پنجشنبه 17 ارديبهشت 1383

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان درباره نحوه برگزاري هفدهمين نمايشگاه كتاب تهران به وزير ارشاد اعتراض كرد، ايسنا


انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، با صدور بيانيه‌اي، درباره نحوه برگزاري هفدهمين نمايشگاه كتاب تهران، به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعتراض كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين بيانيه آمده است:
«انجمن نويسندگان كودك و نوجوان در سال گذشته نسبت به سياست‌گذاري‌هاي وزارت ارشاد درخصوص ناشرمحوري و همچنين مشاركت ندادن نهادهاي مدني در تصميم‌گيري‌هاي فرهنگي اعتراض كرد و يكي از مصاديق اين بي‌توجهي را برگزاري نمايشگاه كتاب برشمرد كه انجمن‌ها و نهادهاي مردمي دست بالا نقشي اجرايي به عهده داشتند. پس از آن نامه‌نگاري‌ها چشم آن داشتيم كه امسال با فضاي متفاوتي روبه‌رو شويم. اما متأسفانه نه تنها چنين اتفاقي نيفتاد، بلكه در نمايشگاه هفدهم فرصت همان حضور كمرنگ نيز از نهادهاي مدني فعال در حوزه كودك و نوجوان گرفته شد. گويي نمايشگاه تنها پديده‌اي تجاري و ابزاري پول‌ساز است. امسال به خلاف سال گذشته نهادهايي همچون انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، انجمن تصويرگران كتاب كودك، انجمن قلم، بنياد پژوهشي تاريخ ادبيات كودكان و نوجوانان، فرهنگنامه كودكان و نوجوانان،‌ مؤسسه مادران امروز، مؤسسه ترويج كتابخانه‌هاي روستايي، مؤسسه حمايت از كودكان سرطاني و مؤسسه خيريه كهريزك و ... به‌دليل ناتواني در پرداخت هزينه‌هاي سنگين اجاره غرفه توسط ستاد نمايشگاه كتاب از نمايشگاه حذف شدند. ستاد نمايشگاه با حركت خود اين ديدگاه را تقويت كرد كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ناشرمحور است و گويا عقب‌نشيني‌ها در اين عرصه ادامه دارد. پيداست كه منظور ما از مشاركت نهادها اين نيست كه درآمدي براي آنها حاصل شود؛ بلكه منظور كمتر هزينه‌كردن براي امور فرهنگي و عام‌المنفعه است. جاي تأسف و شگفتي است كه امسال تمام طرح‌هاي مربوط به نهادهاي غير دولتي فعال در حوزه كودك و نوجوان از طرف ستاد نمايشگاه رد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين ميان نكته بسيار عجيب و طنز‌آميز اين است كه همين طرح‌هاي ردشده در روزنامه‌هاي رسمي كشور از زبان مسؤولان وزارت ارشاد به عنوان برنامه‌هاي نمايشگاه هفدهم كتاب اعلام مي‌شوند. يعني به مدد رسانه‌ها، بخشي از نمايشگاه فقط روي كاغذ مطبوعات اتفاق مي‌افتد!
اينك انجمن از آن تمام نهادهاي مردمي دست‌اندركار در عرصه فرهنگ كودك و نوجوان، ضمن اعتراض شديد به روند موجود، از جنابعالي كه بارها در بيان و در عمل، علاقه‌مندي و توجه خود را به حوزه كودك و نوجوان به اثبات رسانده‌ايد، انتظار دارد كه در اين باره اقدام لازم را به عمل آوريد».

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7303

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن نويسندگان كودك و نوجوان درباره نحوه برگزاري هفدهمين نمايشگاه كتاب تهران به وزير ارشاد اعتراض كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016