دوشنبه 14 ارديبهشت 1383

حكم اعدام آقاجري بار ديگر تأييد شد، وقايع اتفاقيه

وقايع‌اتفاقيه: حكم اعدام آقاجري بار ديگر از سوي قاضي شعبه 14 دادگاه عمومي همدان تأييد شد.

ذكرالله احمدي، رئيس‌كل دادگستري استان همدان روز گذشته در تماس تلفني خبرنگار روزنامه «وقايع‌اتفاقيه» با تأييد اين خبر گفت: «با ايراد نقص از سوي قضات ديوان عالي كشور، پرونده به شعبه 14 دادگاه عمومي همدان ارجاع داده شد و قاضي دادگاه با رفع نقص از پرونده بار ديگر بر حكم بدوي اصرار كرده است».

وي با اشاره به اينكه، اين پرونده همچنان مي‌تواند مراحل قضايي را طي كند، اعلام كرد: «حكم هنوز قطعي تلقي نمي‌شود».

همچنين ديروز ذكر‌الله احمدي در واكنش به نامه‌اي اخير رئيس‌جمهور كه در بخشي از آن از صدور حكم ارتداد براي هاشم آقاجري ابراز گله شده بود، به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: رئيس‌جمهور مسؤول حرف‌هاي خودش است، بعضي از فرمايشات ايشان خوب است و اينگونه نيست كه تمام حرف‌هايشان مطلقاً بد باشد.

وي افزود: ايشان در اين نامه آورده‌اند كه «بعضي مي‌خواهند اصلاحات در درون حاكميت و دولت، نقش اپوزيسيون را بازي كنند» كه البته و متأسفانه اين كار را كردند و برج و باروها را فرو ريختند و حرمت‌ها را شكستند و به نام دوم خرداد خيلي كارها كردند.

وي اضافه كرد: به هر حال در هر دستگاهي ممكن است اشتباهاتي صورت گيرد، اما ما طبق قانون اساسي و شرع، نظر قاضي را محترم مي‌دانيم.

سيدمحمد خاتمي رئيس‌جمهور ديروز در بخشي از نامه خود به ملت ايران آورده بود: «امروز گرچه هنوز نقد و نظر هزينه‌هاي سنگيني دارد، ولي ديگر منتقد، دشمن پيغمبر قلمداد نمي‌شود. امروز گرچه هنوز اين درد و مصيبت را داريم كه انساني دانشمند كه شايد سابقه حضورش در انقلاب و جبهه، بيش از سابقه تصدي فلان قاضي بي‌تجربه‌اي باشد كه گشاد دستانه حكم ارتداد صادر مي‌كند و مبارزي كه پا و سلامت خود را براي انقلاب داده و همواره از موضع دين خواستار اعتلاي آزادي بوده است- ولو در برداشت و نر خود دچار خطا شده باشد – به ناحق به ارتداد متهم و براساس آن محكوم مي‌شود، ولي اين نيز دستاورد كمي بر جامعه ما نيست كه جز معدودي افراد، هيچ‌كس از حوزه‌هاي علميه گرفته تا دانشگاه‌ها و تا سطح مسؤولان، اين برخورد و حكم را پذيرا نمي‌شوند».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پي اين نامه رئيس‌كل دادگستري استان همدان در عين اميدواركننده خواندن بخشي از نامه‌ رئيس‌جمهور متذكر شد: آن فراز از نامه كه مربوط به پرونده آقاجري بود، ما و خيلي‌هاي ديگر را ناراحت كرد و اين حق رابه خود مي‌دهيم كه آن را نپذيريم، همچنان كه ايشان برخورد قاضي ما را نسپنديده است.

احمدي همچنين به ايسنا گفت: حكم بدوي آقاجري هنوز قطعي نشده و ممكن است در مراحل بالاتر و در مرجع تجديدنظر از آن نقص گرفته شود و تأييد نشود.

رئيس كل دادگستري همدان تصريح كرد: همين حمايت‌هاي بي‌جاي افراد جبهه دوم خرداد از چنين جرياناتي بود كه عده‌اي را ضمن اينكه اسمشان «جري» است،‌جري‌تر كرد و به آنهاجرأت داد كه به مقدسات دين و مسائل مورد احترام دينداران جامعه توهين كنند. چون معمولاً تفكرات سكولار هميشه در يك جامعه گمانه‌زني مي‌كنندو وقتي زمينه را مساعد ببينند، شروع به انديشه‌سازي مي‌‌كنند. اين افراد اگر چنين حامياني نداشته باشند و بدانند اين حرف‌ها در جامعه خريدار ندارد، قطعاً به خود جرأت نمي‌دهند كه اين حرف‌ها را بزنند.

مدعي‌العموم در پرونده آقاجري ادامه داد: ما از برخوردي كه با تفكراتي مانند تفكر آقاجري كه يك جريان است انجام داده‌ايم هيچگاه پشيمان نيستيم، هرچند ممكن است اشتباهي هم رخ داده باشد و در ابتدا حكمي صادر شود ودر مراجع عالي دستگاه قضايي هم تأييد نشود، اما از كليات قضيه، حكم قاضي، استقلال او و احترامي كه نظر قاضي در اسلام دارد حمايت مي‌كنيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7197

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حكم اعدام آقاجري بار ديگر تأييد شد، وقايع اتفاقيه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016