چهارشنبه 23 ارديبهشت 1383

کاردار کويت در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد، مهر

"نواف" کاردار سفارت کويت در تهران به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران احضار شد.
به گزارش خبرنگار سياسي مهر، " نواف" در نبود سفير کويت در تهران ملزم به حضور در وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي و پاسخگويي به طرف ايراني شده است.
مرتضي رحيمي رئيس اداره دوم خليج فارس اين ديپلمات کويتي را به حضور پذيرفته است.
گفتني است در پي احضار 20 ارديبهشت کاردار جمهوري اسلامي ايران به وزارت خارجه کويت ، کاردار سفارت کويت در تهران ديروز در گفتگو با خبرنگار بين الملل "مهر" در قبال اين احضار گفت : آنچه که در قبال احضار کاردار ايران در کويت به وزارت امور خارجه صورت گرفته است يک مسئله عادي و در عرف ديپلماتيک يک امر رايج است تا در يک گفتگو و تبادل نظر برخي ابهامات در خصوص مسئله اي روشن شود؛ اين احضار مسئله مهمي نبوده و نبايد به آن دامن زد .
وي افزوده بود : کويت براي روابط با جمهوري اسلامي ايران اهميت زيادي قائل است و رفت و آمدهاي مقامات ديپلماتيک دو کشور بهترين دليل براي اين سخن است.
در همين حال ابوالقاسم شعشعي کاردارکشورمان در کويت نيز در گفتگو با الراي العام با رد هر گونه نشست سري در کويت تاکيد داشت : جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه در مسائل داخلي کويت دخالت نمي کند .
وي افزوده بود : جمهوري اسلامي ايران خواستار تحکيم و گسترش روابط با کويت است و در اين راستا ضروري است که دو کشور از فضاهاي که باعث تنش در روابط دو کشور مي شود پرهيز کننند .
شعشعي با تاکيد بر اينکه فضاهاي تنش زا به نفع دو کشور و منطقه نيست اظهار داشت : جمهوري اسلامي ايران همواره بر عدم دخالت در امو کشورها بويژه کويت که ايران تمايل شديدي بر تحکيم روابط بااين کشوردارد ، تاکيد فراواني دارد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کاردار ايران در کويت همچنين با اشاره به شرايط سخت و دشوار منطقه گفته بود : نبايد اجازه دهيم که ديگران از اين جو به نفع خود بهره برداري کنند.
لازم به ذکر است که خبرگزاري كويت روز يکشبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه كويت ، كاردار ايران را در اين کشور به خاطر ديدار با مسلمانان شيعه كويت در سفارت ايران در اين كشور احضار كرده است .
اين خبرگزاري اعلام کرده بود : معاون وزير امور خارجه كويت در ديدار با كاردار ايران، مخالفت و نارضايتي كشورش را نسبت به ملاقات‌هاي صورت گرفته ميان نماينده ايران و طرفهاي كويتي ابراز داشته است.
اين گزارش حاكي است كه معاون وزير امور خارجه كويت براي انجام اين ديدارها كه به اعتقاد وي به نفع روابط دوستانه‌ دو كشور همسايه نيست از مقامات ايران توضيح خواست.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7518

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاردار کويت در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016