يكشنبه 20 ارديبهشت 1383

رئيس كميسيون اصل نود مجلس: اصلاح‌‏طلبان بايد در جبهه واحدي براي آزادي انتخابات اقدام كنند، ايلنا

رئيس كميسيون اصل نودم قانون اساسي در مجلس شوراي اسلامي، نسبت به نوع رابطه دستگاه قضايي با كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي اظهار تاسف كرد.
حسين انصاري‌‏راد نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي با حضور در غرفه ايلنا در نمايشگاه مطبوعات به خبرنگار پارلماني" ايلنا" ، گفت: قوه قضاييه مدعي است كه كميسيون اصل 90 حق دخالت در پرونده‌‏ها را ندارد و گاها مطرح مي‌‏كنند كه شكايت از قوه قضاييه در مجلس و كميسيون اصل 90 فقط مي تواند مربوط به امور پرسنلي و مالي باشد و تصور مي كنند كه نظارت مجلس بر قوه قضاييه با استقلال اين قوه در تضاد است.
وي با اشاره به اينكه مجلس ششم در راه تعامل با قوه قضاييه با چالش هاي طولاني مواجه بود، تصريح كرد: آنچه مي‌‏توانم در يك جمله بگويم، اين است كه مساله استقلال قوا، منحصر به قوه قضائيه نيست، بلكه قواي مجريه و مقننه هم از نظر قانون اساسي مستقل هستند.
وي افزود: قانون اساسي به مجلس شوراي اسلامي حق داده است كه قواي مجريه و قضاييه را مورد استيضاح قرار دهد؛ اين‌‏ها جزو صريح قانون اساسي و مصوبات مجلس در زمينه اختيارات كميسيون اصل 90 است.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس در خصوص تصويب "لايحه جرم سياسي"، گفت: ‌‏جناح محافظه كار و بخشي از دستگاه قضايي كه در اختيار جناح محافظه كار بود، مايل بودند كه براي حفظ قدرت كساني را كه موضع آنها را تهديد مي‌‏كردند بازداشت و بازجويي كنند و حتي بعضي از آنها را تا 14 ماه در سلول انفرادي نگه مي‌‏داشتند.
انصاري‌‏راد افزود: ‌‏اينها كساني را از جمله آقايان سحابي، يزدي، پيمان و امثال آنها را در انفرادي نگه مي‌‏داشتند كه اساسا فراري نبودند و نمي‌‏توانستند جرم خود را مخفي و يا حتي تباني كنند.
انصاري‌‏راد ابراز عقيده كرد: اينكه برخي آقايان مي‌‏گويند زنداني سياسي نداريم و استنكاف كرده‌‏اند و 25 سال مساله جرم سياسي همچنان تعريفش براي آقايان نامشخص است، براي اين است كه بتوانند با مخالفين سياسي خود، برخورد كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه‌‏اي براي انتخابات رياست جمهوري داريد؟ گفت: ‌‏معتقدم كه تمام نيروهاي اصلاح طلب بايد در جبهه واحدي براي آزادي انتخابات اقدام كنند. اگر اين آزادي به معناي واقعي حاصل شد، اصلاح طلبان بايد شركت كنند و ملت را هم وارد ميدان كنند و خلائي كه در آينده در قوه مجريه به وجود خواهد آمد را از نيروهاي اصلاح‌‏طلب پر كنند.
رئيس كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان ساخت:‌‏ اگر در انتخابات رياست جمهوري آينده هم مانند انتخابات مجلس هفتم، مشكلاتي وجود داشت، اصلاح‌‏طلبان بايد در مورد انتخابات به صورت صريح تصميم‌‏گيري كنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7413

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس كميسيون اصل نود مجلس: اصلاح‌‏طلبان بايد در جبهه واحدي براي آزادي انتخابات اقدام كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016