چهارشنبه 16 ارديبهشت 1383

يوشكا فيشر: حق مشروع ايران براي استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي مورد تاييد و حمايت ماست، ايسنا

كمال خرازي و يوشكا فيشر، وزراي خارجه‌ي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري فدرال آلمان، امروز در مذاكرات خود، به بررسي آخرين وضعيت پرونده‌ي هسته‌يي ايران، اوضاع عراق، تحولات خاورميانه و برخي مسائل و مناسبات دوجانبه پرداختند.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، وزيران خارجه دو كشور ابتكار مشترك سه كشور اروپايي و ايران را بااهميت برشمرده و تقويت همكاري ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و تلاش‌هاي عادي سازي برنامه فعاليتهاي هسته‌يي ايرن را مورد تاكيد قرار دادند.
وزير امور خارجه آلمان در اين ديدار با اعلام پايبندي و علاقه كشورش به استمرار همكاري و مشورت في‌مابين، خاطرنشان كرد: حق مشروع ايران براي استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي مورد تاييد و حمايت ماست و گامهاي تهران از محل امضاي پروتكل الحاقي و تعميق غني‌سازي را در سير شفاف سازي و تقويت اعتماد مثبت مي‌دانيم.
كمال خرازي و يوشكا فيشر در مذاكرات امروز خود روند تحولات در عراق و همچنين ابعاد طرح اخظر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد در عراق را مورد گفتگو قرار دادند.
دكتر خرازي در اين ديدار ديدگاههاي تهران نسبت به روند تحولات عراق و مسائل جاري در آن كشور را تشريح كرد و خاطرنشان نمود: اوضاع جاري عراق مورد نگراني كشورهاي همسايه عراق مي‌باشد و سياستهاي اشتباه آمريكا به ناامني و تداوم بي‌ثباتي دامن مي‌زند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او اضافه كرد: براي برقرار آرامش نخستين گام خروج اشغالگران از عراق و انتقال كامل حاكميت به مردم عراق است.
وزراي خارجه ايران و آلمان در مذاكرات امروز خود همچنين پيرامون اوضاع خاورميانه تبادل نظر كردند. وزير امورخارجه كشورمان ضمن تشريح ريشه‌هاي بحران درازمدت خاورميانه اظهار داشت: ناديده گرفتن حقوق ملت فلسطين و برخورد تبعيض آميز و بيگانه با تروريسم و اعمال معيارهاي دوگانه ريشه بحران‌هاي منطقه‌يي و بين‌المللي است.
او تصريح كرد: برقراري صلح عادلانه و پايدار در خاورميانه با در نظر گرفتن حقوق مشروع ملت فلسطين امكان پذير مي‌باشد.
دكتر خرازي با انتقاد از سياست حمايت همه جانبه آمريكا از رژيم صهيونيستي اظهار داشت: حمايت‌هاي آمريكا پشتوانه اسراييل براي تداوم سياستهاي توسعه طلبانه و اعمال تروريسم دولتي در منطقه است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7273

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يوشكا فيشر: حق مشروع ايران براي استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي مورد تاييد و حمايت ماست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016