغ راه آيندگان است. نگران نباشيد خدادند يارو ياور انديشمندان و تاريخ سازان است.

[آلفرد نوبل - October 14, 2003 06:38 AM]

عجب !!!!!! پس توي زندانهاشون اينترنت هم دارند؟؟؟...
همين امروز يه نوبل صلح به آيت الله شاهرودي ميدم ....
تا حالا دقت كردين كه هيچكدوم از اقاجريها و دوستان سابق و اصلاح طلب فعليش هرگز از گذشته ننگينشون كوچكترين انتقادي ككند؟...اين اقا كه بر سر تقسيم قدرت و پول بازي رو به حريف باخته حالا داره با پررويي به 25 سال خدمتش به آخوندا افتخار هم ميكنه ....
اقا جان : بقول يكي از دوستان :
"she" is Gone.......lololol....Dig it????...

[دیدار - October 14, 2003 05:12 AM]

اقاجری مردبزرگیست
بتنهائی وبادست خالی درمقابل دیوان واهریمنان ایستاده ومبارزه میکند وازتمام امکانات احتمالی برای بزانودراوردن حریف میخواهداستفاده کند. مااین جسارت و شجاعت راارج مینهیم و بااوهمراه وهمدل.
انهائیکه دراین ستون بجای حمایت وهمدردی به اقاجری حمله میکنند سوراخ دعا راگم کرده اند واحتمالا موقعیت رادرک نمیکنند. ایجاد شکاف و ساز مخالف زدن به نفع کیست ؟؟؟

[اذر فخر - October 14, 2003 03:47 AM]

دوستان ... انساني بخاطر بيان انديشه اش با اعمال شاقه زندانيست . دموكراسي اولين قدمش دفاع از ازادي فردي و بيان است . اگر گذشته و كينه و انتقام جلوي چشممان را بگيرد ؟فرسنگها از ازادي و دموكراسي فاصله گرفته ايم . بياييد دست در دستان همديگر از ازادي دفاع كنيم . من همين الان ايميلي به سازمان حقوق بشر خواهم زد در اين رابطه . خواهش ميكنم با من همصدا شويد .

[من - October 14, 2003 03:05 AM]

من

[ - October 14, 2003 02:44 AM]

. .

[khashi - October 14, 2003 02:30 AM]

ba shahadate to feshare donya bar hokumat bishtar mishe age shirin ham terorr beshe kheili behtar mishe,narahat nasho az harfe man kheili duset darim vali ba barkhorde jesme sakht be
saret ya belaks frupashie in hokumato bime kon

[bijan - October 14, 2003 02:11 AM]

aghaye doktor chio mikhai afsh akoni???afsh amikonam fasham mikonam rah endakhti???mardom khodeshoon hamoon semahe awal ke enghelab shod fahmidan che kolahi sareshoon rafte??,,,hala to mikhai chio afsha koni!!!inhame hame az to basawadtaresho edam kardan ,,mage khoone to rangin tare???taze amsale to wa doktor soroosh nabashan mardom rahattran ,,,ARABE BADAWI be andaze kafi raweshe zendegiye khodeshoono be mardome iran tahmil kardan hala shoma wa amsale shoma mikhain az labelaye dinetoon ke raweshe behine shodeye zendegiye arabe hast chio be melat neshoon bedin ,,fekr nemikonam khoone shomaha wa amsale shoma mesle abdi wa baghiye rangin tar az sayere jawoona bashe,,pass be aghebate khodetoon razi bashin,,lotf konin dinetoonam ba khodetoon bebarin ,,,

[صبوری - October 14, 2003 01:56 AM]

سید بزرگوار سلام
سلام به مظلومیت ات به بزرگیت به عظمت ات به درایت ات به سوابق سراسر درخشان ات که افتخار سرزمین خوزستان است .
ننگ ابدی بر دشمنان ات واقعا ننگ بر گرگ های منافقی که در لباس اسلام ریشه اسلام را هدف گرفته اند و با نقاب انقلابی در حال گرفتن انتقام از فرزندان انقلابند اینان همان منافقینی هستند که سالها برای ریشه کن کردن اسلام و انقلاب برنامه ریخته اند تا ضمن ریشه کن کردن انقلاب انتقام از فرزندان خمینی کبیر بگیرند و حال با برنامه ریزی دقیق همانند فرماسونر ها شب ها در محافل خصوصی برای انتقام از این مردم برنامه ریزی میکنند . منتهی با لباص اسلام و روحانیت خیلی دقیق برنامه ریزی میکنند خیلی حساب شده کار میکنند و در حال خشکاندن صدای ا... اکبر...در این سززمین اند جای تعجبی نیست راهی جز این نداشتن بار ها و بارها استکبار به این نتبجه رسیده بود که باید ریشه اسلام خواهی ایران را در با همان شعار انقلابی خفه کرد و حال جاسوسان پیر انگلیسی که در زمان حیات امام جرات نفس کشیدن نداشتن الان دایه انقلابی دارند و از بهترین فرزندان انقلاب انتقام میگیرند شیاطینی که با نقاب دفاع از اسلام فزرندان انقلابی خمینی کبیر به به بهانه های واهی راهی زندان کرده اند بیشتر فرزندان شجاع خمینی کبیر در زندان اند.
دلالان انگلیسی کهدر زمان حیات بنیانگذار انقلاب در مخفی گاهها لانه کرده بودند بعد از رحلت امام سر بر آورده و وارد صفوف فرزندان انقلاب شدند و رفته رفته کار را به اینجا کشاندند که امسال آقاجری ها را به بند بکشند وافعا غیر از این بود امسال یزدی ها و دارو دسته اش آیا در زمان حیات اما عددی بودند حتی جرات آفتابی شدن نداشتند شاید برای مردم باورش دشوار باشد که پنج در صد اقلیتی که تمام اهرم های قدرت را قبضه کرده چنان نظام رعب و وحشتی ایجاد کرده که اگرروی هیتلر و امثالهم را سفید کرده اند اگر به اصل ماجرا پی ببریم خواهیم دید که فاشیست تر از صدام هستند چون صدام لااقل دایه اسلامی بودن نداشت .
و اما سید بزرگوار از ویلاک های منافقین که می نویسند و میخواهند تو و آرمانت را به نابودی بکشانند حذر کن تو بدان همان کسانیکه زمانی در جنگ برای دشمن جاسوسی میکردند و الان برای استکبار و همین ظاهرا خودی ها که تو را به بند ات کشیدن هیچ فرقی با هم ندارند هر دو منافق اند وامام خطر آنها را بارها و بارها گوشزد کرده بود ولی ما در خواب بودیم و دیدی چگونه آرام آرام آمدند و همه ارکان قدرت را قبضه کردند یکی در ویلاک برای هم دردی میگوید از گذشته سراسر افتخارت اظهار ندامت کن و به آرمان خمینی کبیرپشت کن و دیگردی قدرت زور حاکم میگوید چراحرف زدی چرا از انسانیت دفاع کردی اینان هر دو یک کرباس اند دزدان و راهزانان آزادانه میگردند ولی سربازان اسلام به بند کشیده میشوند همان کسانی هستند که تورا به بند کشیده اند و هدف همان انتقام گرفتن از تمام فرزندان انقلاب است سید جان دلم خون است واقعا هیچ زمانی مسئولین را اینقدر منفور در نظر مردم ندیدم دلم نمی خواهد هیچ این چنین باشد .
ار مردم عزیز تمنا دارم اینها را به حساب اسلام نگذارند .
حجتیه ای ها منافقین حاکمان زورگو و کودتاگر وانقلابیون دروعی همه و همه همان منافقینی هستند که امام بارها و بارها توصیه میکرد که مراقب باشید که از کفار بدترند ولی حیف که هنوز خیلی هادر خوابند. سید جان از رویت شرمنده ام از خانواده ات الان فرزند ات نمی دانم توی ذهن کودکانه اش چه میگذرد شاید فکر میکند که دشمن کشورمان را تسخیر کرده و پدر گرامیش تاوان انقلابی بودنش را دارد به دشمن بعثی پس میدهد واقعا مگر غیر از این است کدام عقل سلیم می پذیرد که هاشم آقاجری سرباز بی جیره مواجب خطه ی خوزستان در سرزمینی که برایش جان داده و به تمام زرق و برق های مادی دنیا پشت کرده الان در بند باشد و مادر پیرش که هنوز داغ جوان شهید اش را فراموش نکرده باید دیگر فرزند انقلابی اش را پشت میله های زندان انقلاب ببیند این ننگ نیست جه توجیهی میشود کرد واقعا خجالت نمی کشید که تا همین چند روز پیش هم مادر درد کشیده هاشم آقاجری در صف اول نماز جمهه خطی شما میرفت برای اینکه میگفت نکند سنگر نماز جمعه خالی بماند شاید الان هم میرود منکه او را نمی بینم ...........
آهای سردمداران دروغین انقلاب اسلامی خجالت نمی کشید واقعا شرم نمیکنیدحالا آقاجری مفسد است و شما صالح تا کی میتوانید سرتان را مثل کبک تو برف بکنید دست شما برای این ملت رو شده مردم خیلی هوشیار تر از شماهستند و صره از ناصره را بخوبی تشخیص میدهند کمی شرم کنید خائنان بی وطن را از خاک خود برانید و از اسلام راستین محمد دفاع کنید و فریب روباه صفتان مکار را نخورید .
ولی هاشم جان تو نگران نباش روزی خواهد رسید که انتقام تو را خواهیم کشید اینان در فردای تاریخ محاکمه خواهند شد پیروزی از آن توست .
سید جان تعجب نکن که همه چی عوض شده واقعا ببین دقیقا از همان نقطه ای که امام راحل توصیه میکرد اسلام دارد ضربه میخورد ولی تو بدان ننگ ابدی بر پیشانی اینان خورد نفرت ازحاکمان اقلیت زور گو در چهره مردم ایران نمایان است برای مردم پشیزی ارزش ندارند فقط از خدا استمداد بطلب و بدان که ماه تا ابد زیر ابر نمی ماند .
ما با صبوری > وفاداری > امیدواری پشت سرت ایستاده ایم و نیز مقاوم باش بدان صبح ظفر نزدیک است انشاا............
از منافقین جاسوس وطن فروش هم نیاز همدردی نیست دهه 60 هم بهترین و زیباترین روزهای طلائی انقلاب بوده و در هیچ برهه ای از زمان منافقین کور دل جای در کشور عزیز ایران ندارند

[M Gh - October 14, 2003 01:55 AM]

من در برابر روح بزرگ شما سر نعظيم فرود می آورم و اين شعر را در ستايش روياهايتان به شما و همه آزادگان جهان نقديم می کنم.

