دوشنبه 21 ارديبهشت 1383

کروبي: حادثه فرودگاه امام آبروي كشور را برد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
رييس مجلس شوراي اسلامي، امروز با حضور در تالار اصلي بورس اوراق بهادار تهران از نزديك با روند انجام معاملات و امور بورس آشنا شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين مهدي كروبي، پس از بازديد از بورس اوراق بهادار تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برنامه‌ي امروز به دعوت دبيركل بورس اوراق بهادار صورت گرفت. دكتر عبده تبريزي، دفعاتي به مجلس آمده و گزارش‌هايي از عملكرد بازار بورس ارائه دادند.
وي با اشاره به فراز و نشيب‌هاي بورس در سال گذشته، اظهار داشت: مجلس مترصد فرصتي براي رفع اين مشكل بود. مجلس و دولت تمام تلاش خود را براي رونق اقتصادي به‌كار برده‌اند. مشكل جدي كشور ما در حال حاضر مساله اشتغال و مسايل اقتصادي است. گذشته از مسايل اقتصادي شفاف‌سازي و جلوگيري از رانت‌خواري نيز مدنظر ما است و سعي كرده‌ايم به اين مساله در طرح‌ها و لوايح خود توجه كنيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: در برنامه‌ي چهارم توسعه به بورس توجه جدي شده و سعي كرده‌ايم در اين برنامه ارتباط بورس كشور را با جهان برقرار كنيم.
كروبي با اشاره به اتفاقات رخ داده در فرودگاه امام خميني، خاطرنشان كرد: در اين خصوص تنها اخباري را شنيدم و اطلاعات دقيقي ندارم؛ اما در كل اين حادثه فاجعه بسيار بدي بوده و آبروي كشور رفته است. اين مساله عدم انسجام برخي از مسولين كشور را نشان مي‌دهد.
وي با اشاره به اين‌كه مجلس دو نماينده را براي پيگيري و بررسي‌هاي همه جانبه‌ي مساله‌ي فرودگاه امام، انتخاب كرده، افزود: اين نمايندگان گزارش خود را در اين‌باره به مجلس تقديم خواهند كرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي، در خصوص روند بررسي برنامه‌ي چهارم توسعه در شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: اين شورا در 10 روز و نهايتا در 20 روز كار خود را تمام مي‌كند. قرار بود ما تدريجي در حين تصويب برنامه را براي آنها بفرستيم كه متاسفانه قصور از ما بود، اما شوراي نگهبان رسيدگي به آن‌ را به موقع انجام خواهد داد؛ زيرا مبناي آنها همكاري است و علاوه بر آن اين شورا به تاكيد مقام معظم رهبري، توجه خواهد كرد.
كروبي در ادامه افزود: ممكن است شوراي نگهبان ايراداتي از لايحه‌ي برنامه‌ي چهارم توسعه بگيرد. اين ايرادات به مجلس بازمي‌گردد و برخي از آنها را احتمالا به مجمع تشخيص مصلحت نظام، مي‌فرستيم و از اين پس كار از حيطه وظايف شوراي نگهبان بيرون مي‌رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص تقاضاي تحقيق و تفحص از ناوگان هوايي كشور و آماده بودن گزارش آن در كميسيون عمران، اظهار داشت: اين گزارش اگر آماده‌ي قرائت باشد در مجلس قرائت خواهد شد.
رييس مجلس شوراي اسلامي، در پايان در پاسخ به اين سوال كه شما كانديداي اصلاح‌طلبان براي انتخابات رياست جمهوري هستيد و هم‌چنين در خصوص بحث كانديداتوري هاشمي رفسنجاني، هيچ‌گونه اظهارنظري نكرد.
لازم به ذكر است در اين بازديد كه حول دو محور الزامات قانوني توسعه‌ي بورس و برنامه‌هاي 15 ماهه‌ي آتي بورس انجام شد، صفدر حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي و مجيد انصاري رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس ششم، رييس مجلس شوراي اسلامي، را همراهي مي‌كردند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7460

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبي: حادثه فرودگاه امام آبروي كشور را برد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016