جمعه 18 ارديبهشت 1383

اعتراض مخملباف نسبت به سیاست های سینمائی کشور، امروز

بار ديگر اداره نظارت و ارزشيابي امكان ساخت فيلمي را از يك كارگردان مطرح سينماي ايران گرفت.
هنوز مدت زيادي از زماني كه بهمن فرمان‌آرا كارگردان متبحر كشورمان به دليل عدم دريافت مجوز ساخت فيلمنامه «يك بوس كوچولو» انصراف خود را از فيلمسازي اعلام كرد، نمي‌گذرد كه محسن مخملباف نيز نامه‌اي در اعتراض به اين وضعيت نوشته است.
در نامه‌اي كه از سوي خانه مخملباف دريافت شده نوشته شده است: «فيلمنامه «فراموشي» نوشته «محسن مخملباف» براي دريافت پروانه ساخت در اواخر سال 82 به وزارت ارشاد ارائه شده بود، روز سه‌شنبه 15 ارديبهشت 83 توسط وزارت ارشاد رسماً رد شد».
در ادامه اين نامه آمده است: «طرح فيلمنامه فراموشي كه مربوط به درد دو دهه از مردم و هنرمندان ايران است از جمله موضوعاتي است كه سال‌ها مخملباف درگير نوشتن آن بوده است كه سرانجام در پاييز سال گذشته وقتي كه وي به دليل مشكل قلبي در بيمارستان مهر تهران بستري بود، كامل شد».
اين فيلم كه قرار بود در بهار امسال در شهر تهران و با حضور بازيگران حرفه‌اي جلوي دوربين برود و اكنون با مخالفت رسمي وزارت ارشاد امكان ساخت خود را از دست داد، باعث مي‌شود پس از چهار سال كه از توليد فيلم «سفر قندهار» مي‌گذرد محسن مخملباف همچنان از ساختن فيلم در ايران كنار گذاشته شود.
به نظر مي‌رسد استراتژي جديد سانسور قصد به مهاجرت كشاندن هنرمندان كشور را دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به يادآوري است كه همچنان فيلم نوبت عاشقي و شب‌هاي زاينده‌رود پس از 13 سال هنوز در سانسور به سر مي‌برند.
علاوه بر اين طي سال‌هاي گذشته آثار محسن مخملباف و خانه فيلم مخملباف با مشكل اكران مناسب كه نوعي سانسور تلويحي است روبه‌رو بوده است. بسياري از اين آثار يا اكران نمي‌شوند و يا در يك حركت نمايشي در يكي دو سالن به مدت چند روز قبل از آنكه كسي از اكران آنها باخبر شود، ظاهر نشده غيب مي‌شوند.
از طرف ديگر فيلمنامه «يك بوس كوچولو» همچنان در جلسات مختلف هيأت نظارت و ارزشيابي ارشاد مجوز ساخت نگرفته است.
تاكنون هيأت نظارت دو جلسه برگزار كرده است و هنوز جوابي به نامه بهمن فرمان‌آرا داده نشده است.
از سوي ديگر با اينكه نامه مخملباف صبح روز گذشته نوشته و به مراكز مختلف ارسال شده مسؤولان مختلف ارشاد تاكنون جواب رسمي به اين نامه نداده‌اند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7328

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض مخملباف نسبت به سیاست های سینمائی کشور، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016