دوشنبه 5 آبان 1382

خانم عبادي لطفا شاخه گل من را پس بدهيد! عليرضا احمدي يزدي

من كلا آدمي نيستم كه زود و احساساتي تصميم بگيرم ؛ ولي اين خصوصيت عام هموطنانم را نيز به شكل ژنتيكي دارم كه خيلي سريع از افراد نا اميد ميگردم و خيلي از مواقع هم با گذشت زمان از اين نااميدي پشيمان نمي شوم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همين چند دقيقه پيش جملاتي از زبان خانم عبادي در روزنامه ي الراي العام چاپ كويت خواندم كه مسبب نوشتن اين چند جمله شد .

ايشان سخاوتمندانه اين جايزه را حق اقاي خاتمي دانسته اند وآن به اين دليل كه در اين مدت ايشان (يعني آقاي خاتمي ) رنجهاي بيشماري را تحمل كرده اند ؛ و البته مطالب ديگري نيز عنوان نموده اند كه جاي بحث خود را دارد .

با خواندن اين جمله با خود گفتم كه گوئي اين شيرين عبادي ؛ آن شيرين عبادي نيست كه مشتاقانه با دوستان به بدرقه اش در فرودگاه اورلي رفته بوديم و دسته گلي را همراه تكه اي از دلهايمان به او داديم تا به سوي ميهن آرزوهايمان در آن دورها پرواز كند و صد قافله دل ما را به همراه ببرد ...

من به ياد آوردم آن شيرين عبادي را كه چون شير مردان پرونده ي قتلهاي زنجيره اي را به دست گرفت و نيز به خاطر دارم آن شير زن را كه وكيل خانواده ى ساده و پاكدل عزت ابراهيم نژاد بودكه از راه دور به خونخواهي فرزندشان آمده بودند؛ وآن زن در كلامش نه سياست بازي بود و نه حساب و كتابهاي مرسوم حرافان سياسي كار و در نگاهش و كلامش چيزي نبود جز عدالت خواهي ...

و آن زني كه به خاطر رسوا كردن انصار زور و زر و تزوير به اوين رفت را به خاطر مي آورم و به ياد دارم كه چگونه سر افراز و با قدي افراشته تر از زندان بيرون آمد ...

خانم عبادي آيا اين امتحان از امتحاناتي كه پشت سر گذاشته ايد مشكلتر است ؟ آيا انسانها ولو به قد و قامت بلند شخصيت شما مي توانند به آني دگرگون شوند ؟

من نمي دانم چه ملاحظه اي شما را به گفتن اين كلام واداشته است ؛ وليكن شما را مختار مي دانم كه جايزه ي خود را به هر كس كه خواستيد هديه كنيد چون در هر حال اين جايزه متعلق به شماست؛ اما بدانيد كه اگر به آقاي خاتمي تمام جايزه هاي دنيا را نيز بدهند ؛ او در پيشگاه ملت نمره ي قبولي نگرفته است و نخواهد گرفت .

اگر ملاكتان براي بخشندگي، رنجهاي كشيده شده توسط افراد است ؛ شما را به ياد خاطره ي

سينه ي پاره پاره شده ي داريوش و پروانه ي فروهر و گلوي فشرده شده ي پوينده و مختاري مي اندازم و نجابت دواني و شريف كه به ناحق در خون خفتند را به ياد شما مي آورم ... كه خود بهتر از من مي دانيد .

چه رنجي كشيده است خاتمي ؛ كه اميد و آرزوي يك ملت را به نيرنگ كلام فريبنده اش به باد داد؟

آيا او رنج كشيده است يا اكبر گنجي و باقي و اشكوري و نوري و كديور و سحابي و باطبي وطبرزدي و صدها زنداني سياسي ديگر كه با اعتماد به اين سيد يزدي به ميانه ي ميدان مبارزه با استبداد آمدند و ناگهان پشت خود را خالي ديدند و سيد آنها را رها كرد . همانگونه كه دانشجوها را رها نمود تا صدها تن از آنان درگوشه ي سلولهاي نم وتاريك رنج بكشند و گذران جواني را در كنج غم و درد شاهد باشند و افسوس اعتمادكردن به سيد نيرنگ باز را بخورند ؛ و نيز همانگونه كه ملت را رها كرد ؛ و همانطور كه پشت پا به سوگند خود در پيشگاه ملت زد ...

خانم عبادي شما لحظه اي كه به ايران بازگشتيد بانوي قلب ملت ايران بوديد ؛ برايتان اين آرزو را دارم كه شايسته ي اين لقب باقي بمانيد ؛ اما به خاطر داشته باشيد كه اين ملت چند هزار ساله ، قلب و روحش را تنها تا زماني در دست فرزندان محبوبش به وديعه مي گذارد كه اين فرزندان حق فرزندي كردن را به فراموشي نسپرند .

مرغ دل ملت ايران ؛ مرغكي بسيار پران است و آنگه كه از بامي برخواست مشكل نشيند ...

وكوتاه كلام آنكه زبان بسته بهتر كه گويا به شر ...

در انتها من به عنوان يك ايراني كوچك در اين سوي آبها ؛ شاخه گلم را ؛ گر چه آوردن ران ملخي به درگاه سليمان پادشاه بود ؛از شما پس مي گيرم.

چون اين شاخه گل را براي بانوي قلب مردم ايران مي خواستم .

شما خود خواستيد كه اين گل كوچك از آن شما نباشد ...

دكتر عليرضا احمدي يزدي – پاريس

مقالات | بازديد 5697 | نظر 69 | دنبالک 0 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 
دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/729

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خانم عبادي لطفا شاخه گل من را پس بدهيد! عليرضا احمدي يزدي' لينک داده اند.
نظرات
[mansoor - March 31, 2004 01:33 PM]

mikastam chand jomle darbareye kanome sirine ebadi benevisam ta kasani ke inra mikanand hagigat ra befahmand.kanom ke che arz konam jende lashi kos estemarzade va kianatkare be iran aziz.akar ta key mellat iran bayad dar kab bashand.sirine ebadi lashi ceh solhi dar jahan bargarar karde ast. magar gear az in ast ke in jende kanom rahe esteamargarn ra baraye chapavole servat iran hamvar mikonad.be nazar man ke hagigat va 100% dorost ast bayad gayeze behtarin jende kianatkare be mamlekat ra be oo dad.

[sepanta - November 11, 2003 11:34 PM]

خیلی از رشادت ها حرف زدنش خیلی راحت هست اما بای عمل که بیاد از بزدلی و ترسویی هیچکدوم کم از دیگری نداریم....هرچند امروز از خاتمی ها ناراحتم و نالایق میدونمشون ...هرچند عبادی با یک نوبل گردن خم کرد...اما اگر هزار بار هم برگردم به اون لحظه موعود باز هم رای من خاتمی خواهد و بود و شاخه گلم مال عبادی چون احساس میکنم در اون لحظه بهترین تصمصم رو گرفتم و برای اون لحظه هیچگاه بشیمان نیستم....رای من قبل از اینکه اری به خاتمی باشه نه ای بود به ناطق و بقیه و ...گل من قبل از اینکه گلی باشه برای عبادی خاری بود برای چشمان هرزه جمهوری اسلامی

[بابک - November 11, 2003 08:27 PM]

من معتقدم علیرغم بی فایده بودن و ابتر بودن خاتمی درعین حال نقش خود را در شناساندن اهمیت بسیاری از اصول مطرح در پیشرفت جوامع بشری مانند دموکراسی ، قدرت مطبوعات و ارزش انها و ... به خوبی ایفا کرد (خواسته یا ناخواسته اش اهمیتی ندارد ) جا افتادن و درک اهمیت این مفاهیم نیاز به سالها تجربه و هزینه داشت .

