يكشنبه 20 ارديبهشت 1383

موسوی تبریزی: اقداماتی نظیر حکم اعدام آقاجری مورد حمایت باند «انجمن حجتیه» و «ولایتی ها» است، رويداد

گفت وگو با دبیر عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره فعال شدن دوباره «انجمن حجتیه»
در حالی که یک هفته اختلاف نظر درمورد زمان ولادت پیامبر مسلمانان، سوژه ای برای شکل گیری «هفته وحدت» شده است، امسال این هفته و هفته های نزدیک به آن با مسایلی نظیر انتشار کتابی علیه اهل سنت، اعلام حکم اعدام «هاشم آقاجری» و برگزاری مراسم «عمرکشان» (مراسمی ضدسنی) همراه شد. برخی روحانیون و گروه های این مسإله را به فعال شدن دوباره «انجمن حجتیه» نسبت داده اند. «رویداد» در این زمینه ازدو صاحبنظر، نظرخواهی کرده است.

«سید حسین موسوی تبریزی» دبیر مجمع مدرسین و محققین روز شنبه 19 اردیبهشت درگفت وگوبا خبرنگار «رویداد» با نگاهی به گذشت به بیان تلاش های مراجع مختلف در باب حل اختلافات میان شیعه و سنی پرداخت وگفت: در سال های قبل از انقلاب درزمان آیت الله بروجردی مرجع شیعیان کل جهان تلاش بسیار زیادی صورت می گرفت تا اختلافاتی که بی دلیل میان مسلمانان از سوی دشمنان اسلام ایجاد می شد به حداقل برسد و همچنین اختلافات سیاسی و اجتماعی با حفظ عقیده و اندیشه های هر گروهی از مسلمان در جایگاه خودش از بین برود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: دراین جمعیت آیت الله بروجردی با «شیخ شلتوت» مفتی اعظم مصر تماس های بسیاری را برقرار کرد که منجر به شکل گیری اقداماتی درایران و مصر شد و سبب شد تا از آن به بعد در دانشگاه ازهر مصر فقیه شعیی تدریج شود تا یک قدم اساسی برای اتحاد مسلمانان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اما اتحاد میان مسمانان برای کسانی که نمی خواستند مسلمانان متحد شوند، بسیار گران بود و لذا شروع به تلاش هایی برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان کردند، که این امر منجر به کشته شدن شیعه های بسیاری از سوی وهابیون شد.

موسوی تبریزی گفت: درایران برای ایجاد شکاف میان مسلمانان گروه های سیاسی شکل گرفتند که انجمن حجتیه نیز در مرحله اول به عنوان دفاع از امام زمان(عج) درمقابل بهاییت به حرکت پرداخت، در حالی که از همان ابتدا احساس می شد آنها قصد ندارند به ترویج اساسی اسلام بپردازند و تنها به ظاهر مسائل اکتفا کرده اند.

وی افزود: آنها در مورد انقلاب اسلامی نیز دخالت می کردند و مخالفت هایی را با امام (ره) داشتند، که امام خمینی (ره) نیز درنامه ای که 26 روز قبل از وفات خود نوشتند که به «منشور روحانیت» معروف است و حتی در وصیت نامه خود خطر انجمن حجتیه را به عنوان «ولایتیون بی ولایت» مطرح کردند.

وی خاطرنشان ساخت: انجمن حجتیه تحرکاتی را برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی انجام دادند که این تحرکات با درایت و مدیریت صحیح امام (ره) از بین رفت و از همان «هفته وحدت» نامگذاری شد.

وی گفت: ولی متاسفانه پس از رحلت امام(ره) دست هایی که قصد دارند اتحاد میان مسلمانان را به هم بریزند از جهات مختلف شروع به تحرک کردند و از جمله سعی کردند تا میان روحانیت و دانشگاه جدایی بیاندازند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7411

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسوی تبریزی: اقداماتی نظیر حکم اعدام آقاجری مورد حمایت باند «انجمن حجتیه» و «ولایتی ها» است، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016