خداوند يارتان


شهر من شهر روياها ست
اينجا شهر من است!
با ديوارهايی پر از پنجره.
گاه پنجره های آنرا گل مي گيرند.
وگاه پنجره هايش را مي بند ند.
اما هميشه اين شهر پر از پنجره بوده و خواهد بود.
(می گويند هر پنجره بسته داستان
ديدار جانی رويايی
و جاني است که به گذشته می نگرد.)
***
شهر من شهر روياها ست!
مردمانش واژه ها را دوباره وزن می کنند.
راه مفاهيم شهر من از سنگلاخ اساطير نمی گذرد
درکوچه باغ شهر من هر روز
ميخک انديشه از پس ديوارهای وهن
به باغهای خيال و رويا سرک می کشد!
***
درشهر من
زنان و کودکانش چشمانی دارند از جنس باران،
که دسته های شقايق و لاله هايش
در هزارتوی دهليزهای نمور می پژمرند!
اما هميشه رويا در باور هر دشت
حضور لاله است و شقايق
و دشت خوب می داند که ابرها را عمر کوتاهی است.
***
شهر من شهر روياها ست!
و در هر کلامش شعر است و ترانه
کلامش برنگ ارغوان،
شعرش دشتستان رويا ها
و ترانه هايش از جنس چکاوک
درباورواژه های شهر من سيلان عا طفه ای زمينی است
و آسمان و اسطوره به صندوقچه های تاريخ
گره خورده است.
***
شهر من شهر رويا ها ست!
و درآن هيچ اسيری نيست مگر که عاشق ترين باشد،
و هيچ دژی نيست بی حرمت
که مصلوبان خلوت تاريکخانه خوف
بلند قامتان زمينند
و هيچ دژبانی نيست بی رويايی شيرين
که رويای خوف انگيز دژبانان اين ديار ستاره و ذ وذ نب است
و شنيدن سرود و کلام نو
از زيبا ترين بندگان خدا.
شهر من شهر روياها ست!
بيستم شهريور ماه سال هشتاد و دو
منوچهرقانع

[ siyamak farid - October 14, 2003 01:54 AM]

man az azadi bi gheyd va shart aghajeri hemayat mikonam va enteghad az ishan ra baraye bad az azadi migozaram va zaman ra baraye naghd nazarat vey va naghd amalkard gozashteh monaseb nemibinam

[ارزومند - October 14, 2003 01:26 AM]

هموطنان اگاه و درد کشیده : نظرات یکایک شما از بعدی می تواند صحیح باشد. بایستی بیاد بیاوریم که همه ماهاچه روشنفکر چه عوام اگاهانه یانااگاهانه به چاه ایدیولوزی اسلامی در سال 57 سقوط کردیم و بعدا" هر کس در زمانی متناسب با عمق سقوط خود { عقاید و باورهای دینی} خویشتن را از این چاه نجات داده و به جستجوی راه برداخت .باید بدانیم که در مرحله گذار هستیم و بیمودن این راه با افراد کم میسر نیست بلکه به وحدت همگانی نیازمندیم.کینه های گذشته چاره کار مانیست جای خوشحالی است که افراد ته چاه نیز می خواهند به این قافله ببوندند و اینها هزینه های بسیار زیادی را برداخت مینمایند که هزینه های امثال من در مقابل انها بسیار ناچیز است.اغاجری عزیز هر چند دیر امدی اما امدنت مثمر ثمر و خیلی با ارزش است.به امید ایرانی اباد وازاد و رها از سلطه هر گونه ایدیولوزی.

[سیاوش - October 14, 2003 01:17 AM]

اصلاح میشود:مستهجن

[سیاوش - October 14, 2003 01:15 AM]

با عرض پوزش میخواهم خودمونی و به اصطلاح دمت گرم یک مطلبی رو به این آقا عرض کنم:

شاید شما هم اون جوک مستحجن را شنیده باشید که یک نفر ایرانی اهل زورخانه و ورزش باستانی یک روز در یکی از پارک های لندن مشغول شنای زورخانه ای بوده که یک انگلیسی از همه جا بی خبر با تعجب جلو میرود و به اون هموطن ما میگوید:EXCUSE ME SIR;SHE IS GONE !

غرض استفاده از همین جمله آخری بود که: آقای "محترم"!والله بالله "SHE"که در اینجا ملت ایران باشه خیلی وقته که "IS GONE".

یا سفارشی نویسی -که احتمالش بیشتره- ویا خیلی از مرحله پرتی.

یک احتمال دیگه هم اینکه مثل اصحاب کهف ازبعد از خرداد 76 تا کنون خواب تشریف داشتین.چون وقتی نوشته هاتون رو میخونم اینگار یک نسخه از روزنامه عصر آزادگان رو از توی آرشیو در آورده باشم .اون وقتا جالب بود ولی الان فقط حالمو به هم میزنه.
به هر حال به روز بودن لازمه هر _شغلی_ هست!!!!

[mansour - October 14, 2003 12:38 AM]

Iran va ensanhaye ra keh 25 sal bar anha zolm rafteh ast daryabid .Aghajariha,gangiha va Abdiha besyarand in faribkhordegan .hanoz khon bar dastan tak tak anha choon dygar hokomatine zalem khoshk nashodeh ast .

[Ardalaan - October 14, 2003 12:32 AM]

Dear Mr. Aghajari,
I do not know what you want to say that we do not know already. You want to say that the Islamic Republic commits torture in its prisons, we all know that. Want to say Islamic Republic murders people in her prisons, on the streets of cities in Iran and outside Iran? we all know that too.

However, what needs to be said BY YOU is that the child that was raised by people like you has become a monster that is eating her own parents. Mr. Aghajari, you fed the monster. Can you unequivocally state that YOU support freedom of speech for anybody regardless of religion, political affiliation, or ethnical background without ANY ifs, buts and Ors? That is what you NEED to say.
?

[mansour - October 14, 2003 12:29 AM]

Vay bar ma melat ! agar baz gole afradi choon aghajari va abdi va hajaryan va... ra bekhorym.ta kay metvanad in melat niranghaye in robehan ra bavar kond . ? bavar konid hich ensane azadehei gofteh haye poche in khosh maghzan ra nakhahad paziroft.in zalo sefatan va in hokomate khonashame rafsanjani ha va khamsnahei ha dygar dasteshan ro shodeh ast . 25 sal in melat va mamlekat ra ta partgahe naboodi kshandehand eslahtlab va ghyre eslahtalab hameh az yk akhor mekhorand . shrmetan bad 13 oct 2003 .

[mahmud - October 14, 2003 12:03 AM]

im so sorry we dont trust nobody anymore but we have try for freedom and pease..

[مهران - October 13, 2003 11:57 PM]

دکتر عزیز
سلام . نمی داانم چه می توانم بگویم در مقابل عظمت تویی که جانت را برای دفاع از این آب و خاک بذل کردی و اینک روح خسته و رنج دیده ات را نیز این نامردمان به بند می کشند. نمی دانم چه بگویم از آنان که شیعیان علوی را در بند و شیعیان صفوی را بر صدر می خواهند . چه بگویم از آنان که تاب اندیشه رهات و آزاد اندیش تو را ندارند و تنها راه نجات خود را در خاموش کردنت می بینند . اما هیهات .هیهات که این بار شام عزای این ملت را به سور بنشینند . دکتر عزیز پدران و مادران ما وامدار اندیشه های معلم شهید بودند و آزادی و آزادگی را در مکتب او آموختند و جوانان ما .من و میلیون ها دوستانم در مکتب شاگرد راستین او درس شجاعت می آموزیم . دکتر عزیز تنها امیدوارم که این بار ما شرمنده نسل بعد نگردیم .
دکتر عزیز تو مظهر عشق و آرزو های فروخورده این ملتی . صدایت پایدار قامتت استوار و دشمنت خوار باد

[saed - October 13, 2003 11:20 PM]

غلام همت آن نازنينم كه كار خير بي روي و ريا كرد

غلام همت آنم كه زير چرخ كبود
هر آنچه رنگ تعلق پذيرد آزاد است


به اميد حاكم شدن عقل بر احساس

[amir - October 13, 2003 11:08 PM]

آقاي آغاجري اسلام همين است كه به قول شما اقتدار گرايان به آن متكيند و غيراز اين چيزي نيست همه ميدانند و خود شما هم واقفي كه اسلام ودموكراسي دو مقوله كاملا مغايرند . پس لطف كنيد اول تكليف خود را با حكومت ديني مشخص كنيد و بعد پشتيباني مردم را بطلبيد .