[بابک - November 11, 2003 08:26 PM]

من معتقدم علیرغم بی فایده بودن و ابتر بودن خاتمی درعین حال نقش خود را در شناساندن اهمیت بسیاری از اصول مطرح در پیشرفت جوامع بشری مانند دموکراسی ، قدرت مطبوعات و ارزش انها و ... به خوبی ایفا کرد (خواسته یا ناخواسته اش اهمیتی ندارد ) جا افتادن و درک اهمیت این مفاهیم نیاز به سالها تجربه و هزینه داشت .

[بيژن واقعي - November 1, 2003 08:04 AM]

جناب آقاي بيژن دروغين ! اينكه چه كسي در كجا زندگي مي كند و يا چه كسي در كجا متولد شده است ؛ دليل بر حقانيت يا باطل بودن راي و عقيده اش نيست و من واقعا تعجب مي كنم كه هنوز چنين عقايد عقب افتاده اي در ذهن برخي افراد وجود دارد . در ثاني با انكه من خود با عقيده ي آقاي دكتر يزدي كاملا مخالفم ؛ كلام توهين آميز شما را به ايشان ، نشانه ي بي ادبي و بي منطقي شما مي دانم و گمان مي كنم كه لحن توهين آميز شما كاملا نقض غرض است و در خوانندگان ايجاد واكنشي كاملا متضاد با چيزي كه شما مايل هستيد مي كند .
اميدوارم كه با كسب ادب و سواد و فرهنگ از اين پس خواننده ي نظراتي منطقي از جانب شما باشيم . در ضمن اسم بيژن كه شما به كار مي بريد كاملا مسروقه است و همگان مي توانند بفهمند كه شما متعلق به ارگانهاي وابسته به نظام هستيد و اين در آدرس اي-ميل شما هم مشهود است . امضاء -بيژن واقعي

[بیژن - November 1, 2003 03:00 AM]

بطور کلی من فکر می کنم برخی یزدی ها حرفهای بی ربط زیاد می زنند حالا از نوع مصباحش یا از نوع خاتمی اش و یا از نوع این نویسنده مقیم زیباترین شهر دنیا که از فرط خوشی اتفاقا یاد وطنش افتاده و از سر سیری چند فحشی نثار خانم عبادی کرده.الحق که یزدی بی انصاف و بی اطلاعی هستی بیچاره فرخی یزدی که همشهری امثال شماست.همان بهتر که امثال شما گلش را از این ابر زن بازپس بگیرد.خدا نیاورد روزی که شما سست رای ها بر مردم خسته از بیداد مذهبی ما حاکم شوید که دیکتاتوری ودگماتیسم امثال شما بدتر از نوع آخوندی آن خواهد بود.زنده باد شیرین عبادی و همه فعالان حقوق بشر که در مقابل جلادانی مثل مرتضوی ایستاده اند و امیدوارم خدا ذره ای عقل و ادب و انصاف به شما بدهد ،راحت طلب خودخواه

[Sheida - October 31, 2003 06:20 AM]

By the way I don't think people like Sahabi or Ganji like the way that you want to defend them I'm sure they believe that it takes time to make everything right so please don't try to prove your words by just mentioning their names

[Sheida - October 31, 2003 06:13 AM]

Dear Mr. Yazdi
If I were you I would have give her at least a year then I would start judging her performance I don't know how somebody is our hero on one night and our enemy on the night after just give her sometimes and see what is she going to do ,Next time you want to give somebody some flowers just think about it first, so you won't have to ask her to give it back to you

[حميد - October 31, 2003 03:42 AM]

جناب آقاي دکتر يزدي
مملکتي که سال ها و بلکه قرنها اقوام مختلف در نابوديش کوشيده اند به 6-5 سال درست نميشود .شايد نيم قرن زمان لازم داشته باشد.کما اينکه شما اگر با اتومبيل خود تصادف کنيد مي توانيد در عرض چند ثانيه آن را به آهن پاره تبديل کنيد ولي اگر بخواهيد همان ماشين را شبيه اولش کنيد ضمن آن که بايد کلي هزينه کنيد ممکن است بخاطر همين چند ثانيه لازم شود چند هفته وقت بگذاريد وبا همه اين اوصاف در آخر هم اتوموبيل مثل روز اولش نخواهد شد.اين حقيقت تلخي است ولي بپذيريد اگر جاي خاتمي سوپر من هم رييس جمهور بود و همه اختياري هم داشت ممکن بود درست شدن مملکت در زمان حيات ما مقدور نشود.پس لطفا مانند جوانان 18 ساله از روي احساسات شعار ندهيد .سرودن چکامه هاي حماسي آسان است.واقع بين باشيد(البته جوانان 18 ساله امروز از خيلي از بزرگتر هاي خود منطقي تر و غير احساساتي تر هستند)

[امير - October 31, 2003 03:13 AM]

هموطنان عزيز کمي فکر کنيد چرا ما اينقدر نا متعادل و احساساتي هستيم؟خانم عبادي در يک لحظه قهرمان ملي مي شود و بعد با گفتن يک جمله از چشم ما که خيلي خود را دموکرات مي دانيم مي افتدکاري به درست وغلط بودن نظر خانم عبادي ندارم ولي خدا وکيلي با اين طرز تفکر ديکتاتور مآابانه اي که داريم چطور انتظار داريم کشور ما گل و بلبل شود و بهترين دموکراسي دنيا(!!!!!)را داشته باشد؟

[امير - October 30, 2003 08:34 AM]

آقاي سياوش !خداوند كمي فرهنگ و ادب به شما بدهد و كمي نگاه داشتن احترام هم ميهنان .

[كوروش - October 30, 2003 08:20 AM]

ما مانده ايم كه قسم حضرت عباس خانم عبادي را باور كنيم يا دم خروسشان را ؟ همين پريروز مي گفتند كه جنبش ملت ايران از خاتمي سبقت گرفته و از وي گذشته است و دو روز بعد حرفشان را پس گرفتند و جايزه شان را با سلام و صلوات تقديم همان جناب آقاي از جنبش عقب مانده، كردند!من واقعا به ثبات راي و شخصيت اين خانم تبريك مي گويم . اقاي يزدي ! شما هم از تغيير رايتان در پس گرفتن شاخه گلتان زياد شرمنده نباشيد ؛ چون ظاهرا در فضاي سياسي ايران تغيير راي آني ،مرسوم شده است .
نمونه ي ديگر آن، تغيير راي دو روزه ي دوستان عزيز در پذيرش پروتكل الحاقي بود كه تا دو روز پيش بي ناموسي و وطن فروشي محسوب مي شد و امروز دفاع از تماميت كشور و به نفع اسلام و انقلاب است . در نهايت نوشيدن جام زهر بر همگي شما ،جناب دكتر و خانم عبادي و رفقاي عزيز و آشنا!گوارا باد !!!

