يكشنبه 20 ارديبهشت 1383

نماينده خواف و رشتخوار در نطق پيش از دستور : اتهامات ما را رسما به قوه قضاييه اعلام کنيد تا ما را محاکمه کند، خبرگزاري مهر


درجلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي نمايندگان خواف و رشتخوار، اصفهان و تهران در نطق پيش از دستور خود درباره مسايل جاري کشور صحبت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر غلام حيدر ابراهيمباي سلامي نماينده خواف و رشتخوار درنطق پيش از دستور خود با اشاره به رد صلاحيت تعدادي از نمايندگان مجلس ششم خواستار اعلام دلايل رد صلاحيت ، اين افراد شد .

ابراهيم باي سلامي با بيان اينکه هنوز به هيچ يک از رد صلاحيت شدگان دلايل آن اعلام نشده است ، گفت: اتهامات ما را رسما به قوه قضاييه اعلام کنيد تا ما را محاکمه کند.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس ششم به برخي از حوادث و اتفاقات در سالهاي اخير از جمله قتل هاي زنجيره اي ، حادثه کوي دانشگاه ، مرگ زهرا کاظمي و ... اشاره کرد و گفت : بيش از هر زماني اکنون معلوم مي شود که بسياري از افراد را بدنام کرده اند و يا آنها را ترور شخصيتي و فيزيکي کرده اند.

نماينده مردم اصفهان هم درنطق پيش از دستور خود با اشاره به خصوصياتي که اميرالمومنين (ع) براي حکومت تصريح کرد: مولاي متقيان به چه زيبايي هدف از تشکيل حکومت را بيان کرده و به امنيت شهروندان فارغ از گرايشهاي فکري توجه نموده است. آنچه حضرت علي (ع) گفته امروز در ادبيات سياسي جهان به عنوان حکمراني خوب مطرح شده است.

مزروعي حکمراني خوب را در فرآيند انتخاب در عزل و نصب ها، ظرفيت حکومت براي اجراي سياستها، احترام به مردم دانست.
وي همچنين نظام حقوقي شفاف و عادلانه، شفافيت نظام اقتصادي ، تعداد نظاميان حاکم بر کشور قدرت نمايندگان درتصويب قوانين ، آزادي مطبوعات و .. را مولفه هايي براي اندازه گيري شاخصهاي مذکور دانست.

نماينده مردم اصفهان گفت: در اين باره وضعيت ما چگونه است اگر از پاسخگويي سخن مي گوييم تا چه حد به مقررات آن پايبنديم يا اينکه نقد را صرفا تزييني مي پسنديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مزروعي پرسيد آيا انتخابات مجلس هفتم مانند دوم خرداد 76 تحکيم نظام و رفع تهديدات عليه نظام را موجب شد و يا افزايش اين تهديدات را سبب شد؟

وي با اشاره به اينکه بايد بدانيم امروزه شهروندان عمل حکومت را با حکمراني خوب محک مي زند، گفت: هدف اصلاحات جز حکمراني خوب نبوده است و حذف اصلاح طلبان مشکلي از اقتدارگرايان حل نمي کند بلکه آنها را مقابل مردمي که خواهان حکمراني خوب هستند قرار خواهد داد.

فاطمه راکعي نماينده مردم تهران و ديگر ناطق پيش از دستور امروز مجلس شوراي اسلامي هم گفت: تفکر جدايي دين از سياست و سکولاريسم از تفکر دوگانه سياسي در کشور ناشي مي شود.

وي در توضيح اين دونوع تفکر گفت: تفکر اول تفکر سياسي حضرت امام(ره) بود که بر اساس آن مردم اصلند و درمقابل آن تفکري که به روشهاي قيم مابانه براي اعمال نگرش خود بر جامعه هر قرائتي از دين را ارتداد معرفي مي کنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7415

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نماينده خواف و رشتخوار در نطق پيش از دستور : اتهامات ما را رسما به قوه قضاييه اعلام کنيد تا ما را محاکمه کند، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016