[رضا - October 13, 2003 11:07 PM]

بادرود به آنانکه خرد،پیشه وعمل درانیشه دارند.
باعتقاداینجانب ما ایرانیان اسلامزده درراه رسیدن به انسانیت وقبول جامعه ایانسانمحورهستیم،آقای آقاجری در اینقطه محبوس است،مثلأاستاد میرفطروسها یا استاد پری دشتستانی در نقطه هایی ازسعودِ عقاید درگیر،این بمن وماست که از کجا بکجا پلی باید زد....
............باسپاس....صبور....http://www.kaafar.netfirms.com/

[محمد بیات - October 13, 2003 10:46 PM]

گر بدین سان زیست باید پاک
من چه ناپاکم اگر ننشانم از ایمان خود چون کوه
یادگاری جاودانه برتر از بی بقای خاک


تقدیم به آزاد مرد امروز ایران
دکتر هاشم آقاجری

[آرياك - October 13, 2003 10:25 PM]

سلام! درود بر شما باد! كه لا اقل توانستيد حرف خود را به ملت احمق ايران بزنيد!
به اميد ايراني آزاد

[mazdack - October 13, 2003 10:20 PM]

Khatabam be doste azizi bename seed bod.

[mazdack - October 13, 2003 10:17 PM]

Khatabam be doste azizi bename S

[Mazdack - October 13, 2003 10:15 PM]

namidanam chand sal daried vali agar beyad dashte bashid avakhere doran ditatore ghabli ham hamin tor mordekhorhaye shahanshahi ke mididand digar namitavanand jelove mobareezate azadikhahaneh mardom ra begirand mesle sage har bejane ham oftadeh bodand.Banabar in in aghajari,Abdi,Ganji nistand ke ghahramananeh mobarezeh mikonand choon darde inha darde melat nist va osolan inha ba melat va mobarezate mardomi ke az zolme hamin tangnazariha va jenayat betang amade and biganeand.Darde in aghayan bizehe islam ast na mardom.Davye inha barsar korsi ayatolahi va kholafate Islamiist na azadi,esteghlal va sarbolandi baraye mardome Iran.Doste azizam said,Davaye inha khanavadegist va melate Iran chon be osole adame dekhalat motaghet hast nabayad dar in dargir shavad.

[پريسا - October 13, 2003 10:10 PM]

هرگز به کسي که در بند و اسير است نخواهم خنديد
اما !
با طناب پوسيده اسلام سنتي و و عير سنتي باز هم ميخواهيد انسانهاي ديگر را هم به همان چاهي سرنگون کنيد که خودتان در قعرش دستو پا ميزنيد
يادتان باشد جمهوري اسلامي جاصل تلاش انسانهايي از دست شماست و شما تا زماني که خودتان در بند اين خود کرده گرفتار نشديد از درد جانصوز گريه از بيکسي در زندان بيخبر بوديد
اقاي اقا جري
شرافتمندانه ميپرسم و شما هم شرافتمندانه جواب دهيد( البته اگر اين نوشته بدستتان رسيد )
ايا زماني که هزاران انسان با هزاران ارزو و ارمان در زندانهاي شما ساخته جمهوري اسلامي اعدام شدند ايا به حق خواهي و بيکسي انان نظري و عنايتي داشتيد ؟
من براي ازادي شما تلاش خودم را ادامه ميدهم

[AFSHIN - October 13, 2003 10:10 PM]

Jenade Aghajari, eshkal kar dar haminjast ke shoma va amsale shomaha shodid parchamdare azadi dar Iran. Jenabe seyed hich az khod porside eed ke shomaye Irani chegone SEYED hastid? ghair az inke 1400 sale pish bevasile Arabha be ajdadetan tajavoz shode va hala shoma shode eed notfeye anha.kojaboudid vaghti dahha hezar zendani siasi ra edam kardand? shoma chegone az din entezar azadi va azadegi darid? dar che borhe az tarikh hengami ke dindarha dar masra ghodrat bodeand, azadi vojod dashteh? beravid va delatan ra ba Ghoranetan khosh konid ke migoyad: GHOTELO FEE SABILELAH, bokosh dar rahe khoda...

[sahel - October 13, 2003 10:09 PM]

Aghaie doctor aziez man vaghean az inke shoma dar zendan hastied motasefam .vallie in tokteh ke che kassie bode ke ghodrat ra be mahafezeh karan dad, chee kassie hemayat kared jomhorie Islamie ra be jaie jomhorie democratic. Pass taklife kessanie ke mosalman nistaned che mishavad aghar shoma azadi bayan ra faghat az ane mosalmanan minamied va khode ra roshan fekr dinie minamied.aya vaghtr ane nareshideh ke ma dine ra baraie zendeghie khososie khodeman boghzariem va yek jameaie madanie dashteh bashiem ke sokhan faghat az soleh aramesh va ahteram moteghabel bashad. Khode shoma dar mored adam hezaran zan va mared beghonah chee kardie vaghtie bar masnad ghodrat bodie.Aya dar hitch adamie dast nadashtie? ya saie kardie joloie yek adame ra beghirie? maghar an hame javan barie che dar zendan be tarze fajieh koshteh shodaned?. Faght be khater aghideshan.

[artur - October 13, 2003 10:03 PM]

ba salam
man az inke yek ensan dar zendan hast vaghean motasefam omndvaram ke harche zodtar azad shavand.amma gozashte az inke ishan yek insan hast,man delam be ishan nemisuzad chon har kasi ke az tarikhche khedmat anan be rejim khabar darad midanad ke ishan laegh marg va badtar ham mibashad shayad in khaste khodast ke inan be jan ham oftadeand ishan bayad tobe konand bayad elam konand ke rejim ra ghabul nadarand mordome aziz bavar konid inan az ghasam khordegane rejim hasand tamami eslahtalaban az ghasam khordegan rejim hastand,eslahtalabi inan faghat be khater hefz rejim mibashad,inan dasteshen be khoon javanane in keshvar alude ast,chegune shuma bavar mikonid ke inan tarafdare azadi hastand, nan doshmanane khoda va khalghe khoda hastand
montazere namehae shuma hastam

[پاييز - October 13, 2003 09:51 PM]

با نظر جناب سعيد در پاراگراف بالا موافقم و ايراداتشان را به منتقداني مثل جناب پايا وارد مي دانم.

[Mor - October 13, 2003 09:36 PM]

an kas ke haghighat ra nemidanad nadan ast wali ankas ke haghighat ra midanad wa enkar mikonad khianatkar ast

[saeed - October 13, 2003 09:31 PM]

سلام دوستان
بايد بگويم خواندن بعضي ار سخنهاي دوستان جاي تاسف داردبه چند دليل
۱-محاكمه افراد در دادگاهي كه متهم امكان دفاع ندارد تفاوتي با آنچه كه در قوه قضاييه ايران صورت ميگيرد ندارد و هر دو ريشه در تفكري حد اقل غير دموكراتيك و غير منصف دارد پس اجازه دهيد متهم امكان دفاع از خودرا را داشته باشد آنگاه خواهيد يافت كه متهم كردن كار ساده اي نيست
۲-سياه ديدن همه چيز نتيجه اي جزسياهي ندارد سعي كنيم هر چيزي را همان رنگي ببينيم كه هست حتما ميگوييد سفيد ديدن سياهي هم مشكلي است ولي اگركمي منصفانه به آنچه آقاجريها و گنجيها در پي آنند نگاه كنيم در خواهيم يافت نتيجه اي جز رسوايي خون آشامان و قصاباني كه دستشان به خون عزيزاني كه تنها به انيشيدن خطر كردن نخواهد داشت.وگواه سخنم اتفاقات خرداد ۷۶تا ارديبهشت ۷۸ است.پس از دو حال خارج نيست يا امسال آقاجري و عبدي و .... از هر گناهي خود را مبرا ميبينند كه اينگونه استواروبي باك در راه دموكراسي گام بر ميدارند(كه نتيجه اي جز رسوايي رسوايان نخواهد داشت) يا اينكه گنهكارندوآنچنان نادم كه حاضرندبراي جبرانش اينگونه هستي خود را فدا كنند.كه در هر دو مورد نه تنها شايسته نكوهش نيستند كه مستحق ستايشند
۳-در عجبم ما كه حتي جرات نوشتن ناممان را در پاي سخنانمان نداريم چگونه به خود اجازه ميدهيم با آنان كه شجاعانه پنجه در پنجه ديو افكندند و براي آزادي من و شما از هستي خود گذشتنداينگونه سخن بگوييم
۴-ايران امروز بيشتر از هر زماني احتياج به همدلي و اتحاد دارد و نه نفاق
پس بذر نفاق نپاشيم و بجاي آزردن دل آ نانكه در خط مقدم جنگ با بي عدالتي و استبدادند همتشان را بستاييم وبا همراهي و همدلي سهمي در به ثمر نشستن آنچه كه قرنيست در پي آنيم داشته باشيم
احساس سوختن به تماشا نميشود آتش بگير تا كه ببيني چه مي كشم

[جمال - October 13, 2003 09:13 PM]

استاد محترم, حاکم سابق دارلخلافه خوزستان, زاندانبان سابق ,زندانی کنونی

هر موقع با گذشته ات تسویه حساب درست وحسابی کردی توقع همدردی داشته باش. یادت نیست آن موقع که تو ویا دوستان جلادات ده هزاز نفر راهی جوخه های اعدام می کردند به همان جرمی که تو رابه زندان انداخته اند تو ورفیقان اصلاح طالب ات بازجویان آنها بودید. هیچ غمنامه ای , رنجنامه ای وافشاگری که از شما نیامد هیچ.بند را بر گردنشان محکمتر کردید.بقول امامتان اشکال ندارد اگر احتمالن اعدامتان کردند وبیگناه بودید .زهی سعادت می روید بهشت.