[سياوش - October 30, 2003 08:02 AM]

آقاي يزدي ! اين چه شهري است كه شما داريد كه هر چه آدم خوشنام و وطنپرست است از آنجا بر خواسته يا پسوند اين نام را دارد ؟ از مصباح يزدي بگير تا شيخ محمد يزدي و خاتمي و...

[صدف - October 29, 2003 11:59 PM]

کاش جایزه را به شما میدادند تا میدیدیم چند مرد حلاجید.البته جایزه گرفتن هم لیاقت میخواهد.لعنت به
این خصلت دمدمی مزاجی بعضی از شبه روشنفکران.

[فریاد - October 29, 2003 11:28 PM]

دوستان
این قدر در حق خانم عبادی کم لطفی نکنیم. این قدر هم سریع بر علیه ایشان و هیچ کس دیگر حکم صادر نکنیم. این قدر هم زود گل ندهیم و گلمان رابه همان زودی پس نگیریم. انتظار سرنگونی رژیم را که نباید از ایشان داشت.البته انتفاد سازنده و مفید از مواضع ایشان به جاست. تعارفی را که ایشان به خاتمی کردند را باید جوابی دندان شکن به رذالت خاتمی تلقی کرد. واقعیت اینست که خانم عبادی جایزه صلح نوبل را گرفته و باید قدر این جایزه پر ارزش و گیرنده ارجمندش را دانست که چنان فروتنانه این جایزه را به ایرانیان تقدیم کرد. و البته باید از ایشان خواست که همچنان مدافع پیگیر حقوق بشر و دموکراسی به طور عام و حقوق کودکان و حقوق زنان به طور خاص در ایران و کشورهای اسلامی بمانند. واقعیت اینست که بسیاری از برخورد های ما با خانم عبادی مانند برخورد کیهان و جمهوری اسلامی و امامان جمعه با ایشان است . با این گونه برخوردهای نسنجیده باعث خوشحالی دشمنان دموکراسی و حقوق بشر بویژه روزی نامه های کیهان و جمهوری اسلامی نشویم.

[محسن و دوستان - October 29, 2003 04:33 PM]

اين ديگر توهين اشکار به تمام انسانهايى است که دارند توسط رژيمى هار و بيرحم از بين ميروند و شکنجه ميشوند . شيرين عبادى خود از اول ميدانست که منفعت وى کجاست و چگونه بايد مظلوم نمايى کند. اگر شيرين عبادى فقط يک ذره انصاف ميداشت و مانند يک زن فکر ميکرد نه مانند يک وسيله براى جمهورى اسلامى ، جايزه نيمگرفت ولى انسان و مدافع حقوق انسان باقى ميماند .
عبادى تحت نام دفاع از کودکان و زنان خود را پر اوازه کرد و رفت . کسى که از حقوق کودکان و زنان و کارگران دفاع کند نميتواند ضد رژيم و اسلام سياسى نباشد .
شيرين عبادى هيچ يک از اينها نيست ، خودتان قضاوت کنيد !

[محمود - October 29, 2003 07:10 AM]

آقای احمدی یزدی
نام قهرمان جنبش دانشجویی علی افشاری را از قلم انداختید.نام و یاد این ابر مرد را زنده نگه داریم.رنجی که وی در زندانهای این جلادان متحمل شده است کمتر از گنجی و دیگران نیست.
یکی از یاران علی افشاری

[خُسن آقا - October 29, 2003 05:56 AM]

اعتقاد من بر این است که سکوت گاهی اوقات با ارزش تر از زیاده گویی است و چنانچه بخواهیم استدلال کنیم که خانم عبادی در زیر فشار رژیم جمهوری اسلامی مجبور به اینگونه ابراز عقاید شده‌اند! همین استدلال را می‌توانیم برای نوکران رژیم هم استفاده کنیم و مثلآ استدلال کنیم فلان مامور لباس شخصی که با چماق بر سر ملت می‌زند از ترس رژیم این کار را می‌کند. باور کنید که مامورین امنیتی چماق بدست رژیم بیشتر از خانم عبادی زیر فشار قرار دارند تا مبادا دست از پا خطا کنند و اگر چنین کردند آنها را زودتر از خانم عبادی از هستی ساقط خواهند کرد.
نکته دوم اینکه رژیم دیگر مثل سالهای 60 قادر نیست که فشار بر شهروندان‌اش وارد کند مخصوصآ کسی که جایزه نوبل را برده. بشما قول می‌دهم اگر رژیم کمترین فشاری بر خانم عبادی وارد کند فشار جهانی بر رژیم صد برابر آن فشار خواهد بود

[هوشنگ - October 29, 2003 05:55 AM]

خانم عبادی
لطفا آبروی خودت را با خاتمی و اصلاح طلبان گره نزن مردم دیگر به ایشان امیدی ندارند
ضمنا کدیور که یک روحانی است در مقالات اخیرش تصریحا اعلام کرده است که اسلام و حقوق بشر تعارض دارند شما از کجا می گوئید این دو مقوله با هم سازگار هستند؟من با جناب دکتر یزدی موافقم اما نه به این تندی.باید خانم عبادی را آگاه ساخت نه اینکه به ایشان تهاجم نمود.
هوشنگ از آنتونی

[محسن - October 29, 2003 05:47 AM]

ما مملکت را دست شما یزدی ها دادیم خراب شد لطفا اگر حرف حسابی ندارید وقت مردم را نگیرید در آن پاریس زیبا نسشته اید و از ظلم این وحشی ها خبر ندارید بعد هی برای ما گل می دهید و بعد زود پس می گیرید؟خانم عبادی محبوب ما جوانان است شما هم بهتر است کمی دیکته تمرین کنید والا آبروی هرچه دکتر است را برده اید شاید هم فارسی یادتان رفته است
محسن بچه جنوب تهران

[کانون - October 29, 2003 05:38 AM]

سلام جناب دکتر یزدی
در نوشتار شما ناپخته گی موج می زند زیرا مسائل به اینگونه که شما می پندارید نیست.من هم به اظهارات خانم عبادی اعتراض دارم و ای بسا معقتدم ایشان همان بهتر بود که به حقوق بشر می پرداخت و وارد مسائل سیاسی نمی شد اما به سرعت کسی را بر زمین کوبیدن از عقلانیت و تدبیر به دور است.فراموش نکنیم که شیرین عبادی این جایزه را در قبال ایستادن در مقابل ددمنشی های رژِیم اسلامی دریافت کرده است و اساسا موضعگیری محافظه کاران و تهدیدهای گروه تروریستی نواب موید تاثیر کارهای وی می باشد.جناب یزدی بهتر است کمی صبور باشید و انتقادات خودتان را با نرمش بیان کنید خصوصا در مورد بانوی لائیکی که همه ما از پیروزی اش خرسند شدیم.خانم عبادی هم باید سنجیده تر سخن بگوید و فریب باند مشارکت و هواداران ورشکسته خاتمی را نخورد.عصر خاتمی و اصلاح طلبی دروغینش به پایان رسیده است مردم به دنبال چهره های لائیک هستند

