سه شنبه 29 مهر 1382

نامه انجمن زنان دمكرات ايراني در بلژيك براي نجات جان افسانه نوروزي

خانم و آقاي محترم !

ما قصد داريم در نامه زير ، توجه شما را به يك خبرناگوار مربوط به يك زن ايراني ، جلب كنيم . در سال 1376 ، يك خانم ايراني به نام افسانه نوروزي ، به همراه شوهر و فرزند ش ، ميهمان يكي از دوستانشان در جزيره كيش كه واقع در ايران است ، مي شوند . هنگامي كه آنها در خانه ميزبان بودند ، همسر ايشان به خاطر مشكلات شغلي ، مجبور به ترك چند روزه آنان مي شود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

افسانه به همراه دخترش در منزل ميزبان در انتظار بازگشت همسرش باقي مي ماند . در اين مدت در برخوردي كه ميان ميزبان و افسانه نوروزي بوجود مي آيد ، افسانه مجبور مي شود صاحبخانه را كه قصد تجاوز جنسي به او را داشته ، با ضربات چاقو براي نجات خود از پاي در آورد . بعد از آمدن ارگان هاي انتظامي و امنيتي به محل حادثه اين زن جوان ايراني به اتهام قتل رئيس اطلاعات نيروهاي انتظامي جزيره كيش ، دستگير مي شود . در تحقيقات اوليه و بازسازي صحنه ، قاضي و ديگر مسئولين مربوط به اين پرونده ، قتل را در دفاع مشروع متهم از خود ، تفسير و تائيد مي نمايند . اما در ادامه ، افسانه را بدون استناد به تحقيقات اوليه ، از سوي دادگاه بدوي به مجازات اعدام محكوم مي كنند .

در حال حاضر افسانه نوروزي بيش از شش سال است كه در زندان بندر عباس كه يكي از بدترين زندان هاي ايران است در انتظار اعدام به سر مي برد . ديوان عالي كشور در تابستان گذشته به تاريخ 6/7/82 ، حكم اعدام صادر شده توسط دادگاه بدوي را مورد تائيد قرار مي دهد .

افسانه نوروزي در مراحل بازرسي و تحقيقات اوليه و نيز در اين شش سال گذشته ، بارها اعلام داشته كه اقدام وي در دفاع از خود و براي جلوگيري از تجاوز جنسي مقتول به او بوده است . افسانه در اين اواخر وضعيت روحي و فيزيكي اش روز به روز بدتر شده است . در چنين شرايطي ، ارگان هاي قضائي حكومت او را مجبور كردند كه حكم اعدام صادر شده بر عليه خود را براي تائيد ، امضا كند . در واقع سرنوشت افسانه نوروزي ، سرنوشت زن بودن در حكومت ايران است .

انجمن زنان دمكرات ايراني در بلژيك به همراه ديگر مجامع و نهاد هاي مدافع حقوق بشر و به ويژه سازوان عفو بين الملل ضمن اعتراض به صدور حكم اعدام به اتهام قتل عمد براي افسانه نوروزي ، خواستار لغو حكم صادره ، مي باشد مااز طريق اين نامه از شما تقاضا داريم كه به نام انسانيت ، به حكم صادر شده اعدام ، اعتراض كنيد و خواستار لغو آن شويد . در آخر از اينكه حوصله به خرج داديد و به نامه ما توجه نشان داديد از شما سپاسگزاريم .

با احترام فائقه

انجمن زنان د مكرات ايراني د ر بلژيك

د وشنبه 20 اكتبر 2003

نامه فوق به تمام سازمان ها ، احزاب ، شخصيتهاي سياسي و فرهنگي ، نمايندگان پارلملن و سنا ، وزراء زن بلژيكي ، كميسيون حقوق بشر و كميسيون زنان پارلمان اروپا فرستاده شده است .

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/493

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه انجمن زنان دمكرات ايراني در بلژيك براي نجات جان افسانه نوروزي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016