يكشنبه 20 ارديبهشت 1383

بازگشت انصار به نقطه اول؟، رويداد

گفت وگو با «مسعود ده نمکی» درباره تغییر موضوعات اعتراض جریان حزب الله پس از انتخابات اول اسفند
درهفته های اخیر نشریه «یالثارات الحسین» ارگان انصار حزب الله بحث انتقادی شدیدی را درباره بدحجابی در جامعه که گاه آن را «هرزگی و فساد زنان» نامیده، مطرح کرده است. همزمان دیوارنویسی های گسترده ای در سطح شهرهای بزرگ و به ویژه تهران صورت گرفته که در آن شعارهایی نظیر«بی بند وباری زنان، فساد نسل جوان» به چشم می خورد. ارگان انصار حتی دامنه انتقاد خود را به نهادهای منصوب یا منتسب به مقام رهبری نظیر دستگاه قضایی، بنیاد مستضعفان و نیروی انتظامی گسترش داده، و مسایلی نظیر بدحجابی در پیست های اسکی، فرودگاه ها و اماکن عمومی را ناشی از عملکرد ضعیف این نهادها معرفی کرده است. صدا و سیما نیز به خاطر برخی گشایش ها در بازی و فعالیت هنری زنان از این انتقادها مصون نمانده است. همچنین، اکران فیلم «مارمولک» نیز ازم حورهای حرکت اعتراضی اخیرا انصار بوده که با همراهی طیف هایی از طلاب مواجه شده است. این در حالی است که در سال های اخیر (دوره اصلاحات) انتقادهای انصار بیشتر متوجه جریانات سیاسی ودولت ومجلس بود و مباحث اجتماعی از سوی برخی فعالان این جریان نظیر«مسعود ده نمکی» به عنوان «امور زیربنایی» و «تخلفات فرعی» از حوزه نقد انصار تا حدودی خارج شده بود. دراین باره که آیا انصار به نقطه آغازین حرکت خود بازگشته، گفت وگویی با ده نمکی انجام داده ایم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«مسعود ده نمکی» روز شنبه 19 اردیبهشت در گفت وگوبا خبرنگار «رویداد» تاکید کرد:«اعضای انصارحزب الله برای بیان دیدگاه های خود در چارچوب قانون اساسی آزاد هستند.»

وی افزود: «اگر آنها نتوانند نسبت به یک فیلم اعتراض کنند، شعارهایی که برای جامعه مدنی و آزادی بیان سرمی دادیم غلط بوده است.»

ده نمکی معتقد است که برای مبارزه با مسائل و مشکلاتی که وجود دارد باید علت و معلول را تواماٌ شناسایی کرد، زیرا تکلیف شناسی مهم تراز تکلیف است.

وی در برابر این پرسش که «چرا بار دیگر موضوع اعتراضات انصار حزب الله به مسائل ظاهری و غیر زیربنایی برگشته» گفت: «روند اعتراضات بسیار معمولی است و اکثراٌ درغالب مقاله مطرح می شود.» وی با اشاره به اینکه «قضاوت در این باره را باید به آینده سپرد»، افزود: «اگر نتوان به نقد موضوعی پرداخت، در واقع این نوعی نقض غرض آزادی است.»

ده نمکی حاکم شدن بنیادگرایان نزدیک به حزب الله درمجلس هفتم رامرتبط با این قضایا ندانست و تصریح کرد: «جریان های مختلف حزب الله با هیچ یک از جریان های دیگر فعال در حوزه قدرت پیوند ندارند، و حتی جریان های مختلف سیاسی به محض به قدرت رسیدن، مورد نقد حزب الله قرار می گیرند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7407

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازگشت انصار به نقطه اول؟، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016