[Mahmoudpour G. - October 29, 2003 04:17 AM]

aghay doctor shoma gharar nist yek bar digar vasie Akbar Gangi va baghieh dasteh gol bebari va bad pashiman beshih! inha hamashon az yek khanavadeend! khatami, Gangi, Sahabi, Rafsanjani hameshon dasteshon be khoneh mardome Iran alodeh ast agar yadtan bashad dovlateh Alman be nemayndegi az tarafe Europa seminari dar Berlin vasie aghay Khatami gozashtend va khastend oo ra be onvane tarfdareh heghogheh basherbe ham mardome Iran va ham Europa befroshand ama be hemateh hezbe komoniste kargari Iran an tarheshan afsha shod va khosh bekhtaneh mardome Iran bad az gozeshteh chandin sal be hamin netijeh residan ke hezb pish bini kard hala mardome Iran az khatami gozeshte end va dovlathaye europaie dar fekre yek alternativ digeh ke dar an sodjoye beshtari dashteh bashend hastand daghighan bad az jayezei solhe Nobel vazraye keshvarhaye Englis alman va Farance be Iran safar kardand va dar mavrdeh har che bishtar afzaysh dadane meamalateh khod be hekomateh Iran takid kardend aya inke khanome Ebadi mi goyad ke "haghogheh beshar ba Islam menafati nedareh" kafi nist tama metevajeh siyasi bodene in jayeze bashim aya baz ham chand sale digar zeman mikhaim ta be gim in hezbe pedar sokhteh rast migeh beravid va movzoe shefafash ra dar bare in jayezeh va Shirin Ebadi bekhanid mager che mishe hamin hala in ra begim va dar in masele ham takhir nedashte bashim mardom az Islam bizarand va azadi va barabari mikhan va hezbe komonist kargari zarfeh mebarezeh mardom beray residan be in ast
piroz bashid www.rowzane.com

[فضولک - October 28, 2003 03:35 PM]

عبادی دوراه بيشتر نداشت، يا بايد در خارج از کشور ميماند و قيد وطن را ميزد که دراين صورت اختيار زبانش دست خودش بود و میتوانست هرچه دل تنگش میخواهد برضد حکومتی که با آن مخالف است بگيد. اما انگار طاقت دوری از وطن را نداشت يا حتما" اينجا علايقي داشت که برگشت و حالا وقت رقصيدن بساز اين رجاله هاست و هردم ازاين باغ بری ميرسد..... اما فقط يک نکته کوچک را در نظر بگيريدو آن اينکه اگر شيرين عبادی ميخواست با حکومت مبارزه کند عاقلانه تر بود در خارج از کشور ميماند و از آنجا مثل ابراهيم نبوی (که حالا که از ايران بيرون رفته خوشبختانه مقالاتش تند و تيز شده) بيانيه عليه حکومت صادر کند.شيرين عبادی در اينجا به بهانه طرفداری از اصلاح طلبان مقاصد خود را پيش ميبرد و با اين وجود کلي دردسر برايش درست شد. حالا هم که بخاطر خانواده و علايقش به ايران برگشته از او چه انتظاری داريد ؟ مخصوصا" وقتيکه با گرفتن جايزه صلح نوبل خاری در چشم نظام جمهوری اسلامي و تحت نظر است؟ تنها انتظاری که از وی شايد ، آنهم شايد ، بشود داشت اين است که لااقل سکوت کند، و اگر برضد رژيم چيزی نميگويد تاييدش هم نکند.تازه آنهم اگر تحت فشار نباشد که اين حرفها را بزند...
http://fozool.blogspot.com/

[ali - October 28, 2003 03:07 PM]

Aghay-e Yazdi,shoma beh ghol-e khodetand zood boland shodid raftid foroodgah va hala ham zood goletand ra pas gereftid.Shayad la-aghal in kar-e dovvom ra bayad kami bishtar rooyash moddagheh mekardid ta shayad farda dobareh beh gol dadan nayoftid!Man hich-gah ba Khatami meyaneh khoobi nadashteh va nadaram vali besyar tarafdare eslahat va niz mobarezeh mosalemat-amiz mebasham.Va hanooz ham megooyam keh zendeh bad Shirin Ebadi.Ishan dar hal-e kar kardan va talash dar jahat-e elteeyam-e zakhmhaayee bas ameeghtar hastand.Ishan dar jahat-e khoshoonat-zodayee va tafahom va ashtee melli talash mekonand,beh sahm-e khod va dar hadd-e tavaneshan.Fekr konid keh shayad dar kar va ravesh-e ishan,peechesh-e mooyee hast keh shoma an ra dorost nemibinid.Man ham ba khanom-e Ebadi va kheilihaye digar ekhtelaf-e nazar ,kam nadareem, amma in joloye deedan-e tamam-e nokat-e mosbat va ghadr-danee az zahemat va delavaree-haye ishan nemishavad.Az efrat beh tafreet naravim

[احسان - October 28, 2003 03:07 PM]

جناب اقاي بهمني من با نظر شما كاملا موافقم.
متشكرم از اين تيز بيني شما

[افسانه - October 28, 2003 02:38 PM]

با نظر آقای یزدی کاملا موافقم.خاتمی جز دروغ و سرپوش گذاشتن بر روی کارهای خودش و دیگران کار دیگری نکرده است.تا کی باید گول حرفهای این افراد را بخوریم.آیا 8 سال برای شناختن یک شخص کافی نیست؟

[ali - October 28, 2003 02:03 PM]

بابا اين جايزه مال خودش بوده به هر که می خواد می تونه ببخشه. شما هم يه شاخه گل دادی انتظار داری خانم عبادی تا آخر عمر مطابق ميل شما حرف بزنه. تازه خاتمی هم بسيار آدم تاثيرگذاری در تاريخ معاصر ايران بوده اگرچه تاريخ مصرفش گذشته و اخيرا جفنگ هم می گه اما نقش مهم و مثبتش را نبايد فراموش کرد.

[سحر - October 28, 2003 01:03 PM]

واقعا باعث تاسف است.بر سر این ملت هر چه بیاید حق
است.یک روز چنان بتی میسازیم که دیگر روز خود از آن
بت به وحشت می آییم.در مورد این نوشته تفکر عقب مانده و مرد سالارانه ی نویسنده بسیار جلب توجه میکند.کسی که هنوز برای تمجید از یک زن واژه ای بهتر
از شیر مرد نمی یابد همان بهتر که بیاید و شاخه گل پوسیده اش را پس بگیرد.

