چهارشنبه 16 ارديبهشت 1383

انصارى راد:جرم گنجى تا حدى كه در كميسيون اصل نود شاهد آن هستيم چيزى جز صراحت در بيان حقايق نيست، امروز

«حسين انصارى راد» نماينده نيشابور و برنده جايزه قلم طلايى اظهار داشت: در روز آزادى مطبوعات بايد از محدوديت ها و برخوردهايى كه با مطبوعات انجام شده گله كنيم.

رئيس كميسيون اصل نود مجلس كه از سوى انجمن دفاع از آزادى مطبوعات، برنده جايزه قلم طلايى شده افزود: ظرف اين مدت كوتاه، مطبوعات گاه به صورت يكباره توقيف شدند و برخى همچنان در توقيف به سر مى برند.

وى تصريح كرد: تقريباً حدود ۱۰۰ مطبوعه، روزنامه و هفته نامه به صورت غيرقانونى توقيف شدند. برخى از نويسندگان و اصحاب مطبوعات در زندان به سر برده و مى برند و هنوز هم آقاى گنجى زندانى است و در بازداشت به سر مى برد.

رئيس كميسيون اصل نود اظهار داشت: جرم گنجى تا حدى كه در كميسيون اصل نود شاهد آن هستيم چيزى جز صراحت در بيان حقايق نيست. بحق بايد از زندانى بودن آقاى گنجى در روز آزادى مطبوعات و ادامه بازداشتشان ابراز تأسف و تأثر كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وى همچنين به پرونده انصافعلى هدايت، ديگر روزنامه نگار زندانى اشاره كرد و گفت: شكايت انصافعلى هدايت هنوز در كميسيون اصل نود مطرح است و ايشان ۱۵ روز بعد از قراردادن وثيقه هنوز در بازداشت به سر برده و نمى دانم كه آزاد شده اند يا نه.

انصارى راد همچنين به توقيف روزنامه هاى شرق و ياس نو، يك روز قبل از انتخابات اشاره كرد و گفت: اين روزنامه ها با يك دستور سريع و بدون محاكمه توقيف شدند و هنوز ياس نو در توقيف به سر مى برد، مطبوعات فعلى حتى بسيارى از اخبار رسمى را هم چاپ نمى كنند. معتقد است: آزادى مطبوعات در درجه كم و محدودى وجود دارد.

انصارى راد، برخورد با اصحاب مطبوعات و نويسندگان را غيرقانونى دانست و ادامه داد: لايحه مطبوعات كه در اوايل مجلس ششم متوقف شد، همچنان متوقف مانده و در نهايت قانون مطبوعات به همان صورت قبلى و ناقص است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7242

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انصارى راد:جرم گنجى تا حدى كه در كميسيون اصل نود شاهد آن هستيم چيزى جز صراحت در بيان حقايق نيست، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016