يكشنبه 13 ارديبهشت 1383

همايش يادمان دكتر مصدق در دانشگاه اراك برگزار شد، ايسنا

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «ابراهيم يزدي» در اين مراسم گفت: دولت از يك طرف اصرار دارد دانشجويان در برابر مشكلات و سياست‌هاي حاكم بي‌تفاوت نباشند ولي اگر دانشجو پايداري كند برايش هزينه‌ي زياد خواهد داشت.
وي افزود: توسعه‌ي كشور در پس آماده كردن محيطي براي يافتن سوالات دانشجوست، ايجاد محدوديت در فكر كردن دانشجو به آينده‌ي جامعه آسيب مي‌رساند.
وي از دانشجويان خواست تاريخ جنبش‌هاي دانشجويي را مطالعه كرده و براي حركت‌هاي امروز از آن استفاده كنند.
يزدي در پايان اظهار داشت: من به عنوان كسي كه مصدق را از نزديك درك كرده‌ام مي‌گويم دكتر مصدق كسي بود كه به مسايل ديني خود توجه بسيار داشت.

در ادامه، مهندس توسلي با اشاره به راه و ياد مصدق گفت: راه مصدق و آنچه مصدق بيان كرد مطالبات مردم بود.
وي با اشاره به اين كه مصدق تز دكتراي خود را تبيين حقوق اسلامي نوشته است، گفت: او در دامن استبداد تربيت شد ولي تمام ظرفيت‌هاي وجودي خود را براي ملت ايران گذاشت.
توسلي جداكردن دست استعمار انگلستان از ايران و ملي شدن صنعت نفت را از افتخارات مصدق برشمرد و گفت: اصلاح قانون انتخابات و شهرداري‌ها و برگزاري انتخابات آزاد شوراها در راس برنامه‌هاي مصدق بود.
وي گفت: مردم در 2 خرداد 76 به توسعه‌ي سياسي خاتمي راي دادند، آنها به همان مطالبات مصدق راي دادند، اگر چه اصلاح طلبان نتوانستند به وعده‌هاي خود عمل كنند و دلايل آن روشن است اما آنها باعث شدند مردم فكر كنند و مطالبات سياسي خود را بخواهند.
توسلي تاكيد كرد: به رغم شرايط اجتماعي اصلاح طلبان نتوانستند در گفتمان اصلاحات موفق باشند، اما اين گفتمان به عنوان مطالبات مصدق در جامعه جا افتاد، حتي موفق هم شده است و مجلس هفتم مجبور است در چارچوب همين گفتمان برنامه‌هاي خود را تنظيم كند.
وي سازمان نيافتگي را از مشكلات اصلاح‌طلبان خواند و گفت: در اين هفت سال اصلاح طلبان نتوانستند از توسعه يافتگي برخوردار شده و متحد شوند.
توسلي اظهار داشت: دولت اصلاحات بايد عملكرد خود را نقد كند. هم‌چنين جنبش دانشجويي نيز بايد با نقد و بررسي عملكرد خود نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي كند.
وي يكي از دلايل ديگر شكست اصلاح طلبان را نداشتن تشكيلات منسجم ذكر كرد و گفت: اگر محافظه‌كاران در انتخابات پيروز شدند به دليل اتحادشان بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هم‌چنين «محمد بسته‌نگار» با اشاره به زندگي دكتر مصدق، آزادي و استقلال را از برنامه‌هاي وي عنوان كرد و گفت: دكتر مصدق دموكراسي را در تمام ابعاد مورد بررسي قرار داده است و تمام تلاش خود را در حاكميت ملت بيان مي‌كند.

«مجيد وثوقي» دبير انجمن اسلامي دانشگاه اراك، نيز گفت: مصدق يقينا يك ميهن پرست آزاده و سياست مدار نيك گفتار بوده است و با عملكردش خدمت بزرگي را به ملت كرده است.
وي افزود: مصدق و بازرگان، سياست را با آزادي و اخلاق دين‌مداري توام كردند. مصدق يكي از اولين قربانيان امپرياليسم جنگ جهاني است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7117

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همايش يادمان دكتر مصدق در دانشگاه اراك برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016