[babak - October 28, 2003 12:50 PM]

سلام
درخواستي از خانم عبادي دارم :
اميدوارم همراه ملت ايران باشيد اگر نباشيد
به ايران و ايراني خيانت مي كنيد

[پرويز - October 28, 2003 12:45 PM]

خانم شيرين عبادي مانند همسر توده اي خود، بر اساس روحيه كاسبكارانه و فرصت طلبانه مي خواهد با رشوه به آقاي خاتمي از مخالفت هاي احتمالي وي در آينده مصونيت پيدا كند.
آقاي خاتمي در جلساتي بارها بر نظر قبلي خود درباره بي اهميتي جايزه صلح نوبل و سياسي بودن آن و يادآوري گيرندگاني مانند شيمون پرز واسحاق رابين و مناخيم بگين و انورسادات ،تاكيد كرده و گفته است ديدگاه خود را تغيير نداده است.
به شيرين عبادي گفته اند كه آقاي خاتمي نسبت به وي حسادت مي ورزد و جايزه صلح نوبل را به دليل طرح گفتگوي تمدن ها و ائتلاف براي صلح، حق خود مي داند.
شيرين عبادي هم كه خود به خوبي ميداند با حمايت لابي جهودها و بهايي ها بدون دارابودن حداقل استانداردهاي يك چهره بين المللي، براي نمايشنامه مضحكي انتخاب شده،مرحله به مرحله از روي سناريو به ايفاي نقش مي پردازد.
اداي احترام رياكارانه و دروغين به آقاي خاتمي و ژست فرهيختگي ،بخشي از اين نمايش است كه طي آن بايد شخصيت نداشته شيرين عبادي به هر طريق ممكن ساخته و پرداخته شود.
كوتوله گي ذاتي شخصيت با اين چاچول بازي ها درمان نمي شود.شيرين عبادي بهتر از هر كس ديگري مفهوم اين جمله را از دوران دبيرستان و دانشجويي و منشيگري در دفتر دادستان كل رژيم شاه و ساير عرصه هاي زندگي فردي و اجتماعي با گوشت و پوست خود حس كرده است.
كوتوله حتي اگر بر روي شمش هاي طلا به ارزش يك ميليون و سيصد هزار دلار هم بايستد،بازهم كوتوله باقي خواهد ماند.

[ياس - October 28, 2003 09:35 AM]

من با نظر آقاي دكتر يزدي موافقم و اگر چه شاخه گلي به ايشان ندادم ولي اگر داده بودم با سخنان روزهاي اخير ايشان حتما آن را پس ميگرفتم.

[parsa - October 28, 2003 09:20 AM]

khoshhalam ke zood be eshtebahe khod pey bordid va faribe amsale ebadi ra nakhordid ke edameye rahe haman khatamie kasif va palid ast, vali dar ajabam az inke che ghadr adame ahmagh va ablah dar an mamlekate kharab shode peida mishavad(kesani ke be gofteye shoma eteraz kardeand)

[Taraneh - October 28, 2003 08:54 AM]

تو چه می فهمی الدنگ که خاتمی کيست و کجا شيرين عبادی قابل مقايسه با خاتمی. شيرين عبادی انتخاب صهيونيست ها بود که بتوانند به نوعی پولی را که برا نابودی ايران قرار است خرج بشود از طريق ايشان وارد ايران و خرج کنند. اما اشتباه کرده اند شيرين عبادی ان نيست که می خواهند و جايگاه خاتمی بسيار فراتر از نوبل اشغالی که شيمون پرز و اسحاق رابين قاتل و برژنسکی و کارتر شايسته انند.

[aram - October 28, 2003 03:18 AM]

جناب آقای یزدی به شما تبریک می گویم آقا مجتبی که مامور ستاد اینترنت وزارت اطلاعات رزیم است به شما به خاطر موضع گیریتان تبریک میگوید.

[reza irani - October 28, 2003 03:17 AM]

جناب دكتر!
اگر شما با چند جمله و نظر سياسي -اجتماعي موافق نباشيد و بالفور بخواهيد هديه
خود را پس بگيريد ايا اين كم جنبه اي و احسا سي بودن شما نيست!؟ چه زيبا اقاي
اسما عيل فصيح در كتاب "ثريا در اغما" دو تيپ فكر و برخورد و برداشت غربيها
و ما ايراني ها را توصيف ميكند----كه يك زن و شوهر فرانسوي ميتوانند دو مسلك
و بينش اقتصادي و سياسي مختلف داشته باشند و با هم بحث سياسي بكنند و يكديگر
را تحمل بكنند وبا هم زندگي بكنند و با هم نيز هم بستر بشوند. اما دو سلطنت طلب
ميانسال با داشتن دكترا و سابقه كارهاي اجرائي در زمان شاه فقط به صرف اينكه
يكي از انها عقيده دارد كه اگر شاه تعدادي از تظاهركنندگان را مي كشت انقلاب
اسلامي بوقوع نمي پيوست و ديگري عقيده دارد كه اگر شاه به مردم ازادي ميداد
دليلي براي انقلاب نبود. اين دو اقا در يك موزه كه مكاني فرهنگي است با هم دست
به يقه مي شوند و در حضور فرانسوي ها با فرياد و مشت گره كرده قصد متنبه كردن
طرف مقابل هم مسلك خود را دارند ! من هم مانند شما و اكثر ايرانيان انتظارات
بيشتري از اقاي خاتمي داشتم . اما ميدانم كه خاتمي و شيرين عبادي به هديه دو روزي
من و شما نيازي ندارند ولي ايران به خاتمي ها و شيرين عبادي هاي و دكترهاي با معرفت
زيادي نياز دارد دكترهاي كه با فكر هديه بدهند و وقتي هديه دادند به اين راحتي
پس نگيرند. با دو بيت از يك غزل حافظ پاسخم را به پايان ميبرم
اي كه دايم به خويش مغروري گر ترا نيست عشق معذوري
مستي عشق نيست در سر تو رو كه تو مست اب انگوري

[Amir - October 28, 2003 03:16 AM]

Quote Taken Out of Context"
This is what she said
شيرين عبادي در پاسخ به اين سوال كه اگر وي يكي از اعضاي شورا و كميته صلح نوبل بود ميان شيرين عبادي و محمد خاتمي رييس جمهور ايران چه كسي را برنده‌ي اين جايزه معرفي مي‌كرد، گفت: سوال بسيار سختي است، اما اگر از بسياري از امور چشم پوشي كنم، بايد بگويم اين جايزه را به محمد خاتمي اعطا مي‌كردم؛ زيرا به خوبي از ميزان رنج‌ها و سختي‌هايي كه وي طي هفت سال گذشته تحمل كرده است، اطلاع دارم

[reza irani - October 28, 2003 03:16 AM]

