شنبه 19 ارديبهشت 1383

پیمان: طرح شعارهای جدید، مشکلات راهبردی جریان دموکراسی خواهی را حل نمی کند، رويداد

ارزیابی دبیر کل جنبش مسلمانان مبارز از «جمهوریخواهی» و «جمهوری اسلامی خواهی»
در ادامه نظرخواهی های «رویداد» درباره «جمهوریخواهی» و «جمهوری اسلامی خواهی»، «حبیب الله پیمان» دبیر کل جنبش مسلمانان مبارز، روز دوشنبه 19 اردیبهشت به اظهار نظر پرداخت. وی طرح شعارهایی مانند جمهوری خواهی یا جمهوری اسلامی خواهی را پروژه ای از سوی اصلاح طلبانی دانست که «هنگامی قادر به حل معضل پیدا کردن راهبردی جهت پیشبرد اصلاحات نیستند مطرح می کنند.»

وی معتقد است که با تعویض شعار مشکل حل نمی شود و باید به شناسایی موانع توسعه جامعه ایران پرداخت.

این فعال ملی-مذهبی افزود: «اعضای جبهه دوم خرداد که در ساخت قدرت فعالیت می کردند اگر می خواستنددر آنجا اصلاحات را انجام دهند مجبوربودند خط مشی خود را با توجه به شرایط بقای درقدرت تنظیم کنند و لذا بنابر شرایط پروژه هایی را مطرح کردند.»

وی تصریح کرد: درگذشته اصلاح طلبان با تصور بر اینکه «جمهوری خواهی» در عرصه قدرت از پایگاه خاصی برخوردار است، این پروژه را مطرح کردند ولی اکنون که با مشکلات رو به رو شده اند برای به دست آوردن فرصت هایی در آینده «جمهوری خواهی اسلامی» را مطرح می کنند.

پیمان معتقد است که هیچ کدام از این پروژه ها مبتنی برتحلیل درستی از موانع توسعه و عوامل یاری دهنده جهت توسعه ایران مطرح نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: «وجود این دو گرایش تغییر زیادی را در آرایش نیروهای سیاسی ایجاد نمی کند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: آرایش نیروهای سیاسی سیال است وآرایش نیروها زمانی ثابت می ماند که راهبردی مبتنی بر واقعیت جهت توسعه جامعه ایران مطرح شود.

وی تاکید کرد: نیروهایی که طرفدار اصلاحات و خواهان توسعه سیاسی هستند، بایدیک تحلیل تاریخی از جامعه ایران و تحولاتی که ما را به وضعیت کنونی رسانده است داشته باشند.

پیمان گفت: اگر خواهان ایرانی مدرن هستیم، ابتدا باید تعریفی از ایرانی مدرن را ارائه کنیم، زیرا تا نگاهی نونداشته باشیم نمی توانیم فرهنگی نوبسازیم.

وی افزود: ما هنوز نتوانسته ایم نقد و بازشناسی عمیق از گذشته تاریخی خودمان و درک درستی از جهانی که درآن به سر می بریم داشته باشیم و تا زمانی که به چنین تحلیلی دست نیابیم نمی توانیم راهی برای توسعه و تکامل ایران ارائه کنیم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7402

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیمان: طرح شعارهای جدید، مشکلات راهبردی جریان دموکراسی خواهی را حل نمی کند، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016