سه شنبه 22 ارديبهشت 1383

نظرسنجي ملي وزارت کشور درباره انتخابات مجلس هفتم، بازتاب

خبرنگار «بازتاب» از شاهرود گزارش داد: به تازگي دفتر امور اجتماعي وزارت کشور، درباره انتخابات مجلس هفتم طرح نظرسنجي ملي تنظيم کرده و در حال اجراي آن در برخي مناطق کشور است.

بر اساس اين گزارش، نظرسنجي مذکور هم‌اکنون در شهرستان شاهرود و توسط فرمانداري اين شهرستان در حال اجراست و شماري از دانشجويان، با مراجعه به اقشار مختلف مردم اين شهر، يک پرسشنامه 22 سؤاله را به آنها مي‌دهند و از آنان مي‌خواهند تا آن را تکميل کنند.

در اين طرح، شرکت کردن يا نکردن سؤال‌شوندگان در انتخابات و انگيزه آنان از شرکت پرسيده شده، با ارايه گزينه‌هايي، نظر آنان درباره ويژگي‌هاي نماينده مطلوبشان خواسته شده است.

همچنين در سؤالي، علت شرکت نکردن افراد، در گزينه‌هاي چهارگانه‌اي پرسيده شده است که اين گزينه‌ها عبارتند از: دلسردي و نااميدي مجموعه نظام، نظارت استصوابي و ردصلاحيت گسترده و عدم تأييد کانديداي مورد نظر، تحريم انتخابات توسط برخي گروه‌هاي سياسي و عملکرد ضعيف مجلس در حل مشکلات مردم.

در اين پرسشنامه همچنين نظر شهروندان درباره رضايت از شيوه برگزاري و سلامت انتخابات و نتايج آن و علت کاهش احتمالي مشارکت سياسي مردم پرسيده شده است.

تنظيم‌کنندگان نظرسنجي، سؤالات متعددي را درباره عملکرد شوراي نگهبان، وزارت کشور، آقاي خاتمي، صداوسيما، نيروهاي مسلح و قوه قضاييه در اوراق خود گنجانده‌اند و نيز ارزيابي شهروندان از عملکرد مجلس ششم و پيش‌بيني آنان از عملکرد احتمالي مجلس هفتم را مورد سؤال قرار داده‌اند.

گفتني است، در صورتي که چنين نظرسنجي‌هايي در مقاطع مختلف با روش‌هاي علمي تهيه و اجرا شود و تحليل نتايج آن در اختيار نهادهاي ذيربط قرار گيرد، روش مناسبي براي اصلاح عملکرد سياسي و اجرايي کارگزاران نظام ايجاد مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7487

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نظرسنجي ملي وزارت کشور درباره انتخابات مجلس هفتم، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016