[منتظر - October 13, 2003 08:55 PM]

************************************************
دوست عزيز ، ديشب يکی ساعت 2:00 در خونه رو زد.
حقيقتش فکر کردم آشغاليه.
ديدم نه ، از وزارت نفت اومدن سهميه پول نفت من را بهم تقديم کنند!!!!
زهی خيال باطل دکتر ، خواب ديدی خير باشه
*************************************************

[amir - October 13, 2003 08:53 PM]

با درود به دکتر عزیز

آنجا
موج ميزد آب
در حوض آبي رنگ
كه رقصان ماهي كوچك قرمز
تنها
در انتظار وصلت دريا
به انعكاس پرتوي مهتاب
سر نوشت خويش را
كه تنها شاهد شهادت
سياه ماهي كوچك بود
در سياه چاله هاي ماه
رقم مي زد


جاری باشید

[سعید - October 13, 2003 08:49 PM]

دکتر جان
باز خوبه امثال شما بعد از ربع قرن موضوع را گرفتيد
در ضمن ، خيالتان راحت ، اينها تا نفت را تمام نکنند ، حالا حالاها ، دست از سر کچل شده اين ملت بدبخت شده برنميدارند.
چرا ؟ چون تازه حضرت مستطاب "خزعلی" ، "مدارک را پيدا فرمودند" . کجای کاری ؟ تازه هنوز جنتی مونده که "مدارکش" را رو نکرده!!!!!

فکر کردی اين بقول بهنود خشک مغزها، از رو ميرن ؟

[امید - October 13, 2003 08:39 PM]

دکتر عزيز ظلمی که بر تو وامثال تو مِرود دلم را به درد مياورد و وادار به خشمم ميکند. حتي تصور ما ههامحبوس بودنت در زندان انفرادی وحشتناک است چه برسد به تحمل آن. من تصويرت را در اتاق کارم نصب کرده ام تا هر روز با ديدن آن به ياد بياورم که ما مسول هستيم تا با شکستن سکوت دژخيمان را وادار به تسليم در برابر حق کنيم. اميدوارم هرچه زودتر آزاديت را شاهد باشيم

[من - October 13, 2003 08:35 PM]

لعنت بر جمهوری اسهالی!

[علی - October 13, 2003 08:06 PM]

سیدهاشم آقاجری شیرمردی مبارز است از تبار علی بزرگ . او همیشه و در تمامی عرصه ها مدافع انسانیت و آزادی بوده . چه آن هنگام که جان بر کف در جبهه های جنگ میهنی میجنگید و چه امروز که در جبهه دیگر بر مستبدان و نمرودیان میتازد . او ابراهیم وار تیشه بر ریشه مستبدان زده و ان شاء الله خواهد زد .
به تمامی انسانهای مجاهد عالم قسم . اگر کوچکترین بلائی بر وجود استاد بیاید دیگر ملت مجاهد ایران ساکت نخواهند نشست و بساط امویان زمان را بر خواهند چید .

[بنده خدا - October 13, 2003 07:43 PM]

حق دارد اين هاشم خان! انتظار داشت كه نوبل را ببرد اما وقتي از شيرين خانوم شكست خورد...بايد هم بزند به كله اش و از اين حرفهاي تكراري و كهنه و ملال آور بزند ...امان از رقابت! امان از شكست! امان از حسادت! آخه بدبخت! نميداند كه غربي ها كه نمي آيند بين يك روشنفكر مذهبي!! و يك انتكلتوئل لائيك ، روشنفكر مذهبي رو انتخاب كنند!
انصافا با ملاك هاي مرسوم و معمول...آقاجري بيشتر استحقاق جايزه را داشت ...اما چون غرب از جريان موسوم به روشنفكري ديني و امثال خاتمي و سروش و ..قطع اميد كرده ترجيح داد جايزه را به عبادي بدهد
و اينك آقاجري و خسر الدنيا و آخرة!

[مهرىاى - October 13, 2003 07:22 PM]

واقعاوقتي ائهار نئر هاي ثعضي ها را ىر مورى يك انسان ىربنى ميخوانم خيلي اؤ ما خوىمان به عنوان يك ملت نا اميى ميشوم. اقايان فعلا الويت اسقرار ىمكراسي ىر ايران هست و هر كسي ىر اين راهقىم برميىارى شايسته احترام. كي ميخواهيم اؤ اين عاىات خانمان برانىاؤ ىست برىاريم. هرسخن جايي و هر نكته مكاني ىارى. الان نياؤ به همىلي هست نه عقىه طشايي. اخر كي ميخواهيم حركت مفيى حول منافع ملي مان را مثل

[MEHRAN - October 13, 2003 07:03 PM]

Doroud bar shoma ,ey kash Raees Jomhoor keshvar ham andaky az shahamate shoma ra dasht, va be in nahve fezahatbar be 20 million ray mardoom kheyanay nemikard be omide pirouzy, va rishe kan shodane andishehay khoshk va posideh hakem bar mamlekat va hamchenin ba omid inkeh mardoome iran darsi az in doranhay gozashteh bar ghome pars begirand, va digar 1 nafar ra in chenin bozorg nanamayand ke fesade an shkhs gariban gir khodeshan shavad.

[بابك - October 13, 2003 07:00 PM]

شايد در ظاهر سخنان آقاجاري بزرگ و جالب باشدواما با كمي فكر مشخص ميشه كه ايشان هنوز اول راهند.چون
اگه ايشان يك كمي فكر داشت بايد همون اول اينكارو مي كرد.شايد هم ايشون تحت تاثير حرفهاي خاتمي قرار داشته و فكر مي كرده قانوني وجود داره و ايشون ميخواسته امن اجرا بشه.بابا جان خودتو به...... نزن.تو اين كشور تنها چيزي كه وجود نداره.قانون و حساب و كتاب
بعد از اينم وضعيت آقاجاري هيچ فرقي نمي كنه....... ............

[شهاب سروردي - October 13, 2003 06:17 PM]

دوستان و هموطنان
من هم معتقدم كه مشكلات و گرفتاريهاي امروز ما ريشه در عملكرد و طرز فكر افرادي همچون آقاجري دارد و بر اين نكته تاكيد مي كنم كه همه عيب ها از اسلام ( و كلا هر تفكر ايدئولوژيك و مذهبي)است نه مسلماني ما و تعجب مي كنم كه روشنفكران ديني چطور متوجه اين نكته نمي شوند كه اساس روشنفكري كه عقلانيت و خردورزي است با شالوده دين كه ايمان و تسليم است بكلي منافات دارد.
و درواقع اينها مي خواهند گاري 1400 ساله را رنگ بزنند و بجاي بنز 2003 قالب كنند.
با همه اينها معتقدم در برهه كنوني بايد از آقاجري پشتيباني كرد چرا كه به هر حال او هم انسان و هم وطني ستمديده است. مطمئنا اختلاف و دعواي بين ستمديدگان فقط و فقط مطلوب ستمگر است. بعد از اينكه از شر ستمگر خلاص شديم فرصت كافي براي بحث و جدل شرافتمندانه هست و البته اگر كسي جرمي مرتكب شده باشد بايد به دست عدالت راستين سپرده شود.
به اميد آن روز كه چندان دور نيست

[Mazdack - October 13, 2003 06:16 PM]

Dorod bar shoma bad Shahabe Aziz .Zadi to khal.in sher ra barayat minevisam.
Targhi o Islam az ham jodast Minane tabahi va din reshtehast.

[شهاب سروردي - October 13, 2003 06:03 PM]

دوستان و هموطنان
من هم معتقدم كه مشكلات و گرفتاريهاي امروز ما ريشه در عملكرد و طرز فكر افرادي همچون آقاجري دارد و بر اين نكته تاكيد مي كنم كه همه عيب ها از اسلام ( و كلا هر تفكر ايدئولوژيك و مذهبي) نه مسلماني ما و تعجب مي كنم كه روشنفكران ديني چطور متوجه اين نكته نمي شوند كه اساس روشنفكري كه عقلانيت و خردورزي است با شالوده دين كه ايمان و تسليم است بكلي منافات دارد.
و درواقع اينها مي خواهند گاري 1400 ساله را رنگ بزنند و بجاي بنز 2003 قالب كنند.
با همه اينها معتقدم در برهه كنوني بايد از آقاجري پشتيباني كرد چرا كه به هر حال او هم انسان و هم وطني ستمديده است. مطمئنا اختلاف و دعواي بين ستمديدگان فقط و فقط مطلوب ستمگر است. بعد از اينكه از شر ستمگر خلاص شديم فرصت كافي براي بحث و جدل شرافتمندانه هست و البته اگر كسي جرمي مرتكب شده باشد بايد به دست عدالت راستين سپرده شود.
به اميد آن روز كه چندان دور نيست

[yek irani dar ghorbat - October 13, 2003 05:52 PM]

Doostane aziz salam,nemoonehaye aghajeri dar iran kam nist ke baraye man vshoma v be donbale aghideeshan mijangand v ba siahi mobareze mikonand azizan aya dorost ast mani ke sabeghe yek nafar v mobarezat v tarze tafakoratesh ra nemidanam ba zarbolmasal v harfhaye bi mohtava khord konam v ya tazif konam besyar jaleb ast ke hame ma beravim dar site kampioteri keyhan v defaiate aghaye modir maseole in roozname ra bekhanim,bebinim chetor in adamha be melate iran dorazjane hame ma be oonvane gav negah mikonand dar yek mohakeme farmayeshi aya dorost ast ba kesi ke dar zendane mojazate tafakoratesh mesle aghaye doktor aghajeri ast intor barkhord konim tarikh sabet karde ast hamishe ghahremanan azeleme aghayede khod ke bazan bar hagh bode ast ghahreman shodeand.azizan man choon elme siasat ra nakhande v alefbaye anra ham nemidanam sohbate siasi nadaram vali inra midanam kesi ke motale dashte v darad behtar az man v aghaye shariatmadari v... mitavanad dar poyaii mamlekat naghsh dashte bashad.az inroo kesani ke ba tafakore khod maye sar bolandi keshvari v mardomi mishavand ghabele taghdirand.man dar inja be sarkar khanom ebadi tabrik arz minemayam v be ishan pishnehadi midaham ke ghesmati az jayze nobel azane aghajeri ha mibashad.
zendebad aghajeriha v ebadiha

[ali - October 13, 2003 05:30 PM]

salam....khili sakhte be ekhater aghdat dar zendan bashi.....nemidanam ke che begoyam ...faghat in ra midanam aghayan khoda v frdaro ghabol nadarn .....v daran tisge be rishei eslam mizanan......znde bad azadi.......