جناب دكتر!
اگر شما با چند جمله و نظر سياسي -اجتماعي موافق نباشيد و بالفور بخواهيد هديه
خود را پس بگيريد ايا اين كم جنبه اي و احسا سي بودن شما نيست!؟ چه زيبا اقاي
اسما عيل فصيح در كتاب "ثريا در اغما" دو تيپ فكر و برخورد و برداشت غربيها
و ما ايراني ها را توصيف ميكند----كه يك زن و شوهر فرانسوي ميتوانند دو مسلك
و بينش اقتصادي و سياسي مختلف داشته باشند و با هم بحث سياسي بكنند و يكديگر
را تحمل بكنند وبا هم زندگي بكنند و با هم نيز هم بستر بشوند. اما دو سلطنت طلب
ميانسال با داشتن دكترا و سابقه كارهاي اجرائي در زمان شاه فقط به صرف اينكه
يكي از انها عقيده دارد كه اگر شاه تعدادي از تظاهركنندگان را مي كشت انقلاب
اسلامي بوقوع نمي پيوست و ديگري عقيده دارد كه اگر شاه به مردم ازادي ميداد
دليلي براي انقلاب نبود. اين دو اقا در يك موزه كه مكاني فرهنگي است با هم دست
به يقه مي شوند و در حضور فرانسوي ها با فرياد و مشت گره كرده قصد متنبه كردن
طرف مقابل هم مسلك خود را دارند ! من هم مانند شما و اكثر ايرانيان انتظارات
بيشتري از اقاي خاتمي داشتم . اما ميدانم كه خاتمي و شيرين عبادي به هديه دو روزي
من و شما نيازي ندارند ولي ايران به خاتمي ها و شيرين عبادي هاي و دكترهاي با معرفت
زيادي نياز دارد دكترهاي كه با فكر هديه بدهند و وقتي هديه دادند به اين راحتي
پس نگيرند. با دو بيت از يك غزل حافظ پاسخم را به پايان ميبرم
اي كه دايم به خويش مغروري گر ترا نيست عشق معذوري
مستي عشق نيست در سر تو رو كه تو مست اب انگوري

[aria - October 28, 2003 02:47 AM]

har chand ke ba kolliate in maghale mokhalefam, vali yek hosn dar oon vojood dasht va oonam inke zarfiate barkhi nazardahandegan ra neshan dad. vaghean ke baziha faghat SIAHO SEFID mibinan

[Mikael - October 28, 2003 02:47 AM]


Hi
I agrre with you completely.
Khatami is one of them and actually one the worst of them.

[farshid - October 28, 2003 02:43 AM]

salam bar dost aziz
ehterami ke baraye azadi-e-bayan ghael hastam mara va midarad ke dast az naghd didi ke shoma nesbat be in masaleh darid bardaram ama az shoma darkhast mikonam dast az in adabiat mardsalar dast bekeshid,iran ta kei bayad tavan-e- estebdad mardsalar ra bedahad,shirin ebadi mardane amal nakard ,vei dar vahleye aval yek ensan bood,va baray-e- ensaniat jangid,harekate vei ensan madar bood na mardaneh ya shirzananeh.
tashakor

[Ahmad - October 28, 2003 02:43 AM]

The bottom line is that: this regime has to go. There is no difference between Katami and Kamenie, they all want Islamic regime and people do not.

[داريوش - October 28, 2003 02:24 AM]

وقتي اکثريت انهايی که گلايه نامه شما را مطالعه کرده اند . به درستی از بی اعتبار بودن اين فرمايشات نوشته اند . چيز زيادی نمی توانم بگويم .
آقای خاتمی به پايان راه رسيده . اصلاحات نه اينکه ناتمام
بلکه ناکام مانده است . اگر قبل از دوم خرداد فشار بر
مردم موجب انفجار ديگری می شد آیا تصور می کنید برداشت شماو ديگران از ديکتاتوری مذهبی همين بود که اکنون مورد قضاوت شماست ؟
خير.... خاتمی رسالت خويش را با آگاهی کاملی که به انبوه فشار های پيش رو داشت و قبول اين طرفه که کاری
عملی در اينچنين گردابی از او ساخته نيست . تنها به
برداشتن نقاب از چهره کسانی دست زد گه اگر ملت خود می خواست چنین کند بهايی بسيار گزاف می بايد بپردازد .
خانم شيرين عبادی با داشتن پشتوانه با ارزش تجربه سترگش
در کوران سالها مبارزه مسالمت جويانه و در عين حال جهت دار به اين سخن پرداخته اند .....
و چقدر مايه تاسف است ک[ حتی طنز نهفته در اين سخن را که در عکس العمل عجولانه آقای خاتمی نسبت به ارزش گذاری بر جايزه نوبل نيز در آن نهفته است .... نيز درک نکرده ايد .

[pascal - October 28, 2003 01:57 AM]

Bravo Dr. Ahmadi-Yazdi. I totally agree with you .I have a suggestion to Mrs. Shirin Ebadi. She forgot to tell Mr. Khatami, to share her gift with Assad-Allah Lajavardi. By the way Dr Ahmadi, I hope your feelings is not going to hurt the heart of the anti male, feme-Nazi people like Khanoom Niloofar Beyzaie. Khannom Beyzaie was so happy that Akbar Gangi or Hashem Aghjari had not won this price because they so called Roshan-Fikranaeh Dini" Gee I I am very happy for this Noble price and it did not surprised me to hear such an offer from Khanoom Ebadi. Let be fare and be happy for it. At least this price is better than nothing.

[Nasim - October 28, 2003 01:35 AM]

The more Ms. Ebadi interviews and talks, the more I come to the conclusion that she really is the messenger of peace!. I believ she deserved the peace prize, but Iranians should not interpret it as if she were the best politician in 2003. Politics and peace are two different issues. She is a fantastic person to negotiate peace!, but regarding all her ideas that she has mentioned in her interviews, she is not a politician at all. Iranians, despite the excitement of her winning the nobel prize, should not count on her or even ask her to get involved in bringing political changes to Iran. She is so right when she says " I have no intention to get involved in politics". She is frank to admit that she cannot act as a ploitical savior for Iranians.By the way, she has advised Iranians to go to polls in February. My response is that: Ms. Ebadi, let the people decide for themselves. I, as an Iranian who can vote, have learned enough from history to not to surrender to publicity.

[Ali - October 28, 2003 01:35 AM]

Hi, First I should agree with those that are saying that without Khatami all these things woouldn't have happened but, he was not man enough to continue the way that he started, and sometimes, really
زبان بسته بهتر كه گويا به شر ...

I mean if Mr. Khatami didn't say those things about Nobel prize and he would've been silent like what he was during all these years he had much more respect. I don't take my flower back from Shirin, but Long time ago I took back my two votes from Khatami. Be Omide Irani Abad, va Iraniani Naghd PAZIR!!!!!!!!!!!! Sabz bashid!

[رضا - October 28, 2003 01:25 AM]

به نظر بنده نظر خانم عبادي در پاريس با نظر ايشان در مصاحبه با روزنامه الراي العام چاپ كويت هيچ تناقضي ندارد. البته براي کساني که خارج از کشور نشسته اند و اميدوارند هر چه زودتر اين رژيم سرنگون شود، حرفهای خانم عبادي خوشايند نيست ولي آنان که سرنوشت حرکتهاي شتاب زده ملت ايران در گذشته را به ياد دارند، ميدانند که هر چه حرکت اصلاحي ملت ايران بيشتر به طول بينجامد، و هر چه در اين راه گذشت و فداکاري بيشتري صورت بگيرد، پايداري بيشتري خواهد داشت. شايد حرکت خاتمي شتابي را که خيلي ها انتظار داشتند، از خود نشان نداد، ولی تداوم شش ساله حرکت او، در ايران خو کرده به ديکتاتورهای خشن و خونريز، حرکتي در خور ارج و احترام است.

