پنجشنبه 17 ارديبهشت 1383

احتمال آزادي كاظم دارابي از زندان تگل برلين، وقايع اتفاقيه

المستقبل: روزنامه لبناني نوشت, مرحله دوم مبادله اسيران ميان رژيم صهيونيست و حزب ا... در دو نوبت انجام مي‌گيرد و يكي از زندانيان ايراني در زندان «تگل» آلمان جزو اين مبادله قرار دارد.

بنابر گزارش اين روزنامه، اين زنداني ايراني كاظم دارابي است كه در سال 1992 ميلادي توسط دادگاه برلين به اتهام دست داشتن در سوءقصد رستوران ميكونوس به زندان ابد محكوم شده است. دارابي در سال گذشته به سلول انفرادي منتقل شد كه پنجره نداشت و به علاوه از طريق چند ميله اضافي محصور شده بود.

اين روزنامه نوشت، اين دو مرحله مبادله شامل نوبت اول «سمير قنطار» قديمي‌ترين اسير لبناني در بند رژيم صهيونيستي آزاد مي‌شود و در مقابل حزب ا... نيز اطلاعاتي دقيق و مهمي درباره سرنوشت «رون آراد» خلبان ناپديد شده اسرائيلي در اختيار اين رژيم قرار مي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برپايه اين گزارش در نوبت دوم مبادله حزب ا... اجساد سه نظامي صهيونيست را كه در سال 1982 در منطقه «سلطان يعقوب» در شرق لبنان كشته شدند به رژيم صهيونيستي تحويل مي‌دهد تا در مقابل اسيران لبناني در زندان‌هاي فرانسه و‌ آلمان و شماري از اسيران فلسطين و همچنين سوري از زندان رژيم صهيونيست آزاد شوند و اين رژيم همچنين اطلاعاتي درباره چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان افشا كند.

همچنين روزنامه الحيات نيز به نقل از منابع ديپلماتيك در بيروت نوشت، ميانجي آلماني در دو هفته اخير تلاش‌هاي همه جانبه‌اي آغاز كرده است تا از دستيابي به اطلاعات تازه در مورد آراد اطمينان يابد. زيرا اين موضوع مي‌تواند زمينه را براي ادامه مذاكره و اجراي مرحله دوم فراهم آورد. به‌ويژه اينكه اين مسأله شرايط اساسي رژيم صهيونيستي براي مبادله اسيران است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7282

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احتمال آزادي كاظم دارابي از زندان تگل برلين، وقايع اتفاقيه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016