پنجشنبه 17 ارديبهشت 1383

تخم دو زرده حجت الاسلام خاتمی، مريم ل

آقای خاتمی باز هم مثل قبل افاضه فيض کرده اند که ما يک کشور با سابقه تمدنی و فرهنگی هستيم و باز هم اين ملغمه حکومت و مردمسالاری دينی را برخ ما کشيده اند که بنا بر آن پيشينه، ما بايد اين حال اين احوال و اين ولايت و اين حکومت اسلامی را داشته باشيم. ايشان غرب را طوری مطرح می کنند که گوئی اين ممالک لامذهب و حتی ضد دين هستند. آقای رئيس جمهوریِ حکومت ولايت مطلقه قفيه متوجه نيست که در اين ممالک لائيک مذهبها در کنار لائيسيته زندگی بسيار پرباری دارند. مگر اينکه مذهب يهود و مسيحی را بی مذهبی بدانيم و تنها مذهب بزور شمشير تحميل شده اسلام بر ايران و هر جا که هست را مذهب مورد قبول.
آقای رئيس جمهوری تجاهل می کنند که به مذهبی باور داشتن فقط در انحصار ايران متشيع نيست. گر چه اين مذهب چنانکه خود بخوبی می دانند يکی از اجتعالی ترين و دکاندارترين و خرافی ترين مذاهب جهان است اما در هر حال مذهبی بودن تحفه تنها ايران نيست و لائيسيه هيچ منافاتی با مذهب ندارد بلکه مذهب را سالم تر و پاکتر نگه می دارد. امروز بزرگترين گردهم آمدنها در غرب یعنی کشورهای تحت توجهات لائيسيته نه بخاطر سخنرانی يک لائيک است بلکه به خاطر حضور پاپ و کاردينال و اسقف است و چه وچه. ما در کنار گوشمان بزرگترين غاره و معدن مذهب و مذهبی جهان را داريم و بزرگترين و شگفت انگيز ترين و لائيکترين حکومت جهان را نيز: هندوستان را می گويم. اين چه حرف باطلی ست که حکومت لائيک و سکولار با فرهنگ و تمدن ما همخوانی ندارد. نامه خاتمی نوعی از سر باز کردن معضل بزرگ ملت ايران يعنی حکومت ظلم و جور اسلامی ست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در هر حال از يک حجت الاسلام نمی توان انتظاری غير از اين داشت. با اين حال آقای خاتمی بدون اينکه خود بخواهند سبب خير شدند! باقی مانده مردد مردم ايران با اين نامه آب پاکی را برای دست شستن از احتمال وجود مفری از درون اين حکومت ايران بربادده برای اصلاحات دريافت کردند. اين حتما و علی رغم خواست آقای خاتمی کمترين فايده اين نامه بود. ولی ضررش نيز بسيار است که آقای خاتمی اين تخم را در موقعيت فوری و فوتی کشور ما می بايست برای روز و برای امروز می گذاشت، گيريم که اين تخمی صد زرده هم باشد چرا برای فردا فردا گذاشتند! تا فردا چه بر سر اين تخم خواهد آمد؟! غير از اينکه هزينه ها را بالاتر و بلاتر برد، هزينه ای که از جيب همه خواهد بود...
مريم ل

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7311

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تخم دو زرده حجت الاسلام خاتمی، مريم ل' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016