دوشنبه 21 ارديبهشت 1383

اظهار نظرهاي ديگري پيرامون ماجراي فرودگاه امام، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس نمايشگاه كتاب و مطبوعات
مساله‌ي پيش آمده درخصوص فرودگاه بين‌المللي امام خميني مصداق بارز دخالت آشكار نيروهاي امنيتي در مسايل اجرايي است.
علي سيدآقاميري، نماينده‌ي مردم دزفول در مجلس ششم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - مستقر در نمايشگاه مطبوعات- گفت: يك مناقصه‌ي بين‌المللي برگزار شده كه كشورهاي مختلفي در آن شركت كرده‌اند و يك شركت تركيه‌اي برنده شده است. اين مساله به مسوولان فرودگاهي و وزارت راه در برگزاري آن مناقصه و قراردادي كه با آنها بسته‌اند مربوط مي‌شود.
وي افزود: بنا بر اين نيست كه تحت پوشش هماهنگي‌هاي امنيتي در مورد ماهيت شركت‌هاي شركت‌كننده در مناقصه بحث و نظارت شود و دخالتهايي صورت گيرد.
نماينده‌ي مردم دزفول گفت: متوقف كردن كار فرودگاه نشانه‌ي بارز دخالت بي‌جا در مسايل اجرايي است و يكي از مصاديق ناخوشايند دخالت نيروهاي مسلح در مسايل اجرايي است.
سيدآقاميري با اشاره به جلسه‌ي ديروز هيات دولت در اين خصوص گفت: اميدواريم تصميم مقتضي در اين جلسه گرفته شده باشد و بيشتر از اين حيثيت جمهوري اسلامي در دنيا مخدوش نشود.
وي اضافه كرد: ما در كنار كشوري مثل امارات هستيم كه يكي از بيشترين درآمدهايش از بابت پروازهاي هوايي است و اين آرزو و حق ايران به عنوان يك مركز مهم براي پروازهاي خارجي و منطقه‌اي را زير سول برده است.
او تاكيد كرد: نه تنها حيثيت كشور، بلكه منافع كشور هم در اين‌گونه مسايل مورد توجه است و اين قضيه در همه‌ي شركت‌هاي فرودگاهي دنيا هم منعكس مي‌شود و ظاهرا اين مساله در اغلب سايت‌هاي خبري جهان نيز منعكس شده و اين باعث نگراني است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عاملين و دلايل صرف ‌٣/١ ميليارد تومان هزينه براي افتتاح فرودگاه امام(ره) را معرفي كنيد

نماينده‌ي منتخب مردم رباط كريم در مجلس هفتم از هزينه كردن مبالغ بالا در افتتاح فرودگاه امام به وزير راه تذكر داد.
حجت‌الاسلام محمد شاهي‌عربلو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در آستانه‌ي انتخابات مجلس هفتم بيش از يك ميليارد و 300 ميليون تومان براي افتتاح فرودگاه امام هزينه شد؛ با شركتي قرارداد بسته بودند كه پذيرايي و تزيينات را انجام دهد و 900 ميليون تومان را صرف اين كارها كند. هم‌چنين چادري با قيمت 400 ميليون تومان خريداري كردند كه مراسم در آن چادر برگزار شود، ولي جالب توجه اين جاست كه گارد رياست جمهوري و محافظين امنيتي اجازه نداده بودند كه مراسم در اين چادر انجام شود. البته اين امر طبيعي و اقدام محافظين نيز خوب بود.
وي متذكر شد: به عنوان نماينده‌ي منتخب مردم رباط كريم در مجلس هفتم سكوت در اين مورد را جايز نديدم و تذكري را به وزير راه دادم، و خواستم تا عاملين و دلايل اين هزينه‌ها و اسراف و تبذيرها را در شهرستاني كه دو هزار نفر تحت پوشش بهزيستي و دو هزار نفر تحت پوشش هلال احمر هستند شناسايي كند، و با افراد خاطي برخورد و به مقامات قضايي معرفي شوند.
نايب رييس فراكسيون اقليت مجلس ششم ادامه داد: در اين تذكر درخواست كردم كه اگر در افتتاح فرودگاه سوء استفاده شده، خاطي آن را به بيت‌المال برگرداند. چرا كه صرف اين گونه هزينه‌ها غير از اين‌كه مفاسد اقتصادي محسوب مي‌شود به آبروي دولت و كشور ضربه مي‌زند و نارضايتي مردم را به دنبال دارد.
نماينده‌ي منتخب مردم رباط كريم در مجلس هفتم با بيان اين‌كه قطعا خود رياست جمهوري نيز راضي به هزينه كردن اين مبالغ بالا نبوده و حتي از آن خبر نداشته، تصريح كرد: انتظار داريم رياست جمهوري و وزير سريعا اكيپي را اعزام كنند تا موضوع بررسي شود، و ضمن اين‌كه به ما پاسخ قانع كننده مي‌دهند افراد خاطي را مشخص كنند.
وي در ادامه در تحليل حادثه رخ داده در مورد فرودگاه امام، گفت: مسووليت‌هاي فرودگاه به موجب قانون تقسيم شده و سازمان هواپيمايي هماهنگ كننده‌ي مسووليت‌ها است ولي ضعف مديريت اين سازمان راه‌اندازي فرودگاه امام را متوقف كرد.
شاهي‌عربلو اظهار داشت: در اين تقسيم‌بندي نيروي انتظامي و سپاه هر كدام مسووليتي براي امنيت پرواز دارند، گمرك و سازمان هواپيمايي نيز مسووليتي دارند كه در اين جا سازمان هواپيمايي هماهنگ كننده‌ي تمام اين مسووليت‌ها است؛ يعني تا زماني كه گمرك مستقر نشده است، سازمان هواپيمايي حق شروع كار را ندارد و تا نيروي انتظامي و سپاه وظيفه‌ي خود را تحويل نگرفته و امنيت پرواز داير نشده، نبايد پروازي انجام شود، لذا اين جا عدم هماهنگي و ضعف مديريتي سازمان هواپيمايي باعث به وجود آمدن اين گونه مسايل شد.
وي افزود: هواپيمايي كه از دوبي به مقصد تهران پرواز كرد، خبر نداشت مسايل امنيتي و انتظامي و گمرك فرودگاه حل شده يا نه، آن‌ها سازمان هواپيمايي را مي‌شناسند و نمي‌دانند كه هماهنگي‌ها و تحويل مسووليت‌ها هنوز انجام نشده، لذا اين گونه عدم هماهنگي‌ها به ضرر كشور است، كه اميدواريم با هماهنگي‌هاي لازم و رفع موانع و مشكلات موجود، فرودگاه امام راه‌اندازي شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7461

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهار نظرهاي ديگري پيرامون ماجراي فرودگاه امام، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016