چهارشنبه 28 آبان 1382

سليمان‌پور پس از ورود به تهران:خوشحالم توطئه‌اي كه با هدف آلودن دامن پاك ملت ايران طرح شده بود با پايمردي دفع شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي - خارجي
هادي سليمان‌پور امروز (چهارشنبه) پس از ورود به تهران در جمع خبرنگاران درباره‌ي احساسش در هنگام ورود به كشورمان پس از چهار ماه بازداشت در انگليس گفت: سرفراز و سربلند هستم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سليمان‌پور، سفير سابق كشورمان در آرژانتين با سياسي خواندن پرونده‌اي كه باعث بازداشت وي شده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، مبني بر اين كه آيا وي قصد شكايت از اين عملكرد دولت آرژانتين را دارد؟ گفت كه اين موضوع مورد بررسي قرار خواهد گرفت و هنوز در اين باره تصميمي اتخاذ نشده است.
در مراسم استقبال از سليمان‌پور كه سردار سيد محمد حجازي، فرمانده نيروي مقاومت بسيج نيز حضور داشت، سفير سابق كشورمان در آرژانتين گفت: ملت ايران و رهبران اين ملت پاك‌تر از آن هستند كه اتهاماتي نظير دست داشتن در مسايل مربوط به تروريسم بين‌الملل به آنها نسبت داده شود.
وي درباره‌ي نقش صهيونيسم در پرونده‌اي كه عليه وي و ايران تشكيل شده بود، تاكيد كرد: اين توطئه، يك توطئه‌ي بين‌المللي عليه ملت ايران و مقامات عالي‌رتبه كشور بود كه هدف آن آلوده كردن ملت ايران به چيزي بود كه هيچ نقشي در آن نداشتند.
وي ادامه داد: من خيلي خوشحال هستم، توطئه‌اي كه با هدف آلوده كردن دامن پاك ملت ايران مطرح شده بود، با پايمردي دفع شد.
سفير سابق كشورمان در آرژانتين افزود : من اعتقاد دارم كه اين توطئه، توطئه‌اي پليد عليه ايران بود و مردم ايران ملتي پاك، سربلند و باافتخار هستند كه اتهاماتي نظير دست داشتن در تروريسم بين‌الملل، شايسته‌ي اين ملت نيست .
سليمان‌پور در خصوص آلوده بودن پرونده‌اش، به ويژه اين كه لابي صهيونيست نيز بر آن تاثيرگذار بوده است، تصريح كرد : موضوع ايراد اتهام عليه كشورها در سطح جهاني و روابط بين‌الملل موضوعي صرفا سياسي است .
سليمان‌پور درباره‌ي نقش قاضي كه بررسي اين پرونده را به عهده داشته است گفت: وي ادعا كرده است كه به هنگام دريافت اين پرونده، قاضي كشيك و جوان بوده است و طبيعتا كار وي داراي اشكالات زيادي بوده است؛ اشكال را خود ايشان، سيستم قضايي و سيستم سياسي اين كشور متوجه شده‌اند .
وي درباره‌ي وضعيت فعلي پرونده‌ي سياسي كه عليه وي مطرح شده بود، تاكيد كرد: ما در مرحله‌ي خيلي خوبي هستيم و اين اتهام به مقدار خيلي زيادي رفع شده است و با تلاش‌ها و كارهاي انجام شده، پرونده، ارزش حقوقي ارايه شدن به دادگاه را نداشت.
وي درباره‌ي گرايشات دولت جديد آرژانتين توضيح داد: دولت جديد آرژانتين ادعا كرده است كه علاقمند به رفع فساد در اين كشور و در سيستم اداري و قضايي و فساد مالي است كه گريبانگيرش شده است؛ بايد منتظر بود و ديد كه تا چه ميزان در رفع اين مشكلات موفق خواهند شد.
سفير سابق كشورمان درآرژانتين در پاسخ به اين سوال كه نظرش درباره‌ي سفر وزير امور خارجه‌ي آرژانتين به ايران چيست؟ گفت : چنين خبري در مطبوعات آرژانتين منعكس شده است و اين بايد بررسي شود و مصلحت كشور نيز مورد توجه قرار گيرد .
وي درباره‌ي رفتار مقامات انگليسي در طول مدت بازداشتش در اين كشور گفت: به هرحال بحث اتهام و برخوردهاي پليسي است؛ اين توطئه تا اين زمان خنثي شده است ولي هنوز احتياج به كار دقيق دارد.
وي هم‌چنين از پايان دوره‌ي تحصيلي‌اش در انگليس خبر داد و درباره‌ي اعاده‌ي حيثيت ايران نسبت به مقامات انگليس گفت: اين مساله احتياج به بررسي و كار كارشناسي بيشتري دارد.
سليمان‌پور هم چنين درباره‌ي اهرم‌هاي سياسي و حقوقي كه در آزادي‌اش موثر بود، تاكيد كرد : به هر حال، هر دولتي امكانات مختص خود را دارد و امكانات براي رفع اين اتهام نيز به كار گرفته شده است .
سليمان‌پور درباره‌ي ادامه‌ي فعاليت‌هاي سياسي و ديپلماتيك‌اش اظهار داشت : بايد بررسي كنم كه در چه مرحله‌اي قرار دارم. من به اين كه خدمتگذار مردم ايران و سفير اين ملت بوده‌ام، افتخار مي‌كنم. چنان‌چه ملت ايران و رهبران كشور من را شايسته‌ي اين عنوان بدانند، براي خدمت مجدد حاضرم .

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1396

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سليمان‌پور پس از ورود به تهران:خوشحالم توطئه‌اي كه با هدف آلودن دامن پاك ملت ايران طرح شده بود با پايمردي دفع شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016