يكشنبه 3 اسفند 1382

جان مفت آدم ها در ايران ...، آرش سيگارچي

[پنجره التهاب، وبلاگ آرش سيگارچي]

سالهاي جنگ بود و تب و تابي ويژه در ميان شهروندان ايراني بود . يكي از دوستان كه دكتراي مردم شناسي اش را از دانشگاه هاروارد اخذ كرده بود به تازگي از خارج آمده بود و قصد داشت بر روي نقش اميد در كلوني هاي جمعيتي در جهان سوم تحقيق كند. او در اين اثنا از خيلي ها پرسيد كه چگونه زندگي مي كنيد و با اين همه مشكلات چگونه كنار مي آييد . جو هنوز انقلابي جملگي اين چنين جواب هايي را براي آن فرد خارجي بيان مي كرد و از جمله اينكه اينجا مملكت امام زمان است و اينجا را امام زمان از غيب اداره مي كند .
آن مرد محقق كه از دنياي غير مادي هم چيزهايي مي دانست تصميم گرفت ايران را براي بيس تحقيقش انتخاب كند. سه سال ماند و نقش معنويت را در تصميم گيري ها و بعد عمران ، آباداني ، توسعه ، زندگي اشتراكي و .... چند آيتم ديگر آزمايش كرد حاصلش در زمان رفتن و در فرودگاه اين بود :« آري ، واقعا مملكت شما را همان حضرت مهدي دارد اداره مي كند .»
دو مناسبت بزرگ در انتهاي دو سال اخير توجه تمام دنيا را به اينجا جلب كرده است. روز 22 بهمن و دو انتخابات شورا و مجلس موضوعي نيست كه بتوان از آن به آساني از آن گذشت . پس از آن استقبال سرد مردم از انتخابات شورا هاي اسفند 81 اينك همه منتظرند تا ببينند ايراني ها پس از چند آري به خاتم١ ? و همفكرانش ، چطور حتي به حاكميت هم نه مي گويند .
فردا انتخابات است و شايد از اين رو بوده كه سكوت رخوت ناكي به آنچه به جان شهروندان ايراني مي گذرد سايه افكنده است .
1 - روزي پيش از 22 بهمن امسال در حاليكه همه مي دانستند محافظه كاران با توپ پر به عرصه خواهند آمد هواپيمايي در امارات سقوط كرد كه در ميان 53 قرباني آن شماري از هموطنان نيز حضور داشتند .
اين خبر به دليل عدم تحت تاصير قرار دادند اخبار راهپيمايي و آنچه صدا و سيما جلوه هاي حضورش مي ناميد ، اصلا تحت پوشش مناسبي قرار نگرفت تا به اين ترتيب راهپيمايي 22 بهمن با اصول حفظ امنيت ملي به خوبي! و خوشي پايان يابد .

2 - ديروز صبح قطاري با 51 واگن باري كه در ايست! گاه ابومسلم متوقف بود ساعت چهار بامداد امروز به لحاظ ارتعاشات وارده حركت و به صورت فراري تا ايستگاه خيام طي مسير ‌كرده و در ايستگاه خيام 47 واگن آن واژگون ‌شدند.
در اطلاعيه روابط عمومي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران آمده است: با توجه به اينكه محموله واگن‌هاي باري شامل 17 واگن گوگرد، شش واگن بنزين، هفت واگن كود و 10 واگن پنبه بوده است، حادثه باعث آتش‌سوزي در واگن‌ها ‌شد كه بلافاصله مامورين راه‌آهن به محل اعزام و از طريق مراكز امداد محلي و ش١ ?رهاي همجوار درخواست امداد ‌شد. خبر كوتاه اما مهمي بود كه هر چند ابتدا عكسي از آن در سايت هاي دنيا نبود اما با گذشت ساعتي از حادثه اكثر خبرگزاري هاي دنيا به پوشش اين حادثه پرداختند در حاليكه صدا و سيماي ايران باز خبر را اصطلاحا خورد تا خداي نكرده به ميزان حضور مردم در انتخابات لطمه اي وارد نشود . حتما شما هم مي دانيد كه صدا و سيما طي 24 ساعت كذشته به شدت بر روي افزايش ميزان مشاركت مردم كار مي كند تا به ميزان 40 ميليون نفري كه مطلوب نظر رهبري است دست پيدا كند. .... لعنت بر اين انتخابات مضحك و اين حكومت كه جان از دست داده بيش از يكصد شهروندش را فداي منافع چند نفر مي كند !

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4907

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جان مفت آدم ها در ايران ...، آرش سيگارچي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016