[mojtaba naderi - October 13, 2003 05:11 PM]

man neminalam gharnha nalidan bas ast mikhaham fariad bezanam va agar natavanestam sokoot mikonam nalidan farzandane makiveli ra khoshnood misazad.

[آرمان - October 13, 2003 05:04 PM]

نظر پايا را تاييد ميكنم.

[Ostean - October 13, 2003 05:04 PM]

khaleh sooskeh az agha moosheh porsid...ageh man zanet besham mano ba chi mizani??? hala man az agha jari(beh dalile shebahate esmesh beh agha jerri mooshe sheytoon...lol) miporsam::: ageh man dad bezanam to azad beshi sare mane namosalmoono ba chi mibori ageh...??? ba pambeh...ya ba ghameh

[حسين خداداد - October 13, 2003 04:08 PM]

به نام خدا
بنده نيز از اصلاح طلبان خواهش مي كنم كه اعتراضات خود را گسترش بدهند و از نيروي مردم كمك بگيرند. تا بحال نيروي مردمي خودجوش براي مطالبات حركت كرده اند و اصلاح طلبها هيچ مشاركتي در اعتراضات از مردم كمك نگرفته اند. باميد شكست قدرت استبداد ديني و پيروزي عدالت و صلح و موكراسي بر اقتدار طلبان ضد حقوق بشر با قرائت ديني هزار سال پيش.

[amir - October 13, 2003 04:00 PM]

nasro menallah va fathon gharib/ marg bar in hokoomate khood farib

[ايمان - October 13, 2003 03:46 PM]

هموطنان فهيم خواندن برخي مطالب در اين سايت بخوبي درد بزرگ و اساسي ميهن ما را نشان مي دهد. چه فرقي است بين سلاخ هاي اوين و هواداران آنها با كساني كه كينه توزانه و بيرحمانه براي حبس و شكنجه و ..و حتي اعدام يك مظلوم كف ميزنند ؟؟؟و در كسوت روشنفكري به دين ميهن و بالاتر از همه به شرف انساني با چنين الفاظي مي تازند؟؟آيا سنگ زدن به كسي كه دست و پايش بسته و زبانش بريده و طناب اعدام بر فراز سراوست با هيچ مرام و مكتب و ايسم و آييني مي خواند؟؟ به قول امام حسين (ع) اگر دين نداريد آزاده باشيد....درود بر آناني كه آزاده اند و در دل خويش بر ستم (از هرنوع آن !!!!!) نفرين كنند. بياييم آزادگي را تجربه كنيم تا ريشه ستم در سرزمينمان بخشكد.

[آزادی - October 13, 2003 03:36 PM]

سلام بر آزادی سلام بر تنهایی
ذرود بر آرادیخواه
درود بر کسانیکه بی پروا عشق به آزادی را فریاد میزنند

[omid azad - October 13, 2003 03:35 PM]

تو هم خوردی نمک را نمکدان بشکستی ... گیرم که تو از زندان برستی ... در زندان تنت چگونه هستی ... برو بیش از این مبر آبرویت ... بنشین به کناری بگذار بشوییم رویت ...

[م- نوروز - October 13, 2003 03:32 PM]

دکتر عزیز اندیشه های اسلامی هر چند که رنگ و بوی مترقیانه داشته باشد در ایران تاریخ مصرفش بپیایان رسیده بهتر است همانند آقای گنجی مانیفیستی در رابطه با یک جمهوری تمام عیار لائیک صادر فرمائید

[همایون گودرزی - October 13, 2003 03:30 PM]

اگر بخواهيم از حصار در آييم بايد كه از اسكله ي انحصار كنار آییم ...

[دموکراسی - October 13, 2003 03:30 PM]

سلام بر دکتر سلام بر آزادی
درود بیکران بر شما که ذر پشت دیوار بلند تنهایی
بی پروا از دژخیمان خون آشام آرادی و آزاد زیستن را
فریاد میزنی

[فضولک - October 13, 2003 03:24 PM]

اينجانب تاکنون صبر و سکوت و نجابت پيشه کرده و به انتظار نشسته بودم تا عقلاي قوم اقتدارگرايان را بر سر عقل آورم اما اينک که به اثبات رسيده است اميد به سر عقل آمدن آنان عبث بوده و تجربه 6 ساله اصلاح طلبي درون حکومتي ، انسداد و بن بست چنين شيوه اي را مبرهن و مشخص ساخته ، تصميم گرفته ام سکوت را بشکنم و ناگفته ها را بگويم.
عزيز من ، يا خيلي ساده ای يا خودت را به آن راه زده ای که بعد از 25 سال تازه به اين نتيجه رسيده ای .مردمومن مسجد نديده، يعني انتظار داشتي در حکومت جمهوری اسلامي دگر انديشان را جايزه بدهند يا رئيس جمهورشان کنند؟

[احسان - October 13, 2003 02:46 PM]

شما گه خورديد عوضيها يه مشت آشغال روشنفكر شده اند

[Mazdack - October 13, 2003 02:09 PM]

Ostad bebakhshid davaye shoma khanavadagist va rabti be melat Iran ke az jore shomaha ba islametan be jon amadeand nadarad.Beghole sher : Shogale bishe mazandaran ra Nadorarad joz sage mazandarani.Aval efsha kon,Chenanche va dast az mozdori bardar.In kochektarin khedmati ast ke mitavani dar bokoni.

[رضا - October 13, 2003 02:03 PM]

توصيه ميكنم نظر پايا را بخوانيد كيفر خواست جالبي است پايا جان زنده باشى

[سيروس - October 13, 2003 01:43 PM]

سلام بر عقلانيت
سلام بر انسانيت
سلام بر انساني كه بتواند براي آزادي ديگران از خود بگذرد.
سلام بر اقاجري عزيز
تا بوده اين بوده هر زمان اين مملكت ميخواسته روي خوش ببيند يا از بيرون ويا عمال داخلي آنان بطريقي نگذاشتنند.
قبول اشتباهات گذشته و بر داشتن عينك تماميت خواهي و انتقاد از خود و عملكرد گذشته شايد در كوتاه مدت ريزش توده اي كمي داشته باشد ولي در دراز مئت جواب دارد وميتواندگام بزرگي در حهت رسيدن يك جامعه به آرمانهايش باشد.
با تو ابراز همدري ميكنيم و آرزوي پيروزي و آزادي همه آناني را كه بخاطر ابرازعقيده شان در بند هستنند را داريم
دوستان فراموش نكنيد چپ روي هاي سالهاي 60 را كه به چه بهايي تمام شد.

[Ehsan - October 13, 2003 01:36 PM]

Shoma Jooneto gozashti kafe dastet nemidooni mellate iran che ghadr farbikaran inha az mardome koofe pasttaran emrooz tarafdarito mikonan farda behet fohsh midan omid bastan be irani hala halaha ye omide alakie az payamhashoon befahmid

[محسن - October 13, 2003 01:29 PM]

زنده باد اقاجري
زنده باد دموكزاسي
ننگ باد مردم سالاري ديني

[ايران زن - October 13, 2003 01:20 PM]

يادمان نرود كه همه ما آدميم . ممكن است اشتباه كنيم اما ميتوانيم از اشتباهمان بر گرديم و حتي جبران كنيم
اما با اين حرف هم موافقم واقعيت اينست كه اسلام با آزادي موافق نيست اينرا ميتوان از سطر سطر كتاب آسماني فهميد . همه ما نياز به تجديد نظر داريم

[alvand - October 13, 2003 01:08 PM]

salam bar ostade aziz
inak dar in roozgare ghamgine zolmate be vojoode afradi hamchon shoma mitavan eftekhar nemood
be ghole marhoom shamloo: khosha na raha zistan ,
mordan be rahaee
zende bad name azadi zende bad hasheme aghajari zende bad vatan!

[لنگرودي - October 13, 2003 01:02 PM]

آقاي دكتر

اول : بگوييد اين دكتري را كه با خود يدك مي كشي و به ان مباهات مي كني و فخر مي فروشي چطور بدست آورده اي ؟آيا غير از سهميه اسلامي و حكومتي و با زير پا گذاشتن حقوق حقه جوانان دانشمند و لايق ايراني است ؟ دكتري شما از ديد ملت شريف ايران فاقد اعتبار است .
دوم : اگر كمي واقع گرا و منصف هستي مي بايد در ابتدا اين عنوان واقعاء كذايي را از پيشوند اسمت برداري و انرا ببخشي به صدها جوان شايسته ايراني

كه حق ا نها را ضايع كرده اي .

سوم:ملت ايران روشنفكران لايق بي شماري دارد كه طي
بيست و پنج سال گذشته يا خاموش ماندند يا به تيغ
دوستان قديم شما خاموش و بي صدا دريده شدند گمنام و نجيب . نواي تو حكايت ان است:
چو بيشه تهي شد زشيران نر-شغالان نشينند با كرو فر
بيهوده براي خود رسالت پيغمبري قايل مشو.
چهارم:با همه اين اوصاف شهامت و پايداري تو را ستودني است و از هر زمان كه به خلق و حقيقت پيوستي مقدمت گرامي است.

[لنگرودي - October 13, 2003 01:02 PM]

آقاي دكتر

اول : بگوييد اين دكتري را كه با خود يدك مي كشي و به ان مباهات مي كني و فخر مي فروشي چطور بدست آورده اي ؟آيا غير از سهميه اسلامي و حكومتي و با زير پا گذاشتن حقوق حقه جوانان دانشمند و لايق ايراني است ؟ دكتري شما از ديد ملت شريف ايران فاقد اعتبار است .
دوم : اگر كمي واقع گرا و منصف هستي مي بايد در ابتدا اين عنوان واقعاء كذايي را از پيشوند اسمت برداري و انرا ببخشي به صدها جوان شايسته ايراني

كه حق ا نها را ضايع كرده اي .

