چهارشنبه 16 ارديبهشت 1383

بادامچيان : مقصود رييس‌جمهور از راهزنان اصلاحات چه كساني هستند، ايسنا

بادامچيان:
مقصود رييس‌جمهور از راهزنان اصلاحات چه كساني هستند
پاسخ به نامه رييس‌جمهور بايد با متنانت و مستدل باشد

رييس مركز سياسي حزب موتلفه اسلامي معتقد است كه اصل نامه‌ي خاتمي به ملت مفيد بود اما متن آن در شان رييس جمهور و متناسب با گشودن راه گفت‌وگوي همدلانه نيست.
اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعتقاد به اين كه رييس جمهور در نامه‌ي خود به مردمسالاري اسلامي نپرداخته است از پرداخته شدن به آن‌چه موضع‌گيري گروهي در اين نامه مي‌ناميد، اظهار تاسف كرد.
وي با اعتقاد به اين كه بازتاب نامه، چندان مثبت نبودگفت: زيرا در آن انتظارات مردم بيان نشده است، مسائل گراني و مشكلات فرهنگيان و كارگران را از جمله مطالبات مردم عنوان كرد.
بادامچيان با بيان اينكه خاتمي در نامه‌ي خود به طور مبهم صحبت كرده است، گفت: به عنوان مثال او در اين نامه به راهزنان اصلاحات اشاره مي‌كند در حاليكه مشخص نيست مخاطب ايشان چه كساني هستند؟ اگر خاتمي پاسخي براي نامه‌ي خود داشته باشد بايد مشخص كند كه مقصودش از اين افراد چه كساني هستند.
وي اين را كه رييس‌جمهور مطالبي را با مردم در ميان بگذارد حق وي دانست و با مثبت دانست اقدام رييس جمهور اظهار عقيده كرد كه خاتمي در اين نامه نقطه نظرات خود را مطرح كرده اما اين سوال همچنان باقي است كه آيا اين گفته‌ها همان چيزهايي است كه مردم انتظار آن را در سال پاسخگويي داشتند يا خير؟ در بسياري از موارد پاسخ اساسي مردم در اين نامه داده نشده است.
رييس مركز سياسي حزب موتلفه اشارات خاتمي در نامه‌ي خود مبني بر دنبال كردن حذف اسلاميت و نظام و حاكميت بي‌ديني توسط عده‌اي را از نكات و اشارات مثبت اين نامه دانست و وجود افكار مختلف در هر جامعه‌اي را امري عادي تلقي كرد.
به اعتقاد وي اشكال عمده‌ي نامه‌ي خاتمي اين است كه او در نامه‌ي خود همه‌ي گروهها را به مقابله كشانده و جامعه را دچار چنددستگي (اعم از سطحي‌نگر، سكولار و خودسر و غيره) دانسته است.
بادامچيان با بيان اينكه خاتمي در اين نامه با همه‌ي اين گروهها با لحني تند و متهم‌كننده صحبت كرده است، اين امر را موجب موضع‌گيري همه‌ي اين گروهها در مقابل رييس جمهور دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مركز سياسي حزب مؤتلفه با بيان اينكه خاتمي در اين نامه از نياز جدي باز شدن باب گفت‌وگوي همدلانه و انتقادي در همه‌ي سطوح سخن گفته است، اظهار عقيده كرد: اگرچه گروههاي كوچكي اعم از سكولار، روشنفكر غرب‌زده، غيرمذهبي و متحجر در جامعه‌ي ما وجود دارند اما اين ربطي به ملت بزرگ ايران كه به رهبري امام (ره) و پس از ايشان به رهبري مقام معظم رهبري و به دور از اين مسائل حركت مي‌كنند، ربطي ندارد.
به گفته‌ي وي رهبري نظام و قانون اساسي در طول 24 سال گذشته با تمام اين گروهها بر اساس مدارا برخورد كرده‌اند به جز در مواردي كه توطئه، جاسوسي و برهم زدن امنيت ملي در ميان بوده است كه در اين موارد بر طبق قانون عمل شده است.
بادامچيان تصريح كرد: طرح دسته‌بنديهاي منفي و به گونه‌اي خود را برتر از همه‌ي گروهها ديدن نقص اين نامه است.
وي در پايان اين نامه را انتقادي دانست كه از روي دلسوزي ارائه شده و اظهار اميدواري كرد كه اگر كساني بخواهند به اين مطالب پاسخ دهند با متنانت و مستدل سخن گويند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7275

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بادامچيان : مقصود رييس‌جمهور از راهزنان اصلاحات چه كساني هستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016