خميني در جايي، خاتمي را فرزند خود خطاب کرده بود. صبر، گذشت، تواضع، و قدرت تحمل مخالف چنين فرزندي، از پدري که جز ظلم، تکبر، و سرکوب مخالف با چيزي آشنا نبود، البته ستودني است.

عصر خاتمي به زودي به پايان ميرسد، اما به نظر بنده، او نقش خود را در حرکت تکاملي ملت ايران به سوي آزادي، عدالت و عشق، بهتر از بسياري از مدعيان ديگر، بازي کرده است.

[hossein - October 28, 2003 01:15 AM]

سخنان جناب دکتر نشاندهنده شتابزدگی در قضاوت از طرف همه اقشار ایرانی است .همین مطلق بینی ایرانیان از افراد باعث درجازدن صدسالهشان در مسیردمکراسی گردیده است.بدیهی است خانم عبادی که بار سنگین اعتمادواحترام عمومی را بر دوش میکشد بیش از هر کس دیگر به بی اعتباری کسانی که قدر اعتماد ملت را ندانستند واقف است واعتباری را که از طریق مبارزه بارفتارهای متحجرانه حکومت کسب نموده است به آنهاتقدیم نخواهد کرد.وارونه نویسی واشتباهات روزنامه نگاران را فراموش نکنیم وقبل از تباه نمودن اندک چهره های محبوب باقیمانده برای ملت اجازه دهیم آنها حقیقت آمال خود را فاش نمایند .خانم عبادی از هیچکس درخواست شاخه گل نکرده وتا کنون نیز دسته گلی به آب نداده است او را قبل از جنایت قصاص نکنیم.

[radepaa - October 28, 2003 01:04 AM]

agayye yazdi,
man shakhe goli be khanome ebadi nadam ke aan ra pas begiram, vali ba shoma kamelan movafegh hastam. ham raah shodan ba in seyede farib kaar digar na tanha arzeshi nadarad ke khod ayne aloude hsodan dar in dastgaahe farib ast. man vaghean nemidanam khanome ebadi in seyed ra bishtar mohegh midanad ya tamame kasani k edar hamin modat dar rahe azadiye vatan hata az jaan gozashtand ya aknoun dar zendane estebdaad hastand........vay ke bar ma che karde and ke digar be hich kas va hich chiz nemitavan omid bast.

[irani - October 28, 2003 12:48 AM]

به به به! جناب دکتر چاوشی! ميشه بفرماييد معنی کمله عوز چيه؟ نکنه همون عوضه؟ خوش به حال ما که چنين دکترهايی داريم!

[Nima - October 28, 2003 12:45 AM]

در ضمن! مهران نامی که ملاک برای خيانت و خدمت به مملکت تعيين نموده ايد! خدا را شکر که قاطبه ملت ايران که علی رغم همه مشکلات در داخل کشور همچنان به سربلندی ميهن می انديشند، ضريب هوشی شما را ندارند!

[دکتر جواد چاوشی - October 28, 2003 12:43 AM]

اقایان
انسانها چه زود رنگ عوز میکنند. همین جند روز پیش بود که فریاد ما از اینکه جایزه نوبل به دلایل سیاسی به
خانم عباده داده شوده است و هدف پست پرده این جایزه چیزی جز نجات پیر خاتمی و در نهایت نجات رزیم جمهوری اسلامی از ورته به زوباله دان تاریخ شودن نست خیلی از ما را براشقت. صبر کنید هنوز از این رزیم استین بیرون میاید

[Nima - October 28, 2003 12:41 AM]

نخير استاد فرهيخته!! اشتباه نکنيد! اين همان عبادی است! ولی متاسفانه تا زمانی برای شما قابل قبول بود که مطابق ميلتان صحبت می نمود! خدا را سپاسگزارم که خداوند شخصی دورانديش همچون خاتمی را در اين زمانه وانفسا رئيس جمهور نمود و وکيلی آزاد انديش همچون عبادی را فرزند اين وطن قرار داد که برای خوشايند مشتی ماليخوليايی جو زده نمی گردد...اتفاقا من هم توصيه می کنم که شما و امثال جنابعالی دسته گل خود را پس بگيريد!

[محفوظ - October 28, 2003 12:21 AM]

و اما شما خانم شیرین عبادی با عرض تبریک به شما از جنابعالی تقاضا دارم همانطوریکه خود بارها گفته اید از کار سیاسی برحذرباشید و همچنان به کار حقوق بشر ادامه دهید. خداوند به شما قوت بدهد.

[محفوظ - October 28, 2003 12:09 AM]

آقای دکتر یزدی. مقصر خانم شیرین عبادی نیست این آب وهوای پاریس با تهران وقتی مخلوط میشوند خرابکاری ببار میاورند. فراموش نفرمائید که آقای خمینی هم به همین پریشانی دچار شد.

[kamran - October 28, 2003 12:05 AM]

آقاى سجادى دمت گرم چقدر دقيق اين جماعت خودشيفته را نقد كردى مى بينيدچقدر سريع هيجانشان خوابيد

[kamyar giahchi - October 27, 2003 11:57 PM]

dorood...
besyar jaleb ast ke khanom e ebadi ! in zendan didey e jomhori eslami !!! az raees e jomhori eslami defaa mikonad !!! khdash migoyad zendaniyan e siyasi azadbayad shavan , baadaz mardi hemayat mikonad ke baray e zendaniyane siyasi hataa hazer nist be khod zoor e ezafi ke che arz konam zoor vared konad !!! khonam ebadi az in ke yek iran ijayez e solh boord khosh hal shodam vali nemidanam chera aan kasi ke bayad az solh harf bezanad az sokot hemayat mikonad az dorogh !!! afsos !! khoda ham e ra be rah e rast hedayat konad

[ali - October 27, 2003 11:06 PM]

I was also disapointed to hear about Mrs. Ebadi's comments and I propose that she donates her prize to Molla khatami to let the people see if she really believes in what she says.