سوم:ملت ايران روشنفكران لايق بي شماري دارد كه طي
بيست و پنج سال گذشته يا خاموش ماندند يا به تيغ
دوستان قديم شما خاموش و بي صدا دريده شدند گمنام و نجيب . نواي تو حكايت ان است:
چو بيشه تهي شد زشيران نر-شغالان نشينند با كرو فر
بيهوده براي خود رسالت پيغمبري قايل مشو.
چهارم:با همه اين اوصاف شهامت و پايداري تو را مي ستايم و معتقدم از هر زمان كه به خلق و حقيقت پيوستي مقدمت گرامي است.

[لنگرودي - October 13, 2003 12:59 PM]

آقاي دكتر

اول : بگوييد اين دكتري را كه با خود يدك مي كشي و به ان مباهات مي كني و فخر مي فروشي چطور بدست آورده اي ؟آيا غير از سهميه اسلامي و حكومتي و با زير پا گذاشتن حقوق حقه جوانان دانشمند و لايق ايراني است ؟ دكتري شما از ديد ملت شريف ايران فاقد اعتبار است .
دوم : اگر كمي واقع گرا و منصف هستي مي بايد در ابتدا اين عنوان واقعاء كذايي را از پيشوند اسمت برداري و انرا ببخشي به صدها جوان شايسته ايراني

كه حق ا نها را ضايع كرده اي .

سوم:ملت ايران روشنفكران لايق بي شماري دارد كه طي
بيست و پنج سال گذشته يا خاموش ماندند يا به تيغ
دوستان قديم شما خاموش و بي صدا دريده شدند گمنام و نجيب .
چو بيشه تهي شد زشيران نر-شغالان نشينند با كرو فر
بيهوده براي خود رسالت پيغمبري قايل مشو.
چهارم:با همه اين اوصاف شهامت و پايداري تو را مي ستايم و معتقدم از هر زمان كه به خلق و حقيقت پيوستي مقدمت گرامي است.

[البرز - October 13, 2003 12:54 PM]

واقعا من تعجب میکنم که ایشان چرابا این همه مطالعه راجع به اسلام هنوز فکر میکنند که عیب از مسلمانی ماست واسلام حقوق انسانها را تامین میکند. ایشان هنوز نمی دانند یا نمیخواهند بدانند عیب از جای دیگری است.

[همدرد - October 13, 2003 12:50 PM]

راهي است راه عشق كه هيچش كرانه نيست
وانجا زانكه جان بسپارند هيچ چاره نيست

منظريم كه وقايع پشت پرده تزوير وريا را صريح بازگويي(جلسه ديدار با آقاي خامنه اي -كه سبب اين مشكلات گرديد)

[صبا نسيم - October 13, 2003 12:33 PM]

سلام دكتر عزيز
پاينده باشي

[mehan parast mosalnamn - October 13, 2003 12:28 PM]

salam dost aziz va baradar janbaz az inkah shomaro dar band mebenam motasaf hastam va baray azadi shoma az samim hghalb arzo mekonam ama harfi nez ba kasane daram kah az in abgalalod mekhahand mahi bagerand va baslam aziz hamleh mekonand shoma hanoz aslam vaghe ra nashnakhtahed aslam an chize nest kah in aghayan megand kah harkas az zan khod shod yar man ama vaghati kah sahab sahab asli in deian alahi amad shoma khahed ded kah aslam vaghae chghadr az tamam makatab librari librar tar ast va bhoghogh bashar ahtaram megozarad vasalam

[آرمين - October 13, 2003 12:14 PM]

دكتر آقاجري نمونه بارز يك انسان آزادي خواه است.
گذشته افراد چه خوب و چه بد را كنار گذاريد امروز روز ديگري است و اين افراد افراد ديگري. تلاش هر كس كه در راه آزادي و آزاد انديشي قدم بردارد ستودني است.

[محمود - October 13, 2003 12:13 PM]

هموطنان عزيز فراموش نكنيد نويسنده هم اكنون در بند دژخيمان است او استاد دانشگاه است و گناهش ايراد يك سخنراني و اظهار نظر در خصوص يك موضوع ،
به جاي طعنه و ريشخند ... همه متفق بايد آزاديش را بخواهيم ، بگذاريد دژخيمان با ديدن اتحاد ، بردباري و مداراي ما مايوس تر گردند ، با اظهار همدردي و پشتيباني از اين نامه بر فشار رواني به رژيم بيفزائيم.

[دشمن - October 13, 2003 12:12 PM]

خاك بر سر انصار فريب خورده حزبدوله و تمامي چاقوكشان خامنه اي كه منطقشان پنجه بكس و چاقو وچماق است.
خاك بر سرتان كه داريد بعد از اينهه زحمت ائمه و شهيد شدن 11 امام و گذشت 1420 سال اعمال خوارج را تكرار مكنيد و دم از اسلام ناب ميزنيد.يا پول چاقو كشي هايتان را مگيريد يا فريب خورده امثال خامنه اي هستيد.
روي ديوار ها را كثيف كرديد و با رعب و وحشت و خشونت مي خواهيد جوانان را به اسلام دعوت كنيد.خاك بر سرتان با اين دعوت كردنتان.
روي ديوار نوشته اند :واي اگر صبر حزب ا... تمام شود.
يكي نيست بگه دست كنيد قمه و برينيد به... همه

[نادر شهر کردی - October 13, 2003 12:09 PM]

با سلام
هنوز نامه اقاجری رانخوانده ام که بدانم چی گفته ولی
آرزو میکنم هرچه زودتر از زندان آزاد شود وبه نزد
خانواده اش برگردد.

[يك جوان ايراني - October 13, 2003 11:49 AM]

من به نظرات همه احترام مزارم
ولي هميشه برام سؤال بوده كه با اينهمه سانسور شديد و خفقان و پدر سوختگي رژيم اين نامه ها چطور ممكنه از دست مامورين امنيتي خوناشام زندان رد بشه.اونهم همچين نامه هائي ؟!!!!
اگه چنين چيزي امكان داره لطفا" همينجا برام بنويسيد تا اگه قانع كننده باشه قبول كنم.

[انصارحزب اله - October 13, 2003 11:49 AM]

سزاي كسي كه به مقدسات واسلام عزيزتوهين كندبيشترازاين است.به اميداعدام هرچه زودتراين عامل مزدور دشمن واستكبارجهاني.وبه اميدبرافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدي درسراسرجهان.

[انسان - October 13, 2003 11:44 AM]

من به نظرات همه احترام مزارم
ولي هميشه برام سؤال بوده كه با اينهمه سانسور شديد و خفقان و پدر سوختگي رژيم اين نامه ها چطور ممكنه از دست مامورين امنيتي خوناشام زندان رد بشه.اونهم همچين نامه هائي ؟!!!!
اگه چنين چيزي امكان داره لطفا" همينجا برام بنويسيد تا اگه قانع كننده باشه قبول كنم.

[Mazdack - October 13, 2003 11:33 AM]

Vaghti maghaleh Aghajari ra didam ke ba tamtoragh neveshte ke efsha mikonam khyal kardam vaghaan chizi tazeh dar bare jenayat hamsangaranash be mardom migoyad vali az hezbolahi dirooz ke shaki nadaram dastah dar jenayat in regime khonkhar alodeh ast in fedakari barnamiayad.Chera hanooz efsha namikoni ki masooele on hame jenayatha ast?Tazeh kasi be madare shoma goft ke koja hasteed vali aya shomaha be madaran onhame javan 14-40 saleh in marzo bom begoz yek shomare chizi dadid.Hala baramon nanam gharibam daravardei.Aslan edam shomaha benafa melat ast.Hanooz ham dast az khorafat barnamidari .Tanha mosalmane sadegh hamon Taleban boda va khomini.Magar mohamda mesle gale 23 zan ra toye establash negah namidasht?Kojaye in demokrasi va ehteram ensan ast?Aval efshagari kon va bad bogzar ta mardom tasmimbegirand ke shomaha ra bakhside va baraye nejatetan barkhizand.Mardoom tazeh daran yek nafasi mikashand az inke shoma mesle saghaye har bejon yek digar oftadeid.Beomid Azadi Iran az daste shooma jenayatcaran.Tazeh edaei ablah agha ra nemayande jeize Noble ham kardebodan,va ahmaghane pafeshari mikonand ke jaeize bayad be inha talogh migereft.Khyal mikoonan donya ablahani choon khodoshon hastan.Zendagit ke khedmati be mardom nabod omidvaram margat jeraghei bash baraye rahei Iran az changale in dinosorha.

[حسین - October 13, 2003 11:25 AM]

"جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد"

از سقراط تا حلاج واز حلاج تا آغاجری , همه سر به یک راه داده اند: "حقیقت". و این حقیقت به گواهی تاریخ هرگز برای همیشه مظلوم و مهجور نمانده است.

درودهای همه آزادیخواهان بر آغاجری.

[نسيم خليلي - October 13, 2003 11:23 AM]

نازنين استاد! صبور باشيد كه در سرزمين ما از مردان بزرگ جز صبر كاري بر نيامده است از رنجي كه بر شما مي گذرد تنها به خدا پناه مي بريم كه اميدي بهبندگان خدا نداريم!
فريادتان را شنيديم پس دستان مهربانتان را مي فشاريم و آرزوي آزاديتان را باز در دل نجوا مي كنيم .كاش كاري از دست من و ما بر مي آمد اما افسوس كه جز همداي چيزي در خالي چنته مان نيست... ببخش ما را كه چنين ناتوانيم ! شايد بايد به انتظار معجزه باشيم براي به عقل آمدن آن ها كه بي عقليشان را پاياني نيست...
شاگرد هميشه كوچك شما.

