سه شنبه 22 ارديبهشت 1383

تجمع اعتراض به حکم آقاجري-دانشگاه تهران؛ دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران:اگر حکم اصلاح نشود، همه ي ما آقاجري مي شويم، ايلنا

ما از مقام رهبري مي‌‏خواهيم که در خصوص فعاليت‌‏هاي مدير قضائي کشور که در پنج سال اخير, فعاليت‌‏هاي بسيار قابل توجهي داشتند ، تجديد نظر کنند."
به گزارش خبرنگار خبرگزاري کار ايران، ايلنا,"حسين باقري"- دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران- در ادامه ي تجمع دانشجويي که در اعتراض به حکم اعدام آغاجري برگزار شد، با بيان اين مطلب که صحبت کردن از کارهاي قوه قضاييه, تکرار مکرراتي است که گوش شنوندگان را آزار مي‌‏دهد, گفت:"به واسطه ي پايان دوران نخست مسئوليت آقاي هاشمي شاهرودي در قوه قضائيه لازم مي‌‏دانيم نکاتي را بيان کنيم.
آقاي شاهرودي يک سال از قضيه ي جنايت خوابگاه طرشت مي‌‏گذرد, اما با مسببان اين قضيه چه کرديد؟ مسببان اين قضيه در کدام بندها زنداني‌‏اند؟سال گذشته دانشجوي 18 ساله را با زندان اوين و بند 325 آن آشنا شدند.آيا اين حرکت باعث فرار مغزها نمي‌‏شود؟"
باقري ادامه داد:"آقاي شاهرودي, مسئولين شما به راحتي خلاف مي‌‏گويند, اما شما به آنها دست مريزاد مي‌‏گوييد و آنها را ارتقاء درجه مي‌‏دهيد."
وي،با اشاره به شکل‌‏گيري دستگاه اطلاعات موازي در قوه قضائيه تصريح کرد:"اين نکته ي بسيار مهمي است که مقام معظم رهبري بايد مد نظرشان باشد.ما مي‌‏خواهيم بدانيم نتيجه ي پرونده‌ آقازاده‌‏ها چه شده است. آيا وقت آن نيست که به اين پرونده‌‏ها رسيدگي شود؟ آيا هنوز وقت آن نشده که پرونده ي زهرا کاظمي که باعث تيرگي روابط دو کشور ايران و کانادا شد بررسي شود؟"
دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران تاکيد کرد:"ما مي‌‏خواهيم از مقام رهبري که در خصوص فعاليت‌‏هاي مدير قضائي کشور که در پنج سال اخير, فعاليت‌‏هاي بسيار قابل توجهي داشتندتجديد نظر کنند."
وي، با اشاره به حکم اعدام آقاجري از وي به عنوان "مبارز قبل از اسلام"ياد کرد و افزود:"مساله ي دکتر آقاجري با مباحث مجلس هفتم و بحث‌‏هاي پيرامون آن بسيار متفاوت است، اگر حکم آقاجري را اصلاح نکنند, همه ي ما آقاجري مي‌‏شويم."
باقري، با انتقاد از عملکرد رييس جمهورخطاب به وي گفت:"آقاي خاتمي 20 ميليون نفر به شما راي دادند. اما در اين هفت سال رييس جمهور ما به فردي که مي‌‏خواست ارتباط خود را با مخاطبان با نامه‌‏نگاري برقرار کند،تبديل شد.
آقاي خاتمي,‌‏در اين مدت دوستان شما را گرفتند, اما شما هيچ گونه واکنشي از خود نشان نداديد. جواب حماسه ي دوم خرداد اين نبود که کانال ارتباطي اصلاح طلبان که همان مطبوعات بود,پشت سر هم تعطيل شوند."
دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران، حداقل انتظار مردم از رييس جمهور را, تصويب لوايح دوگانه دانست و افزود:"پس از عدم تصويب لوايح دوگانه شما از سوي شوراي نگهبان، هيچ واکنشي از خود نشان نداديد.اما سوال امروز ما از شما اين است که خط قرمز شما کجاست؟"

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

باقري ادامه داد:"آقاي خاتمي سکوت شما در قبال حکم آغاجري 3 معنا دارد. يا شما از اين حکم راضي هستيد, يا اين که قوه قضائيه بي‌‏کفايت است و يا ما در انتخابات خود بي‌‏تدبيري کرده‌‏ايم."
وي، با اشاره به نامگذاري سال 83 به عنوان سال پاسخگويي يادآور شد:"پاسخگويي بايد از همين جا آغاز شود. يعني از پرونده آقاجري لذا قاضي و دادگستري همدان, رئيس قوه قضائيه بايد پاسخگو باشند."
باقري در پايان سخنان خود گفت:"از مقام رهبري مي‌‏خواهيم به واسطه اين که ما مسلمان هستيم و در اسلام زنداني سياسي معنا ندارد و از اين باب که" مردم بر رهبر" و" رهبر بر مردم"حق دارند, از شما مي‌‏خواهيم حکم ناعادلانه اي که براي آقاجري صادر شده را رد کنيد. چرا که ما مي‌‏خواهيم حکم حکومتي شما را دوباره تجربه کنيم."

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016