پنجشنبه 13 آذر 1382

عامل مرگ «زهرا كاظمي» دستگير شد، رويداد

يك منبع آگاه روز چهارشنبه به خبرنگار «رويداد» اطلاع داد كه يكي از مأموران حراست زندان اوين كه عامل مرگ «زهرا كاظمي» بود، از سوي دستگاه قضايي دستگير شده است.
به گفته اين منبع، «بخشي» در هنگام بازداشت غيرقانوني كاظمي با ضرب و شتم وي باعث برخورد سر وي به لبه جوي جنب بازداشتگاه شده بود و همين امر به ضربه مغزي كاظمي و مرگ وي انجاميده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين، بخشي از اعضاي فعال ستاد اعتراف‌گيري مستقر در زندان اوين است كه زير نظر «سعيد مرتضوي» عمل مي‌كند. به گفته ناظران، دستگيري بخشي در پي تشديد فشارها به مرتضوي پس از صدور قطعنامه سازمان ملل عليه ايران صورت مي‌گيرد، در آن قطعنامه كه توسط كانادا، كشور متبوع زهرا كاظمي، تدوين شده بود، تصويب شده كه «دادستاني بي‌طرف» در تهران مستقر شود. استناد قطعنامه در مورد بي‌طرف نبودن مرتضوي، نقش وي در قتل زهرا كاظمي است. ناظران مي‌گويند اقدام دستگاه قضايي در بازداشت بخشي مي‌تواند در پيگيري دقيق‌تر پرونده زهرا كاظمي مؤثر باشد. در عين حال، اين نگراني وجود دارد كه با تكرار روندي مشابه آنچه كه در قتل‌هاي زنجيره‌اي به وجود آمد، پيگيري پرونده در سطح عامل اجرايي يعني بخشي متوقف بماند و در واقع، بازداشت وي تلاشي براي به بن‌بست رساندن پرونده و خارج كردن مرتضوي از زير فشارها باشد. در روند مشابه در قتل‌هاي زنجيره‌اي، با بازداشت «مصطفي كاظمي» و «سعيد امامي» و در نهايت خودكشي مشكوك امامي، پيگيري پرونده به سطوح آمران و طراحان و حتي افرادي نظير «علي فلاحيان» و «قربانعلي دري نجف‌آبادي» كشيده نشد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1873

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عامل مرگ «زهرا كاظمي» دستگير شد، رويداد' لينک داده اند.

بخشی، قاتل اصلی زهرا کاظمی دستگیر شد
http://news.gooya.com/politics/archives/002597.php...
[Daghdagheh] : دغدغه | links :لینکدونی
December 4, 2003 01:29 AM

لبه جوي ، عامل استكبار جهاني
" «بخشي» در هنگام بازداشت غيرقانوني كاظمي با ضرب و شتم وي باعث برخورد سر وي به لبه جوي جنب بازداشتگاه شده بود و همين امر به ضربه مغزي كاظمي و ...
HamedYou
December 4, 2003 09:49 AM

Copyright: gooya.com 2016