[mehran - October 27, 2003 11:06 PM]

با سلام حضور آقای دکتر و سایر دوستان می خواستم چند نکته رو خدمت شما عرض کنم:
1-من شاخه گلی به ایشان ندادم که پس بگیرم.
2-دوستی خاتمی را کاشف قتلهای زنجیره ای دانسته بود و دوستی دیگر او راقانون مدار خوانده بود.به این سروران گرامی عرض می کنم که آقایان خاتمی سوخت.خاتمی دیگر مهره سوخته است.حتی خود اصلاحطلب ها هم به این مساله رسیده اند.تا کی می خواهید خودتان را به خواب بزنید؟آیا باز هم می خواهید 8 سال دیگر در زندان جمهوری ولایی بمانید؟خائن بودن خاتمی دیگر کدخداشناس شده است.ترا به خدا بیدار شوید و حقایق را ببینید.مگر مجلس ششم چه کار کرد که خانم عبادی آنرا ستایش می کند و مجلس هفتم را دنباله رو آن می خواهد؟
3-خانم عبادی یا هرکس دیگری که در انتخابات شرکت کند یا بدتر از آن به شرکت در انتخابات تشویق کند خائن به ایران و آزادی ایران است.
راه آزادی ایران از تحریم انتخابات می گذرد.
زنده باد آزادی/زنده باد ایران

[aznpe - October 27, 2003 11:05 PM]

man ham raite khod ra paas migiram khanome abadi

[aznpe - October 27, 2003 11:05 PM]

man ham raite khod ra paas migiram khanome abadi

[Nancy - October 27, 2003 10:56 PM]

Mna fekr mikonam khanoom abadie ra kharidehaned va shayad mabllagh bishtar az jayezahe nobel be ishan dadehand. Omidvaram ishan mellat ra nakhahad be paie sandogh raie bekeshanad.va 4 sal digar bazie daravared.

[Mojtaba - October 27, 2003 10:51 PM]

Mr Yazdi
I agree totally

[Mojtaba - October 27, 2003 10:51 PM]

Mr Yazdi
I agree totally

[Omid - October 27, 2003 10:42 PM]

Jenabe Dr
Baz ham ajale,,doste aziz shoma ke dar france zendegy mikonin bayad amokhte bashin ke residan be democracy yek amre toolany va niaz be agahy darad,,aya france ra faghat yek ghahreman france kard,,aya tafakore democat dar azhane todeieh mardome framce niist? Doste man az Ebady soal shood beine khodat va khatami ki? gooft soale sakhty ast ,va bad khatami ,,az oon soal nakardan beine khatami va forohar che kasy? az tarafe digar ma 6 sale pish be khatami niaz dashtim,,kasy ke dar an khafaghan ,,shoare mardom salary (bale shoar) bedehad, kasy ke az tahamol va naghd paziry harf bezanad,kasy ke shoare zende bad mokhalefe man ra sar dehad,,bale mellate iran be yek moalem niaz dasht ,na inke iin harfha jadid bood va farhikhtegane ma nemidanestan,,na khob ham midanestan,,vali az zabane iin akhond iin harf-ha arzeshmand bood,,soarate masale ra avaz kard,,tarikhe masrafe khatami gozashte kash dar doore dovom be oon raie nadade bodam,,chera ke har che dasht dar 4 sale aval eraiee dad,,va ama aknon,ebady yek ghadam be jeloo darad,oon migooiad did az siasat jeloost ,,oon mosalmany ra kharej az hejabe zaher midanad,,shayad inha baraye shoma kafy nabashad,,vali doste azize man ,,ma bayad ,ghadam be ghadam mavanee ra raf konim,,dirooz be khatami niaz dashtim,,emrooz be ebady,,va farda roze too ast ,,toiee ke yek ghadam az ebady jelootary,,vali na emrooz,,ARAM ARAM BE SIYE DEMOCRACY

[reza - October 27, 2003 10:22 PM]

خاتمی اگرنتوانسته موفق شودبه خاطراین بوده که نخواسته مثل بسیاری دیگر فانون رادوربزند. سوال من از شما این است که اگرشما رئیس جمهور بودید با توجه به محدودیتهای قانون اساسی _که خاتمی به آن سوگند خورده _ چه کار میکردید؟
2)این حق خانم عبادی که جایزه خود را ببخشد و حق شماست که شاخه گل خود را ÷س بگیرید اما فکر نمی کنید تا چند سال قضاوت شما در مورد خاتمی هم مثل قضاوت چند رور ÷یش شمادر مورد عبادی عوض شود؟
فاعتبرو یا اولی الابصار

[aria-bahmani - October 27, 2003 10:18 PM]

يك لحظه تامل كنيد.....انصاف به خرج دهيد.زود قضاوت نكنيد.همانگونه كه تعجيل كرديد و شيرين عبادي را كه شايد بسياري از شما حتي نامش را قبل از دريافت نوبل نشنيده بوديد يكشبه به مقام رفيع بانوي اول ملت ايران ارتقاء داديد.گرم شدن با يك كشمش و سرد شدن با يك مويز راه خردمندي نيست.شيرين عبادي خود هرگز مدعي بانوي اولي نشد(بر عكس خاتمي كه احساسات ملت را به بازي گرفت و خيانت كرد)شيرين عبادي را با ظرفيت هايش.با ضعفهايش و نقاط قوتش بپذيريم.او خود نيز مدعي نجات بخش بودن ملت ايران و رهبري نيست.ما با رفتارهاي مبالغه آميز خود او را در موقعيتي قرار مي دهيم كه از سر ناتوانيهايش در پاسخگويي به زياده طلبي هاي ما از يك سو و فشارهاي سلطه مافيايي از سوي ديگر خود را ضايع كند و حتي نقش مثبت و محدودي را كه تا كنون ايفا مي كرد از دست بدهد و نهايتا به گزافه گويي بيافتد.سپردن سكان كشتي طوفان زده جامعه ما به دست ناخدايان بي تجربه اي چون شيرين عبادي نشان از نوعي بي خردي جامعه ما بطور عام و روشنفكران سر گشته و حيران ما بطور اخص دارد و اين دردي است كه در طول 100 سال گذشته تاوان گزافي را بر اين جامعه سيه روز تحميل كرده است.پس اندكي آرام باشيد......و قدري بيانديشيد......

[علی زارعیان جهرمی - October 27, 2003 10:07 PM]

nemidanam chera adat kardaem tanha vaghte a

afrad ra dost dashte bashem ke mesl ma meandeshand, v motabegh meil ma fekr mikonand,v agar ingona nabashand anha ra meranim.
be raste chera barnda jaieza solh nobel nemitavanad nazar khod ra begoyad v agar goft vey ra motaham be molaheza kare mikonim.ebade hagh darad nazar khod ra begoyad hata agar mokhalef meil ma bashad

[علیرضا ترابی - October 27, 2003 10:02 PM]

جناب آقای دکتر
نمیدانم چند سال است که از مملکت دور هستید,شما هم مانند بسیاری مسائل را سفید و سیاه میبینید,حداقل از این نوشتار چنین تصور میشود. همین قدر برایتان بگویم که اگر خاتمی نبود قتلهای زنجیره ای مانند بسیاری از قتلهای دیگر در بایگانی ها خاک میخورد و 18 تیری اتفاق نمیافتاد تا وکالتی به خانم عبادی برسد. خاتمی گر چه مردم را به خواسته هاشان نرساند و شاید بیش از این از وی انتظار میرفت ولی میدان خوبی برای تمرین دموکراسی فراهم آورد تا هیچ وقت با یک حرف کسی را به عرش نبرده و با کلامی دیگر خط بطلان بر وی بکشیم.

[كاوه - October 27, 2003 09:49 PM]

متاسفم خانم عبادي من هم اميدم را پس ميگيرم ببخشيد از اينكه چه زود اين كار را ميكنم

Copyright: gooya.com 2016