[لائتال - October 13, 2003 11:22 AM]

mghmلاتلتلت

[روزبه - October 13, 2003 10:47 AM]

با سلام:

از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند، خلقی، ضد استبدادی و ضد امپریالیستی ملت ایران رنجهای بسیاری برده شد تا این شناخت منطقی حاکم گردد که مرز دفاع از آزادیها و حقوق دمکراتیک مردم ایران از میان مذهب و شکل ظاهری افراد نمی گذرد.
امروز نیز حال ما بر همین منوال است. لذا آرزو می کنم که روزی شاهد اتحاد دو گروه از انسانها باشم و باشیم.

اتحاد آنها که رنج می کشند و لذا فکر می کنند.
با انها که فکر می کنند و لذا رنج می کشند.

[sar be rah - October 13, 2003 10:46 AM]

bebinid,,, migam ke Bazi tamam shod.
chehre sazi ,,,,tamum shod.
rejim e eslami , dar fekr hast ta niru haye khod ra be onvane mobarez , be mardom moarefi konad.
amma, an doreh , tamam shod.
zendanie siasi , ba in moshakhasat, ,,az darune zendan, ingune , bayanye sader mikonad, jal al khalegh!! !!!
mazerat mikham, vali , bache gir avordid ? lol
agha jan, bazi tamam shod !!

[كريم - October 13, 2003 10:43 AM]

به آنانكه به عبدي ،گنجي و آقاجري ناسزا مي گويند:
در اين كه همه وهر كسي بگونه اي از ناحيه اين نظام آسيب ديده اندشكي نيست ،ولي شرط انصاف نيست كه مبارزات امروز كساني راكه جان ومال و سلامتي و آرامش خانواده را فداي آزادي و پا گرفتن سلامت جامعه مي كنند،به جرم حكومتي بودنشان در سالهاي گذشته ،نديده بگيريد.فراموش نكنيد كه ازعوامل موجد فضاي ساليان وحشتناك دهه 60 ،چپ رويهاي كودكانه گروههاي سياسي نابالغ همه چيز خواه نيز بود.اجازه بدهيد آنانكه امروز با گذشتن از تمام امكانات فردي و حقوق اجتماعي خود براي آزادي و بر عليه تماميت خواهي مبارزه مي كنند ،حداقل از باب پشتيباني شدنشان از سوي مردم آرامش يابند.
انتقام جوئي (بصورت عام) و از آنانكه امروز در عمل و در كلام خود را مبرا از دد منشي هاي سالهاي گذشته مي دانند(بطور خاص) ،به نفع و در جهت اصلاح كم هزينه امور محسوب نخواهد شد.چپ روي خام وكودكانه هميشه تاريخ به سوددشمنان مردم تمام شده است.

[human - October 13, 2003 10:42 AM]

شما حقیقتی را اثبات کردید که قبل از شما مثل روز روشن هويدا بود.

ایران در ظلمت فرو رفته است جنگ بین تاریکی و نور همیشه هست.اما تاریکی هرگز نور را نخواهد دید.

برای غلبه بر تاریکی نیاز به نور است.

نور را ایمان بیاوریم تا تاریکی محو شود.

[m-n - October 13, 2003 10:32 AM]

aghaye aghajari be khoda tavakol konid va az hazrate Mahdi komak bekhahid chera ke mohemtarin eallate gheibate Emame Zaman vojode in tarze tafakkore hale hazere hokomate iran ast. dar hodode 20 sal ast ke ba name din(albate dar zamane gang kamtar) darand bar man va shoma hokomat mikonand va mardom ra bejaye inke be SAHE ZAMAN(MAHDIE MIAOD) davat konad be khodeshan davat mikonand va ma be zodi khahom did ke chetor zolm dar in mamlekat rishe kan khahad shod
ba tashakor
M- N daneshjoye karshenasi arshde zaminshenasi-Iran

[kimia - October 13, 2003 10:00 AM]

متفکر و روشذفکر اسلامي

شجاعتت را ميستاييم

زنده باد ازادي

[هوشنگ - October 13, 2003 09:50 AM]

دکتر عزيز!
آفرين بر شما. تصميم شما خردمندانه و به جاست، به جز شهادت خواهي اش.
من شما را زنده مي خواهم و خود را متعهد مي کنم برای زندگاني و آزادی شما تلاش کنم. از شما هم مي خواهيم بدون تسليم و آنگونه که خود مي پسنديد، برای زنده و سرزنده ماندنتان تلاش کنيد. تا اينکه آزادانه و جوانمردانه برابری حقوق همگان را پيگيريد. نبود شما خسران بزرگي برای من خواهد بود، مباد آن روز.

به اميد روزی که دستتان را بفشارم.
هوشنگ

[محمود - October 13, 2003 09:44 AM]

مطمئن باشيد نه اهبر محافظه كاران و نه رهبر اصلاح طلبان و نه حاميان آنها هيچ كدام به منافع ملت توجه ندارند. اين امر با منافع شخصي آنها مغايرت دارد. آنها نه به خدا و نه به قرآن و نه به پامبر ايمان و اعتقاد دارند و نه از آنها مي ترسند. آنها فقط از مردم مي ترسند كه نكند روزي اين ملت به خروش در آيند و تمام بساط و مناصب شان را به باد بدهند. براي حفظ مقام و منصب خودشان حتي حاضرند با آمريكا كنار بيايند ولي از قدرت كناره نگيرند. اگر آقاي دكتر آغاجري در راستاي مافياي قدرت محافظه كاران و در نفي اصلاح طلبان قلم مي زد مي ديديد چگونه ايشان نزد محافظه كاران داراي مقام و منزلتي بود.

[arvin - October 13, 2003 09:36 AM]

be nazare man behtarin nazar ra BEHZAD dadeh ast baad az 25 saal zolm hala roshanfekr va azadikhah payda shodeh

[مهدي - October 13, 2003 09:28 AM]

1400 سال گذشته است ولي دين شما و دين سابق ما نمونه اي عملي كه در ان حقوق بشر محترم شمرده شود ارائه نداده است شما نيز همچون كمونيست ها عالم بي عمل و زنبور بي عسليد. ما كه بخيل نيستيم اگر عسلي داريد ارزاني خودتان دست از سر ما برداريد. البته يادمان نرود لنگ كفش در بيابان نعمت است.

[بهزاد كريمي - October 13, 2003 08:45 AM]

از شاگردان كوچك دكتر هستم !
او را از نزديك مي شناسم. با انديشه هايش با حرف هايش با زندگي اش و با شجاعتش آشنايم!
از همه انسان دوستان از همه آزاد انديشان از همه دانشجويان از همه از همه از همه مي خواهم از آنان خواهش مي كنم ! داد دكتر رابستانند! نگذارند در گوشه زندان بپوسد نابود شود فراموش شود.
و به دكتر مي گويم و به خانواده اش مي گويم كه ما دوستداران دكتر آقاجري نخواهيم گذاشت و نمي گذاريم!
من مطئنم ! من اطمينان دارم !
ملت ايران خاموش نمي نشيند! دانشجويان سكوت نمي كنند!
من سكوت نمي كنم! دوستانم سكوت نخواهند كرد!

به اميد آزادي سرافرازانه دكتر آقاجري !

[BARAYEH PAYA - October 13, 2003 08:42 AM]

HARFEH PAYAYEH AZIZ, HARFEH HAGH, INHA EMROUZ ADAYEH ROSHANFEKRHA RO DARMIRAND. DIROUZ VA HATA EMROUZ KHOD AZ GHOMASHEH MADAHAN, ROZEH KHANAN VA SHEKANJEH GARANEH KASIFEH ARAB PARASTEH LAVAT KARAEH MOSALMANAND. LANAT BAR SALAT VA LAVAT.

[mash gholam - October 13, 2003 08:37 AM]

SALAM AGHA ALI, KHAK BAR
doost man, az khoda betars va yagheen dashteh bash keh khoda nazer bar goftar o kerdar mast. ageh Jomhoori Islami emrroz por az doroogh o fesad o reyast, tareekh ra cheh konim? aya ibrahim peyambar khoda nabood? aya khelghat Eesa vojood khoda ra ber to ashkar nemeekonad... nah baradar aziz Mohammad , va sayer payambaran amadand keh man va to gomrah nabasheem va cheh jafaee balatar az ahanat beh deen khoda?
Marg bar kasani keh beh nam khoda va deen khoda zolm o fesad kardand va mardom ra deen khoda beezar nemoodand. khoda laanat konad hokoomatgarani keh ba raftareshan beh islam aziz zolm kardand? baradar Aziz ALI Imam aval ham Mosalman bood

[مجتبي - October 13, 2003 08:34 AM]

آقاجري را بهزاد نبوي و مصطفي تاج زاده فداي خواسته ها و اهداف خود كردند.

[همتي - October 13, 2003 08:23 AM]

آقاي دكتر آغاجري
مطمئن باشيد كه خورشيد هميشه پشت ابرها باقي نمي ماند. زنداني شدن شما هم به مصلحت مردم است تا بيشتر به مظلوميت شما و ديگر زندانيان و دگر انديشان پي ببرند. مطمئن باشيد كه خداوند داناو آگاهست. در آينده نزذيك ملت آزاديخواه ايران شاهد تحولات عظيم در درون حاكميت خواهند بود. جايزه جهاني صلح نوبل يك پيام آشكار و روشن به شما و به ملت ايران است. نسيم آزادي در راه است و منتظر آن باشيد. اين بار ملت مثل گذشته فريب مزدوران و غلامان حلقه به گوش را نخواهند خورد.

