شنبه 19 ارديبهشت 1383

الله كرم: جريان افراطي جبهه دوم خرداد براي كسب قدرت به دنبال تنش‌زايي است، ايسنا

الله كرم معتقد است كه سياست داخلي جريان افراطي جبهه دوم خرداد به عكس سياست خارجي با تنش‌زايي همراه است، و اين جريان براي كسب قدرت در تلاش براي تنش‌زايي است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حسين الله كرم طي سخناني در همايش استراتژي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه حقوق و علوم سياسي دانشگاه آزاد كرج برگزار شد، افزود: خاتمي در نامه‌اي كه منتشر كرد مي‌گويد «برخي طلبكارانه مي‌خواهند به اپوزسيون در دولت تبديل شوند و من نمي‌پذيرم» و در عمل شاهد اين قضيه نيستم چرا كه برخي از وزراء استعفا مي‌دهند و برخي مشاوران نزديك در مطبوعات با دروغ‌هايي به توسعه‌ي اغتشاشات تير 78 مي‌پردازند.
وي با انتقاد از عملكرد سياست داخلي دولت ابراز عقيده كرد: در حالي ايران دولت انتقالي عراق را به رسميت شمرد كه هيچ كشوري از همسايگان با آمريكا در اين جنگ همكاري نداشت و ايران با اعزام نماينده‌ي سياسي خود به عراق حمله‌ي آمريكا را تائيد ‌كرد.
وي معتقد است: تنش‌زدايي همراه با اصول و همكاري منطقه‌يي كه منجر به همكاري در بين كشورهاي منطقه شود، همچنين همگرايي با اروپا همراه با روسيه و تقويت همكاري با چين و ژاپن را مي‌توان يك نوع سياست خارجي موفق قلمداد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حسن واعظي نيز در اين همايش گفت: عزت تنها از راه كسب رضا و خشنودي خدا ميسر مي‌شود و نمي‌توان براي پيشرفت به ديگران باج داد.
رييس كميسيون علمي فرهنگي و اجتماعي دبيرخانه‌ي مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: نمي‌توان به ديگران باج داد تا پيشرفت كرد پيشرفت و توسعه مساله‌اي نيست كه از بيگانگان گدايي كنيم بلكه بايد با حفظ استقلال و با تكيه برخود و با برنامه‌ريزي خردمندانه و عقلائي در عرصه‌هاي مختلف آن را بدست آورد.

دهشيري استاد دانشگاه نيز با پيش‌بيني اين كه «رياست جمهوري آينده به نفع محافظه‌كاران باشد»، تاثير فعاليت مجلس هفتم را بر سياست خارجي ايران مثبت ارزيابي كرد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7399

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الله كرم: جريان افراطي جبهه دوم خرداد براي كسب قدرت به دنبال تنش‌زايي است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016