چهارشنبه 30 مهر 1382

هاشمي رفسنجاني: بوش به شدت از سخنان ضداسلامي خود در دو سال پيش پشيمان است، ايسنا

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان روز اول سفر خود به شيراز ضمن ديدار با علما، طلاب و روحانيون فارس در مراسم ضيافت شام آيت الله حائري شيرازي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شيراز شركت كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني در سخناني با اشاره به ايجاد حكومت اسلامي در ايران، آن را حكومت جامع اسلامي ناميد و گفت: اين اتفاق به اين شكل كه حكومتي ساختار خود را با قوانين اسلام منطبق كند، در طول تاريخ رخ نداده بود.
وي گفت: اين نوع حكومت از دستاوردهاي بشري است اما مهم انطباق قوانين اسلامي با دستاوردهاي بشري است.
حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني مبناي تصميم گيري در حكومت اسلامي را رضايت خداوند دانست و گفت: مصمم هستيم كه تشخيص كارشناسان ديني را اجرا كنيم.
وي نياز امروز جامعه جهاني را دين دانست و گفت: اين كه در ايران چنين اتفاقي در برابر تمامي فشارها و دين‌گريزي‌ها رخ داده است بايد مورد توجه قرار گيرد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام علما و طلاب را به تلاش در جهت درك مفاهيم ديني و اصلاح امور فرا خواند و گفت: تحقيقا فطرت انسان الهي است و لذا امروز در دنياي علم و دانش و استدلال‌هاي مادي و فلسفي و طبيعي بيش از 95 درصد مردم به نحوي الهي هستند و شرك به طور واقعي از دنيا رخت بسته است.
وي با بيان اينكه استراتژي بهتر از اسلام براي هدايت بشر نمي‌توان يافت، روحانيت را از سرمايه‌هاي مهم اسلام برشمرد و گفت: به رغم همه هزينه‌هاي دشمن عليه نظام ايران، اين شجره مقدس كه از اعماق وحي ارتزاق مي‌كند، روز به روز رشد كرده است و تحمل فشارها و كارشكني‌هاي 25 ساله توفيقات بزرگ براي اين نظام داشته است.
حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني حكومت اسلامي را بهترين ابزار براي حفظ وحدت ايران برشمرد و با اشاره به وقايع عراق، گفت: در 30 سال گذشته به محض برداشتن سايه شوم حكومت بعثي، شاهد اسلام‌خواهي مردم و حركت‌هاي ميليوني به سمت كربلا بوديم كه بزرگترين مشكل واقعي آمريكاييان به حساب مي‌آيد و بوش به شدت از سخنان ضداسلامي خود در دو سال پيش و نظر جنگ صليبي پشيمان است چرا كه امكان ديكتاتوري در عراق ندارد و عمده نيرويش هم صرف محافظت از امكانات آمريكا در عراق مي‌شود. از طرفي در افغانستان هم وضع به همين صورت است و مردم هيچ توجهي به آمريكا ندارند و عرصه را بر آمريكا تنگ كرده‌اند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بر لزوم انطباق شرايط جديد با مسائل ديني تاكيد كرد و گفت: امروز حوزه‌ها، علما، محققين و طلاب بايد نقاط مثبت پيشرفت مادي بشريت را كسب كنند و با دانش و علم و تحصيل و ارتباط خود را به روز كنند و بلكه جلوتر از روز حركت كنند و در مسائل عرفي و بشري به جاي تقليد بايد مبتكر باشيم.
وي گفت: نقش ولايت و اجتهاد و نقش حضور يك انسان عالم و عادل و شجاع و مدير در راس امور ارزشمند است و جوهر اصلي حكومت در محتواي اسلامي و مديريت مدبرانه و تحول امور است.
حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني با اشاره به تلاش علماي شيرازي در طول تاريخ براي گسترش اسلام، گفت: فارس و شيرازي‌ها بايد افتخار كنند در تشكيل حكومت ديني پيشتاز بوده‌اند.
وي با تجليل از حضرات آيات شهيد دستغيب و مرحوم محلاتي، گفت: يكي از حوزه‌هاي فعال و خوب كشور در شيراز مستقر است كه با شيوه مطالعات گذشته بسيار تغيير كرده است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان سخنان خود در پاسخ به انتقادات يكي از روحانيون شيرازي در خصوص مسائل فرهنگي، گفت: هنوز مدعي پياده شدن اسلام نيستيم. بلكه در مسير هستيم. البته قبول داريم كه امور خلاف شرع رخ مي‌دهد، منتهي وسعت ندارند.
وي گفت: در زمان پيامبر(ص) و علي بن ابيطالب(ع) هم خلاف شرع فراوان بود، اما اين طور نيست كه اراده جبار داشته باشيم كه مردم مطابق ميل رفتار كنند.
وي افزود: ممكن است موسيقي حرام در برخي از رسانه‌ها پخش شود، اما اين موضوع در زمان حضرت امام(ره) هم مطرح شد كه ايشان فرمودند با سخت‌گيري‌ها فقط خشك مقدس‌ها دور شما جمع مي‌شوند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: نمي‌توان همه مردم را از ابتدا سلمان فارسي ديد، بلكه بايد به تدريج سلمان فارسي‌ها را تربيت كرد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/529

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني: بوش به شدت از سخنان ضداسلامي خود در دو سال پيش پشيمان است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016