پنجشنبه 17 ارديبهشت 1383

سخنگوي شوراي نگهبان در گفتگو با فارس اعلام كرد: طرح احترام به آزاديهاي مشروع به تصويب شوراي نگهبان رسيد، خبرگزاري فارس

خبرگزاري فارس: ابراهيم عزيزي اعلام كرد: شوراي نگهبان طرح احترام به آزاديهاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي را مغاير با شرع و قانون اساسي ندانست.

ابراهيم عزيزي سخنگوي شوراي نگهبان در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر، به جلسه امروز شوراي نگهبان در خصوص بررسي طرح دو فوريتي احترام به آزاديهاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي كه مفاد آن در بخشنامه رياست محترم قوه قضاييه آمده بود و در روز گذشته در مجلس شوراي اسلامي به تصويب نمايندگان مجلس رسيد اشاره كرد و گفت: اين طرح مورد بررسي و تطبيق با شرع مقدس اسلام و قانون اساسي قرار گرفت و مغاير با آنها تشخيص داده نشد.
سخنگوي شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه اين طرح زمينه اجراي قانوني بخشنامه رييس محترم قوه قضاييه در تامين حقوق شهروندان و متهمان را فراهم مي آورد گفت:‌به موجب اين طرح همچون گذشته از اعمال هر گونه سليقه شخصي و سوء استفاده از قدرت و يا هر گونه خشونت در مراجع قضايي، انتظامي، اطلاعاتي كشور و ضابطين پرهيز خواهد شد.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان با تشريح بخشي ديگر از اين طرح افزود: هرگونه شكنجه متهمين به منظور اخذ اقرار ممنوع بوده و حجيت شرعي و قانوني نخواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رياست قوه قضاييه هفته گذشته در بخشنامه اي به مراجع قضايي، انتظامي، اطلاعاتي كشور و ضابطين، خواستار رعايت كامل حقوق شهروندي متهمان شد و مجلس شوراي اسلامي نيز با ارايه طرح دو فوريتي زمينه قانوني شدن اين طرح را فراهم ساخت.
مفاد اين طرح كه در راستاي احترام و كرامت ارزش والاي انسان است همانا عمل به احكام نوراني اسلام و اصول قانون اساسي است و محتواي آن در قوانين موجود وجود دارد.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد كه شوراي نگهبان پيوسته بر حرمت و ممنوعيت شكنجه جهت اخذ اقرار تاكيد كرده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7289

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي شوراي نگهبان در گفتگو با فارس اعلام كرد: طرح احترام به آزاديهاي مشروع به تصويب شوراي نگهبان رسيد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016