[دوستدار پايا - October 13, 2003 08:19 AM]

پاياي عزيز ديگه چيزي براي ديگران باقي نگذاشته كه نظري بدن . آفرين بر پايا با اين نظر قشنگ و بجا و منطقي و منطق پذير

[vqh - October 13, 2003 08:17 AM]

]i ;sd ldo,hin
lk , j, lh ka,dl?
ohki ha ,dvhk fhn

[یک ایرانی - October 13, 2003 08:06 AM]

استاد آغاجری در مملکتی که قانون گریزی و سبعیت هیات حاکمه حرف اول را میزند دیگر انتظار انصاف از اینان خواسته ای عبث و بیهوده است . سلطنت با این شکل و شمایل و این راهبرد بی شباهت به حکومتهای توتال ودیکتاتورهای آدمکش ندارد اینان برای بقای خود هر کاری از دست و زبان وتفنگشان بر آید انجام می دهند.
پاینده باد آزادی

[amir - October 13, 2003 07:33 AM]

Dorood bar to va bar tamame roshanfekrane dini ke manand Martin Luter ke ba etelah kamel az masihiyat vaghei payehaye zolm va setame Kelisa ra da ghoroon vosta paeen rikht, inak bejast roshanfekrane mazhabi manand Aghajari, Kadivar, Soroosh, etc,... be mobarezae ba molayane mortaje berevand va iran va islam ra az share anha kam konand.

[paya - October 13, 2003 07:32 AM]

داد و فقان شما را از حکومت شکنجه گران و خون آشامان شنیدم .در دد منشی و ضد بشر بودن این ارتجاع مذهبی حاکم بر ایران که اتفاقا هیچ وطنی هم ندارد و اکثر آنها خارجی اند( از خمینی که تمام پدرو پدر بزرگش اهل کشمیر هندوستان بودند تا شاهرودی و اعوان انصار "صدر" های مختلف در مجلس ،وزارت بهداشت ، وزارت اطلاعات و..... تا نقدی های مزدور تا کنه و بنه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات که همگی عراقی هستند )تا جانیانی خون آشامی مثل رفسنجانی .....شکی نیست .
از اینکه می بینم یک هموطنم (شما) که خود از عناصر این حکومت پلید بوده و اینک بدست آنها گرفتار شده اصلا خوشحال نیستم .......و آرزوی آزادی همه مردمم را دارم....ولی تنها مات و متحیر مانده ام که چطور شما و امثال شما هنوز حاضر نیستید از این حکومت دست بکشید و هنوز از قوه قضائیه و مقننه و ...آن صحبت می کنید ....
وای بر مردم ما که امروز اصلاح طلب آن امثال شما و عبدی(معاون دادستان کل انقلاب در سال 67 در جریان اعدام دهها هزار جوانان وطن پرست این مرز بوم )و خاتمی (وزیر ارشاد و تبلیغات رژیم در زمان اعدام جوانان در سال 67)و دیگر جانیانی مثل موسوی تبریزی جلاد و آرمین ( بازجوی وزارت اطلاعات)و حجاریان ( معاون فلاحیان جانی).......هستند.....
یک بار هم که شده از حکومت خون دست بکشید و دیگر از این جانیان دفاع نکنید ....تا ما بتوانیم بدون چرکی دل از شمای هموطن (همکار دیروز رژیم) و از آزادی دفاع کنیم...
آقای آقاجری هیچ فکر کرده ای که بیش از 130000 نفر از جوانان ایران را به جرم داشتن عقیده سیاسی چه کسی دستگیر کرد ، چه کسی بازجوءی کرد ، چه کسی حکم داد و چه کسی ااعدام کرد....
آقای آقاجری هیچ فکر کرده ای چه کسی و چرا بیش از صدها هزار جوان ایرانی را در جنگ خانمان سوز خمینی( بعد از سال 60 که عراق پذیرفت که عقب نشینی کند و به ایران غرامت بپردازد) در تنور جنگ خود ساخته سوزاند.......
آقای آقاجری برای من جالب است بدانم شما در این سالها که گفتم کجا بودی و در کدام سنگر این رژیم خدمت می کردی..
در این سالها هزاران هزار مادر و پدر سالخورده از زندان اوین ، فقط توانستند یک شماره قبر برای فرزندان خود بگیرند(البته اگر از دیگران کمی خوشبخت تر بودند و پول گلوله های زده شده به تن عزیزان خود را می توانستند بپردازند ...)، دیگران حتی با گذشت سالیان ،از قبر جوانان خود نیز خبر ندارند ، این سالها همان سالهائی است که امثال عبدی و خاتمی و شوشتری و آرمین و حجاریان و موسوی تبریزی و........ دیگر خورد و درشت اصلاح طلبان امروزی در کنار و هم کارو همدست با آنها به تحکیم پایه های خون و جنون می پرداختند
آری دوست من ، آفتاب حقیقت زیر ابر نمی ماند ، آفتاب آینده این مرزوبوم روشن است ....و روزی همگان برای هر چه که کرده اند(از سهم خود در تحکیم پایه های حکومت جانیان و چه مبارزه علیه آن ) پاسخگو خواهند بود
من از اینکه شما بعنوان یک ایرانی در چنگال این خون آشامان (دوستان قدیمی خود) گرفتار شده اید متاثرم و حاضرم جانم را بدهم تا امثال شمارا، بشرطی که حاضر باشید از این جانیان دست کشی فدا کنم ....
ولی فراموش نکنید تاریخ تحریف شدنی نیست و روزی فرا می رسد که "زمین هر آنچه دارد از دل خود بیرون می ریزد" و این لفظ "هر آنچه دارد" قران بسیار عمیق است ..شما خود می دانید آن روز دیر نیست
برای آنکه در آن روز بتوانید حد اقل پاسخگوی تحکیم پایه های این رژیم و خون های ریخته شده به دست آن باشید بیشتر تامل کنید ....
من آن روزی را می بینم که امثال خامنه ای و فلاحیان و پدر خواندگان مافیا ( واعظ طبسی و رفسنجانی و مشکینی و نوری همدانی) که جای خود دارند...دیگر مزدورانی مثل حجاریان و عبدی و دیگر وزارتی های اصلاحات گر که در پایان عمر خمینی تئوری اصلاحات را علم کردند تا این حکومت بماند را نیز می بینم که در دادگاه ملت ایران به عنوان متهم ردیف اول جرم و جنایت علیه بشریت با حضور همه خبرنگاران بین المللی محاکمه می شوند تا بشریت شاهد باشد و ایدئولوژی های خون آشام برای همیشه از این گوشه از کره خاکی رخت بر بندند و میهن ما آزاد شود.
دوست من ، من آرزو دارم شما در آن روز به اندازه کافی خدمات به عنوان جبران مافات داشته باشی تا این ملت رءوف و مهربان شما را شایسته هموطن نامیدن بداند.
به امید آزادی و آبادی و دمکراسی در ایران فردا

[علی - October 13, 2003 06:38 AM]

زنده باد آزادی!
آقاجری آزاد باید گردد!

[علي خاك برسر - October 13, 2003 06:14 AM]

دوست من اين خطاب به شما نيست چرا كه در رنجيد و كسي را كه در رنج است را نبايد به حرفهاي نيش دار آزرد. ولي خودت كمي فكر كن، من از امثال شما در عجبم كه هنوز چوب بر آتشي مي ريزيد كه خود درون آنيد. چگونه هنوز از اسلامي حرف ميزنيد كه خرافات ناشي از آن اين بلا را بر سر اين ملت آورده است. شماها هنوز فكر ميكنيد كه اسلام راه حل كاملي است. تا مادامي كه اينگونه فكر ميكنيد. فرقي با بقيه نداريد. تازه اينها به كل خرافاتي كه در اسلام هست عمل نمي كنند و گرنه ميشدند طالبان. من نمي فهمم شما چرا اينقدر اصرار داريد كه به اين عجوزه لباس فاخر بپوشانيد.

[aria - October 13, 2003 05:06 AM]

baradare arjmand jenabe aghajari, har chand ke man be onvane fardi az afrade mamlekat az 2 daheye pish ta hala darim choobe tarze fekre gozashteye amsale shoma va sazmanetan ra mikhorim va motaghedam ke jenabali taghase khod ra pas midahid, shojaat va pakietan ra nadide nemigiram va omidvaram har che zoodtar az bande in zaloosefatan raha shavid va dar khedmate mardom gharar girid. girim ke shoma amalan hich faaliati dar daheye siahe 60 ke dar an vaze hoghooghe bashar be maraateb eftezaatar az alan bood, bar alayhe mardom nakarde bashid, vali haminke az khomeyni hemayat mikardid va be oon eradat dashtin va hattaa yek jomle dar eteraz be amalkarde hakemane oon moghe nagoftid, dar pishgahe mardome iran gonahkaarid. shoma hattaa hanooz ham be KHOMEYNI eradat darid, darsooratike baese tamoome badbakhtihaaye ma oon hast. dar har soorat omidvaram dar afkaretoon baz ham tajdide nazar konin va ellate tamoome badbakhtihaaye feli ra khodetoon risheyaabi konin. barayetan arezoo mikonam omre toolani dashte bashin va har che zoodtar be aghooshe khanevade bargardid. ma mardome kinetoozi nistim. har kas ke be gonah va yaa laaghal eshtebahe gozashteash eteraf konad ra khahim bakhshid. Soma hich midanid chera AKBAR GANJI inghad dar beyne mardom mahboobiatash bishtar shode. chon shahamate zire soal bordane KHOMEYNI ra dasht.
be omide piroozie tamame zendaniane siasi dar tamame donya
va be omide barpaaie hokoomate mardomi va kande shodane risheye setam va faghr va bi edalati va fesad va ria va bokh va hasad va kine dar tamoome donya

[بهروز - October 13, 2003 04:57 AM]

بعداز25سال که مارانمودید؛تازه فهمیده ای؟ خدارحم کرده که به قول خودت استاددانشگاه هستی وخودت راسیاست دان می دانی

[Bahman - October 13, 2003 04:48 AM]

dorrood baar too...maa taa akhaar eistadeeim

[عليرضا - October 13, 2003 04:38 AM]

در برابر اينهمه شجاعت و عشق چه مي‌توان گفت،
تنها مي‌توانم دوست‌اش بدارم،
زنده باد ملت ايران
زنده باد دموكراسي و حقوق بشر
زنده باد آزادي
زنده باد استاد آقاجري

Copyright: gooya.com 2016