جمعه 18 ارديبهشت 1383

اآيت‌‏الله منتظري در ديدار با دانشجويان : عده‌‏اي متحجر از درون حاكميت مي‌‏خواهند جنبش دانشجويي را به زوال و نابودي بكشانند، ايلنا

اعضاي شوراي مركزي و شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران جمعه 18 ارديبهشت ماه مصادف با ميلاد پيامبر اكرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق با آيت‌‏الله منتظري ديدار كردند.
به گزارش ايلنا,در اين ديدار دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان ضمن معرفي اعضا, تبريك عيد و همچنين سال 83 سال پاسخگويي, به بيان ديدگاه‌‏هاي انجمن اسلامي در مورد آزادي بيان و عقايد پرداخت .
وي در اين ديدار ضمن معرفي چهره اسلام به‌‏عنوان ديني كه بيش از پيش به آزادي اهميت مي‌‏دهد,ابراز عقيده كرد:اسلام دين تساهل و تسامح و خواهان مشاركت مردم در حاكميت است اما امروز اگر صدايي از جنبش دانشجويي بيرون آيد كه همسو با حاكميت نباشد در گلو خفه مي‌‏شود.
وي افزود: سال به سال چهره دانشجو و دانشگاه رو به مظلوميت مي‌‏رود,دليلش هم جز اين نيست كه عده‌‏اي متحجر از درون حاكميت مي‌‏خواهند جنبش دانشجويي را به زوال و نابودي بكشانند.
در ادامه اين ديدارآيت‌‏الله منتظري ضمن تبريك سال جديد به دانشجو و دانشگاهيان و تبريك روز فرخنده ولات دو چهره مقدس آسماني گفت: آغاز حركت انقلاب بر پايه شعار استقلال, آزادي و جمهوري اسلامي بود و منظور از آزادي, آزادي در بيان, نظريات و عقايد بود كه در آن سالها مطرح مي‌‏گشت.
وي در تبيين آزادي در اسلام به داستاني از زمان حضرت امير اشاره كرد كه در آن موقع خوارج عليه حضرت شعار مي‌‏دادند و حتي در زمان پيامبر نيز ايشان منتقدان زيادي داشتند كه علاوه بر نقد اشتباه دين اسلام حتي به توهين به ايشان نيز مي‌پرداختند.
آيت‌‏الله منتظري گفت:اگر امروز به نام اسلام و دين, پيامبر و توهين به مقدسات, شخصي را كه جانباز جبهه دفاع مقدس است- كسي كه حتي نمي‌‏توان ذره‌‏اي شبه در اعتقاد ايشان به دين اسلام وارد نمود- به ارتداد و اعدام محكوم مي‌‏كنند پس بايد در زمان پيامبر نيز چنين كاري انجام مي‌‏گرفت, مگر به اسم اسلام و پيامبر چنين كاري نمي‌‏كنند؟
وي افزود:در زمان پيامبر و اميرالمومين زندان سياسي و زنداني سياسي وجود نداشت فقط تنها زندانيان كساني بودند كه مرتكب قتل, دزدي و ... مي‌‏شدند, حتي براي قتل نيز زنداني 6 روز در زندان مي‌‏ماند.
وي ادامه داد: در قرآن 113 سوره با بسم الله الرحمن الرحيم شروع شده كه نشانه رحمت پروردگار است ,در اسلام تحميل و اجبار وجود ندارد با زور نمي‌‏شود حتي دين را به كسي تحميل نمود (لا اكراه في الدين). با زور نه تنها نمي‌‏شود دين را به كسي تحميل نمود بلكه حتي نمي‌‏توان بر مردم نيز حكومت كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

منتظري گفت: امام صادق (ع) مي فرمايد:
علم را طلب كنيد و آن را به زنيت و وقار بيارائيد و تواضع كنيد در مقابل شاگرد.نكته مهم در اين جمله تواضع استاد نسبت به شاگرد است سپس شاگرد را به تواضع در برابر استاد توصيه مي‌‏نمايد.
وي با اشاره به اينكه علما با زور نمي‌‏توانند بر مردم حكومت كنند, گفت: با زور نمي‌‏توان علم خود را بر مردم تحميل كرد, حتي پيامبر در جايي نگفته‌‏اند كه :من مبعوث گشته‌‏ام تا اينكه اعتقادات مردم را محكم كنم,بلكه گفته اند: براي اين مبعوث شده‌‏ام كه مكارم اخلاقي را به مردم بياموزم.
وي از دانشجويان به دليل حساسيت شان نسبت به مسائل روز تشكركرد و مهمترين اولويت قشر دانشجو را تحصيل علم و تهذيب دانست وگفت:در غير اين‌‏صورت تخصص‌‏ها نصيب كساني خواهد شد كه هيچگونه تعهدي نسبت به مردم و جامعه ندارند.
در پايان اين ديدارآيت‌‏الله منتظري ضمن اميدواري به تجديد نظر مسئولان در روش خودگفت: كشور و حكومت مال مردم است و مسئولين بايد جوابگوي مردم باشند .

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016